Nog nooit zo gelachen om mijn paard als vandaag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Nog nooit zo gelachen om mijn paard als vandaag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 14:38

Vanmorgen had ik gereden en zette ik Pablo weer terug op de wei. De rest van de groep stond wat verder weg in de wei en meestal stapt hij daar dan naar toe om te gaan grazen. Maar vandaag lag er een hoop takken net naast het hek. Dat was voor Pablo erg interessant en dus liep hij daar naar toe. Neus onder het hek door en even voelen: de hele hoop bewoog dus hij sprong naar achteren. Even op een afstandje en met uigerekte nek stond hij te kijken. Maar het waren wel erg lekkere takken (niks giftigs, wilg volgens mij). Dus besloot hij nog een poging te wagen: neus onder het hek door en een tak pakken met zijn tanden.
Oh oh, dat was wel een erg lange tak met heel veel blaadjes. Doodeng want “het” bewoog. En in plaats van dat hij de tak losliet ging Pablo er bokkend en springend met de tak in zijn mond vandoor. In volle galop en de tak met zich meeslepend op de groep af. Die schrokken zich natuurlijk het apezuur en maakten dat ze wegkwamen. Na nog wat geren kwam Pablo op het snuggere plan de tak los te laten en te stoppen.
Toen lag de tak op de grond en samen met vriendje Gentil stond hij er naar te kijken. Wat je daar nou toch mee als paard zijnde? Toch erg interessant dus besloot Gentil de tak te pakken, ook hij schrok zich helemaal kapot en ging met een bok in galop naar de overkant van de wei. De tak beet houden uiteraard. En Pablo volgde Gentil op de voet want het was toch wel erg spannend. Weer ging heel de groep in een keiharde vlucht galop naar de andere kant van de wei.
Gentil beslot ook eens te rennen en ontdekte dat de tak dan goed te eten is. Pablo wilde het ook maar kreeg geen hapje van Gentil. Hij besloot dan maar een eigen tak te halen. Weer met het neusje onder het hek door en een tak pakken. Oeps, het was weer zo’n enge “levende” bladertak. Wegwezen! Na wat bokken was de tak vast bewusteloos of dood en begon Pablo er ook van te eten.
De rest van de groep vond dat ook erg interessant en de hoop takken was door de laatste aktie van Pablo mooi de wei n getrokken. Dus een paar minuten later stonden er 10 paarden tevreden op takken te knagen en af en toe even woest mee te zwaaien.

Het blijven rare wezens af en toe die paarden. Echt jammer dat ik geen camera bij me had want het zag er zo ontzettend komisch uit. Ook die blikken van Pablo toen hij de tak beet had en hoe de andere paarden keken toen hij aan kwam rennen met de tak in zijn mond.

skatje

Berichten: 1033
Geregistreerd: 27-04-03
Woonplaats: Wijchen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:13

Wat een schitterend verhaal Haha!
Ik zie het helemaal voor me!
Is weer een duidelijke paarden aktie!
Kan me voorstellen dat je in een deuk hebt gelegen!

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:20

Tja op zulke momenten is er helaas meestal geen camera in de buurt.
Ik had het wel willen zien Lachen

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:46

Ik heb hier ook heerlijk genoten van je verhaal Haha! zag het ook al helemaal voor me,gekke beesten Haha! Haha!

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:18

Haha Haha! , ze waren dus weer lekker bezig. Jammer dat ik net naar huis was, had `t graag willen zien *LOL*

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:25

Ik zie het helemaal voor me! Geweldig verhaal!!!!

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:38

Geweldig verhaal zeg!! Jammer idd dat het niet gefilmd is.

iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:43

ik kan me goed voorstellen hoe lachuh dat is geweest! idd jammer dat je het niet hebt kunnen vastleggen! lijkt me echt heel komisch!

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:32

hahaha echt super leuk verhaal! Haha! jammer dat de fototoestel er weer niet bij was..dat heb ik nou ook altijd }>

Laui!

Berichten: 16863
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: wherever I wanna be

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:37

Grappig! Die van ons zijn niet anders gewend dus die kijken daar niet zo vreemd meer van op. Sterker nog, wij hebben een enorme takkenbult die deels de speelwei scheidt van de rest van het terrein. Voltrack is daar dus een keer overheen geklommen, daarna ook nooit meer, maar toch... Arme vogeltjes, padjes, egeltjes etc. die daar in huisden,d ie wisten niet wat hun overkwam

Shelley

Berichten: 265
Geregistreerd: 09-02-03
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:52

Echt tof verhaal, ik zie het ook helemaal voor me........daarom kan ook zo lachen om mijn paard. Die heeft ook altijd dat soort dingen Clown

zilverster

Berichten: 2150
Geregistreerd: 14-06-03
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:58

hahahhahahhaa Clown Clown Haha!

Enola

Berichten: 212
Geregistreerd: 26-05-03
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:38

Wat een heerlijk verhaal! Haha! doet me een beetje denken aan mn 10 weken oude pup, die kan ook zo verbaasd staan de kijken naar bewegend helmgras of takjes, en dan als een gekke held erop af rennen, ernaar happen en heel hard geschrokken weer terug hollen! Party!! wat is de dierenwereld soms toch heerlijk grappig Knipoog

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:29

hahahaha geweldig. Wat zijn het toch ook een clowns he??
volgende keer de camera meenemen...

Alja

Berichten: 25592
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:32

prachtig!!!!!!
dat zijn de echt leuke momenten he?!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:35

Oh geweldig !
Volgens mij heb jij helemaal dubbel gelegen om die paarden.
Ik zie het ook al helemaal voor me.
"dit is spannend, maar ook wel heeeeeeeeeeeel leuk !"

Ineke2

Berichten: 33115
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:40

Geweldig verhaal, ik lag helemaal in een deuk, zie het zo voor me!! Haha Gekke Pablo mijn zijn tak, echt een held op sokken Haha!

meizzjuh
Berichten: 41
Geregistreerd: 29-04-03
Woonplaats: Hoogezand

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:45

Hahaha geweldig om zoiets te horen...en dat die paarden dan ook nog eens heen gaan om te kijken....