Ik Wil Gewoon Het Beste Voor Het Beestje....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Ik Wil Gewoon Het Beste Voor Het Beestje....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 23:30

Ongeveer een half uurtje geleden (kwart over 10, s'avonds 21-06) zag mijn vader dat onze kat met iets grijs te spelen zat. Hij zag gelijk dat het een duif was en stormde de tuin in, waarbij onze kat op de vlucht sloeg (go dad! *LOL* ) Anyway, die duif dus helemaal in shock, en bleef op het trapje naar het terras zitten. We hebben de dierenambulance gebeld, maar die konden dat arme ding niet komen ophalen omdat er een vervoersverbod is, door de vogelpest. Ze vertelde ons dat we het dier in een doos ofzo moesten zetten met een bakje water, in het donker. Duss... wij gewapend met keukenhandschoenen en een doos de tuin in. Ik heb het dingetje in de doos gezet (de rest durfde dat niet) Nu staat de duif in een donkere kamer met een bakje water en wat voer. In een ander forum las ik iets soort gelijks, maar daar is de duif doodgegaan. De vinder wilde het diertje niet het hoofd afhakken, dus verwijten ze deze nu dat ze het duifje heeft laten lijden. Ik zit nu met gemengde gevoelens, want de kans is er dat het duifje het niet haalt, al heeft ze geen zichtbare verwondingen, behalve dat ze nogsteeds in shock is. (3 kwartier geleden) Ik wil gewoon het beste voor dat beestje... Ik denk dat ik gewoon mijn best ga doen voor het diertje (mijn familie is niet echt steunend, behalve mijn vader). Wat zouden jullie doen?!?!

(dit stond eerst bij [JH] maar niemand reageerde, en ik wil toch wel graag weten wat ik moet doen!)

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 23:44

dit is een wilde duif, hij heeft geen markering/ring om zijn pootje
van buiten af zie je zo geen verwondingen, maar het kan natuurlijk wel ergens fout zijn

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:52

Ik zou hem proberen te redden zeg maar, gewoon voer en water geven en kijken hoe het afloopt. Succes!

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 23:56

zijn we nu ook aan het doen
altijd zonde dat die beestjes niet kunnen praten, dan kannen ze zeggen wat er mis is....

dankje!

Larish

Berichten: 7417
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:57

als ze poepen zijn ze meestal bang Scheve mond kan ik me wel voorstellen als Blutch bezeten op die duif afstormd...ik denk dat je het ding gwoon even met rust moet laten Knipoog

Shiloh

Berichten: 19783
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:57

Ja, maar het kan juist ook dat donkere en die constante bezoekjes zijn waar hij van gaat stressen, bedenk wel dat dit behoorlijk angstaanjagend is als je je hele leven buiten in de boom hebt gewoond...

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 01:55

Shiloh schreef:
Ja, maar het kan juist ook dat donkere en die constante bezoekjes zijn waar hij van gaat stressen, bedenk wel dat dit behoorlijk angstaanjagend is als je je hele leven buiten in de boom hebt gewoond...


De mensen van de dierenambulance vertelde dat we hem in een donkere ruimte moesten zetten. (ik denk dat dat is om terug te komen uit de shock) we gaan er niet zo vaak kijken, zo nu en dan om te controleren of het goed met hem/haar gaat

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 01:56

ja, inderdaad. Dat vertelde de mensen van de dierenambulance
ik denk dat die het wel weten...

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 02:30

gewoon afwachteb
oke , tuurlijk is er een kans dat het beestje het niet haalt , maar wat als ie het wel haalt
de kans is gewoon fifty/fifty je weet niet welke kant het op gaat
als je geen verwondingen ziet

stel je voor dat je hem de nek om doet en hij zou het gehaalt kunnen hebben
gewoon even afwachten, misschien zit ie morgen weer fris en fruitig in die doos en kan hij binnen no time weer los

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 08:28

Ik zou zo'n beestje zeker niet zonder meer doodmaken. Misschien redt hij het wel... Die kans is in "gevangenschap" niet zo erg groot, maar ik vind het zelf wel het proberen waard.

Rainie

Berichten: 9123
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: Nuenen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 10:45

De duif zat vanochtend in de doos met zn tenen in de voerbak te eten Haha! Dat is toch wel een goed teken? Maar ik weet niet wanneer ik hem vrij moet laten want hij mist nogal wat slagpennen, en dan gaat het vliegen niet zo gestroomlijnt.