Paard kopen.... van particulier of.....

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Paard kopen.... van particulier of.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 12:42

toch maar een goede handelsstal zoeken????

Wij zoeken een paard erbij voor John, zodat hij ook lekker kan gaan rijden en zodat ik Bizar niet meer hoef te delen Haha!

Maar nu zit ik me af te vragen waar we het beste een paard kunnen kopen, Bizar hebben wij ook van een particulier gekocht.

Voordeel van een handelsstal is natuurlijk dat er meerdere paarden staan en vaak is het natuurlijk zo dat als het niet klikt je het paard om kan "ruilen"

Wie weet er er in Zuid-holland/Brabant/Zeeland een goede en betrouwbare handelsstal? (voor een recreatiepaard, niet ouder dan 10 jaar, een ruin, ras en kleur niet belangrijk, normale prijsklasse)

Graag wil ik ook jullie ervaringen van BM-stables en wie kent dhr. Du_Tre-Filip uit België, hij adverteert op diverse sites, maar ik vraag me af of hij eerlijk/betrouwbaar is

Alle reacties en tips welkom!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:01

ik ben zelf een aantal malen bij de BM Stables geweest... en mijn ervaring is dat ze er hele leuke paardjes hebben staan. Ze gaan er goed met de paarden om, zorgen er goed voor en je hebt een half jaar "garantie".... dat houdt in dat je een half jaar je paardje kan proberen en als het niet klikt daar weer inruilen... (Ik weet dit omdat ik zelf Banjer wou inruilen, toen ik haar pas had).

De verhalen over BM... daar kan ik verder niks zinnigs over zeggen... ik weet alleen dat elke handelaar zijn verhalen heeft.... het is dus vooral een kwestie van goed kijken wat je koopt, en laten keuren.....

Pegasus

Berichten: 1066
Geregistreerd: 28-12-01
Woonplaats: Mijdrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:19

De verhalen over BM-stables kun je met zoeken wel vinden hier op bokt.
Een handelaar kan vaak net zo'n goede paarden hebben als een particulier. Nadeel van een handelaar vind ik dat hij meestal het paard niet zo goed kent. Particulieren daarentegen vragen vaak fantasieprijzen en prijzen hun paard de hemel in. Voordeel van een handelaar vind ik ook dat ze vaker soepeler omgaan met de verkoopvoorwaarden. Ik zou dus gewoon bij beiden zoeken.

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 13:30

Ik ben nu ook op internet aan het zoeken. Maar inderdaad de particulieren vragen echt fantasieprijzen,,voordeel van een partculier is inderdaad dat hij/zij het paard goed kent
Pfff we zijn er nog niet uit...denk dat het inderdaad slim is om bij beide te kijken.... alleen ken ik geen handelsstallen hier in de buurt

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 13:34

SmithsGirl schreef:
het is dus vooral een kwestie van goed kijken wat je koopt, en laten keuren.....



Als we een paard kopen dan wordt deze zowieso gekeurd, of ik nou het paard bij een handelaar of bij een particulier koop...ook al zou het paard net goed gekeurd zijn, ik zal altijd een eigen veearts uitzoeken!

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:14

goede stal in brabant is carla goesten, spijkse hoeve.
ze zit in wijk en aalburg

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:29

Neem iemand mee die er verstand van heeft..die een beetje weet hoe jij rijd.En laat ..als je een paard koopt hem keuren door je EIGEN dierenarts!
Er gaan idd veel verhalen rond over Bm maar je weet eigenlijk nooit wat waar is..kijken kan natuurlijk altijd!

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 14:53

alja schreef:
goede stal in brabant is carla goesten, spijkse hoeve.
ze zit in wijk en aalburg


Heeft zij ook een website?

Alja

Berichten: 25583
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:09


Cute

Berichten: 2659
Geregistreerd: 08-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 15:20

Ik ben het niet helemaal met jullie eens dat particulieren fantasieprijzen vragen en je bij een handelaar goedkoper uit bent. Als je naar een goede handelsstal gaat betaal je juist meestal meer voor een paard dan bij een particulier (er zijn natuurlijk uitzonderingen). Die handelsstallen kopen die paarden tenslotte bij particulieren en moeten er zelf ook nog aan verdienen.

Franske

Berichten: 2909
Geregistreerd: 03-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:13

Hallo,

Wij hebben meestal alleen jonge paarden te koop en weinig oudere of recreatie paarden, maar je kunt het anders eens proberen bij Dirk vd. Hout in Haghorst. Die heeft er vaak en 2 weken proeftijd, net zoals je wilt. Voor het nummer moet je me maar pb-en.

Dees

Berichten: 18907
Geregistreerd: 09-08-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:46

Particulier, handelaar...het maakt eigenlijk niets uit, watn bij beide staat veel ellende te koop.

