Eindelijk een verzorgster gevonden en dan.....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Eindelijk een verzorgster gevonden en dan.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 12:00

Na 2 meisjes die mij hielpen waar ik veel problemen mee had, had ik van de week eindelijk een meisje gevonden. We hadden afgesproken dat ze eerst een paar keer mee zou gaan en dan wat zou helpen met de pony's en dat ze dan vaker mocht komen. Als het vertrouwen er was, zou ze ook wel eens mogen rijden op Rachel, maar dat ligt eraan, want op Rachel kan ik zo niet iedereen op zetten, want dan raakt ze in paniek. Dan is het vertrouwen er niet, dus dat moest langszaam opgebouwd worden. Ik had gezegd misschien kun je er wel niet op rijden, maar misschien in de toekomst op mijn 2-jarige, maar dan lag er ook aan. Leek haar allemaal harstikke leuk om mij te helpen met de pony's. Ik had dus als voorwaarde gesteld dat ze dan binnenkort zowiezo westernlessen zou volgen zodat ze weet wat het inhield, en dat ik haar dan in de toekomst misschien kon laten rijden.

Maar nu... Hoor ik ineens van mijn zusje dat ze al tegen iedereen heeft verteld, ja ik ga westernrijden op Rachel, ik ga lessen met haar volgen dus jullie hoeven niet meer te zoeken naar een verzorgster voor je zus want dat ben ik al. Lips are sealed Ik had duidelijk gezegd éérst een proefperiode, en als het dan klikte samen gaan lessen. Rijden op mijn paarden kwam dus de eerste tijd niet aan bod. Scheve mond

Ik had ook gezegd, ik wil iemand die er voor gaat en niet her en der pony's verzorgd enzo. Blijkt nu ineens dat ze 3/4 dagen in de week op de manege helpt, dat ze toch nog een verzorgpony heeft daar die ze doet en dat ze ook vaak meegaat met een ander op concours, in de weekenden dus. Ook zei ze gisteren ineens dat haar ouders op zoek waren naar een nieuwe pony voor haar zusje en dat zij dan ook weer de helft in de week zou gaan rijden. Denk dat ik haar maar ga vertellen dat ik er nu al! geen zin meer in heb, en dat ik op zoek ga naar een ander. Ach gut

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!


Nintu

Berichten: 4304
Geregistreerd: 16-09-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:23

Wel een beetje strange dat ze nu al iedereeen verteld dat ze jou paarden gaat rijden terwijl je iets andess afgesproken had!

Maar waarom zou iemand niet meerdere ponys kunnen doen? Ik ben begonnen met Nico, maar nu rijd ik ook nog een andere pony erbij. Alsof ik me nu minder inzet voor Nico? Niet dus, want Nic komt altijd op de eerste plaats.
Is gewoon een kwestie van afspraken maken, als dat meisje op de dagen komt dat jullie afgesproken hebben is er toch geen probleem? Lachen


Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 12:50

Omdat ik dan afhankelijk ben van de tijd van diegene, er is altijd wel wat beter of slechter bij 1 van beide. Andere manier van met paarden omgaan en/of rijden.

Ik wil gewoon niet iemand die overal verzorgd en/of rijdt.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

evelyn
Berichten: 254
Geregistreerd: 29-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:38

ze loopt inderdaad al erg op de zaken vooruit,
en als je nu al het gevoel hebt dat het tussen jullie en tussen je paarden en haar straks niet klikt zou ik er zeker een einde aan maken..
alleen wel jammer voor jou dat je dan weer op zoek moet naar een ander Verward

Lautjuh123

Berichten: 5174
Geregistreerd: 20-10-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:09

Steffi schreef:
Wel een beetje strange dat ze nu al iedereeen verteld dat ze jou paarden gaat rijden terwijl je iets andess afgesproken had!

Maar waarom zou iemand niet meerdere ponys kunnen doen? Ik ben begonnen met Nico, maar nu rijd ik ook nog een andere pony erbij. Alsof ik me nu minder inzet voor Nico? Niet dus, want Nic komt altijd op de eerste plaats.
Is gewoon een kwestie van afspraken maken, als dat meisje op de dagen komt dat jullie afgesproken hebben is er toch geen probleem? Lachen


ja nico komt voor jouw op de eerste plaats maar mischien geld er voor dat meisje dat juist de andere pony op de eerste plaats komt!

wel een beetje vaag dat ze dat soort dingen verteld Scheve mond succes met verder zoeken Knipoog

minkieboy

Berichten: 1722
Geregistreerd: 19-10-01
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:02

Als je het niet ziet zitten,moet je het gewoon niet doen Knipoog
Je moet je er zelf ook prettig bij voelen,het zijn tenslotte wel jou paarden.

