Eigen paard en daarnaast nog een andere sport??

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Eigen paard en daarnaast nog een andere sport??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 22:37

Ik vroeg me af wie er naast zn eigen paard (rijden) nog een andere sport uitoefend?
Ik zit te overwegen om misschien hier hockey te gaan spelen, wou dat vroeger altijd al, en nu zag ik het weer op tv, en het lijkt me een keigave sport! Heb het met school wel eens gedaan, vroeger, en vond het helemaal fantastisch!
Nu werk ik ook nog 40 uur, heb nog een vriend en een huis(houden) en dus Kore nog. Nu rij ik ongeveer 5-6 dagen per week, en dat is te doen. Ben rond 17.00 thuis van t werk, eet even wat, ga dan naar stal, en ben rond 21.30 - 22.00 weer thuis. Hockey is denk ik eens per week trainen, en (af en toe?) in het weekend wedstrijd. Dan hou ik dus nog maar 3 keer per week Kore over, niet echt veel dus voor een eigen paard. Misschien kan ik even op proef, en als het niet lukt zie ik dat zelf wel weer.
Maargoed, wie heeft hier ervaring mee??? Vergelijkbare situatie dus?


Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 23:49

Nou nog geen een reactie, valt tegen! Ik dacht, al die Bokkers zijn toch zo ontzettend sportief, maar dat is dus niet zo!! Knipoog

Jammer, had graag wat ervaringen gehoord....

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 01:52

ik heb niet een eigen paard plus andere sport gedaan , maar wel altijd een paar paarden tegelijk gereden en daarbij gevoetbald, en daarvoor nog bij de fanfare gezeten , en daarbij nog school en een bijbaantje gehad
toen was ik toch wel 5 keer per week op stal om te rijden
het is te doen(hoewel ik geen idee heb hoe k dat in vredesnaam ooit gecombineerd heb

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 07:36

Ik zelf heb er echt geen tijd voor over. Een heel groot deel van mijn vrije tijd gaat naar Yorghos. Daar kies ik zelf voor en het zou niet absoluut noodzakelijk zijn, maar ik wil dat graag.
Daarnaast werk ik over een paar maanden in wisselende diensten, dus kan ik er niet zeker van zijn dat ik een vaste dag in de week zou kunnen gaan sporten.
Ik ga dus gewoon zo nu en dan als ik tijd en zin heb wat baantjes trekken in het zwembad bij mij op de hoek. Ook fiets ik iedere dag 12km naar school, en weer terug. Ik blijf dus evengoed wel in beweging.

* To Belg, or not to Belg *

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 07:40

Naast het paardrijden fiets ik en tennis ik...........

Anouar
Berichten: 52
Geregistreerd: 14-07-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 08:12

Als je erbij wilt sporten (ik zwem bijvoorbeeld regelmatig), dan moet je ervoor kiezen je paard een rustdag te geven (molen, losgooien, landje, o.i.d.). Je zou er voor kunnen kiezen een bijrijder voor twee dagen te zoeken, zodat jij 's avonds kan sporten.

Love is... just a moment!

Koortje
Berichten: 5346
Geregistreerd: 26-12-02
Woonplaats: Rooi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 08:45

Nee een bijrijder vind ik geen goede optie... Mijn schema van een doorsnee week is ongeveer: maandag vrij (want dan is mn vriend vrij en we zien mekaar heel weinig dus blijf ik dan thuis), dinsdag tm donderdag dressuurmatig werken of buitenrit, vrijdag of zaterdag vrij (ligt er aan welke dag mn vriend vrij heeft) en zondag ook weer werken. Ze heeft dus meestal 1 a 2 vrije dagen per week ivm mn vriend zn werktijden. Ze komt al halve dagen op de wei, dus beweging krijgt ze voldoende. Als ik nu ook nog ga hockeyen, dan gaat of mn vriend eronder lijden (op een van zn vrije dagen) of Kore.... Maarja, mn vriend gaat ook ander werk doen, dus veranderd misschien de hele situatie nog.

Jeetje, wat een gedoe allemaal he! Ik vraag gewoon eerst welke dagen het zal zijn, hoe of wat, en dan beslis ik wel! Haha!

