verzekering??? is dat verplicht???

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

verzekering??? is dat verplicht???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 15:45

uhm ik heb even een vraagje ik heb een fjordje en ik sta op stal en nu zei een meisje tegen mij dat het verplicht was om je paard te verzekeren, ik zei van dat pjotr gechipt is maar ze zei dat hij ook verzekerd mooet worden is dat zo????

Steefje

Berichten: 999
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:52

Het is niet verplicht om je paard te verzekeren, maar misschien dat ze bij die stal liever alle paarden verzekerd hebben (soort huisregel Verward ). Ik zou het anders ook niet weten...

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 15:55

neej het is niet verplicht op stal (het is een boerderijtje) maar dat meisje zei dat het moest in heel nederland gewoon voor iedereen maar bedankt voor het antwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 15:57

Wat voor een verzekering zou verplicht moeten zijn dan?
Volgens mij is de schade die je paard aanricht aan derden gewoon gedekt onder de WA verzekering. Je kunt overwegen een ziektekosten/ongevallen verzekering af te sluiten voor je paard. Die dekt de kosten die je aan je paard hebt in geval van een ongeval.

Marita
Berichten: 567
Geregistreerd: 12-06-03
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:03

Als jij met je paard rijdt of bezig bent en deze beschadigt iets, dan is dat in principe gedekt op de particuliere aansprakelijkheidsverzekering van je ouders. Dan wordt schade door je paard aan anderen vergoed (dus niet de schade aan jezelf, je paard of jouw eigendommen). Vraag je ouders dus even of ze zo'n verzekering hebben, dan is het in orde. Deze verzekering is wel belangrijk (om te hebben).

Voor ziektekosten e.d. kun je je paard verzekeren, maar dat moet je zelf weten.... is zeker niet verplicht.

Rocco

Berichten: 830
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:27

Nee hoor is niet verplicht, schade aan derde is zoals Marita zegt gedekt door je WA verzekering. En verder kun je verzekeren tegen ziekte kosten, brand, diefstal, ongelukken, maar dat is zeker niet verplicht.

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-03 22:28

bedankt Haha!

Jola

Berichten: 2783
Geregistreerd: 28-01-03
Woonplaats: Kapellen (Belgie)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:46

Kijk het goed na of je paard in de WA verzekering valt hoor. Ik weet niet hoe dat in Nederland is maar hier in Belgiƫ zijn er nogal wat verschillen. Zo valt een pony vaak wel onder de WA verzekering, maar een paard niet, daar moet je dan een aparte WA verzekering voor afsluiten.

Rene
Berichten: 266
Geregistreerd: 06-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 00:21

Als je je ruiterbewijs hebt ben je ook verzekerd tijdens het rijden, de schade je met je paardje aan zou kunnen richten (was toen tot geloof 1,5 miljoen gulden)
Bij ons valt het ook onder de WA
Al onze pony's zijn wel beperkt verzekerd bij interpolis....

SharirBobby

Berichten: 2409
Geregistreerd: 28-02-03
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:06

Sharir valt bij ons gewoon in de WA onder huisdieren.
en ze betalen echt goed uit, heb namelijk ooit een 'ongeluk' met sharir gehad. hij schrok en m'n vriendin fietste net pas naast me ( ). nou dat was dus voor haar een nieuwe fiets, heel veel therapie, 3 operaties, buskaartenvergoeding (aangezien ze niet meer kon fietsen) en smartegeld. je hoort weleens dat de verzekering moeilijk gaat doen enzo, maar die van ons echt totaal niet.
voor de mensen die denken dat ik m'n vriendin de vernieling in heb gereden Knipoog : ze heeft inmiddels nergens meer last van en ze is nog steeds groot fan van sharir Haha!. hij maakte 1 banketstaaf sprongetje opzij (schoot opeens een hond uit de bosjes), maargoed hij kwam daarbij precies tegen haar fiets waardoor zij op de grond viel, op haar knie...

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:25

Je moet inderdaad wel even bij je verzekering opgeven dat je een paard erbij hebt.... Als je dat niet doet en er gebeurt iets dan kun je dus fluiten naar je centen. In Nederland mag je max 5 paarden hebben en deze onder je eigen WA verzekering laten vallen als "huisdieren"...
Maar dus wel ff contact opnemen met je verzekeringsagent!!

Claudia19

Berichten: 5131
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-06-03 17:28

bedankt!