fluit schoonmaken

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

fluit schoonmaken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 17:26

It heeft zo'n vieze p**mel. Als hij hem laat hangen valt het wel mee, maar de schacht is zo vies (stinkt, komen vliegen op af) Een stalgenoot vertelde me dat ik met lauw water en een spons draaiende bewegingen naar binnen moest maken. Dit heb ik gedaan (met handschoenen natuurlijk) maar de rommel die daar zit is zo vettig ik krijg het echt niet schoon. Hebben jullie tips Verward

Bejaarde bokkers weten meer


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:38

Babyolie! Lachen
Als je dat er op doet, dan laat je het even 'intrekken' en daarna met spons/lauw water haal je zo alles weg

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:52

Ik zou er helemaal niks op smeren.Bij sommige paarden is de peep waar ze alle vuilen stoffe naar buiten afvoeren.Ze kunnen het makelijk zelf regelen als jij er te veel aan gaat zitten dan gaat het mischien wel ontsteken ofsow.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:56

Als je er helemaal niks aan doet gaat het juist ontsteken

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:58

Nou daar ben ik het niet met je eens.het paard van kinglover die heeft de schoonste piemel die ik ooit heb gezien en dat komt omdat zij het gewoon zo laat als het is.Hij regelt het allemaal zelf.Net zoals de paarden in de natuur ook doen.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 17:59

In de natuur zijn er geen ruinen, alleen hengsten. En als die dekken gaat dat ding vanzelf schoon.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:00

Het is geen hengst het is een ruin.(het paard van kinglover) en ik ken zat dekhengsten die ook en vieze peep hebben.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:05



Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:05

lees nou gewoon eens wat ik typ,
Jij zegt dat dat paarden in de natuur het zelf ook schoonhouden. Maar in de natuur zijn er geen ruinen, en hier wel. Ruinen dekken niet, en hengsten in het wild wel.

Het ene paard kan het misschien makkelijker schoonhouden dan de ander, maar dat betekend niet dat je er dan niks aan moet doen. Wedden dat als je een paar hebt waarvan zn fluitsuper vies is, en je doet er niks aan, dat het dan gaat ontsteken?

En als je mij niet gelooft gebruik de zoekfunctie dan even, zijn al zat topics over geweest.

Maar het gaat een beetje offtopic dus ik hou me mond verder maar.

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:08

Ik lees je verhaal ook! Volgens mij begrijp je mij niet helemaal.Snap ik wle want ik typ het ook niet zo duidelijk :s Ik ken ook veel shetlanders waar totaal niet naar wordt gekeken met een vieze fluit en die gaan ook niet ontsteken.Maar jah ik laat het hier ook maar bij.Dit is mijn mening.

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:14

Ik dnek dat jullie allebei gelijk hebben, volgens mij zal het ene paard gewoon meer zorg nodig hebben daar dan het andere paard...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 18:15

Nou het is niet zozeer dat ik in het natuurlijk proces in wil grijpen, wat mij betreft houd hij hem zelf "schoon" maar er komen vliegen en dazen op de lucht af (brrrr stinkt) en daardoor gaat hij met zijn benen tegen zijn buik schoppen.

Meisjes niet kibbelen

Als je baby olie gebruikt wordt het dan niet allemaal nog veel vetter?

Bejaarde bokkers weten meer

Jacksel

Berichten: 5129
Geregistreerd: 03-07-02
Woonplaats: Leusden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:20

Juist doordat je er vettig spul opdoet wordt het gemakkelijker schoon, geloof ik...

On and on the rain will fall, like tears from the stars...
When you're lost, hurt, tired and lonely something beautiful will come your way

Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:20

dr_jacksel schreef:

Ik dnek dat jullie allebei gelijk hebben, volgens mij zal het ene paard gewoon meer zorg nodig hebben daar dan het andere paard...

Wat ik al zei dus.

Ik gebruik altijd babyolie en dat gaat super. je doet het er even op, en later kan je het er zo allemaal afhalen. Daarna nog even afspoelen en al het babyolie is ook weer weg.

Die betadine (Scrub) wat Zep ook al zei schijnt ook wel goed te zijn, aleen zelf nooit geprobeerd.

