Wat is nou een goed, getailleerd wedstrijdjasje?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Wat is nou een goed, getailleerd wedstrijdjasje?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 10:42

Dit is nou echt een ramp bij mij. Lips are sealed
Ik heb nu een rij jasje van Harry Horse's maar 164. De mouwen zijn te kort maar voor de rest verzuip ik er zo wat in, zo ruim zit die. Verder is het wel een mooi jasje hoor maar hij staat gewoon niet bij mij.
Nu wil ik graag een nieuw rij jasje kopen maar eentje die een beetje getailleerd zit. Bij mij is dat verder erg moeilijk omdat ik best wel dun ben Gaaaap Frusty Het liefst ook met meer dan 3 knopen.
Dus wat voor soort/merk rijjasje raden jullie mij aan?
Ik ben trouwens bang dat ik maat 36 nog niet pas..


Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:54

Ik ben super-super-super tevreden met mijn Cavallo rijjasje..
Heeft (geloof ik) 4 knopen, is getailleerd, mouwen zijn goed, en zit als gegoten. Echt een heerlijk jasje...
Kost wel een paar centen maar dan heb je ook wel waar voor je geld.

Back in the saddle Haha! 20-9-2008

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:01

Hoi,
Ik heb de Kentucky Concours. Hij heeft 4 knopen. Is mooi getailleerd en is een wat langer model jasje.
Is ook wel even sparen, want goedkoop is deze ook niet...
Maar als je zelf niet meer groeit kun je er natuurlijk heel erg lang mee doen en is het zeker de moeite waard... Alleen hij is er niet in kleinere maten dan 36, tenminste niet waar ik hem heb gekocht.
Anders zou ik eens op een site kijken van een ruitersportzaak...

Pling

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:30

Ik denk dat het merk EUROSTAR het beste is. Zelf heb ik'm ook, en je hebt daarvan nog verschillende modellen Haha! en zitten als gegoten!!!
eerst had ik ook een harry's horse jasje , maar werd op een gegeven moment niet meer passend, gewoon doordat ik te groot werd, en de kwaliteit van de Harry's horse jasjes zijn ook niet al te best!!!! Van eurostar wel, vind ik Haha!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 12:29

Ik ben nu eventjes op de Divoza site aan het kijken maar daar verkopen ze volgens mij geen Cavallo want ik zie er geen één staan.
Eurostar hebben ze alleen maar vanaf maat 36 zowat. Behalve 2:
Jeugdrijjas Eurostar Kim
Afbeelding

Jeugdrijjas Sprinter
Afbeelding

Die onderste lijkt me niks, die bovenste ziet er nog wel goed uit. Heeft iemand ervaring met die?

Ilse

Berichten: 11637
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:59

Ik zou als ik jou was lekker een dagje naar de ruitersportzaak gaan en zo veel mogelijk jasjes passen tot er eentje goed zit.

No hour of life is wasted that is spent in the saddle
- Winston Churchill

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:02

Pikeur Diana (wol)!
Mooi getailleerd jasje, enige nadeel is dat je hem naar de stomerij moet brengen om te reinigen.

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:06

pikeur diana is er ook in een andere stof die je wel kunt wassen, (kheb m ook) en die prikt/kriebelt ook minder! Knipoog dus hoef jeniet mee naar de stomerij en hij is nog goedkoper ook . zijn echt super mooi! 4 knopen en getailleerd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:10

Dat prikken en kriebelen heb ik geen last van, er zit altijd een blouse en een plastron onder. Ik vind een scheerwollen jasje nou eenmaal mooier dan een wasbaar exemplaar. Maar je hebt wel gelijk, het is een stuk simpeler als je hem effies in de wasmachine kan duwen.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 16:15

Ik zal hem onthouden... bedankt Lachen
Heb je er toevallig geen foto van?

Hoipiepeloii

Berichten: 7295
Geregistreerd: 23-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:47

ik heb ook een pikeur in het blauw, en die is heel mooi vind ik.
Toevallig heb ik net een jasje gewonnen van Cavalier. Zwart, met gouden randje aan de kraag, en gouden knopen. Die is echt supermooi!!!!! Ook in het blauw verkrijgbaar. Mooi getailleerd. Helaas zit er ook wel een prijsje aan..... :S

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 18:13

Gewonnen nog wel Cool toe maar Knipoog

Bedankt voor de reactie´s, ik ga maar eens eventjes zoeken!

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:25

Die sprinter heb ik ook maar das echt nix.
Zul je wel zien met ponykamp! Tong uitsteken

Scylla
Berichten: 1220
Geregistreerd: 09-04-03
Woonplaats: Sliedrecht, t baggerdurp van Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:34

ik heb ook een pikeur diana, en die zit echt als gegoten! K vind hem ook heel mooi Lachen Sprinter heb ik ook aan gehad, maar dat vond ik maar niks, niet echt getaileerd, en de mouwen een halve meter tekort Scheve mond

Msisi2000
Berichten: 97
Geregistreerd: 17-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:55

Picasso schreef:
Dat prikken en kriebelen heb ik geen last van, er zit altijd een blouse en een plastron onder. Ik vind een scheerwollen jasje nou eenmaal mooier dan een wasbaar exemplaar. Maar je hebt wel gelijk, het is een stuk simpeler als je hem effies in de wasmachine kan duwen.

das natuurlijk waar! zit nog blouse onder, ik had m gepast met shirtje zonder mouwen Haha! dat het mooier is, is wel waar! en je wast zoiets natuurlijk ook weer niet te vaak

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:55

Ik heb die van kentucky. Vind m erg mooi zitten...

She's my lady Lovers

Suzanne F.

Berichten: 48951
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:02

Nistria schreef:
Ik heb die van kentucky. Vind m erg mooi zitten...


Same here.... Lachen


Chantal

Berichten: 4910
Geregistreerd: 01-09-01
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:17

Van pikeur..
Heb ik ook.. zit ook erg fijn!!

Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:29

Ik ben helemaal verliefd op die kentucky, heel getaileerd, en wat langer. Echt een supermooi model! Maarja, dat mag ook wel voor die prijs:S

cornelie

Berichten: 9349
Geregistreerd: 11-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 16:37

Ik heb ook een pikeur maar..... ik heb gewoon langere mouwen genomen. De pikeur jasje zijn verkrijgbaar met verschillende mouwlengtes.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 13:49

Destinietje schreef:
Ik ben helemaal verliefd op die kentucky, heel getaileerd, en wat langer. Echt een supermooi model! Maarja, dat mag ook wel voor die prijs:S


Ik vond de Kentucky ook geweldig mooi, vond em alleen net iets té prijzig; de Pikeur was me duur genoeg!

Jasmijn

Berichten: 3744
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 16:44

Ik heb ook een pikeur. Vreselijk afgezaagd omdat bijna iedereen hem heeft, maar voor mij is hij verreweg de mooiste.
De Cavallo's zijn inderdaad langer, zodat ik met losrijden erop zit en hij naar achteren getrokken wordt.
Nu hoef ik in de proef niet ligt te rijden, maar was toch bang dat het me met losrijden vreselijk zou gaan irriteren.

Dus toch de 'saaie' maar vreselijk mooie Pikeur Diana.

Navragen is beter dan afvragen.

New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 16:49

Pikeur Diana is er jammer genoeg alleen vanaf maat 36, tenminste dat staat in de Divoza gids.. Scheve mond


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers