Hoe groot is je IJslander (en jij)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kusia

Berichten: 4225
Geregistreerd: 27-02-03
Woonplaats: Rhoon

Hoe groot is je IJslander (en jij)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-05-03 10:57

Ik zit me een beetje te oriënteren op het internet over IJslanders en Haflingers.
Het lijkt me best wel leuk om een IJslandertje te hebben, maar dan moet ik wel wachten totdat ik klaar ben met me studie.
Maar wat ik me dus afvraag is hoe dat zit met lengtes. Mijn verzorgpony is ongeveer 1.35m en daar kom ik met mijn voeten onder haar buik uit. Zelf ben ik 1.68m.
Dus, hoe groot is je IJslander en hoe groot ben jij? Komen je voeten er erg onder uit?
Laatst bijgewerkt door Kusia op 06-05-03 11:50, in het totaal 1 keer bewerkt

Er zijn geen paarden die op ezels rijden, maar er zijn wel ezels die op paarden rijden!


Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:03

volgens mi maakt dat voor een ijslander niet zoveel uit?? Die zijn heel sterk en kunnnen volwassenen makkelijk dragen, alleen voor het plaatje zeg maar zou ik wel zoeken naar een iets grotere??

Dag lieve mama...

dimmelim

Berichten: 2777
Geregistreerd: 21-02-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 11:19

Ik ben 1.76, mijn ijslander was 1.40. Ja, je komt er met je voeten onderuit maar dat is geen probleem. Let wel op dat als je een echt erg grote ijslander zoekt, dat deze vaak juist minder sterk zijn omdat ze naar verhouding te hoog en slungelig zijn. Een normale maat voor een ijslander is tussen de 1.30 en de 1.40 met een paar centimeter uitschieters naar boven en onderen.

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-03 12:56

Ik ben 1.66 en Tin is 1.34
Maar momenteel wordt ze gereden door een man van +- 1.80 en dat gaat prima hoor Lachen

Dimmalimm
Berichten: 142
Geregistreerd: 05-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:42

Ik ben 1.80 en mijn paardjes 1.36 en 1.37. Mijn benen steken er onderuit, maar dat is geen probleem bij IJslanders, want je beenligging, zit en manier van aandrijven is heel anders bij IJslanders, dan bij grote paarden.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:08

1.36 en 1.66
Maar ik zou me eerst goed oriënteren als ik jou was.
'IJslanders zijn anders',
'groter dan je denkt'
en in geen enkel opzicht te vergelijken met
andere pony's/paarden.
Dat 'best wel leuke IJslandertje'
kan je heus voor minder leuke verrassingen plaatsen. Haha!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:34

Als we gaan rijden zal je die uk van mij wel zien Haha!.
Hij is 1.28 en ik zelf ben 1.85.....mag je zelf beoordelen hoe je het eruit vindt zien..
Baldur is wel een stukje groter...tegen de 1.45 aan...

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 07:18

Misschien een stomme vraag, maar zou je een rijfoto van jullie kunnen neerzetten? Gewoon nieuwsgierigheid, hoor...

* To Belg, or not to Belg *

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:48

De (honderden) IJslandderruiters die ik ken malen niet om Pling 'plaatjes' Pling , Linda.
Boeit gewoon van geen kant. Gaaaap

DIT is MIJN (stomme?) antwoord. Haha!

.

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

linlovesyou

Berichten: 990
Geregistreerd: 02-12-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:15

ik heb een halve ijslander... telt dat ook??
haha ik ben 1.65 en zij is 1.20....

ja je steekt eronderuit, maar ja boeit mij verder niet als we maar lol hebben!

Mijn lieve Troytje... Alles geprobeerd, maar dit konden we gewoon niet winnen...

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:40

Linda, ik zal eens op zoek gaan naar een rijfoto...beloven kan ik het niet...er staat trouwens wel een rijfoto van mij op een arabier hier op bokt....en dat vind ik een helser gezicht dan mij op een IJslander..Haha!

