mijn paardje is getrapt

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

mijn paardje is getrapt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 08:56

tja nieuw in de groep he..t valt mee hoor hier lijken ze erger omdat ze net schoonzijn gemaakt.

Afbeelding

Afbeelding

niet is het alweer dicht hoor...ik maak het schoon met water en dan acederm erop,ze hefet er ok geen last van maar toch staat ze ff thuis omdat mn vader nogal flipte.
dinsdag mag ze er weer heen maar dan alleen bij andere merrie met veulen in de wei niet meer bij anderen want 5 juli moet ze de keuring lopen en tja wondjes kunnen dan niet he.
Na de keuring zien we wel weer.


laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:45

Ziet er erg fijn uit, hopen dat ze voor de keuring weer helemaal heel is.

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:51

Balen zeg! Hopen maar dat ze er niet teveel last van krijg en dat de plekken weg zijn met de keuring!!

JokeG

Berichten: 357
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:32

En daarom laten wij de paarden altijd achter een lint met elkaar kennismaken. En als ze op een gegeven moment vlak bij elkaar staan te grazen en aan elkaar staan te knabbelen gaat het lint weer weg. En dat kan vaak al met een paar dagen.

Het beste met je paardje en laten we hopen dat er bij de keuring niks meer van te zien is.

Een paard zonder ruiter is altijd een paard. Een ruiter zonder paard slechts een mens!

sorayalover

Berichten: 2207
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: den haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 12:51

JokeG schreef:
En daarom laten wij de paarden altijd achter een lint met elkaar kennismaken. En als ze op een gegeven moment vlak bij elkaar staan te grazen en aan elkaar staan te knabbelen gaat het lint weer weg. En dat kan vaak al met een paar dagen.

Het beste met je paardje en laten we hopen dat er bij de keuring niks meer van te zien is.


ze waren ook lief voor elkaar totdat ze hengstig werd en steeds in de fjord haar kont kroop en haar kont in haar neus drukte(tis een merrie maar soraya d8 dat t n hengst was ofzow)en die fjord was er zat van denk ik.
en die fjord is de baas en dat wilde soraya ook wel en dan krijg je trapperij he.
later sotnden ze weer lief bij elkaar hoor ze moest ff weten wie de baas was denk ik

Cowgirl

Berichten: 23736
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:09

auw!
die boven op haar kont ziet er wel pijnlijk uit.
Zodra de wond mooi dicht is zou ik er niks meer opsmeren, dat heeft dan toch geen nut meer.
lekker veel buiten laten lopen helpt de genezing ook.
Ik hoop voor je dat het weg is als je naar de keuring moet, maar ik denk hetzelf niet.

' On bended knee is no way to be free'
Peter R de Vries.

ellenlouise
Berichten: 3784
Geregistreerd: 18-12-02
Woonplaats: In het groene hart van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:30

't is vrij groot maar zo te zien gelukkig vrij oppervlakkig.
Stomme vraag misschien hoor maar waarom mag een paard geen wondjes mogen hebben voor de keuring of vind je dat zelf niet mooi?

There is no reality, only perception.


Princess_

Berichten: 5647
Geregistreerd: 27-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:34

aaah vreselijk Boos! maja paarden moeten rangorde bepalen wanneer ze nieuw in een wei zijn tog?

Your stairway lies on the whispering wind

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:34

JokeG schreef:
En daarom laten wij de paarden altijd achter een lint met elkaar kennismaken. En als ze op een gegeven moment vlak bij elkaar staan te grazen en aan elkaar staan te knabbelen gaat het lint weer weg. En dat kan vaak al met een paar dagen.

Het beste met je paardje en laten we hopen dat er bij de keuring niks meer van te zien is.


Achter een lint met elkaar kennis maken???
Nou dat pakt ook niet altijd even goed uit hoor,als ze dan naar elkaar beginnen te slaan kunnen ze raar in het lint vast komen te zitten met alle gevolgen van dien Verward
Bij ons op stal wordt de nieuweling ook gewoon in de groep gezet,wordt even in de gaten gehouden door de pensionhouder en als het echt de spuitgaten uitloopt(wat nog nooit is gebeurt) dan haalt ie hem er gewoon weer uit.
Het gaat meestal toch even gepaard met slaan en achter elkaar aan jagen maar ja wat wil je de rangorde moet natuurlijk wel even worden bepaald,is heel normaal
Maare Sorayalover ik hoop voor je dat het snel weer heelt,dit soort dingen is altijd balen.
Weet er alles van Haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:46

JokeG schreef:
En daarom laten wij de paarden altijd achter een lint met elkaar kennismaken. En als ze op een gegeven moment vlak bij elkaar staan te grazen en aan elkaar staan te knabbelen gaat het lint weer weg. En dat kan vaak al met een paar dagen.


Hartstikke link!
Netty is een paar weken gereintergreerd in haar oude groep... helse vechtpartijen... tja, dat kost wat klappen. We hebben ze er uit gehaald, want Netty had een leijke wond boven haar sprong. Zelfs naast de bak, kwam de leider er nog bijna dwars doorheen zetten...

Daarvoor hebben ze geprobeerd een ander paard erbij te zetten, ook eerst met een lint, gevolg... dwars door het lint heen en uiteindelijk heeft 1 paard een operatie gehad aan haar achterbeen...

Laat ze het liever uitvechten. Vaak helpt het ook om eerst de leider en het nieuwe paard bijelkaar te zetten en later de rest. Zo hebben wij het uiteindelijk ook gedaan en dat ging goed.

Zeker als je een heel dominant paard hebt, is het altijd afwachten. Het blijft link zoiets... Maar je kunt er verder weinig aan doen....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Amber_anne, Astrid_Brann, Fly_high, Gigixponys, Isa_Sofie, JackAebe, JoyenUnory, kimmetje26, Kloesje, Laj1, nick_en_ik, supervon78, Thami, valonka, XladyX, Zeepsop en 118 bezoekers