Overweging; de particulier zal zijn echt brave beest niet zomaar aan een handelaar verkopen, een betrokken particulier wil graag zeker weten dat zijn lieverd bij een goede baas terecht komt. Als dat oprecht is, mag je aannemen een eerlijke koop te doen. Een dweil verkoopt de particulier een handelaar, een voor zijn doel goed geschikt paard vind wel een nieuwe eigenaar zonder het handelscircuit.

Een handelaar kan het eigenlijk geen moer schelen hoe je verder met het gekochte paard door het leven gaat, die wil vooral omzet maken, verwacht geen rooskleurig scenario. Die handelaar staat ook niet te juichen hoor, als jij na een maand of 3 weer het erf op komt rijden omdat je wilt ruilen.

Mijn conclusie; ik kocht het recreatiepaard bij de particulier.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:43

Met de nieuwe wetgeving is het toch ook wel weer handig om bij een handelaar te kopen omdat hij verplicht is het paard terug te nemen bij evt. gebreken en het niet geschikt blijken te zijn voor het doel waar voor het dier is aangeschaft.
Voor particulieren geld die wetgeving niet (alleen bij verborgen gebreken).
Bij beide heb je gewoon voor en nadelen, ik zou gewoon gaan kijken als een paard mij aan zou spreken, of dat nu bij een particulier is of een handelaar.
Nog een optie: als je een jong paard wilt kun je ook nog bij een fokker kijken.

ElizeVdS
Berichten: 6567
Geregistreerd: 04-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:33

Ik heb mijn paard bij Jan van Doremalen gekocht,
je mag het paard DAAR een maand op proef,
ik sta er nog steeds en heb prima ervaring,
een paard en het was raak.

Mijn buurmeisje heeft echter meerdere paarden geprobeerd,
zelfs haar paard in mogen ruilen,
dat ging allemaal prima,
maar hij heeft wel voornamelijk sportpaarden
(maar hij zoekt wel voor je als je iets bepaalds zoekt)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:56

Ik zou eerder naar een handelaar gaan
meer paarden ineens te bekijken
en ze weten vaak beter de prijs van een paard te bepalen, geen emotionele prijs dus.

Plus ze doen niet zo moeilijk als het niet klikt en je geld terug wilt.

Arabsrulezz
Berichten: 1248
Geregistreerd: 30-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:51

Du tre Filip,
doe ik in dit topic geen uitspraken over gezien hij ook op bokt komt.

PB me aub ff!

Aramat

Berichten: 3169
Geregistreerd: 27-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 22:40

Idd du tre filip komt ook op bokt maar ik zag een jaar geleden ofzo al advertenties van hem (of haar?) staan, dat ie een manege had die gesloten was en dat de paarden weg moesten.. Volgens mij was hij dat!

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:39

Ik heb me paad zelf van een handelaar.. ik ben daar erg tevreden over.. maar je kan natuurlijk ook particulier kopen..

arabianfrend

Berichten: 514
Geregistreerd: 25-07-02
Woonplaats: breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 11:42

het is moeilijk, handelaar of partikulier kan allebei goed zijn, maar ook beide kunnen je bedriegen.
denk dat het goed is om goed je ogen open te houden, goed nakijken hoe het paard is.
laten keuren zeer belangrijk.
ga desnoods een paar keer terug, moet mogelijk zijn.
ga ook een keer, vooral bij een handelaar op een onafgesproken tijd kijken.
deed ik ook wel eens, ging ik gewoon eens neuzen wat er stond.
kunnen ze ook niet iets gegeven hebben.
maar bij mensen thuis is het ook moeilijk, ben veel bij mensen geweest en ook vaak elende gezien.
en wat voor verhalen dat je te horen krijgt.
je moet voor jezelf even op een rijtje zetten waar aan het paardje moet voldoen.
bij mij was dat een super lange lijst dus was het nog moeilijker.
moest bv een cool paard hebben, kom ik ergens ja was wel een hele coole hoor.
jaja stond te dansen in zijn box.
vaak heb je wel bij particulier dat mensen hem weg doen omdat ze verder willen of een groter paard willen.
hun willen vaak ook contact houden met jou.
dat klinkt betrouwbaar vind ik. maar ook dan kan het zo zijn dat je niets meer van ze hoort.
ik denk dat het ook vaak geluk is wat je moet hebben met een paard.
heel veel succes met zoeken.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:35

Ik denk dat je zowel handelaars als particulieren niet over 1 kam kunt scheren..Je moet gewoon geluk hebben dat je niet de verkeerde tegenkomt..

