Rijfoto's Fleurtje

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Rijfoto's Fleurtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 12:36

Het was weer tijd voor rijfoto's.. Lachen

Aangezien Fleur 8 juli naar de keuring gaat zijn we begonnen met bijgezet longeren. Dat zijn we inmiddels ook een beetje zat, dus zijn we af en toe ook bijgezet aan het rijden Knipoog
Ik moet echt vreselijk wennen aan de slof, dus ik weet dat ik hem af en toe verkeerd gebruik. Don't worry, ik heb hulp, en nee, ik ben niet van plan er eindeloos mee te blijven rijden Lachen

Erm.. en HOE moeten die teugels? Knipoog Tong uitsteken
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En toen was de kaart vol Scheve mond Heel jammer, want daarna heeft een stalgenootje haar even gereden, en ging ze zelfs onder mij veel fijner. Nou ja, vast binnenkort mooiere foto's, en dan zonder hulpteugels Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..


batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 13:03

Nog even wat uit de wei haal foto's Lachen

Afbeelding

Afbeelding

Niet goed te zien op de foto, maar Fleur heeft dus sinds eergister ijzertjes! Cool

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:29

Leuk paardje!
Ik ga het toch even vragen Haha! , waarom rij je dan met slof?

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 13:33

Liesje4ever schreef:
Leuk paardje!
Ik ga het toch even vragen Haha! , waarom rij je dan met slof?

Omdat ze voor de keuring even goed in de spieren moet komen, en ik niet goed genoeg kan rijden om dat helemaal zonder hulpteugels te kunnen Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Liesje4ever

Berichten: 1423
Geregistreerd: 23-01-02
Woonplaats: Stompetoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:45

Sorry maar dat vind ik geen reden, Tasja gaat ook naar de keuring die wordt ook niet met slof gereden, kan aan mij liggen hoor Knipoog
Maar Fleurtje vind ik erg mooi!

Please don't upset me. I'm running out of places to hide the bodies
Fjordenwereld

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:58

Ik zelf zou het ook niet zo oplossen, maarja.
Ik vind dat je dan het eerst zelf moet kunnen, ookal krijg je hulp.

Marilyn rijd ik ook gewoon zelf aan de teugel. Ik zag al na 2 weken flink resultaat.

Ik vind het wel een leuk paardje, alleen met die slof eraan loopt ze nog niet echt 100%.

22 Januari verwachten we ons kleintje

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 14:07

Ik kan haar ook zelf aan de teugel rijden, maar constant een nette aanleuning lukt nog niet. Ze wordt ook bijgezet gelongeerd, en ik zie niet goed waarom met slof longeren geen enkel probleem is, en rijden wel.

Ik ben er niet voor een paard altijd met slof te rijden, maar ik denk dat het, mits goed gebruikt, zeker kan helpen. Ik kan 'm nu nog niet goed gebruiken, maar alles moet je leren.

Ze loop idd nog niet 100%. Ze is jong, ik ben redelijk onervaren, ze had net voor het eerst ijzers en het was heet Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:14

idd jammer van de slof, ik houd er niet van
wel een mooi paardje
wat ik wel jammer vind is dat ze best een dunne staart heeft

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Tlove

Berichten: 1226
Geregistreerd: 29-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:53

mooi paardje!

rust zacht Charlie.
if you loose yourself, your courage soon wil follow, so be strong tonight ... I'v got nothing left, just an empty heart.
nieuwe fotos in mn profiel!!!

Chocopasta

Berichten: 16570
Geregistreerd: 18-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:52

mooi pony'tje hoor! leuk!


Ojasper
Berichten: 1211
Geregistreerd: 29-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:58

Ik ben het ook met de rest eens dat ik het geen goede reden vind om met een slof te gaan rijden om spieren te kweken. Want dat kun je net zo goed zonder! Of het moet een probleem zijn om haar aan de teugel te rijden...?

