Bokkuhhhhh!!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Bokkuhhhhh!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 21:19

Haha
Vandaag heb ik Kaska geleerd om te bokken op commando..
Kas bokt heel vaak als je met een zweepje een kleine tik geeft..dat deed ik dus een paar keer onder het rijden (had geen zin in ) en als ze ging bokken, tuurlijk veel belonen (had geen snoepjes of zo bij me)
Later ging ik het oefenen met een halster, touw en een plastic bekertje vol brokjes.

Ze begon het al snel te snappen. Als ik naar haar linker achter been wijs met een zweepje en 'bok' zeg, schopt ze met die been naar buiten. Ook met de andere been. Als ik boven op haar kont de zweep leg en 'bokken' zeg gooit ze beide benen in de lucht! Eerst deed ze maar een zieligekleine bokje maar nou gooit ze haar hoog de lucht in!!Ik kan nog niet zonder zweep doen..maar goed dit was maar een dag!! Misschien komen er nog fotos van, het is heel leuk om te zien!!

Kaska pakt nieuwe dingen niet AL te snel op maar dit heeft ze geleerd in een dag! Bokken deed ze al van haar zelf maar nou heb ik het een beetje onder controle....hoop ik. Pling Ook heb ik al die haartjeswat onder aan haar kin waren afgeschoren en haar neus haartjes..ze ziet er veel meer verzorgd uit,heeeeeeeeeeeeeel mooi! Kwijl Benk nie gewend

Ook ben ik vandaag naar almelose ruiter dagen geweest en naar de Z1 en Z2 kur op muziek gekeken (waren dr maar 2 Tong uitsteken ) maar het was echt heeel mooi en het meisje wat z2 was had gewonnen ( een nieuwe dressuur zadel *LOL* ) Was echt super mooi om te zien haar timing was helemaal perfect en haar muziek was van Micheal Jackson, is altijd leuk als je het muziek herkent.

Maar goed dat was het voor vandaag en ik hoop snel fotos te hebben van (op commando) bokkende Kas!!

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3


Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:37

Ben je niet bang dat ze met rijden ook gaat bokken voor ieder tikje bij met de zweep? Dat lijkt me namelijk niet echt handig.

* To Belg, or not to Belg *

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 07:54

gaaf!! ben wel benieuwd naar foto's maarja idd met rijden..ben je daar niet bang voor?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:00

Het lijkt mij ook al geen slimme zet, bokken op commando. Als ze eens dwars is en je geeft een tik met de zweep, krijg je meteen reactie in de vorm van een bok. Leuk als je je paard even aan wilt pakken, het kan van kwaad naar erger gaan.

So tell me where you are / Tell me how you feel / Tell me what you need / Just tell me how you feel / And let it all just rain on me. ~ Kane

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:21

Het klinkt als een leuk expirimentje, maar ik vrees dat je er ontzettend veel spijt van gaat krijgen.
Zeker omdat je pony ook uit zichzelf bokt, lijkt me beter om hem die vervelende gewoonte af te leren in plaats van aan te moedigen.
Wat ga je bijv. doen als je hem aanwijzingen met je zweep wilt geven tijdens het rijden of een tik ter correctie ?
Uiteraard moet je het zelf weten, maar ik zou er meteen mee ophouden !

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:25

Verstandig van je....... ............Ik hoop dat je haar voor altijd houd anders moet iemand anders het haar weer afleren. Met alle gevolgen van dien..... Frusty .

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 10:47

Ja daar dacht ik wel aan maar als ik haar gewoon een tik geeft en niks zegt bokt ze dan ook niet altijd. Ze reageert op en luisterd naar mn stem. Ook rij ik niet vaak met een zweepje. Ik hoef alleen naar haar been aan te WIJZEN met een zweepje, hoef haar geen tik te geven.