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:24

Het ene paard heeft nou eenmaal van zichzelf een viezere penis dan de andere. Die van mijn paard is dus heel vies en elke keer als ik hem ruik terwijl ik aan het peotsen ben, maak ik hem schoon. Dat is ongeveer 1 keer in de maand. Een andere ruin heeft een hele schone van zichzelf. Die maken we dus niet schoon ook

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:32

Ik heb zelf geen ruin maaruh als jullie hem schoonmaken blijft die er dan wel uit??? bij mijn oude verzord pony als ik er alleen al naar keek dan deed hij hem er al weer in :s

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

Judith_W

Berichten: 2769
Geregistreerd: 02-11-02
Woonplaats: Leersum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:33

Ik maak alleen zijn koker schoon en af en toe als hij hem laat hangen en ik zie het toevallig, dan maak ik die ook schoon, maar de meeste treoep komt uit zijn koker en dat is ook wat zo stinbkt

Gebruikersnaam veranderd van Mackie in Judith_W

dola

Berichten: 1169
Geregistreerd: 23-04-03
Woonplaats: arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:34

Jah dat zit bij mijn merrie tussen de tepels......bah

How does the bit taste like? Than the horse wispher: Like pain...

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 18:37

Zep goeie Tip, bedankt

Bejaarde bokkers weten meer

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:50

ja idd, met luck is meestal ook zo dat ie m meteen weer naar binnen doet als ik er alleen al naar kijk Scheve mond
eigenaarese doet t volgens mij nooit dus ik wil het toch wel een keer doen, wil niet het risico lopen dat het gaat ontsteken!

wat moet je dan precies schoonmaken en hoe?

SassyRanch
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 08:35

Bij de paarden-drogist verkopen ze 'Excaliber sheet cleaner' dit is
speciaal samengesteld om de koker van de ruin of hengst schoon te
maken ! Je kunt het ook voor bijv de uiers van de merries gebruiken.

Deze 'Sheet Cleaner' is speciaal samengesteld zodat ie de natuurlijke
werking juist stimuleerd en je hebt dan niet het gevaar (zoals vaak met andere produkten) dat zijn koker steeds sneller vuil word, omdat het natuurlijke evenwicht is verstoord !
Meestal gebruik je het eens in de 3 maanden, maar beslist niet vaker, behalve bij dekhengsten...
Op een ranch waar ik werkte moesten de dekhengsten voor en na iedere dekking schoongemaakt worden met water en een klein druppeltje sheet cleaner. De ruinen en andere hengsten ongeveer 1 keer per half jaar. (bij sommige iets eerder)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...Groetjes Wendy

SassyRanch
Berichten: 10
Geregistreerd: 21-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 08:35

Bij de paarden-drogist verkopen ze 'Excaliber sheet cleaner' dit is
speciaal samengesteld om de koker van de ruin of hengst schoon te
maken ! Je kunt het ook voor bijv de uiers van de merries gebruiken.

Deze 'Sheet Cleaner' is speciaal samengesteld zodat ie de natuurlijke
werking juist stimuleerd en je hebt dan niet het gevaar (zoals vaak met andere produkten) dat zijn koker steeds sneller vuil word, omdat het natuurlijke evenwicht is verstoord !
Meestal gebruik je het eens in de 3 maanden, maar beslist niet vaker, behalve bij dekhengsten...
Op een ranch waar ik werkte moesten de dekhengsten voor en na iedere dekking schoongemaakt worden met water en een klein druppeltje sheet cleaner. De ruinen en andere hengsten ongeveer 1 keer per half jaar. (bij sommige iets eerder)

Ik hoop dat je hier iets aan hebt...Groetjes Wendy

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 08:49

Ik pak gewoon af en toe een nieuwe zuivere spons (die ik daarna ook meteen weer weg gooi Lachen ) en een emmer lauw water.
En daar maak ik het zaakje mee schoon.
Er komen dan hele klodders troep mee, maar er blijft ook van alles achter, maar dat laat ik mooi zitten.
Ik ga dus niet alles eraf pulken, want dan heb je kans dat je velletjes inscheurt en dat kan juist gaan ontsteken.

klaasfeuth
Berichten: 590
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Uden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 09:41

owow

schoonhouden je paard is een goedde zaak, wat hier ergens ook gezecht is dat het in de natuur vanzelf gaat is ook waar. maar in de natuur gaan ook meer paarden dood aan ziektes, opzich nix mis mee, maar als eigenaar die natuurlijk met paarden wil omgaan wil je denk ik niet dat de kans op opveleven ook zo klein is als in de natuur.

gewoon met je blote hand langs zijn ding (aftrek bewegingen) maken kan al helpen, maar bij een erg vieze leuter is het gebruik van baby olie wel aan te bevelen, gewoon schoonhouden die handel, doe ik bij mij zelf ook en ook bij die van mijn ruin

mrie
Berichten: 6443
Geregistreerd: 08-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 11:59

Verhip, nooit aan gedacht dat daar wel eens spul voor op de markt kon zijn. Ik ga het toch eerst maar eens met olie en lauw water proberen, is toch altijd natuurlijker dan een of ander zeepje, vind ik dat nog niks kan ik altijd verder proberen. Knipoog

Bejaarde bokkers weten meer


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Frummel01, Serena_Milco, Trendiction en 35 bezoekers