Het ging eindelijk weer goed!!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Het ging eindelijk weer goed!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 17:15

Sja nadat ik er vorige week in Almelo 2x met springen af was geklapt... was ik toch wel even het vertrouwen in Murphy kwijt hoor!!
Ik had van de week al naar de KNHS opgebeld dat ik M-10 stond, en of ik nu gelijk L kon starten, dat kon en ik heb vandaag dus weer voor het eerste L gesprongen.

Het ging super! Met het inrijden was hij nog wel een beetje vervelend, maar nadat ik hem even op zijn donder had gegeven, sprong hij het klassieke parcours zo foutloos rond!!!! Ik had het echt niet verwacht, aangezien zeker 2/3 werd uitgesloten door een val of 3 weigeringen en bijna niemand van van de andere 1/3 foutloos.....
Het parcour was ook nogal vreemd, het stond niet hoog ofzo, maar veel korte wendingen en lange galop stukken!

De barrage ging iets minder bij mij, 2 balkjes, maar ik had toch nog een 2e prijs te pakken!!! Haha! Het was een selectie wedstrijd dus ik sta er nu opzich wel goed voor!

Dressuur ging iets minder.... Murphy werd in de proef knettergek van alle horzels waardoor ik een erg gespannen proef kreeg in de L2. Ook van zichzelf was hij al aardig gespannen... ik had 144pnt. Maar ja geeft niet volgende keer beter! Tong uitsteken



New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:55

Super van het springen! Echt goed! Murphy moet gewoon z'n vertrouwen weer terug krijgen en dat gaat in het L helemaal goed komen. Gefeliciteerd hoor! Party!!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:59

he lekker joh! wel goed dat je lekker L bent gegaan(je moest ook zeker wel)
weer mooi het vetrouwen terug proberen te krijgen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 19:18

Sja ik had natuurlijk ook kunnen doen alsof ik gek was en dit weekend nog M springen (krijg vanzelf een keer een brief van de KNHS) maar ik vond het zelf wel zo slim om veel L te gaan, en zo te merken was dat ook een erg goed plan!
Ben er echt blij mee hoor dat het goed ging! Toen ik door de finish was heb ik ook gelijk mijn instructrice opgebeld, ze heeft me de laatste tijd ontzettend goed geholpen met het springen.... ze was echt super blij dat het eindelijk weer is goed ging!
Ik heb laatst een buiksingel voor Murf gekocht, en eerlijk gezegd denk ik dat het stoppen in het M ook een beetje kwam doordat ik nog geen Buiksingel had....... Bij nood sprongen tikte hij namelijk aardig zijn buik aan (nou ja dat merkte ik toen ik die buiksingel had gekocht)
Nu kun je ook goed zien aan de buiksingel dat ik in die 2 laatste M parcoursen aardige nood sprongen heb gehad! Er zitten aardige krassen op de buiksingel!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:30

wow, tja ik was ook een beetje het vertrouwen kwijt in het M....want hij weigerde af en toe eens, toen heb ik 3 maand niet meer gesprongen, was echt moeilijk hoor! ik als fanatiek springruiter! maar ach het heeft goed gedaan! hij weigert af en toe nog is, maar dat is mijn fout! we zitten intussen al op de 18wp

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 19:37

Dat is zeer netjes!!!!! Ik heb geprobeert om een tijdje te stoppen met springen, maar ja het crossen wilde ik er niet bij neerleggen, dus ik denk dat ik al met al 3 weekjes ben gestopt met springen... toen heb ik het weer opgepakt... Volgende week heb ik nu nog een springwedstrijdje en dan tot 23 augustus niks meer, dus dan hoeven Murf en ik ons iig niet op concours te bewijzen!! Ik vind het wel moeilijk denk ik hoor, om zo lang geen wedstrijd te rijden... zo'n lange pauze heb ik nog nooit gehad!! Maar ja we zien wel!

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:51

ja ik vond het vreselijk!!!!!! maar ben blij dat ik het toch heb gedaan! ik heb nu weer zowat elke week wedstrijd, over 2 weken de kring en dan 17 augustus de noord hollandse en de 23e de nood hollandse met cross! ben benieuwd want ik wil daar me 1e M cross rijden! wordt waarschijnlijk ook mijn laatste!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 08:40

Ik ga de 23ste m'n eerste Z cross rijden..... Het probleem is dat als ik door de selectie heen zou komen en naar de gelderse kampioenschappen zou mogen, dat die ook op de 23ste vallen... Maar ik weet wel wat ik dan doe hoor.. dan ga ik zonder twijfel naar Wieringerwerf mijn 1e Z cross rijden!!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LV19952, SemrushBot, YandexBot en 7 bezoekers