Dus maar ja..ik *denk* niet dat het een probleem wordt. En als het wel een probleem wordt...dom van mij

Maar dan heb ik een vraag, een capriole is toch ook een soort bok. Niet dat ik dat na wou doen maar dat is toch ONGEVEER zoiets Verward (hetzelfde) Verward ??

*IK* personelijk vindt het niet zo heel vervelend als ze onder het rijden bokt. Ze doet het ook niet 'extreem vaak' hoor.Ik hoop dat ik het nou gewoon een beetje in de hand heeft..zo zag ik het tenminste.

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131849
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:55

Een capriole is een hogeschool oefening die een ontzettend goede basis vereist.

Denk je werkelijk dat je zo het bokken onder controle kunt krijgen ?
Uit je verhaal maak ik op dat (in tegenstelling tot wat je hier schrijft) eigenlijk helemaal geen controle over je paardje hebt, ze doet precies waar ze zin in heeft.
Ik blijf er bij dat ik het een superdomme actie vind, maar 't is jouw paard (en jouw feestje Knipoog ) dus ik maak er verder geen woorden meer aan vuil Lips are sealed

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 11:00

Hoe kom je nou bij dat ze alles doet waar ze precies zin in heeft?? Verward
Ik bedoelde ook niet dat ik haar een capriole wou leren, dat kan ik natuurlijk niet maar dat is wel ook een soort bok. JIJ maakt dat op uit mijn verhaal maar zo is het dus echt niet hoor. Boos!

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:47

ik vind dat soort dingen altijd niet verstandig. net zoals mensen die hun paard op commando naar voren laten schoppen sta je er een keer voor, maak je een verkeerd gebaar paardje schopt naar voren en wacht braaf op beloning Boos! ik denk dat je je heel goed moet afvragen waarom je wil dat je paard bokt op commando, als je er goed mee om kan gaan, en er geen last van het rijden mee krijgt is het goed, maar ik berwijfel dat wel een beetje..maar succes er mee

Dag lieve mama...

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 12:52

En steigeren dan? Dat valt onder hetzelfde soort protest als bokken..maar toch leren ook mensen hun paard dat doen op commando...misschien is het wel dan minder 'gevaarlijk' als ze een keer ongevraagd doen..maar niet onder het rijden.

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:59

Ik ben van mening dat mensen die paarden vanalles aanleren waarvan iedereen blij is dat ze het niet doen niet sporen.

snaputnog?

Ik ben blij dat mijn paard niet bokt, steigert, slaat of gaat liggen........Zou hij dat wel doen krijgt ie op zn sodemieter..............Mensen leren paarden die dingen.... mensen moeten noodgedwongen paardje verkopen.......paardje komt in de handel.........paardje doet braaf commando volgen........paardje krijgt slaag........paardje zielug......

snaputnog

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:08

Lijkt me een hele snuggere zet om je paard te leren bokken op commando. Je zult in een groep rijden en je praat relaxt met iemand over de site BOKt.nl dan kan jouw paard mooi onbetrouwbaar en ongecontroleerd trappen.
Paarden bokken alleen als ze kwaad zijn of als ze speels stoeien met andere paarden. Raar om dit gedrag dan aan te leren. Kun je haar net zo goed leren om een stok te apporteren. *LOL*

Maar ja


Liberate tutemet ex inferis!!


Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 13:09

Oke dat snap ik wel...Misschien was het toch een slecht idee. Verward Al was het leuk om te zien dat ze zoiets redelijk snel snapte omdat nieuwe dingen vaak niet altijd zo snel gaan...Ik begrijp wel wat de meest van jullie zeggen en bedoelen en denk dat ik haar toch niet meer verder ga 'leren'(bokken dan)....Wel bedankt voor jullie adviezen.

