Hoe doen de afstammelingen het van Jetset?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Hoe doen de afstammelingen het van Jetset?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 09:36

Ik heb een driejarige Jetset (x Zeoliet) en ben benieuwd hoe de afstammelingen van Jetset het doen in de sport. Wie rijdt er op Jetsetters en hoe gaat het? Ook ervaringen qua Zeoliet zijn welkom...

Love is... just a moment!


Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:45

heb zelf een jetset gereden, was wel een goed beestje. De meeste die ik ken zijn best wel groot

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:17

zeoliet: robuuste paarden , sommige zelfs neigend naar lomp (uiterlijk)
vrijwel allemaal een stugge mond, zware hals.de meesten hebben wel afdruk in draf maar missen souplesse.de meesten kunnen redelijk sprngen.ik heb nog maar weinig echt chique zeolieten gezien, maar er zullen zeker wel uitzonderingen zijn .
jetset ken ik alleen wat veulens van.chique goedbewegende veulens, wel een iele hals.

Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:43

Ik ga vrijdag met een 4 jarige Jetset naar de keuring. Het is een vosje (moeder is donkerbruin) van ongeveer 1,61 een erg beknopte merrie en mist kracht in de bewegingen, maar zij heeft ook meer van haar moeder dan van Jetset meegekregen. Haar volle broer is 1,65 en ook een vos. Het is een 5 jarige ruin en loopt nu L2, hij heeft een mooi voorbeengebruik maar het achterbeen is minder goed. Wel een paard met een mooie uitstraling.

Passionato

Berichten: 1471
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:20

Ik ken iemand ie Jetset D heeft gereden.. en ik heb horen zeggen dat het nou niet de meest ideale bok was.. beetje vaag karakter geloof ik. Die jetset die ik heb gereden van rond de 1.80 en nog maar 5. Wel een goed paard, alleen de soep in gereden, dus wat betreft karakter moeilijk te beoordelen. Ook wat slap van achteren.. maar wat wil je 5 jaar en 1.80..
Zeoliet heb ik eigenlijk wel een aantal chique paarden van gezien hoor.. alleen wel springen gefokt..

A lie gets halfway around the world before the truth has a chance to get its pants on

Dennis

Berichten: 31463
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:25

Bij *Jolanda* hebben ze dit jaar een Jetset X Coctail veulen. Ik vind het wel een leuk veulen.
Wij hebben ook een ruin van Jetset op het land gehad vorig jaar. Het is wel een heel leuk paard. Kan super bewegen en zit ook een leuk karakter in. De eigenaar zei dat hij niet kon springen maar hij is hier een keer netjes over een van de hekken naar een volgend weiland gesprongen.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:41

Ik ken een Jetset D ruin uit een Zeoliet merrie, dier is nu ongeveer 3 jaar oud. Grote sympathieke vos, zwaar gebouwd. en dus ook van die zware bewegingen. Was tijdens mijn bezoek aan hem onbeleerd, maar ik verwacht dat hij zich gaat ontwikkelen tot een lekker rijpaard. Mooi veelzijdig gefokt.
en wat hierboven werd gezegd over Zeolieten...hmmm. ... ben ik het dus niet mee eens. Ze zijn idd wat minder luxe dan de bloedjes die we tegenwoordig vaak zien, maar het zijn wel heel degelijk en vooral presterende paarden. Zeoliet zelf is niet voor niets keur geworden. Ik ken er meerdere, Zeoliet stond vooral in deze regio, en allemaal zijn eht gewoon degelijke paarden. daar kan je tenminste wat mee... het zijn geen hitjes.

Wat als.... de wetenschap wel gelijk heeft?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:43

Ken nu meerdere veulens ervan

En al Kawa een merrie was geweest dan wist ik het nu wel Haha!

En als ik nu geld teveel had, had ik er nu een Jetset veulen bij Kwijl

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:28

Susan heeft Jetset D een tijd gereden maar dit ging niet echt goed, paard werkte niet zo mee. Hij staat nu niks te doen, wordt niet uitgebracht alleen een beetje gereden door Kim.

