Meeting Aqua8Horse methode (Sjuimpje, SP ;) )

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

 
 
Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Meeting Aqua8Horse methode (Sjuimpje, SP ;) )

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 18:13

Gezien het topic op UZ zijn Anna-Jelly en ik op het idee gekomen om een meeting te organiseren in Creil om te zien wat de Aqua8Horse inhoudt en om het resultaat te zien bij verschillende paarden die hier staan. Wij denken dat hier wel animo zou zijn naar aanleiding van het topic op UZ. Wij zaten zelf te denken aan een zondag in augustus, de 17e. Graag hier even laten weten of er animo voor is. Paarden kunnen meegenomen worden en er is ook een gezellige kantine. We zouden het erg leuk vinden om de discussie uit het topic op die dag hier voort te zetten in de kantine.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:


Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:34

Goed idee.. Misschien kunnen er ook sommigen (sjuimpje??) op een paard van hier rijden, een paard die je duidelijk maakt hoe het op de goede, vriendelijke, manier kan.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:12

Ik vind het een erg leuk idee, als ik vervoer kan regelen wil ik ook erbij zijn (zonder paard)
Zijn er verder nog kosten aan verbonden?

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

astridh

Berichten: 2635
Geregistreerd: 22-04-01
Woonplaats: nh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:31

Anna-Jelly schreef:
Goed idee.. Misschien kunnen er ook sommigen (sjuimpje??) op een paard van hier rijden, een paard die je duidelijk maakt hoe het op de goede, vriendelijke, manier kan.


Ik vind dit een erg vreemde en suggestieve reactie. Wat je in feite zegt is dat mensen die niet volgens 'die' manier rijden (en daarbij noem je Sjuimpje) niet op een goede manier en zelfs op een dieronvriendelijke manier rijden cq trainen Verward Verward

Ik hoop dat je het anders bedoelt dan dat het overkomt want zo weinig respect voor mederuiters/bokkers maakt echt niet dat er meer mensen voor open gaan staan lijkt me. Zo'n vooringenomen houding is in ieder geval niet bevorderlijk voor een open en eerlijke discussie.

Het leven is als een restaurant.... je krijgt wat je besteld hebt
Het leven is als een pijpkaneel...ieder zuigt eraan en krijgt zijn deel

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:37

Ik vat het maar niet zo op AstridH Knipoog

Op zich vind ik het idee wel grappig,
alleen ben ik niet bereid om er voor te betalen aangezien het voor mij ook al een behoorlijk eind reizen is.

[edit]
De kans ik klein dat ik een eigen paard meeneem,
de laatste keer dat ik een compleet andere methode heb uitgeprobeerd heb ik weken last gehad van naweeën.
Eventueel kan ik kijken of ik een filmpje kan maken waarop je kan zien hoe ik mijn paarden longeer.
[/edit]

SuperPepeijn

Berichten: 13113
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Gouda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:59

astridh schreef:
Ik vind dit een erg vreemde en suggestieve reactie. Wat je in feite zegt is dat mensen die niet volgens 'die' manier rijden (en daarbij noem je Sjuimpje) niet op een goede manier en zelfs op een dieronvriendelijke manier rijden cq trainen Verward Verward
je beschrijft nu mijn gevoel wat ik ook in het andere topic had.

Amor Vincit Omnia

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 00:49

Beste bokkers, jullie zijn van harte welkom en er zijn geen kosten aan verbonden. Uiteraard is jullie komst vrijblijvend omdat wij geen mensen willen overtuigen van deze methode. Uit ervaring weten wij dat mensen zelf overtuigd moeten raken van iets, wil dit ook werkelijk effect hebben. Ik denk niet dat Anna-Jelly het inderdaad zo bedoeld heeft. Ze heeft namelijk zelf ook met verbazing gekeken naar het effect van de methode met haar eigen pony. En ook haar vader was zeer benieuwd en zag daadwerkelijk verandering binnen een week. Ik denk dat ze dat alle paarden gunt en dat ze dat ook zo bedoeld heeft.

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 08:50

Ik denk ook niet dat Anna Jelly de opmerking zo bedoeld heeft, kan het me bijna niet voorstellen namelijk Lachen
Sjuimpje, als je wel een eigen paard meeneemt kun je denk ik nog beter verschil merken dat door deze methode ontstaat. De paarden van hier worden natuurlijk al enige tijd zo getraind en zijn gewend om zo te lopen, tuurlijk zegt dat ook wel wat maar bij een vreemd paard werkt de methode ook en dat willen wij graag tijdens deze "clinic" laten zien.
Anna Jelly bedoelde met dat paard een paard dat altijd erg angstig is en verkeerd gereden met heel erg veel druk in de mond. Inmiddels is dit paard zover dat ze dat niet meer pikt en dan omhoog komt, dus zo leer je als het ware heel vriendelijk te zijn met je hand (waarmee ik niet wil zeggen dat jij niet vriendelijk bent met je hand, ik heb je immers nooit in t echie zien rijden Lachen ).

