hoe rijden met gips???

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

hoe rijden met gips???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 15:18

hoi ik heb een vraagje, ik heb mijn voet gebroken dus die zit in het gips.
Nou wil ik gewoon rijden maar mijn voet past nu niet in de beugel. Weet iemand daar een oplossing voor?
Mijn paard is pas 4 en ik durf nog niet zonder zadel te rijden omdat hij nog wat wild is xxx Midara


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:32

Nou, met een gebroken voet zou ik toch echt niet gaan rijden, en al helemaal niet op een jong paard!

Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:35

Ik zou het echt helemaal 100% zeker niet doen.

Door die gips, ga je veel minder stabiel kunnen zitten en ga je er met de minste "onverwachte beweging" gewoon afflikkeren. En iets zegt me dat dat voor een been dat al in het gips zit niet goed is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:37

mmmmmm voetje in het gips, jong paard......
Hoe wil je een beenhulp geven dan?

Als je een ouder braaf paard had zou je zonder zadel kunnen gaan rijden

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:01

Grote kans dat je paardje reageerd op je gips. het voelt anders aan, dus vreemd.
Ik zou iemand vragen haar beweging te geven, totdat je weer beter bent.

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:04

Als je levensmoe bent zou ik het doen. Als je verstandig bent dan zou ik je pootje rust gunnen en over een tijdje weer gaan rijden!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

fabienne

Berichten: 4818
Geregistreerd: 14-07-01
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:15

Het gips is aangebracht ter bescherming zodat je botten weer aan elkaar kunnen groeien.
Je spot met je gezondheid als je dan toch gaat rijden.

Gebruik je verstand!

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:17

Ben het hier helemaal me eens. Ik heb gisteren een soort spalk om mijn enkel gekregen en mag wat meer, alleen niet buigen of de trap op. Gelijk met mij kwam een jongere man die dezelfde enkelbreuk had in hetzelfde weekens als ik. Hij kreeg nieuw gips en mag over drie weken weer terug komen. Alleen omdat ik zo voorzichtig geweest ben en mijn enkel ontzien heb en steeds hoog gelegd, zeker met dat warme weer, is het heelproces bij mij sneller gegaan.
Dus nu even voorzichtig betekent later tijd gewonnen!

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

Nadhir

Berichten: 1293
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Schiedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:42

Ik zou als ik jou was gewoon even helemaal niet rijden. Als je je voet laat rusten is het eerder genezen en kan je weer rijden. Gun het nou maar de tijd, dat is beter als dat je idd met je paardje gaat rijden en je valt en het hele proces duurt nog langer.

Beterschap!

Je bent niet sterker dan je paard, maar wel slimmer en sneller.

Berdien en Daphne: Zusjes en Kei hippe Yostipaardenmiepjes in hart en nieren!

Letizia

Berichten: 12145
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:45

Als ik jouw was zou ik echt niet gaan rijden, en niet alleen omdat het gevaarlijk is, maar ook omdat het erg pijnlijk is, en ik kan het weten, toen ik m'n enkel had gebroken deed ik Dar ook weleens (2 x Haha! ) uit stappen als m'n zusje/moeder had gereden (wel vast aan een touwtje) en dat hou je echt niet langer vol dan een paar minuten, dan gaat je been/voet vocht vast houden en dat bevorderd het genezings proces niet ( ik heb het dus ook na 2 x uit m'n hoofd gelaten) dus als je zo snel mogelijk weer op je paardje wil zitten, geef je voet dan rust.

SuzieQ

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:54

Idd niet slim, ik denk dat je het beste de komende tijd iemand anders op je paard kan laten rijden, en dan kan je zelf toekijken??? Misschien niet leuk, maar als je met een gebroken voet gaat paardrijden ben je nog verder van huis!

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:08

Ik zou er alleen op gaan zitten om te stappen/buitenrit. Als je paard braaf is kun je dit doen en moet je je voet gewoon laten hangen. maar....je paard kan altijd struikelen etc. en met een gipspoot kom je er niet zo snel af.

sarabande

Berichten: 23048
Geregistreerd: 26-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:41

zoekie schreef:
Ik zou er alleen op gaan zitten om te stappen/buitenrit. Als je paard braaf is kun je dit doen en moet je je voet gewoon laten hangen. maar....je paard kan altijd struikelen etc. en met een gipspoot kom je er niet zo snel af.


