welk paard zit het meest in de lappenmand

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

welk paard zit het meest in de lappenmand

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 07:10

Gedeelde smart is halve smart was het toch Tong uitsteken ? Met de uitslag van het bloedonderzoek gisteren komt Avalla op een totaal van 3 aandoeningen/blessures:

peesblessure (niet heel ernstig, gaat weer de goede kant op)
Achterbeen dat net van een olifant is (heeft ze gelukkig geen last van)
Bloedarmoede.

Ik ben dus nog wel even bezig voordat ik weer lekker aan het rijden kan.

Iemand die dit kan overtreffen?

boemel

Berichten: 8411
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:07

Ja vast wel.

Even denken, ik heb mijn paard nu ca. 20 maanden. Ze heeft het volgende gehad:

Grote hoefwond: 4 weken kliniek, ca 9 weken uit roulatie.
Virusinfectie : 3x bezoek dierenarts, heeft 7 weken geduurd voordat ze
weer gereden kon worden.
Verkeerd beslagen: 1 week stokkreupel, 1 week nog gevoelig.
afgebroken kies: Operatie op kliniek, 7 weken niets kunnen doen.
peesblessure : Totaal 6x controle dierenarts. Al ca. half jaar aan het
aanmodderen, gaat nu weer goede kant op.

Ik heb dus ook een echt pechpaard en zo dus een heel duur paard, maar bovenal een heel lief paard.

Succes met jouw paard.

Dennis

Berichten: 31471
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:42

Dennis iig niet. Ik heb hem nu 1,5 jaar en hij heeft een keer na de hoefsmid gevoelig gelopen. Door een ongeluk met de kar een keer 2 dagen spierpijn gehad. En zit nu onder de builen en schrammen door een merrie die erg dominant is.

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:45

Taran ook niet echt heel erg.
Ik heb hem nu 6 jaar. En hij is 7 jaar.
Toen hij 2 jaar was heeft hij kreupel gelopen, waarschijnlijk te hard gespeeld met zijn vriendje.
En helaas dit jaar pech, hij had bloedarmoede. Heel erngstig was het niet, maar we hebben toch een poosje rust moeten houden. Maar nu gaat alles weer super met hem. En ik hoop dat zo te houden.

Anaïs

Berichten: 43
Geregistreerd: 23-05-03
Woonplaats: Vlaams-Brabant België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:26

heb ook al verschrikkelijk veel pech gehad met mijn paardje.
we zijn ongeveer de trouwste klant van de dierenarts denk ik.
heb Midnight nu 6 jaar en dit is reeds gebeurd:
-in 1997 in de prikkeldraad gehangen met haar rechterachterbeen gevolg been ter hoogte van spronggewricht helemaal opengereten.gelukkig net geen spieren geraakt.4 maanden niet rijden,ze heeft er gelukkig nooit meer last van .het enige dat nog aan dat tragische ongeval herinnert is een vrij groot litteken op dat been.in die herstelperiode kwan de eerste 2 maanden de dierenarts elke dag langs voor antibiotica te geven en te ontsmetten aan gezien er heel veel ontstekingsgevaar was .je kunt al wel raden wat voor een duur grapje dat was.
-in 2002toen ik tijdens de zomer op vakantie as hebben ze mijn paard dag indag uit op de weide laten staan (hoewel ik gevraagd had haar binnente halen als het te warm werd ) mijn paardje heeft een brede witte bles en een roze neus , waardoor die bij de minste felle zonnestralen al verbrand gevolg : heel haar witte bles verbrand, er kwam allemaal etter uit, al haar witte haar was bijna weg op haar snuit (natuurlijk ben ik geen dag langer op die manège gebleven)
- in 2003 zeer slecht beslagen waardoor een week stokkreupel
-2003 allergie voor pollen of iets in die aard , we weten het nog niet helemaal ,de dierenarts is nog volop op zoek naar wat het kan zijn.
dit waren de belangrijkste ongelukken in het leven van mijn paardje, heeft mij al superveel geld gekost , maar zou het toch niet over mijn hart krijgen haar weg te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:30

Ik zal mijn best doen:
Mijn paard is nu 10 jaar oud, merrie, genaamd Jolie.
Snee is haar achterbeen, pezen lagen bloot, botvlies kapot.
OCD operatie, zware arthrose
Chronische bronchitis
Zware toontredende stand voorbenen -> speciaal beslag en regelmatig kreupel door overbelasting
Bolspat door de OCD
3 Melanomen op haar borst, die zich vrees ik aan het uitbreiden zijn naar haar buik en lies
Door de arthrose loopt ze wat moeilijker, met als gevolg verkrampte spieren in haar achterhand, waar zelfs de fysiotherapeut van schrok zo erg
Ruggewervels die vast zitten
Koliek gehad, zo erg dat ze eigenlijk was opgegeven door de DA, kliniek en opereren was al geen optie meer
Behoorlijke Franse stand achetr, waardoor de flinke gallen heeft....
Dit was het wel zo'n beetje geloof ik.
En toch is het de liefste merrie van de hele wereld!

Antoinette

Berichten: 9566
Geregistreerd: 31-08-02
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:48

En ik maar denken dat Magic erg was. Heb geen zin om alles weer te typen, maar zoveel als hier staat is het nog niet.

Iig is ze op dit moment weer 'kreupel'...nou ja soms dan. Ze staat nu op rust in het land en soms heeft ze even een show-moment, nou dan ziet het er niet bepaald kreupel uit
We wachten op 3 juli, dan is onze DA weer bij ons in de buurt.

En ik moet zeggen dat ik al aardig zenuwachtig begin te worden wat hij ervan gaat zeggen Scheve mond

laurae

Berichten: 1530
Geregistreerd: 12-02-03
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 19:08

Ok, ik voel me al niet zo zielig meer, wat een zorgen brengen die beesten mee zeg (om over de kosten nog maar niet te spreken).

Iedereen veel succes met zijn paardje!