mijn verslagje van de longeerclinic

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 22:04

Ben niet zo goed in verslagjes schrijven, maar ik wil toch graag ff kwijt hoe ik het vond vandaag Haha!
Ik heb het echt een ontzettend leuke dag gevonden. Het was prachtig weer, ik heb echt veel geleerd en opgepikt, zelf ben ik altijd wel bezig met loswerken/grondwerken, maar gebruikte daar nooit m'n longeerlijn bij. Voorlopig kan ik weer ff vooruit in ieder geval. Het gekke was dat ik bij longeren nog altijd het beeld had zoals ik de meeste mensen in m'n omgeving zie longeren: paard aan de longe, paar rondjes stappen, paar rondjes draven, bijzetjes vast en aan het werk. Wat ik vandaag gezien heb sloot veel meer aan bij hoe ik het zou willen doen (NHS/freestyle). Kwam mooi uit dus Lachen
Verder weer wat nieuwe bokkers ontmoet, ook leuk. Het viel me trouwens op dat de longeerlijnen die Jan gebruikte (meer leadropes eigenlijk Verward ) wat korter waren dan de "normale" longeerlijnen, in ieder geval korter dan de mijne, zo'n touw wil ik eigenlijk ook wel want dat slingert wat makkelijker *LOL* Zo'n freestyle halstertje wil ik ook trouwens (hoezo hebberig Schijnheilig ) iemand een idee waar je die dingen kan kopen?
Al met al erg geslaagd dus en wat mij betreft voor herhaling vatbaar.


Moosie

Berichten: 341
Geregistreerd: 18-04-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:10

Ik wil ook alles hebben, hebben en hebben Haha!
Het was idd een mooie dag!
Alles was goed georganiseerd en duidelijk.
Ik heb foto's gemaakt van de paardjes en Jan en Brigitta natuurlijk. Ik wacht even op toestemming wat ik mag plaatsen }>
Heb keurig alle bokkers uit beeld gehouden om het extra spannend te houden Extreme duivel
Heb iig een hoop geleerd en vooral veel herkend.
Een geslaagde dag, op naar de volgende clinic, dan ben ik zeker weer van de partij.

banish

Berichten: 965
Geregistreerd: 09-03-01
Woonplaats: Leiderdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 23:42

Ik was er helaas niet bij Huilen . Manlief kon me niet missen vandaag (was gisteren ook al de hele dag op sjouw) Maar ik werd beloond met een luxe diner in een fijn restaurant Vork (zijn net pas terug) dus het was het ook wel weer waard Lovers
Maar ik heb wel aan jullie gedacht, dus ik was er toch een klein pietse-beetje bij. Of telt dat niet Verward

Monnik

Berichten: 1795
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Hillywood

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 09:02

Het touwhalster en de leadrope werken idd heel erg prettig. Ik werk er al een paar jaar mee. Jammer dat ik moest werken het afgelopen weekend Verward , anders was ik ook zeker van de partij geweest.
Eveline Veldhuis van Eurohorse Ridingshop heeft zowel het touwhalster als de leadrope. Haar telefoonnummer is 06-51082855. Verder heeft ze overigens hele mooie spullen waar je hebberig van wordt Vingers aflikken , tenminste ik wel.
Het touwhalster en de leadrope zijn niet goedkoop. Je kunt het touwhalster natuurlijk ook zelf proberen te knopen, maar 1 van de knopen is erg lastig Frusty en daar heb je wel wat oefening voor nodig. Daarnaast is het touw wat je hiervoor gebruikt ook niet goedkoop, dus is het misschien handiger jezelf een hoop werk te besparen en gewoon een setje te kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 09:30

Hoi Sandra,
De "longeerlijn" waar Jan mee werkte was een freestyletouw. Aan de ene kant zit een knip die je aan het (freestyle-)halster vast kunt maken en aan de andere kant zit een klein touwtje zodat je er een zwiepend geluidje mee kunt maken. Je kunt ze bij Voest kopen voor veel geld, maar ook in een scheepswinkel voor drie piek per meter, vraag naar lijn voor de groot- of fokkeschoot.

Een freestylehalster is gruwelijk simpel te knopen. Geef me effe door welke kleur je wilt, dan maak ik er wel even eentje voor Sammetje, de fijnste dikte hebben ze hier in de scheepswinkel in wit en zwart. Voor de maat gebruik ik de tinker van onze buren wel effe.
Als je dan binnenkort gezellie een keertje bij onze knollies komt kijken, of we komen elkaar ergens tegen, kun je 'm zo meenemen. Ze zijn trouwens zo licht dat ik 'm anders ook wel in een envelop kan stoppen hoor, dan moet je je adres maar even PBen. Is zo gepiept, dus ga er aub geen klauwen vol geld aan uitgeven; is zonde.