IngridM
Berichten: 11826
Geregistreerd: 10-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 08:50

een eigen paard, sporten, je baan, je huishouden, je vriend, je vriendinnen, niet te vergeten je familie...........je overige hobby's..........nee dat heb ik nooit gekund, dat word echt teveel voor me..
Maar er zullen personen zijn die het wel volhouden.
Daarbij werk ik nog geen eens fultime, maar ik zou gewoon uberhaupt niet elke avond weg willen zijn...........Nee, voor mij dus niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 08:57

Nope niks ernaast

Ja mijn werk, de hondjes uitlaten en er mee spelen
het huishouden en ook nog wat bokken, dan is het alweer avond en bedtijd Lachen

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:07

Niks ernaast, geen tijd voor en geen zin in. Ik moet dringend wat aan mijn conditie gaan doen, en als ik alleen maar rijdt merk ik dat ik stijf wordt. Maar tot nog toe de moed niet op kunnen brengen om te gaan hardlopen, en de inspiratie niet op kunnen brengen om te gaan yoga-en of zo. Die andere sport hoeft niet perse buitenshuis te zijn....

Je suis Charlie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:01

Dat trek ik niet, nog iets ernaast....
Fulltime baan met behoorlijk wat reis- cq filetijd, huishouden, 7 dagen per week paard... ' k zou echt niet weten waar ik nog tijd vandaan zou moeten halen om een andere sport erbij te beoefenen. Ik ben dol op volleyballen, maar dat kan gewoon niet meer. Het enige waar ik nu nog tijd op kan besparen is op slapen, en dat lijkt me geen goed plan.....

AltijdLente
Berichten: 688
Geregistreerd: 22-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:05

ik heb naast jewel nog een tijd gekickboxt. dat koste me de donderdagavond. ik wou wat meer vrije tijd hebben en eventueel kunnen werken op donderdagavond dus daar ben ik mee gestopt. vind best jammer want ik vond het echt kikke.

xxappiexx

Berichten: 5505
Geregistreerd: 19-07-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:27

Ik heb m'n eigen paardjes en daarnaast willen we af en toe met een aantal vriendinnen gaan squashen (of hoe je het schrijft)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:30

Een andere sport ernaast doen in teamverband, dus dat je verplichtingen in de vorm van trainingen en wedstrijden hebt, dat zou mij niet lukken. Met zoiets moet je zeker weten dat je aan de verplichtingen kunt voldoen. Ik skeeler wel graag, en ik probeer dit weer op te pakken en meer te gaan doen, maar dat gaat alleen als ik tijd óver heb, en dat heb ik niet vaak door school, paard, bijbaantje. Daarnaast pak ik de fiets naar stal als ik daar de tijd voor heb. Ik ben dan met heen en weer rijden daar een uurtje aan kwijt, dus dat is dan ook een beetje sporten. En verder doe ik alles op de fiets. Dus ik kom wel aan mijn beweging, meer zou beter zijn, maar waar de tijd vandaan moet komen Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:37

Ik wil graag binnenkort gaan fitnessen. Omdat de sportschool vlak bij mijn werk zit wil ik dat in mijn luchpauze gaan doen ca. 3 keer per week. Ik ga 7 dagen per week naar mijn paard waarvan ik 5 tot 6 dagen rij. De andere dagen longeer ik. Ik hoop dat dat nieuwe schema vol te houden is want ik wil echt wat meer gaan bewegen.

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:38

Ik fitness ook erbij.
Coby zit elke ochtend om 7u een uur op de hometrainer en gat 's avonds nog een uurtje joggen.. best sportief!!!!!

She's my lady Lovers

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:46

Wat jij denk ik vergeet kore Knipoog is dat je met hockey normaliter iedere zondag wedstrijd hebt!!! Ik heb vroeger gehockeyd en had toen ook ieder weekend een wedstrijd, dus zou dat maar wel even nakijken voordat ik mezelf opgaf!! Verder zou ik het persoonlijk ook niet kunnen combineren... mijn week zit bomvol.. of ik moet inderdaad voortaan een uur eerder uit mijn nest komen Knipoog

