Hackney liefhebbers hier?

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Hackney liefhebbers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 19:17

Haflingers blijven mijn nummer 1, maar Hackneys blijven toch ook erg gaaf. De vijf jaar voordat ik Sheril kocht heb ik een grote maat Hackney merrie gereden, Holypark Natalie. Superpaard, zo'n betrouwbaar paard ken ik verder niet.
Ik kom er nog steeds regelmatig, zij en haar dochter hebben nu allebei een veulen van de tuigpaardhengst Reflex.

Zijn er meer liefhebbers hier?


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:07

Wij gaan op concours met twee hackneys (kleine maat), vet leuke beestjes. Ik train er ook eentje: sunbeam tornado en met de andere ga ik rijden als ik zestien ben, in november op de oefendag in het dames nummer. Die heet Boyke van het Stedeke. HIervoor reed ik op stal op Toy van de Kiefkampen (van Brigadier). Maar doe je ook concoursen?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:09

Maar echt betrouwabaar zijn ze meestal niet als je die concourspaardjes ziet. ER gebeuren regelmatig ongelukjes (de hekken in e.d) al heb je dat met die kleine maatjes meer. Het zijn echt wel stresskipjes hoor!!

Miran

Berichten: 4429
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 20:36

Ik rij dr nu niet meer, maar vroeger zijn er wel concoursen mee gereden. Nu wordt er alleen nog maar mee gefokt en recreatief gereden.
Naat is ook wel heel heet, maar zal nooit bokken, steigeren of wat dan ook, en is het enige paard dat ik ken dat als ze ergens van schrikt eerst kijkt en dan pas gaat rennen. Ideaal was dat.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:41

Ik rijd er geen eentje. Maar mijn kennis heeft er eentje. Een kleine maat 1.27m Bij is bruin en ik ben helemaal gek van het beestje. Die man rijd er wedstrijden aangespannen in de dressuur (M) en vaardigheid (L) mee.
Is een heet beestje, maar wel superlief, en kan heel makkelijk zijn. Maar als hij moet lopen, gaat hij ervoor.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:18

Een jongen uit het dorp heeft er twee in tandem staan. Hij is dit jaar officieel in de marathon gestart maar was al een aantal jaar een duchtige concurrent in de oefenwedstrijden.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Kais

Berichten: 5139
Geregistreerd: 29-05-02
Woonplaats: Hell

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:42

Hackney's zien er echt fantastisch uit in 't tuig, maar Hackney x Arabier is nog mooier Tong uitsteken

It never eats, it never sleeps, it never stops...

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:40

Ik weet niet of jullie hem kennen. Maar van Kekem rijd ook met Hackney's. Die man rijd veel met tweespan, en ook zijn zoon ment met Hackney's. Die rijden in de zomer marathons en in de winter dressuur.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

rode_kool

Berichten: 4415
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:17

PRACHTIGE BEESJES
Echt wauw....hoe die beentjes zich zo mooi omhoog trekken is echt super mooi!

gewoon geen onderschrift :D

Tin
Berichten: 3715
Geregistreerd: 29-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:04

Ik heb 3,5 jaar lang een hackneypony gereden..was echt een geweldig beestje!
Ze was altijd heel erg opgefokt..dus rijden ging nooit echt rustig. Haha!
Ik ging ook wel eens met d'r naar buiten,maar dat ging in het begin helemaal niet goed.
Na een half jaar ongeveer kon ik eindelijk met d'r alleen naar buiten,dat was wel heel gaaf..ben 2 x met d'r naar het bos geweest..dat was echt heel erg leuk.
Ik ben na 3 ,5 jaar gestopt met rijden,..omdat ik te groot werdt voor haar..