Jenny heeft ook een Jetset; Proud, heeft in Verden op het WK gelopen, is een super paard, werkt graag voor je.
Ik heb vd week een aantal veulens van Jetset gezien daar was ik niet zo kapot van, ik vond ze over het algemeen niet stuwend genoeg achter. Maar er zijn uitzonderingen gelukkig!!

She's my lady Lovers

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:03

De JetSet die ik ken lijkt erg op zijn pappa en wint alle wedstrijden waar hij naartoe gaat. Leuk beest om te zien ook.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:38

Een tijdje geleden Susan gesproken, die vertelde mij dat het een superfijn paard was, maar helaas blijft hij last houden van een peesblessure.

De dochter van Nol rijd hem inderdaad en een jong jongetje rijd hem nu in het Z2. Gaat prima geloof ik.

Zelf heb ik een Jetset D, en aangezien die pas 2 maanden oud is, is daar weinig van te zeggen. Wel heb ik er een stuk of 6 gereden, en vind ik het hele fijne paarden, die allemaal extra kunnen lopen.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:46

Nistria schreef:
Susan heeft Jetset D een tijd gereden maar dit ging niet echt goed, paard werkte niet zo mee. Hij staat nu niks te doen, wordt niet uitgebracht alleen een beetje gereden door Kim.

Jenny heeft ook een Jetset; Proud, heeft in Verden op het WK gelopen, is een super paard, werkt graag voor je.
Ik heb vd week een aantal veulens van Jetset gezien daar was ik niet zo kapot van, ik vond ze over het algemeen niet stuwend genoeg achter. Maar er zijn uitzonderingen gelukkig!!


Dat klopt niet. Bij het ZZGP in Bunschoten hebben wij met Susanne de Klein gepraat. Zei vertelde dat ze het een super fijn paard vond en dat ze het heel erg jammer vond dat ze hem door een steeds terugkerende peesblessure niet meer kon uitbrengen. Een paar weken geleden in Houten starte Jet-Set himself in het Z2 met een stalruiter van de Dalhoeve. Dus hij wordt wel uitbegracht.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:55

En op hengsten shows komt hij ook onder de man

Maar in aarle rixtel bij de hengsten show werd hij wel bagger slecht gereden (weet niet wie)
aan de hand kwam er veel meer uit en dat is dan wel erg jammer.

ricoh

Berichten: 1114
Geregistreerd: 02-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:04

Mn Jetset is een sjieke vos van 1.63.(zie profiel) Veel vermogen om verder te komen!! Een heel werkwillig paard, fijn in de omgang, maar met een sterk eigen karakter.

Ik weet trouwens niet of een van jullie op de hengstenshow geweest is, maar daar werd ie ook door Kim Gerritsen gereden, en ik weet niet wat die hengst gehad heeft, maar hij was echt knettergek en niet te rijden voor Kim, terwijl ie normaal op shows wel vrij rustig is!

Op de site van de Dalhoeve staat trouwens dat Jetset weer terug is op de concoursen en nu gereden wordt door Steve van de Genachten in de klasse Z.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:10

runningkawa schreef:
En op hengsten shows komt hij ook onder de man

Maar in aarle rixtel bij de hengsten show werd hij wel bagger slecht gereden (weet niet wie)
aan de hand kwam er veel meer uit en dat is dan wel erg jammer.


Kim de dochter van Nol Gerritsen zat erop, geloof nog maar een korte tijd, en hij is veel mans op zo'n show. Dus misschien is dat de reden geweest?

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:38

De jetsets die ik ken zijn geen van allen makkelijke paarden, wel erg mooi van type.

Sammie

Berichten: 71592
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:08

wij hebben er 1'tje en die is zo mak als een lammetje. Zo van het type liever lui dan moe

- Offline -

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:19

ricoh schreef:
Op de site van de Dalhoeve staat trouwens dat Jetset weer terug is op de concoursen en nu gereden wordt door Steve van de Genachten in de klasse Z.


Tja paard heeft grand-prix gelopen.. Kunnen ze m beter grand prix houden want het ging bij elke berijder ietsje minder..