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

araber

Berichten: 2054
Geregistreerd: 09-11-01
Woonplaats: ergens op deze wereld!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:52

tja ik heb gewoon genoeg tijd tot nu toe gehad en ik denk wel dat het volgend jaar gaat verbeteren dus weet daartom niet of ik door ga met hockeyen, maar ik rij so what gewoon 7 dagen per week (ik geloof niet echt in elke week een dag rust dus vandaar) en daaarnaast hockey ik 3 keer per week, 2 keer trainen en 1 keer per week een wedtsrijd, ook rij ik nog wedstrijden met mn paard, dus volgend ga ik naar de dames en dan wordt het moeilijk want dan is alles op zondag. ook werk ik nog tijd heb ik niet over maar ik red het zo allemaal. ( en meestal zeg ik 1 training af, maar dat lag aan de training en de inhoud van de trainingen dat toch niks voorstelde.)

maar ik kan het combineren, maar ik hoop volgend jaar als ik naar Amsterdam naar school ga ook nog allemaal te kunnen doen.

niets is onmogelijk voor hen die willen

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:57

Jippie schreef:
Ik wil graag binnenkort gaan fitnessen. Omdat de sportschool vlak bij mijn werk zit wil ik dat in mijn luchpauze gaan doen ca. 3 keer per week. Ik ga 7 dagen per week naar mijn paard waarvan ik 5 tot 6 dagen rij. De andere dagen longeer ik. Ik hoop dat dat nieuwe schema vol te houden is want ik wil echt wat meer gaan bewegen.


eehhm opzich beweeg je dan toch al ebst veel Verward
En heb je de rust in je pauze niet nodig?

ik zou niet weten waar ik de tijd vandaan zou moeten halem om naast m'
n beessie ook nog eens een andere sport erbij te doen! heb ook een vriend, vriendinnen en familie die ook zo hun aandacht nodig hebben!

Dag lieve mama...

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:04

- BodyJam
- BodyStep
- BodyAttack
- BodyPump

Dat doe ik ernaast. Ik studeer, dus heb veel vrije tijd Haha!
Je moet toch soepel blijven, he!

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

KozieZ

Berichten: 7756
Geregistreerd: 11-02-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:22

Naast het rijden doe ik met een vriendin aan fitness. Dat is een keer per week en je zit niet vast aan bepaalde tijden dus dat is wel te combineren. Op dinsdag rijdt mijn bijrijdster altijd in de les mee, dus dan ga ik fitnessen, of op woensdag avond, omdat ik dan vaak 's middags al gereden heb. Volgend jaar wordt dat lastiger, omdat ik dan 2 avonden in de week ga studeren naast mijn fulltime baan... Hoe ik het dan ga redden...? Dat weet ik nog niet helemaal. Combineerd lastig allemaal.



Lieke

Berichten: 11348
Geregistreerd: 18-02-01
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:18

Ik zou ook graag nog iets aan sport doen maar dan zou ik tijd voor mn vrienden of mn paard in moeten leveren, en dan kom ik al te kort.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:21

Citaat:
Jippie schreef:
Ik wil graag binnenkort gaan fitnessen. Omdat de sportschool vlak bij mijn werk zit wil ik dat in mijn luchpauze gaan doen ca. 3 keer per week. Ik ga 7 dagen per week naar mijn paard waarvan ik 5 tot 6 dagen rij. De andere dagen longeer ik. Ik hoop dat dat nieuwe schema vol te houden is want ik wil echt wat meer gaan bewegen.


Hoe lang is jou lunchpauze dan ? *LOL*

Ethelate

Berichten: 21113
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:32

Ik heb Tos nu anderhalf jaar en ben nu gestopt met hockeyen, vorig jaar deed ik het jaar over op school dus had het relaxed, 2x per week hockeytraining, 1x per week wedstrijd 1x per week training geven, 2x per week clubles paardrijden en 1x per week priveles...
dit schooljaar wel drastisch verminderd, ook omdat ik totaal niet meer naar mijn zin had met hockeyen (lag aan het team) en ben nu gestopt met hockeyen. Op zich was het goed te doen...
ik fiets 150 km per week, rij 5x per week paard, 1x per week mennen en ja, sinds kort dan niet meer hockeyen, maar het is allemaal te redden naast school (4e klas nu)

Mijn mini’s & Equi Habitat in ontwikkeling volgen? @ethelate op Instagram

Gelukkig is mijn honger om te leren groter dan mijn ego - Mo Gawdet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:51

Ik doe ook tennis erbij en dat gaat prima, al heb ik niet zoveel tijd als de meesten.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Glossy2009 en 30 bezoekers