Met longeren een hulpteugel gebruiken is idd wel te verklaren, een paard gaat echt niet uit zichzelf in die hoofdhouding lopen waar je 'm wilt hebben lijkt mij.

Ik vind het verder een leuk paard! Succes op de keuring!!

Als je het echt niet meer weet wordt je toch gewoon passagier!

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:31

vind het echt een heel mooi paard! succes op de keuring

en sterkte, want je krijgt nu half bokt over je heen omdat je foto's durft te plaatsen terwijl je met slof aan het rijden bent

(L)

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:46

Mooi paardje hoor!!

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Franca

Berichten: 5745
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: Arabierenland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:16

Hoi Babat! Wat ziet ze er mooi uit zeg. Ze glanst prachtig en straalt! Mooi dekje, bordeaux staat haar heel mooi. Het rijden ziet er ook goed uit hoor en ik kan mij voorstellen dat je voor de keuring wel wat spieren wilt kweken. Op de keuring aankomen met een paardje met ingevallen bips is ook niet leuk...Cheyenne zal ook zeker nog wat aan die bilspieren moeten doen voordat zij erheen kan...

Hee, waarom heb je eigenlijk ijzertjes om bij Fleurtje? Rijdt je veel over de verharde weg of is er een andere reden?

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:26

wow wat is het toch een gaaf beestje. succes op de keuring.

UTILE DULCI: ZZ-licht + klasse 1 endurance (verkocht)
H'ADELPHOS Z1
B/L jurylid

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:34

ik vind het er wel netjes uitzien..
MAAR het lijkt of je d'r op d'r slof rijd.. want ik zie bij sommige de slof strak en de gewone teugels los hangen.. ik hoop dat ik het fout zie.. maar als je goede hulp erbij hebt waarom niet...

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 21:55

Ojasper"]
Ik ben het ook met de rest eens dat ik het geen goede reden vind om met een slof te gaan rijden om spieren te kweken. Want dat kun je net zo goed zonder! Of het moet een probleem zijn om haar aan de teugel te rijden...?
[/quote]

Als je goed had gelezen, had je ook kunnen zien dat ik zelf al aangaf niet goed genoeg te kunnen rijden om haar constant netjes nagevelijk te krijgen.

[quote="Alexander_"]
helaas word hier weer eens te snel geoordeeld op een paar foto's en zo te zien is batje heel DUIDELIJK in haar tekst.
[/quote]
Alexander (voor degenen die het niet weten, hij is mijn stalhouder Lachen )

[quote="Franca"]
Hoi Babat! Wat ziet ze er mooi uit zeg. Ze glanst prachtig en straalt! Mooi dekje, bordeaux staat haar heel mooi. Het rijden ziet er ook goed uit hoor en ik kan mij voorstellen dat je voor de keuring wel wat spieren wilt kweken. Op de keuring aankomen met een paardje met ingevallen bips is ook niet leuk...Cheyenne zal ook zeker nog wat aan die bilspieren moeten doen voordat zij erheen kan...
[/quote]
Dank je! Voor een driejarige is een ingevallen kontje geen drama hoor, maar Fleur is nu 4, en ik wil haar er gewoon netjes voorstellen. Lachen Cheyenne is qua bouw gigantisch vooruit gegaan! Lachen
[quote="Franca"]
Hee, waarom heb je eigenlijk ijzertjes om bij Fleurtje? Rijdt je veel over de verharde weg of is er een andere reden?
[/quote]
Die ijzers zijn ook voor de keuring. Twijfel nog een beetje of ik ze er onder laat, buiten rijden zonder om slijtage te hoeven denken is wel fijn, maar er zitten ook weer nadelen aan.. Denk er nog even over na Lachen

[quote="Leonie_M"]
wow wat is het toch een gaaf beestje. succes op de keuring.
[/quote]
Tanx Lachen

[quote="sharir schreef:
ik vind het er wel netjes uitzien..
MAAR het lijkt of je d'r op d'r slof rijd.. want ik zie bij sommige de slof strak en de gewone teugels los hangen.. ik hoop dat ik het fout zie.. maar als je goede hulp erbij hebt waarom niet...