Ikzelf heb mijn paard bij Bm stables gekocht en het voordeel daar is natuurlijk dat je een half jaar de tijd hebt om te kijken of het is wat je zoekt..Terwijl meestal een proeftijd iets van 2 of 3 weken is gelooof ik.
Ik ben er in iedergeval hartstikke tevreden over en tsja,ieder heeft natuurlijk zijn eigen mening over bepaalde stallen of mensen maar je kunt natuurlijk het beste zelf eens een kijkje gaan nemen..

Met du tré filippe heb ik ook eens contact gehad,omdat ie een leuk paardje had staan.Helaas heeft ie niets meer van zich laten horen.Dus ja,kan natuurlijk vanalles zijn,maar ik denk dat je het beste gewoon zelf eens langs kunt gaan.Zo te zien heeft hij toch best leuke beestjes te koop staan..

Succes !

groetjes!

Binar

Berichten: 1687
Geregistreerd: 23-12-01
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-03 14:18

A.s. donderdag gaan we bij het 1e paard kijken, is van een particulier
een 11 jarige ruin van Landwind II (bedankt Prompertje *LOL* )
Dit paard staat te koop vanwege gezondheidsredenen van de eigenaar (oudere man)

Heb nog een aantal reacties van particulieren, zelfs nog 1 uit België!
Wacht even af of het paard van donderdag aan onze wensen voldoet en anders gaan we zeker verder kijken!
Ik wil eigenlijk sowiezo bij meerdere paarden gaan kijken, dan heb je gewoon wat meer keus
Ben er nog niet uit waar we nu het beste ons paard kunnen kopen, iedereen heeft wel gelijk over de handelaar maar ook over de particulier

Donderdag zal ik jullie laten weten over het paard waar we gaan kijken

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 14:20

handelaren en particulieren zijn beide mensen. En daar zitten vuilakken onder. Het hangt dus puur af van de persoon, met wie je te maken krijgt. Je moet de goede zien te treffen en een beetje mensenkennis en oplettendheid is daarbij nooit weg.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:49

SmithsGirl schreef:
ik ben zelf een aantal malen bij de BM Stables geweest... en mijn ervaring is dat ze er hele leuke paardjes hebben staan. Ze gaan er goed met de paarden om, zorgen er goed voor en je hebt een half jaar "garantie".... dat houdt in dat je een half jaar je paardje kan proberen en als het niet klikt daar weer inruilen... (Ik weet dit omdat ik zelf Banjer wou inruilen, toen ik haar pas had).

De verhalen over BM... daar kan ik verder niks zinnigs over zeggen... ik weet alleen dat elke handelaar zijn verhalen heeft.... het is dus vooral een kwestie van goed kijken wat je koopt, en laten keuren.....

Dank je Veer! Lovers

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:04

Desiree schreef:
handelaren en particulieren zijn beide mensen. En daar zitten vuilakken onder. Het hangt dus puur af van de persoon, met wie je te maken krijgt. Je moet de goede zien te treffen en een beetje mensenkennis en oplettendheid is daarbij nooit weg.



Het geluk kun je niet bij een paard kopen, handelaar gekocht danwel particulier.
Ik weet wel dat van de particulier gekochte paarden die ik koop, vaak de helft niet klopt.
Dit maak ik weinig mee, met in de handel gekochte paarden.Dan is het paard gewoon zo, zoals diegene heeft gezegt.

Een particulier zijn mening is niet opjectief.
Mijn Mozart is voor mij al het geld van de wereld waard, en dat is dus niet objectief...... Haha!

Ofdat een handelaar alleen uitschot heeft staan?Ik dacht het niet!
Wij bijv. ruilen veel paarden (pony's) in, particulier, en dan kom je wel eens aan hele leuke exemplaren, waar je anders moeilijk aan komt omdat ze in de club of in de kenissenkring blijven.
Als mensen bij ons een groter/kleiner/jonger/ouder exemplaar kopen, terwijl ze er zelf nog 1 hebben, beslissen ze juist dan om hem te verkopen en dus in te ruilen.

Wil niet zeggen dat wij nooit pech hebben met een dier, hoor!

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48365
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 00:06

Natasha"]
[quote="SmithsGirl schreef:
ik ben zelf een aantal malen bij de BM Stables geweest... en mijn ervaring is dat ze er hele leuke paardjes hebben staan. Ze gaan er goed met de paarden om, zorgen er goed voor en je hebt een half jaar "garantie".... dat houdt in dat je een half jaar je paardje kan proberen en als het niet klikt daar weer inruilen... (Ik weet dit omdat ik zelf Banjer wou inruilen, toen ik haar pas had).

De verhalen over BM... daar kan ik verder niks zinnigs over zeggen... ik weet alleen dat elke handelaar zijn verhalen heeft.... het is dus vooral een kwestie van goed kijken wat je koopt, en laten keuren.....

Dank je Veer! Lovers
[/quote]
asje... Haha! maar zoveel bijzonders zei ik toch niet Verward