*diepe snee, blijft maar dik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 23:23

een dag of 11 geleden haald ik mijn paard uit de wei met een snee net boven zijn knie (voor). Door de avond werd het dik en ging hij ook kreupel lopen. Afspuiten, scrubben, stappen etc. De dag erna was de rest van zijn knie ook wel dik, maar niet om heel erg van te schrikken.
Inmiddels is het meeste dikke wel weg, alleen om de wond heen blijft een bult hangen.
De wond zelf is ook nog niet helemaal dicht, maar dat komt misschien door de bult? er komt geen vocht of bloed meer uit.
Hij liep alleen de eerste 2 of 3 dagen kreupel in draf, nu is hij gewoon rad. De wond of de bult zijn niet warm en hij heeft geen koorts (ook niet gehad).
Hoe lang mag die bult blijven zitten, oftewel hoe snel hoort dit dunner te worden?
(maw maak ik me terecht erge zorgen?)


orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 23:27

Heb je al geprobeerd om dmv spuitje ofzo de binnenkant van de wond zachtjes uit te spoelen?Misschien zit er wel een beetje wond-spul...
Heeft hij krammetjes gehad van de DA??

Victorian Elegance Webshop
Dependance van Ratcity's Shelter locatie Almere
DeviantArt voor mijn doodles!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 00:06

De eerste dag kwam er bloed en vocht uit, 2e dag ook nog, dit zou de wond schoon moeten maken denk ik. Zelf heb ik het steeds gescrubd met blote vingers zeg maar, het heeft er steeds netjes uitgezien, voor zover je in de wond kon kijken.
Hij heeft er inmiddels niet echt pijn meer aan, alleen aan de snijrande nog een beetje. Daardoor heb ik niet de indruk dat er dieper nog iets zou zitten. (kon ik er maar doorheen kijken)

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 08:37

gedverderrie!

Is het nog niet over!
Wel weer pech hoor, veel su6 verders ermee...

groetjes

(btw wanneer gaan we aapjes kijken?)

kim_oud1

Berichten: 818
Geregistreerd: 03-04-01
Woonplaats: Tussen de middeleeuwse stadmuren van Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 08:56

Zou de dierenarts even om raad vragen (gewoon bellen kost niks) voor het zelfde geld zit er klein abces onder en dat is niet de bedoeling natuurlijk.
suc6 ermee
Kim

Vrijwilligers gezocht voor onderzoek!
info:http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?t=210362

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 09:40

Foto maken, meteen!
Vorig jaar heb ik ook meegemaakt hoe een paard een trap had ontvangen net boven de knie. Dat paard heeft nog 9 dagen rondgelopen, maar heeft uiteindelijk in de box het bovenbeen finaal dwars door gebroken. Dit paard was alleen de eerste drie dagen kreupel, ze leek absoluut aan de beterende hand. Wat was er gebeurd?: bij de trap was een stukje been geraakt, en ook een snee met veel bloed. De wond erboven groeide heel langzaam weer wat dicht.. maar het beschadigde bot werd zwakker en zwakker. Het was als het ware een beetje gaan afsterven, het ging steeds verder onderhuids. na 9 dagen was het bot zo zwak geworden dat het een draai van de beweging niet meer kon volgen. Einde paard.

Ik wil je niet banger maken met mijn verhaal, het was echt heel dramatisch. Je beschrijft een vergelijkbare wond, op een zeer gevoelige plek. Je wilt niet meemaken wat ik hierboven heb beschreven... maak aub een foto van het been. Ga naar de dierenarts en STA EROP dat hij een foto maakt. Onze dierenarts wilde het nog wat aankijken.... en dat was te laat. Die foto kost je ongeveer 80,--, een kleine prijs voor 'weten waar je aan toe bent"..... Succes, ik zal duimen voor je dat het mee mag vallen.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

PUCK

Berichten: 2698
Geregistreerd: 15-01-01
Woonplaats: Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 10:04

Tja ik sanp ook niet zo goed dat er geen da bij geweest is. Het kan ok nog zijn dat de bobbel bindweefsel is dat gevormd wordt. Ook dat had voorkomen kunnen worden door de da.....

Voorzitster AFM

Adrienne

Berichten: 1535
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 16:31

Ha Lovely,

Een wond die na 11 dagen nog niet helemaal dicht is is niet echt normaal.
Ik zou als ik jou was toch even een da laten kijken. Het kan bv zijn dat het botvlies geraakt is.
Ik wacht bij wonden als ze niet te erg lijken ook altijd even af maar 11 dagen is erg lang!

Sterkte er mee

Groetjes Adrienne

"We can't actually drop it off at an orphanage, they might get upset when it turns Asian." Dean Winchester.

Nouvel

Berichten: 28559
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 18:45

IK kan hier weinig aan toe voegen, zou ik jou was morgen gelijk de DA bellen.
Sterkte ermee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 23:08

Iedereen bedankt voor de reacties.
De eerste paar dagen had ik zo ongeveer een open telefoonlijn met de kliniek en alles steeds heel precies uitgelegd, in geuren en kleuren zeg maar.
De eerste week werd het wel dunner, alleen nu is er alleen om de wond nog een vochtbult.
Daarstraks stond hij er zelf uitgebreid aan te knagen (jeuk) zeg maar, dus pijnlijk is het niet. naar mijn idee zakt het ook wel naar beneden, zij het heel langzaam. Knietje buigen gaat ook prima, hij geeft nog gewoon pootjes. Kreupel ook niet, etc.
Die vochtbult is echt het enige, plus dat de wond nog niet helemaal dicht is, wel gedeeltelijk.
Verder loopt hij de hele dag buiten en stappen we savonds ook nog een tijdje.
Van de week komt de veearts nog even kijken.
Iedereen bedankt voor het meedenken.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 23:30

Hoi Lov, kun je er na het stappen en afspuiten geen Lothagengel op smeren? Het bevordert het van binnenuit dichtgroeien van de wond, ontsmet, en gaat wildvleesgroei tegen. Te krijgen bij je VA, niet goedkoop (bijna 4 tientjes per tube) maar ontzettend goed. Ook te gebruiken als je eens een drukking ergens hebt. Koelen, dan goed inmasseren met de gel, en in no-time is het weg.
Sterkte en een knuf voor Lab (?)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-01 01:37

Goeie tip Sonja, ik zal er aan denken.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 bezoekers