benieuwd naar hoe mooi julluie huisje woont.....

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

benieuwd naar hoe mooi julluie huisje woont.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 10:18

oftewel ben nieuwschierig naar jullie huizen.
ik zal zelf beginnen: wij wonen in een boerderij uit 1759, maar helemaal opgeknapt(zijnwe nog mee bezig), 50m. van de weg af en in totaal 1 ha. land....(voor 4 beesten, 3 paarden en een koe)
Afbeelding

nu jullie....

Tiffany

Berichten: 5725
Geregistreerd: 17-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:37

Ik woon in een rijtjes huis:D
1 woonkamer, een eetkamer, een keuken, 3 slaapkamers een bad een rommelhok een tuin Haha! Mijn kamer is 6 bij 4.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:50

Ik WOONDE in een voormalig timmerfabriekje.
600 m2 leefruimte
1000 m2 eigen grond
Direct aan het weiland.

Nu in een leefkuip van 54m2
Sneu, he?
Maar het is rustig en het stikt hier van de (zang)vogels, dus heb ik niks te zeuren.
.

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41658
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:54

Afbeelding
Ik woon in de rechter vleugel, bovenste verdieping helemaal rechts. Die brede 'streep' zijn m'n slaapkamer ramen, balkon daarnaast daar zit ik nu redelijk dicht achter (daar staat m'n PC Haha!).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:55

Zullen we ruilen? Haha!

Ik woon in een 2 onder 1 kap woning van 6 jaar oud.
We zijn de 1e bewoners dus dat is wel prettig.
Het ligt aan een rustige straat en we zitten aan het einde van de wijk, achter ons ligt een groot grasveld van ongeveer 1ha en als je de straat uitrijd en dat is dus 3 huizen verder Lachen dan zit je in de weilanden van de boeren en een stuk natuurgebied.

We hebben er bijna 300 m2 meter grond bij, maar dat is dus te weinig voor een paard en al die grond om ons heen is niet te koop Verdrietig

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:44

BartVB schreef:
Ik woon in de rechter vleugel, bovenste verdieping helemaal rechts. Die brede 'streep' zijn m'n slaapkamer ramen, balkon daarnaast daar zit ik nu redelijk dicht achter (daar staat m'n PC Haha!).


Vingers aflikken WAAAAUW!
}> En is dat grootste lichte vlekje op het gras soms je witte paard? Schijnheilig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 12:51

Ik woon thuis-thuis in een oude herenboerderij. Is ongeveer van 1630 word vermoed. Is een kast van een huis van 9*14*9 Met 2 verdiepingen en een megakelder. Ik heb geen foto's online of op pc, dus kan ik jullie daar niet jaloers mee maken. Het is een echt oud huis, maar nog wel in goede staat. We hebben 2 houtkachels voor de verwarming, en wat CV maar in zo'n groot en oud huis is t verwarmen niet zo makkelijk. Veel kamers zijn niet verwarmd, is 's winters wel eens koud, maar ook gezond. Wel hebben we een boiler, dus heerlijk warm water totdat hij leeg is Boos! En geen riolering maar een septictank, dus alleen maar last van de stank als dat ding geleegd wordt. T ligt zo'n 500 meter van de weg af, en als je de menne oprijdt zie je het direct. We hebben 2 aangelegde terassen en vooral dat op t zuiden is ideaal om te zitten, we hebben een groot erf, een weide binnen de erfbeplanting, en zomers wonen we als goden tussen al het land. We zijn trouwens wel akkerbouwers.
Nu op studieadres woon ik een rijtjeshuis uit 1965 ofzo, is wel een aardig geval. Minder is de riolering en de aanvoer van warm water. En het feit dat je zo opgesloten zit, vreselijk, ik weet wel dat ik later ook de ruimte moet hebben, want dit is echt erg.

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:04

Okeej het huis waar ik woon: het is een soort rijtjeshuis maar staat in een oude steeg met allemaal verschillende huizen naast elkaar (het huis hier tegenover is bv. een trapgevelhuis) Het is ong. rond 1800 gebouwd, begane grond is nu niets, werd eerst verhuurd maar nu is het bij ons huis getrokken en komt nu mijn kamer en een kamer voor gasten, is compleet met badkamer en keuken, 1ste verdieping is de woonkamer met groot balkon, 2de verdieping zijn 3 slaapkamers een badkamer en een rommelhok, en de 3de verdieping een zolder vol troep Haha!
Het staat wel op een mooie plek 2 straatjes van de winkels en uitgaan dingen af. Verdrietig Helaas geen grond om een paard te zetten Boos!

Kim82
Berichten: 908
Geregistreerd: 12-12-02
Woonplaats: ENSCHEDE

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:31

Ik woon met mijn ouders en zusje in een vrijstaand huis met uitzicht op een vijfer en het park. Het is best een groot huis met een grote garage en een grote voor en achtertuin. We hebben een eigen oprit waar ongeveer drie a vier auto's op passen.
De wijk? Tegenover dus geen huizen. Links naast ons een bedrijf en rechts naast ons aardige buren.
Achter ons is het behoorlijk aso!
Als je bij ons de straat uit rijd rij je echt het platteland op. Ik heb mn verzorgpaardje dus ook mooi dichtbij staan.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:44

Moeder:
Rijtjes huis ( op de hoek )
Woonkamer, keuken, gang Tong uitsteken , badkamer, 3 slaapkamers, 2 rommelkasten Schijnheilig en een zolder waar ons drumstel staat .. Foto komt nog..

Vader:
Gand, woonkamer, keuken, 3 slaapkamers, een studeerkamer, zolder.. daar staat de sauna enzo..