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:07

Nou... Wij hebben ook een hackney kruising... Je raadt nooit met wat voor ras: SHIRE!! Ballouk, een ruin van 1.97 hoog en een superkarakter! Zijn moeder was een shiremerrie, Balla Queenie. Zij was onze eerste fokmerrie en is vorig jaar mei overleden. De vader van Ballouk was/is een grote maat hackney. Dit paard hebben wij nooit gezien, omdat Queenie, toen ze werd geimporteerd vanuit Engeland naar Nederland, op een quarantainestal stond. Daar is zij dus gedekt door een hackney hengst waarvan wij helemaal niets weten! Als je het uitgebreide verhaal wilt lezen, moet je maar even op onze site kijken: www.benjero.tk of http://members.lycos.nl/benjero Dan naar 'onze paarden' en daarna naar 'Ballouk' doorklikken. Op deze site staan ook foto's. Ik zal zowieso proberen er hier eentje neer te zetten!

LadyJane

Berichten: 1487
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Woudrichem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:10

Afbeelding

Dit is dus Ballouk! de foto is gemaakt tijdens de clinic van Tyrza, vorige week zaterdag.


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30595
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 07:03

Ik vind Balouk veel weg hebben van een grote WelshCob, echt een mooi paard!! Overigens stamt de WelshCob ook af van de Hackney, als ik bij mijn eigen pony terug ga in de afstamming kom ik op Hackney's.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

ponyzotje

Berichten: 6364
Geregistreerd: 21-10-01
Woonplaats: Erpe-Mere

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:44

balouk is zeker heel mooi. op manege staat een pony met volgens mij zeker hackney erin. behalve dat ze verklooid is kon het een prachtbeestje worden, die knieactie... zou het goed hebben gedaan voor de kar, heeft wel een heeeel lange (lees moeilijk onder te brengen) rug, maar loopt wel makkelijk aan teugel. ze wil wel, maar het lijf wil niet mee. natuurlijk een manegepaard loopt nooit goed aan teugel (behalve ons ex dressuurpaard dat nu ook naar de ** gereden wordt). wil ik maar zeggen, het zijn paardjes met potentieel, al hebben ze soms de bouw niet mee. maar ze mogen er wezen!!!!

kent iemand trouwens nog een site over hacks?

Enya - Daya :-)

siesti

Berichten: 3151
Geregistreerd: 31-07-02
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:23

Wij hebben bij ons op stal ook een hackney'tje staan. Hij is al wat aan de oudere kant maar hij kan zo mooi lopen!
Echt mooie knieactie heeft hij...
Ik vind het ook wel leuke paardjes maar kom ze niet zo vaak tegen bij mij in de beurt.
En die Ballouk is mooi zeg!! Hij heeft idd wle wat van een hackney.

Siƫsti van de Rythpluim

casanova

Berichten: 10939
Geregistreerd: 04-11-03
Woonplaats: maassluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-03 21:10

ik heb vroeger op een tuigpaardenstal gewerkt,waar ook hackneys waren.

mijn favouriet was MR.PERFORMER(OF PREFORMER),helaas mocht ik hem niet kopen.
jaren later kwam ik met toeval op een stal in de buurt waar jonge ponys werden verkocht.daar werd ik veliefd op een donkerbruine kopersnoet ponyruin.

natuurlijk was hij ook te koop,de handelaarster vertelde dat MR.PERFORMER de vader was en een zwarte new forest de moeder (bij haar op stal ) was.
toen was ik helemaal verliefd!!!

ik heb die pony van 2 1/2 jaar tot bijna 5 jaar gehad en daarna verkocht vanwege zijn temperament en te weinig tijd.
5 jaar lag is hij weggeweest en nu staat hij bij mij weer op stal!!

hij is nu 9 jaar,l1 dressuur en springt met gemak een meter.

maar soms.......is hij meer hackney op een dag dan de brave newforest en is hij moeilijk te kalmeren. dan maken we het er maar het beste van en de volgende dag is hij weer super.

foto staat in mijn profiel!!

Nieuwe eczeemdekens te koop..voor maar 40 euro


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 6 bezoekers