Het lijkt mij iig een erg leuk plan als er een flinke groep Bokkers richting Creil komt om te komen kijken en evt voelen als dat mogelijk is. Ewald van AnnaJelly komt dat als het goed is ook weer mee en staat beschikbaar Lachen Hij heeft het super opgepikt!! Zoals hierboven al gezegd is zijn er geen kosten aan verbonden en iedereen is van harte welkom op 17 augustus!

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 12:48

Maaike schreef:
Sjuimpje, als je wel een eigen paard meeneemt kun je denk ik nog beter verschil merken dat door deze methode ontstaat. De paarden van hier worden natuurlijk al enige tijd zo getraind en zijn gewend om zo te lopen, tuurlijk zegt dat ook wel wat maar bij een vreemd paard werkt de methode ook en dat willen wij graag tijdens deze "clinic" laten zien.

Ik wil best wel op een ander paard gaan zitten,
dat maakt mij niet veel uit.
Maar dit is niet de eerste keer dat er beloftes gedaan worden in de trant van spectaculaire verbeteringen en die resultaten zijn bij mijn laatste uitstapje richting een compleet andere methode echt uitgebleven. Sterker nog, ik heb er maanden last van gehad.
Aangezien Aqua niet kan toelichten wat voor methode het is en de concrete vragen op het andere topic niet kan beantwoorden ga ik niet mijn paarden als proefmuizen aanbieden. Daar zijn ze mij te dierbaar en kostbaar voor.

Ik geloof best dat jullie verbeteringen hebben gehad op verschillende paarden, maar zover ik dat hier vandaan kan beoordelen waren dat allemaal verreden paarden. Die heb ik gelukkig niet en ik kan wel een paar mensen noemen die dat kunnen bevestigen.

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:14

Ik heb al het 1 en ander gehoort over deze methode en ben ondertussen erg nieuwschierig geworden. Als ik kan en vervoer heb kom ik graag met mijn pony die kant op.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 18:05

Sjuimpje schreef:
Aangezien Aqua niet kan toelichten wat voor methode het is en de concrete vragen op het andere topic niet kan beantwoorden ga ik niet mijn paarden als proefmuizen aanbieden. Daar zijn ze mij te dierbaar en kostbaar voor.

Ik geloof best dat jullie verbeteringen hebben gehad op verschillende paarden, maar zover ik dat hier vandaan kan beoordelen waren dat allemaal verreden paarden. Die heb ik gelukkig niet en ik kan wel een paar mensen noemen die dat kunnen bevestigen.


Het is nou eenmaal erg moeilijk om uit te leggen wat er precies anders is bij deze methode. Klinkt natuurlijk erg vaag en zweverig en weet ik veel wat nog meer, maar het is wel zo. Ik zou ook niet kunnen uitleggen wat hier precies zo "anders" is.
Er zijn inderdaad best wat verreden paarden hier gekomen, maar bijvoorbeeld Ewald van AnnaJelly was beslist niet verreden en die verbetert ook dankzij de training van hier. Let's Go van Jacqueline, de andere stagiaire, is ook niet verreden en reageert super op de training. Het paard is veel meer relaxed om het zo maar uit te leggen.
De paarden die hier van Aqua8Horse zijn hebben (bijna) allemaal een verleden. Bij de vorige mensen zijn ze weggekocht en hier opgeknapt en getraind volgens de zelf ontwikkelde methode. Zonder dit hadden er zeker 3 van deze paarden nu niet meer geleefd. Dit heeft weinig te maken met de methode maar heel veel met het soort mensen wat ze traint. Liefde en respect, daar draait het hier vooral om.

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Homiafortuna

Berichten: 1983
Geregistreerd: 27-07-02
Woonplaats: Langelille

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:29

Dat wil ik ook wel eens meemaken. Ik heb ook een paard thuis staan wat niet al te makkelijk is en vaak met opengesperde mond loopt. Die wil ik wel meenemen en sta overal voor open. Bovendien is Creil vanaf hier haast met paard te berijden.

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:03

En dat allemaal om een vraag die ik stelde in m'n topic.........Knipoog
Ik ga er niet heen is veel te ver weg, maar er worden dan vast wel foto's gemaakt tog??

08-10-2004; † Rust zacht, lieve Pretty.. Ik mis je!

