Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
runningkawa"]
[quote="Waterkippie schreef:Waarom krijgt iemand altijd heel bokt over zich heen als ze met slof rijden? als het geod genrukt wordt onder begeleiding dan vind ik er niets mis mee..
runningkawa schreef:Maar daar zeg je er ook wel iets heel belangrijks bij
als je hem goed gebruikt
Maar hoeveel ik er niet ken die zeggen dat ze hem goed gebruiken, maar waar je tenen dan toch echt krom van gaan staan.
Maar die vinden allemaal dat ze hem goed gebruiken en daar schuilt nu net het gevaar.
runningkawa schreef:Klopt, helemaal met je eens
volgende vraag, wat voor instructeur?
en wanneer is het hulp?
Net als hier van de week bij een 3 jarige die 5 weken onder het zadel was bij een jong grietje, die het als hulp had om "aan de teugel" te rijden
moest van haar instructrice
bij beide komen dan de bovenste 2 vragen boven
Instructricehulp
Waterkippie schreef:okee volgende vraag: wanneer kan iemand goed rijden![]()
het is denk ik een eindeloze discussie zonder einde
gijsenkim schreef:Als mensen kunnen erkennen "sorrie, ik kan niet goed genoeg rijden om dit stukje goed voor elkaar te krijgen en ik heb daarom voor dit stukje even een slof nodig...dan ben je imo al een stuk slofwaardiger
Jippie schreef:Hetzelfde verhaal gaat op voor mensen die een slof gebruiken om hun paard naar beneden te rijden.Citaat:Ik vergelijk het gebruik van een slof altijd met het gebruik van een spoortje.
Als je een spoor nodig hebt om je paard voorwaarts te laten gaan dan is er iets grondig mis gegaan is de basisafrichting.
tom19 schreef:Kortom moet je gewoon goed leren paardrijden en als je een beedje talent hebt kan je dat ook met en zonder slof ligt er aan in een hoever stadium je paard in de africhting is,
hoop dat alle mensen nu eens goed na denken over het paard rijden in het algemeen want dat niveau is al barrrr slecht!!!!!!! of dat nu met of zonder hulpteugels gaat.