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-


Belsje

Berichten: 3506
Geregistreerd: 28-10-02
Woonplaats: Belgisch Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:54

Ik heb een tijdje met een ijsje gereden ik ben bijna 1.70 (1.68 ofzo) en dat beestje denk ik 1.32 Lachen.
Zag er echt niet uit eigenlijk (vond ik), want mijn benen hingen ergens waar ze niet hoorde volgens mij. Maar na een paar keer op zo'n beestje gezeten te hebben, ga je daar anders over denken. Als ik op een gewone kleine pony zit, zitten ze gewoon in de weg, maar met die ijslander hingen ze daar gewoon.

Zaaaaaaalig beest

Sillie
Berichten: 14
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:09

Kijk eens op deze site: http://212.238.145.22/ daar staan een heleboel rijfoto's van IJslanders.

Voorproefje:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En? Ziet het er raar uit??? Nee toch!

Deze vind ik persoonlijk wel wat 'oversized'... Haha!
Afbeelding

Ransie

Berichten: 210
Geregistreerd: 09-01-03
Woonplaats: De Betuwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 20:40

Dat is ook grappig!! Op de bovenste foto, en dan de vrouw die op de bruine ijslander rijd ( dus aan de rechter kant van de schimmel) is mijn instructrice!!! Haha!

Ik rij op 1 van haar ijslanders. De ijslander waar ik op rij is ongeveer 1.35meter, en zelf ben ik 1.68 meter. Waar ik erg aan moet wenen is dat ik niet zo hoog hoeft op te stappen. Ik ben echt genijgd om mij zelf helemaal over het paard te gooien als ik opstap.... ALs je er op zit, en ze komen in beweging voelt het echt aan als een "volwassen"paard van 1.80 meter. Tot je afstapt, dan zit je weer dicht bij de grond. Knipoog

A good horse is never a bad color.......

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:21

Die laatste ziet er idd niet zo mooi uit als combinatie. Maar die andere foto's vind ik goed kunnen, hoor.
Bedankt voor het plaatsen. Mijn nieuwsgierigheid is bevredigd.

* To Belg, or not to Belg *

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 19:49

En wat vind je van deze combi..... Schijnheilig

Afbeelding

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Mars_oud
Berichten: 487
Geregistreerd: 19-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:05

Hoi hoi,

Ik ben ongeveer 1.70 en mijn ijslander is 1.36

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:07

Toch zou ik voor de ervaring wel eens op een ijslander willen rijden. Weet alleen nite of dit zielig isvoor het ijslandertje en dat is ht me niet waard.

Volgens iemand die ik ken is het rijden van een volwassene op een ijslander mishandeling. Maar ja, die gaf ook een ondertoon naar de arabier van EJ.Haha! Je moet wat als je het niet rechtstreeks durftte zeggen he Haha!

'Paint' it 'Black'

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:15

Ik heb een keer op Kvika van Kvika op Bokt mogen rijden, een hele gave ervaring.
Ik ben 1.70 en Kvika is 1.36 maar het paste prima, alleen ben je met afstappen erg snel bij de grond, dat is een raar gevoel als je gewend bent af te stijgen van 1.70 Haha!
In m´n profiel staat wel een foto Schijnheilig
Voor die tijd had ik altijd m´n bedenkingen bij IJslanders maar nu ben ik verkocht, als ik straks oud en stijf ben en niet meer op een Gelderse kan klimmen neem ik ook een IJslander.
Takketakketakketakketakketakke..................

Tindra
Berichten: 2226
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:32

Leuke foto Les Lachen
Fjallie is zo cool Kwijl

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 20:45

Fasel schreef:
Toch zou ik voor de ervaring wel eens op een ijslander willen rijden. Weet alleen nite of dit zielig isvoor het ijslandertje en dat is ht me niet waard.

Volgens iemand die ik ken is het rijden van een volwassene op een ijslander mishandeling. Maar ja, die gaf ook een ondertoon naar de arabier van EJ.Haha! Je moet wat als je het niet rechtstreeks durftte zeggen he Haha!


Waarom zou dit zielig zijn voor een IJslander...dat ten eerste...
Ten tweede...mocht je toch een poging willen wagen..Ik heb hier een echte gewichtsdrager staan van rond de 1.45......*hint*

En die iemand die je kent....sorry...maar ik denk dat die persoon dan toch eens verder moet kijken dan zijn/haar neus lang is...Om te beginnen bij de oorsprong van de IJslander bevoorbeeld...

Dankje ruth..Knipoog

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: miepmier26, Wieke en 50 bezoekers