Verder over het oorspronkelijke topic, de clinic:
het was een leuke en gezellige dag en ik vond dat Jan en Brigitta het heel professioneel opgezet hadden, compleet met geluid, video, aankleding, gastpaarden, echt heel goed gedaan! Ik heb er niet heel veel nieuwe dingen geleerd, maar vond het heel nuttig om weer eens herinnerd te worden aan alle andere dingetjes, die ik eigenlijk niet meer gebruikte. Je verzand eigenlijk op een gegeven moment in je eigen favo maniertjes van trainen en beweging geven (vind ik twee totaal verschillende dingen) en dan word je minder creatief.
Dick heeft heel veel geleerd, die zat halverwege het middagprogramma zo vol met nieuwe info dat het hem letterlijk duizelde; vandaar onze aftocht.

Dus Jan en Brigitta: complimenten, erg leuk gedaan. We komen een volgende keer heel graag weer!

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 14:41

Ah, mooi, er zijn scheepswinkels genoeg hier (IJmuiden) dus dat scheelt. Een halstertje knopen lukt me zelf denk ik ook wel, ik heb goed opgelet gister Lachen Welk touw (dikte) heb ik daarvoor nodig? Want als ik toch naar de winkel moet.....
De eerstvolgende keer dat ik je tegenkom is waarschijnlijk volgende week al (fjordendag, ik wil wel even gaan kijken.
Vanavond ga ik lekker Sam aan het werk zetten, want ook ik ben weer helemaal opgefrist qua ideetjes enzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 15:27

6 tot 8 mm dik is een mooie dikte. Dik genoeg om niet te snijden, en scherp genoeg om goed bruikbaar te kunnen zijn. Niet dunner dan 6 mm hoor, dan wordt het zo bloedjescherp...
Als het niet lukt met knopen, dan breng het zaterdag maar mee, dan doen we het wel even tussen twee rubrieken door *LOL*
Hihi, dus je komt mijn Mileentje Lovers bewonderen?

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 16:03

Ohja, dan neem ik 't gewoon mee daarheen. Ja, ik kom zeker kijken hoor, leuk toch? en het is lekker in de buurt dus.... Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:06

Hihi, Milena is heel makkelijk te herkennen, ze heeft een zwarte aalstreep en rechtopstaande manen *LOL* *LOL* *LOL* Hahaha, sorry, beetje melig van m'n eerste werkdag na zo'n lekkere vakantie...
Zoek onze veewagen maar op; witte bus met groene striping erover, zijlader. We hebben Milena's dochter ook bij ons.
Hihi, lekker off-topic....
Eh... zullen we dan ook longeren (effe goedmaken) *LOL*

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 16:23

Ach, misschien herken ik jullie nog wel, en anders vraag ik gewoon naar de mevrouw met die fjord Haha! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:51

*LOL* *LOL* Er zijn er maar 90 daar...... Hihi, sorry, offtopic en nog een oneliner ook.. Ehhhhhhhhh, ze longeren allemaal en maken nu ook twee regels vol Schijnheilig

Maclee

Berichten: 850
Geregistreerd: 29-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 22:28

Citaat:
Op 2001-08-27 09:30, schreef Sonja:
Hoi Sandra,
Een freestylehalster is gruwelijk simpel te knopen.

Sonja, heb jij misschien een tekening of weet iemand dat op internet te vinden? Ik wil ook eens proberen om zo'n halster in elkaar te frummelen.

Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-08-01 22:33


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 23:16

Of op de site van de Recreatieruiter, daar staat 'ie ook. Ik geloof dat 'ie daar wel met een Engelse beschrijving staat, maar de plaatjes spreken voor zich, voor het geval je geen Engels leest.
Of geef je computer de zoekopdracht op het Inet op de woorden "rope" en "halter" dan krijg je ook voorbeelden genoeg.

De eerste kost je effe een kwartiertje, maar daarna wordt het produktiewerk, zo snel gaat het dan!


Sandra_H

Berichten: 2710
Geregistreerd: 14-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-08-01 07:30

Ik heb gewoon op touwhalster gezocht, en kreeg een aantal nederlandstalige sites. Die op de site van recreatieruiter is ook nederlands, en verder precies hetzelfde als die op welshcob.nl Haha!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-01 08:53

haha, ik heb gisteren geprobeerd die van de recreatieruiter te knopen. Na een half uur zaten er 2 knopen in en lag ie aan de andere kant van de kamer Extreme duivel
Mijn vriend kwam binnen en zag min boze blik en zei: geef maar even hier. Na 5 minuten had ik een mooi touwhalstertje. GRRRRR.
Nou ja, ik ben er toch wel blij mee, maar kan het niet uitstaan dat ik er zelf geen geduld voor heb terwijl ik wel een dag het geduld heb om een tekening te maken Knipoog

Niets zo charmant als een paard in her land.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 bezoekers