You convinced me it was a bad idea.... Verdrietig Sorry.
I have alot to learn Scheve mond




Stupid me!!
Frusty Frusty Frusty Frusty

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:17

Het iis toch voor je eigen bestwil. Maar ik zie in je profiel dat je nog jong bent. Dus we zullen maar denken dat het je jeugdige onbezonnenheid is. Schijnheilig

Ik heb zelf een tijd op een geestelijk gestoord paard gereden (icarus) die was vroeger mishandeld door kids. Met een bezemsteel gek geslagen. Niemand durfde erop. Dus heb ik me erover ontfermd. Ging best goed. Tot de stalhouder luid tuterend langs kwam op zijn trekker. Beestje begint me te bokken. Leek wel rodeo. En ik maar denken dat ik hem rustig had gekregen en dat hij op mij vertrouwde, en hier heb ik dus mijn lering uit getrokken. Ik vertrouw op paarden, maar NOOIT voor 100% Dus ook aangeleerde kunstjes kunnen onverwacht komen.

Maar je hebt dit alles al begrepen. Suuk6 verders met je paard

Liberate tutemet ex inferis!!

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:45

ja je moet het zelf weten, ik vind het ook niet slim.

ik dacht trouwens dat een capriole een sprong was, of zit ik nou zo verkeerd te denken?

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:49

Het leek mij idd ook niet al te slim om hem dit aan te leren. Negen van de tien paarden gaat er missbruik van maken.
Maar harstikke goed dat je naar de goedbedoelde adviezen hebt geluisterd, en hebt besloten er mee te stoppen. Stug doorgaan met dingen, en niet luisteren naar anderen is veel dommer dan iets aanleren. Als je snapt wat ik bedoel. Super dat je je fouten toe durft te geven

Een ongeluk zit in een klein hoekje - Dan blijft er nog heel veel ruimte over voor geluk

tessa3009
Berichten: 233
Geregistreerd: 25-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:50

en dan is hij stout en zeg jij: STOMME BOK! (bijvoorbeeld) en dan lig je op je gat! Haha!

All people smile in the same language....

xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:50

Richtje schreef:
Het leek mij idd ook niet al te slim om hem dit aan te leren. Negen van de tien paarden gaat er missbruik van maken.
Maar harstikke goed dat je naar de goedbedoelde adviezen hebt geluisterd, en hebt besloten er mee te stoppen. Stug doorgaan met dingen, en niet luisteren naar anderen is veel dommer dan iets aanleren. Als je snapt wat ik bedoel. Super dat je je fouten toe durft te geven


ja dat is wel goed, je zou ook eigenwijs kunnen zijn en gewoon volhouden.
Dan is het idd slimmer om naar adviezen te luisteren.

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 15:58

Ik heb zoiets van veel van jullie zijn al je hele leven wel met paarden bezig en ik heb mn pony pas 2 jaar. Daarvoor heb ik nog op een manege wel les gehad...Dus ja..ik neem aan dat jullie wel weten waar je het over hebben
Maar ik ga vanavond wel misschien fotos maken van haar 'kunstje' en dan stop ik er wel mee. Cool

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Skitter

Berichten: 3952
Geregistreerd: 10-06-03
Woonplaats: Indiana, Verenigde Staten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 16:00

tessa3009 schreef:
en dan is hij stout en zeg jij: STOMME BOK! (bijvoorbeeld) en dan lig je op je gat! Haha!


Haha..tis idd mogelijk ja!

"You make me sick, but I love what we're doing here"
Egypt Central
"You Make Me Sick"

<3Verloofd <3

Alja

Berichten: 25521
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 17:27

toen ik 10 jaar was heb ik mijn pony geleerd te steigeren op comando, dat had ik dus nooit moeten doen want op elke wedstrijd tijdens het groeten ging ze dus steigeren.
wat ik hiermee wil zeggen denk goed na als je je pony zoiets leert want het kan dus ook wel eens tegen je gebruikt worden.
die pony is nu 22 en ze doet het nog steeds

ONDERSCHRIFTLOOS


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amazonbot, Dartel, Jet_33, pluklief, sterregoud en 42 bezoekers