Vagen over zomereczeem...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Vagen over zomereczeem...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 20:39

Ik had gehoord dat er een spuit is tegen zomereczeem(van dierenarts ofzo???), wie weet daar wat meer over, werkt het hoeveel kost het ongeveer???
En...heeft iemand er verder nog tips over, 1 van mijn paarden heeft er een beetje last van. Alvast bedankt.Mijn zoekfunctie deed het niet dus ik weet niet of hier al wat op Bokt over staat.

STELLAlover

Berichten: 796
Geregistreerd: 03-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:51

Een paard bij ons op stal heft ook zomereczeem. Zij heeft ook zo'n spuit gehad, maar die gaat pas na een maand werken. Kosten vielen mee, maar ik durf geen bedrag te noemen. Ben benieuwd of dit helpt!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:59

hee ja? ik zal dan binnekort de dierenarts eens bellen

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:05

Er zijn tegenwoordig twee soorten spuiten....eentje is zo'n cortisoneninjectie met alle mogelijke bijwerkingen vandien. Volgens mijn info werkt het op het immuunsysteem, die krijgt een 'tik' zodat het niet meer zo op hol slaat en die allergische reactie ontstaat. het nadeel is dus dat het in het geheel de kop ingedrukt wordt en het lichaam dus ook minder weerstand vertoont tegen andere dingen. Het middel kan soms erger zijn dan de kwaal. (hoefbevangenheid kan er ook door ontstaan)
Een andere injectie die dit jaar door sommige mensen gebruikt is is een injectie die eigenlijk tegen schimmel gegeven wordt. Bij toeval heeft men ontdekt dat ie soms ook helpt bij paarden die eczeem hebben. Alleen moet deze spuit twee keer gegeven worden met een bepaalde tussenpoos en in een bepaalde periode (ik geloof in februari of maart).
Kostbaar is de tweede in elk geval.....de eerste weet ik niet.

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:33

van die spuit weet ik niet, maar mijn tip is; ga preventief te werk; als je pas begint met behandelen als ze het al weer duidelijk en zichtbaar hebben, ben je in weze al te laat!

Gaitkeeper

Berichten: 517
Geregistreerd: 16-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:30

er is trouwens ook wat nieuws aan de gang. Prednisolon tabletten (niet prednison maar predniSOLon, dat maakt namelijk net het verschil ook al is het er een broertje van).
Dat schijnt gelijk te moeten werken dus hoef je niet preventief alvast te gaan gebruiken. Het is ook prijzig maar je gebruikt het dan ook alleen in het seizoen. Volgens mijn dierenarts werkte dit bij veel paarden ontzettend goed. Zelf wil ik liever eerst wat ervaringen horen van mensen voor ik hieraan ga beginnen (prednison heeft wat mij betreft niet echt een goede klank) maar als je paard vergaat van de jeuk is het het proberen misschien ook waard. Je kan allicht ook je dierenarts eens vragen hiernaar.

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 15:14

Dat is een cortisonespuit en dus slecht voor paard, dat is echt iets voor in de uiterste gevallen. Mijn DA wilde hem NIET zetten ondanks mijn aandringen. Momenteel werk ik dus gewoon spuitloos....met....

Ik ben momenteel begonnen met de PCS Cojosol lotion (uitwendig) en mijn paard schuurt NIET. De PCS Cojosol olie (inwendeig) gebruikte ik langer samen met TKC. Maar de lotion bevalt prima.

Kijk voor de producten op: http://www.pcs.netmenu.nl , ik heb dat siteje gemaakt ter informatie. Het moet nog uitgebreid worden.

Mijn paard schuurde zich eerst tot bloedens open en vorig jaar had hij een heel deel wat bijna maanloos was. Nu heeft hij nog steeds prachtige manen Haha! Haha! Haha! *tot vreugde van het baasje*.

Als je de dealer contacteert zou ik het fijn vinden als je mijn naam zou laten vallen Haha!

moniquelucky

Berichten: 2747
Geregistreerd: 19-03-01
Woonplaats: Wellerlooi in Limburg.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-06-03 22:09

Bedankt allemaal.
Het schuren is nog niet heel erg maar uit voorzorg deze vraag, de dierenarts komt van de week dan overleg ik het ook, ik gebruik nu Sweet itch...hopelijk helpt dat???

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 22:27

moniquelucky schreef:
Bedankt allemaal.
Het schuren is nog niet heel erg maar uit voorzorg deze vraag, de dierenarts komt van de week dan overleg ik het ook, ik gebruik nu Sweet itch...hopelijk helpt dat???


bij de één helpt het ene middeltje, bij de ander weer een ander. er is nog niet echt een middel dat bij alle paarden tegen zomereczeem helpt.
Ziggy hier op bokt verzorgt een fjord die altijd vreselijk last had van zomereczeem. die stond altijd met boett deken op de wei. maar dan nog had ze last, want ze kon de kap over haar hals niet om ofzo. ze is een aantal dagen bij de DA geweest voor observatie.
Nu staat ze op stal, en mag hooguit 1,5 - 2 per dag op de wei. ze mogen alleen nog maar de wondjes behandelen met betadine.
en nu schuurt ze niet meer

Zonnetje81
Berichten: 18675
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:59

De lotion proberen is echt de moeite waard hoor!!! Het hielp bij mijn paard meteen. En hij heeft nog steeds NIET geschuurd Haha! Haha! ....... hij is ook niet meer geirriteert. Toen ik het net gebruikte schuurde hij niet maar had ie nog wel jeuk, dat is eigenlijk ook over.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:01

die insol injectie(middel tegen schimmel)heeft maar zelden succes , ik heb er zelf persoonlijk nog nooit van gehoord dat het wel werkt

corticosteroïden zou ik niet doen, zijn toch hormonen die je inspuit
tot nu toe weet ik alleen dat een eczeemdeken goed helpt

Roselie

Berichten: 10764
Geregistreerd: 01-10-02
Woonplaats: Voorhout City

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 22:49

Ik was mijn fjord met een lichte vorm van zomerexceem 1 keer in de maand met betadine shampoo en dan voornamelijk de plekke waar geschuurd wordt. het helpt redelijk goed. daar na geef ik druppels van www.paardendrogist.nl het begint met het curiclo of zo iets in die richting. ik gebruik het nog niet zo lang dus ik wacht zelf nog af!