Pensionpaard erbij nemen of toch niet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Imker

Berichten: 17539
Geregistreerd: 30-10-01

Pensionpaard erbij nemen of toch niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 19:43

Het gaat om het in pension nemen van het paard van de broer van de buurman.

Mijn buurman heeft een broer die een Freiburger (schrijf je dat zo?) van 5 jaar oud heeft. Nu heeft die goede man kanker gekregen en zoekt per direct een stal voor zijn paard (stond aan huis) waar het dier tijdelijk kan staan en verkocht kan worden.
Mijn buurman heeft zelf 2 stalletjes, maar die zijn te klein voor een paard, een pony past er wel in. Ik heb ook 2 stallen, die ik zonder tussenschot gebruik, dus het is nu 1 grote.
De buurman vroeg nu of ik het tussenschot terug wil plaatsen om dit paard een tijdelijk tehuis te geven.

Op zich wil ik dat wel doen, maar ik rijd nu 2 paarden, en nummer 3 erbij wordt een krappe bedoeling. Ook het stalgeld vind ik een probleem: hoeveel kan ik vragen? Imker staat op vlas, en dat andere paard zou dat ook moeten, omdat Im niet tegen strostof kan.

Wat is een redelijke oplossing volgens jullie, doen of niet doen en wat zou ik dan aan stalgeld kunnen vragen? Met rijden of zonder en onder welke voorwaarden?
Laatst bijgewerkt door Imker op 21-06-03 20:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Ethelate

Berichten: 21120
Geregistreerd: 02-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:49

Ik zou uitrekenen wat het jouw kost dat paard te stallen.
We hadden toch laatst zitten rekenen wat Imker jouw per maand kost? (geen idee meer wat het was) tel daar een bedrag bij op wat jij als onkosten meer telt...
Hou er wel rekening mee dat er dan misschien een aantal kopers komen, willen rijden enzo...
Wat je zou kunnen vragen voor het rijden, heb ik geen idee....

[edit] en je weet, ik wil best komen helpen