Heb je daar ervaring mee????

Men kan alleen discussiëren indien men er vanuit gaat dat de discussiegenoot ook wel eens gelijk zou kunnen hebben -:)

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:47

ik zou echt niet gaan rijden met gips hoor. je moet idd eerst gaan genezen. ik wens je veel beterschap en dat je maar snel weer ( zonder gips ) kan rijden!

.

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:49

Ik zit ook met mijn voet in het verband en ik rijd dus nu niet........Gelukkig zijn er bij mij twee meiden op stal die lekker kunnen sturen en die rijden Marca nu even................

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:28

een ding JIJ SPOORT NIET!!
Je gaat toch niet met gebroken voet rijden, strax vlieg je er af en je zit voor je leven in een rolstoel, ik wet hoe het is maar ik moest 4 MAANDEN (!!!!) Wachten

So close,
no matter how far.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:15

Ik ga met alle voorgaande berichten mee.
Rijden met je voet in het gips is absoluut niet verstandig. Ten eerste is het voor je pony niet prettig, en ten tweede breng je je eigen gezondheid ermee in "gevaar". Je kunt gewoon niet goed blijven zitten met zo'n blok aan je been en als je eraf valt maak je het alleen maar erger voor jezelf.
Geef je voet de tijd om te genezen, des te eerder kun je weer lekker rijden als je gips eraf is.

* To Belg, or not to Belg *

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:48

NIET RIJDEN
als je er af ligt dan ligt je voet helemaal in puin

zo had een meisje wat ik kende dat ook, kuitbeen gebroken en dacht even fijn met gips te gaan rijden.
naja, niet dus! haar paard reageerde eerst heel rustig op het gips!
maar van die auto met dat gele zeil in de laadklep wilde hij wel even schrikken.... dus, meiske valt er af
been in puin, ze moest toen naar het ziekenhuis en er zijn ijzeren pinnen in haar been gezet zet en aan de zeikant een plaat

... And we like all the fluffy animals.


Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:52

met je voetin het gips rijden lijkt me lastug.. ik zit zelf ook in het gips met mijn pols en ik moet nog 4 weken in dat rotgips zitten Boos! ik heb aan de dokter gevraagd wanneer ik weer mag rijden (met mijn gips) en hij zij over 2 weken.. want na 5 weken in het gips zit je bot al weer best stevig aan elkaar.. maar dit is mijn pols.. ik weet niet hoe het met je been zit.. sorry

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

Zazoutje

Berichten: 4797
Geregistreerd: 25-03-03
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:54

ik weet trouwens niet hoe lang je al in het gips zit, maar na 4 weken mag je rustig aan beginnen met rijden.. (tenminste ALS je eraan begint)

Sallie en Zaz mis jullie! Vriendjes zijn?
Lovers Porthos & Zonique Lovers

shasta

Berichten: 1270
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:50

NIET Rijden

waar ik nog niemand over heb gehoord dat het ook slecht voor je paard is je belast hem scheef. En daardoor kan hij allerlei nare klachten krijgen zoals rug problemen.
En je zadel kan helemaal scheef gaan staan, weet niet of je daar zo blij mee moet zijn.

NIEUWE PAARDJE OP DE FOTO viewtopic.php?f=53&t=456647&hilit=

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:07

Achja zegt genoeg.
Je zou wel aangespannen kunnen rijden, dat is geen probleem

22 Januari verwachten we ons kleintje

meizzjuh
Berichten: 41
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:08

nee niet rijden gaan lijkt me idd niet egt slim

Joery you are the 1!!!

Zonnebloem

Berichten: 6288
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Volendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 19:01

Tanx voor jullie tips. Ik geloof nu ook dat het niet echt slim is te gaan rijden met dat rottige gips poot . Over een week gaan alle manege paarden 6 weken het land in en ze mag mee zodat ik niet hoef te rijden mooie oplossing niet waar? Daarna pak ik het wel weer op dikke kus Midara

Sterker dan de dood is de herinnering die blijft...
9 januari 2013 bevallen van een gezonde jongen: Jeroen.


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:21

Kijk zo moet je het hebben! Fijn dat je paardje nu lekker kan genieten op het land! en zo heeft ze toch wat beweging! Ik wens je veel beterschap en daarna weer veel rijplezier!

.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Mark0919, rozebadeend, xdesix, XladyX en 33 bezoekers