CaroleKlomp
Berichten: 3253
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Heede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:17

Gewoon een goede vraag, iets wat leeft onder paardenwereld!

De beste wensen voor iedereen die ze kan gebruiken!

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 21:15

Aantal reacties is nog niet echt denderend Haha! Kom op mensen, in dat topic op UZ komen zoveel reacties, waarom komen jullie niet gewoon simpelweg kijken??
Ons lijkt het erg gezellig en we hopen dat dan het een en ander duidelijk wordt over de methode

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:24

Ik wil ook komen kijken...Ben best nieuwsgierig en wie weet steek ik er nog wat van op. Paard meenemen is nog geen optie........maar ik wil wel komen kijken

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:57

Ik wil Laica trouwens ook beschikbaar stellen om bereden te worden door de gene die deze 'clinic' geeft. Tenminste als deze persoon dat wil. Voornamelijk omdat ik heel graag wil zien hoe ze op deze methode reageert met iemand op haar rug die daar veel ervaring in heeft.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5

Fitzroy

Berichten: 25096
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 07:39

Maaike schreef:
Aantal reacties is nog niet echt denderend Haha! Kom op mensen, in dat topic op UZ komen zoveel reacties, waarom komen jullie niet gewoon simpelweg kijken??
Ons lijkt het erg gezellig en we hopen dat dan het een en ander duidelijk wordt over de methode


Ik geloof dat wel duidelijk blijkt uit het topic dat mensen geen zin hebben om te komen als niet eerst uitgelegd wordt wat die manier van longeren nu precies inhoudt.
Zoals SP al verwoordde: voor zoiets vaags rijd je niet het hele land door.

Niets is zo eerlijk verdeeld als het verstand. Iedereen denkt er genoeg van te hebben.

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:06

Is het dan zo moeilijk om te snappen dat het moeilijk uit te leggen is en dat je het gewoon moet zien.
Het is iig de moeite waard om het te bekijken.

<3 Trotse mama van R obin (2007) & M ilan (2013) <3

Nimber

Berichten: 26551
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:41

maar als het niet uit te leggen is, hoe is het dan over te brengen.Ik kan wel wat zien maar dan weet ik toch nog niet hoe ik iets moet doen?
Kom dan met foto's wat volgens jullie goed is en vooral met foto's wat wel goed is en het waarom iets fout is en vooral waarom jullie manier goed is.

http://www.kimtelgen.nl
Cranio sacraal therapeut en instructrice

Maaike

Berichten: 11864
Geregistreerd: 12-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 21:51

Zoals misschien al wel te lezen was in het topic op UZ is het erg moeilijk uit te leggen in theorie zonder haken en ogen. Dat is gewoon erg lastig om zo even neer te zetten, misschien kunnen jullie dat wel begrijpen. Het is goed over te brengen in de praktijk, anders zou ik ook niet een paard van hier zonder problemen kunnen rijden denk ik. Het is gewoon makkelijker om iets verbaal uit te leggen met voorbeelden erbij, dat is logisch voor iedereen denk ik. Een methode waarmee bijna niemand werkt is gewoon erg moeilijk uit te leggen zonder een duidelijk voorbeeld erbij te kunnen laten zien... Dat is het hele punt denk ik

Je hoeft niet meteen een vlinder te zijn
Obsession SL (v. Orbaldo II) mijn grote trots :+:

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:19

Ja ik vroeg ook al wat methode het was maar volgens mij is het niet meer dan de gewone rijkunst goed bedreven.

Als het die dag volgens planning verloopt komen Gam en ik vanuit Breda langs Creil. Mocht het zo zijn, dan biedt ik Gam en mij als proefkonijnen aan. Lachen

}:0 heeft 2 tinkerknaapjes en 1 tinkerprinsesje in de wei staan! }:0

fokfanaat

Berichten: 20210
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Uut Uune

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:24

Anna-Jelly schreef:
Is het dan zo moeilijk om te snappen dat het moeilijk uit te leggen is en dat je het gewoon moet zien.
Het is iig de moeite waard om het te bekijken.


Ik snap niet hoe iemand die hier een boek over aan het schrijven is, geen duidelijke beschrijving op bokt kan zetten!


Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 10:42

Ik denkd at je in een boek heel wat uitgebreider kan zijn dan in een reactie... Of het moet wel een heeeeeeeeeeeeele lange reactie zijn Tong uitsteken

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

littleroosie

Berichten: 6061
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Oldemarkt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:44

Sorry ik kan helaas niet komen aangezien ik op die datum wedstrijd heb, helaas.

Insta: stal.de.bonte.dijk
Insta: pretty.by.roos - pmu in Wolvega
Vino van de Bonte Dijk B+5


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SentiBot en 46 bezoekers