Ik zie het zelf op de foto's niet echt, maar je kan gelijk hebben. Ik heb het zelf nml wel gemerkt tijdens het rijden. Dit was dus de 2e keer met slof, en ik vind het vreselijk moeilijk de juiste lengte en handhouding te vinden.
Vandaag ging het gelukkig al weer veel beter, hou nu de slof iets anders vast dan 'gebruikelijk', maar hij werkt nu veel minder in, en ik heb niet het idee dat ik bossen touw vast heb Knipoog

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:03

Volgens mij is een slof juist NIET bedoeld voor ruiters die " niet goed genoeg kunnen rijden" ......

geen

batje

Berichten: 10553
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 22:06

saluut schreef:
Volgens mij is een slof juist NIET bedoeld voor ruiters die " niet goed genoeg kunnen rijden" ......

Waar is hij dan WEL voor gemaakt? Als je je paard constant nagevelijk kan rijden heb je 'm niet nodig..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Thirza

Berichten: 9259
Geregistreerd: 22-02-01
Woonplaats: Nieuwegein

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 23:09

batje"]
[quote="saluut schreef:
Volgens mij is een slof juist NIET bedoeld voor ruiters die " niet goed genoeg kunnen rijden" ......

Waar is hij dan WEL voor gemaakt? Als je je paard constant nagevelijk kan rijden heb je 'm niet nodig..
[/quote]

en ook die mensen hebben soms een slof nodig!
ik ben persnlk heel erg tegen een slof omdat ik zelf heb meegemaakt hoe ik mijn pony verrot heb gereden gelukkig is dat nu wel weer goed!

maar verder daar geen gezeur meer over ik vind dat je een leuke pony hebt

blieb01

Berichten: 1526
Geregistreerd: 05-04-02
Woonplaats: De Weere

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:05

Het ziet er goed uit, ik vind dat je het redelijk doet met de slof aangezien dit de tweede keer is dat je ermee rijdt. Op de foto's kan ik zien dat je paard iets in verzet komt waardoor je de opmerkingen krijgt dat die slof te strak staat.
Ik zou zeggen rij je paard eerst goed voorwaarts en begin dan pas om nageeflijkheid te vragen.
Als je het moeilijk vond om met die slof te rijden kan je ook een thiedeman gebruiken, dan heb ja alleen je teugel in je handen.

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:10

Je hebt een mooie pony, hoor.
En wbt die slof: verschillende mensen, verschillende meningen. Dat hou je toch.

* To Belg, or not to Belg *

Supernicky

Berichten: 139
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:16

Hooi hooi.. Haha! Hele mooie pony hoor Knipoog Echt een heel gaaf beestje Omdat je zelf al aangaf dat je het moeilijk vind je slof op maat te houden heb ik misschien wel een handige tip voor je.. Misschien is een bijzet teugeltje een betere oplossing. je zet hem op de goede maat en je kan gewoon fijn gaan rijden. Een slof kan bij jonge paardjes meestal een schadelijke inwerking hebben omdat ze jong zijn en dus afhankelijk worden van de slof. Ze leren dan de verkeerde houding aan te nemen. Meestal wordt bij jonge paardjes een bijzetteugel gebruikt omdat deze meerekt Ik hoop dat je er wat aan hebt Knipoog Als je zelf vind van niet moet je mijn tip maar gewoon negeren Haha! In ieder geval heel veel succes op de keuring maar dat zal vast lukken met zo'n mooie pony.. *LOL*

Ik HoU vAn MiJn DrEsSuUrKaMpIoEnTje NiCkY!!

Supernicky

Berichten: 139
Geregistreerd: 08-06-03
Woonplaats: vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:19

p.s of wat blieb01 zegt een thiedemann teugel is ook een perfecte oplossing Knipoog

Ik HoU vAn MiJn DrEsSuUrKaMpIoEnTje NiCkY!!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 bezoekers