En ze hebben allebei een tuin Haha!:P

Toess

Berichten: 12028
Geregistreerd: 27-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:59

2 onder 1 kap.
woonkamer, open keuken, bijkeuken, garage, vrij grote tuin.
4 slaapkamers, computerkamer (zit samen op 1 slaapkamer, maar is groot dus meer gescheiden). badkamer.
rommelzolder Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:02

Ik woon bij mijn vader, moeder 2 broertjes en zaterdag komt mijn zusje in een vrijstaand huis Haha!
Dubbele garage, grote bijkeuken en keuken, serre, tuinkamer, slaapkamer voor mijn ouders en kamer op de begane grond. En boven, badkamer met ligbad, douche en wc Haha! 4 slaapkamers en een werkkamer en daarboven nog een zolder
Hier een foto met sneeuw Tong uitsteken
Afbeelding

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:37

Wij wonen in een oude Boerderij ofja oud.Hofstede Littink is voor het eerst op schift bekend rond 1550 toen woonde er een grote landheer Dhr Littink in.
Door de eeuwen heen heeft de boerdrij zijn naam gehouden.
In 1941 in de gehele boerdrij afgebrand.Alleen de hele oude klinkers liggen er nog.

We hebben 1.5 hectare weiland een buitenbak een binnebak een oude varkensschuur, een paardenstal met straks 9 boxen een zadelkamer en een wasplaats, een grote kapschuur en natuurlijk het woonhuis met de deel.

[img]http://www.gofoto.nl/_fotos/screensize/huis(4).jpg[/img]
Afbeelding

Sundancer

Berichten: 9707
Geregistreerd: 21-03-01
Woonplaats: Somewhere in The Netherlands.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:44

Vrijstaand huis, met 2 grote schuren, voorste schuur staan de paarden en de achterste hebben we de tractoren en hooi staan.

Land ongeveer 7 Hectare om het huis (Zeer handig, dan heb je ze altijd bij huis) zal binnenkort wel even foto maken Knipoog

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:50

Kijk mijn ogen uit!,wat wonen sommige van jullie mooi!
Toch ben ik tevreden hoor met ons vrijstaande woonhuis aan een doorgaande drukke straat,maar achter waan ik me na vijf jaar nog steeds op vakantie.
We hebben een tuin van 2000 vierkante meter,met een kleinepadock met inloopstal,een kippeverblijf van zo ongeveer 4 bij 5meter,en een voliere met zo'n veertig vluchten,de rest is tuin met op het moment van alles in bloei,heerlijk!

Achter het huis hebben we een veranda,en daarna een bijkeuken de keuken,woonkamer ,gang,trap,3slaapkamers en een grote badkamer.
Nee hoor mij hoor je niet klagen.

Marc2
Berichten: 1163
Geregistreerd: 11-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:33

Maar ik heb een open dak in de woonkamer! Tong uitsteken

Afbeelding

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:52

Tja, hier dan mijn huissie...
Althans... het bovenste deel ervan Haha!
Recht voor u ziet u een donkerrode deur, dit is mijn entree, geheel linksdaarvan zit nog eendeur met mijn bergruimte.
Eenmaal binnen de entree vind men op de eerste verdieping een slaapkamer, een toilet, een doucheruimte een woonkamer met half open keuken, een balkon (aan de achterzijde van het lage dakje op de foto) en nog een trap naar boven.
Op de tweede verdieping is nog een ruime vide die thans in gebruik is als computer centrum, maar over welke ik zit te denken te verhuren. Én.. hier is ook nog een ruime berging aanwezig.
Kortom.. dit is mijn huissie.. Knipoog

Afbeelding

warren

Berichten: 336
Geregistreerd: 27-04-02
Woonplaats: Gersleat (Fryslân)

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:25

Ik woon op een boerderij,waarvan we het woonhuis en de koeienstal hebben her-bouwd. Het erf is 1 ha, waarvan een deel tuin en een bak.
Naast onze boerderij ligt ons land, bijna 40 ha. Dat moeten de paarden en ponies eerlijk delen met de koeien.

In mijn "vorige"leven heb ik in hartje Rotterdam gewoond (noodgedwongen wegens studie en werk). Daar wil ik echt NOOIT meer wonen!! Wel gezellig,al die kroegjes,maar ik miste de ruimte en de rust van mijn "heite-lan"!

missnynke

Berichten: 8492
Geregistreerd: 11-05-02
Woonplaats: Hallum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 17:31

wow 40 ha....dan telt een paardje meer of minder niet...

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:40

Hier woon ik Lachen :

Afbeelding

Te Lelystad Haha!

Spirit

Berichten: 27617
Geregistreerd: 09-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:48

Ik woon gewoon in een rijtjeshuis Gaaaap

AmyII

Berichten: 7543
Geregistreerd: 22-03-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:31

in eht hoekhuis van eht rijtje... we hebben de grootste tuin van de hele straat, maar als ik jullie huizen zie *kwijl*

bokkertje
Berichten: 1169
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:37

Afbeelding

hier woon ik.... alles wat je ziet.... waren vroeger 2 huizen, hebben we nu 1 huis van gemaakt... ook dat grote hok hoort er bij...
helemaal links van het raamkajuit? is mn slaapkamer...

IndyLover

Berichten: 2404
Geregistreerd: 09-03-02
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:52

Wow wat hebben jullie allemaal mooie huizen zeg!
Ik woon gewoon in een rijtjes huis.

Sofionna

Berichten: 7381
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 21:10

Jullie hebben allemaal mooie boeberijtjes
Ik woon in een simpel rijtjeshuis