She's my lady Lovers

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:25

saluut schreef:

Dat klopt niet. Bij het ZZGP in Bunschoten hebben wij met Susanne de Klein gepraat. Zei vertelde dat ze het een super fijn paard vond en dat ze het heel erg jammer vond dat ze hem door een steeds terugkerende peesblessure niet meer kon uitbrengen. Een paar weken geleden in Houten starte Jet-Set himself in het Z2 met een stalruiter van de Dalhoeve. Dus hij wordt wel uitbegracht.


Hm mn moeder heeft een ander verhaal van haar gehoord. Het klikte ook duidelijk niet tussen die twee.
Maar ook een beetje raar dat als ie niet uitgebracht kon worden door een terugkerende peesblessure dat ie nu wel Z2 kan lopen.. Houdt m dan grand prix en stop verder ermee.. maarja dat is mijn zaak niet.

She's my lady Lovers

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:10

Nistria"]
[quote="saluut schreef:

Dat klopt niet. Bij het ZZGP in Bunschoten hebben wij met Susanne de Klein gepraat. Zei vertelde dat ze het een super fijn paard vond en dat ze het heel erg jammer vond dat ze hem door een steeds terugkerende peesblessure niet meer kon uitbrengen. Een paar weken geleden in Houten starte Jet-Set himself in het Z2 met een stalruiter van de Dalhoeve. Dus hij wordt wel uitbegracht.


Hm mn moeder heeft een ander verhaal van haar gehoord. Het klikte ook duidelijk niet tussen die twee.
Maar ook een beetje raar dat als ie niet uitgebracht kon worden door een terugkerende peesblessure dat ie nu wel Z2 kan lopen.. Houdt m dan grand prix en stop verder ermee.. maarja dat is mijn zaak niet.
[/quote]

Zodra hij het hoge werk inkomt schijnt hij daar weer last van te krijgen. Inderdaad zou je hem dan gewoon Gp kunnen houden, wat hij volgens mij overigens niet heeft gelopen, geloof dat hij alleen Prix St. George gelopen heeft. Maar ik geloof dat de eigenaar niet zoveel waarde hecht aan de oordelen van anderen. En daar geef ik hem groot gelijk in.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:35

Pipo schreef:
Maar ik geloof dat de eigenaar niet zoveel waarde hecht aan de oordelen van anderen. En daar geef ik hem groot gelijk in.


De heer Meinen houdt niet van kritiek. Overigens vreemde houding van een hengsteneigenaar om niet naar het oordeel van anderen te willen luistern. Wel iets willen verkopen, maar er alleen de goede kanten van willen zien.

On Topic: vroeg de topicstarter niet naar de hengst of diens eigenaar, maar naar de eigenschappen van de kinderen van de hengst.

Men kan alleen discussiƫren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 12:59

Pipo"]
[quote="runningkawa schreef:
En op hengsten shows komt hij ook onder de man

Maar in aarle rixtel bij de hengsten show werd hij wel bagger slecht gereden (weet niet wie)
aan de hand kwam er veel meer uit en dat is dan wel erg jammer.


Kim de dochter van Nol Gerritsen zat erop, geloof nog maar een korte tijd, en hij is veel mans op zo'n show. Dus misschien is dat de reden geweest?
[/quote]

Dan was hij gedrogeerd Knipoog
Want hij leek niet eens een hengst Lachen

Keek nergens naar en zag er absuluut niet veel mans uit.
En qua gangen kwam er toen ook niks uit, niet eens een leuke middendraf.
Gewoon arbeidsdrafje en arbeidsgalopje en dat was het.
Heel jammer vond ik dat.

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:28

Jetset heeft nooit verder dan Prix st George gelopen. En dat werk kon hij niet aan. Steeds als Susanne hem wilde oppakken kwam zijn peesblessure weer terug en konden ze hem weer een paar maanden stappen. Een ' vriendje' van Kim of een stalruiter reed Jetset om hem in conditie en in shape te houden. Nu mogen ze van de eigenaar er een paar keer mee starten gewoon voor hun lol en om ervan te leren. Niet voor de prestaties van JetSet.

Even ontoppic: Ik ken een aantal Leuke maar ook een aantal zeer lompe Jetset's. JetSet heeft wel een bloedmerrie nodig.


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 151 bezoekers