Annuhhh
Berichten: 14
Geregistreerd: 05-05-03
Woonplaats: Joure

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 19:44

je moet gewoon eerlijk tegen haar vertellen, want dat gaat zo niet, en als ze al andere verzorgpony('s) heeft, waarom zoekt ze er dan nog meer??? ik heb er zelf 2, maar op 1 kan ik niet rijden ofzo, dat is alleen het poetsen en longeren, en bij haar gaat het kennelijk ook alleen om het rijden en niet om een band te krijgen met je paard, alhoewel rijden natuurlijk ook heel leuk kan zijn... succes! xxx Anne

replika

Berichten: 992
Geregistreerd: 01-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 14:53

Als je je er niet goed bij voelt moet je het gewoon niet doen, je moet je paarden wel laten verzorgen door iemand die je verttrouwt, zodat je als je wegbent ze ook met een gerust hart aan diegene over kunt laten! Bovendien als het al zo gaat van, ik mag gaan rijden op rachel, terijl je duidelijk over een proefperiode had gesproken, weet ik niet of ze zich wel zo goed aan afspraken kan houden, als ze nu al denkt dat ze meteen mag gaan rijden!

Quote Jalisco: Zolang er over je geroddeld wordt, zijn ze je nog niet vergeten Haha!

Reppie Lovers

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 17:02

Ja ik denk dat ik geen verzorgster meer neem. Ik deed het ook eigenlijk meer om iemand anders een plezier te kunnen doen en dan had ik wat gezelligheid. Maar ik heb gemerkt dat al die kinders hier in de buurt veels te verwend zijn.

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

scooby

Berichten: 5736
Geregistreerd: 14-01-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 19:57

Pffff, jammer dat je in meppel woont!
Ik zoek namelijk een pony/paard waar ik mee bezig kan zijn!
Rijden staat bij mij ook niet op nummer 1...

Ik weet niet hoe oud dit meisje was maar misschien moet je een wat ouder iemand nemen, die wat meer weet over afspraken maken...

DunjaR
Berichten: 3404
Geregistreerd: 12-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:03

Ik denk dat je misschien ook voor wat oudere meiden moet kijken ik zeg niet dat alle jonge (10-16) meiden zo zijn maar het wel typisch iets voor dat jonge grut hoor!!!

ik zou iemand rond de 20 uitkie\en hebben 'meestal' iets meer verantwoordelijkheidsgevoel hoewel dat natuurlijk ook neit altijd zo is!

het is gewoon super moeilijk ik had het geluk dat ik mijn verzorgster al kon en dat we al wel vriendinnnen waren en dat zijn we alleen nog maar meer geworden!!

Larissa

Berichten: 729
Geregistreerd: 17-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:11

Jammer dat het zo gelopen is voor je. Ik zou het ook niet fijn vinden als ze overal pony's verzorgt en dat je dan ook niet eens weet wanneer ze tijd heeft voor jouw pony! Ik weet niet of je nog een verzorgster gaat zoeken, maar in ieder geval dan succes!

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:23

Kan me helemaal in je goevoel plaatsen, ik heb er nu 3 gehad, 1 tje bleek achteraf een misverstand te zijn geweest in de communicatie waardoor we allebei met een rotgevoel uit elkaar zijn gegaan , maar jezus de andere was dus echt niks, de ene snapte maar niet dat ze van mij niet in het donker naar het strand mocht met mijn pony en bleef die discussie houden, uiteindelijk had ik zoiets van ; daaaaaag blijf niet aan de gang, ik zeg nee en dan is t nee (lijkt mij dat dat als eigenaar zijnde toch wel je recht is) dus heb r gezegd take it or leave it, nou die vertrok dus op hoge poten en met een mega grote b*k (deze was al 22 of zo), nou de laatste (13 toendertijd) was nog erger dan die ander, mijn fjordje had zomerexceem en moest dagelijks ingesmeerd worden (duurde misschien minuutje of 5) en terwijl ze zei dat ze t deed kon ik aan mijn pony en andere dingen merken dat ze t niet deed, heb r nog paar keer herinnerd maar kwartje viel echt niet, nou dat zat me al niet lekker, maar nadat ik r had verteld dat ze van mij niet alleen de weg op mocht (sta in de polder en dan is t nog wel n stukje door de polderweggetjes waar de auto's vreselijk hard rijden) en ze had beloofd het niet te doen, kom ik op n gegeven moment bij ons de wijk uitrijden, zie ik nog net mijn pony de hoek om gaan het parkje bij ons achter in, ik dacht dat ik wat kreeg, was ze toch gegaan!! heb ze gelijk terug gestuurd, nou toen ik ze vroeg om mijn pony toch echt even af te spuiten en goed schoon te maken na t rijden ivm jeuk van zweet en die zomerexceem weer, kreeg ik te horen dat ze kwam om te rijden niet om te poetsen???!!!
Nou daaaag dacht ik.
Ben nu ook tot de conclusie gekomen dat ik liever Knipoog heb dat mijn paardje iets vaker stilstaat dan dat ik te maken krijg met inderdaad verwende en bijdehante K*t kinderen (wat ze op zo'n moment voor mij dan echt zijn)
Maarja van de andere kant, misschien ben ik ook wel te veeleisend, kan ook, maar doe t hoe dan ook liever zelf!!! *LOL*

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

Nuage

Berichten: 16585
Geregistreerd: 29-12-01
Woonplaats: Assendelft

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 00:31

Vraag het even aan haarzelf. Nu is het allemaal horen van..

Ik kan me wel voorstellen dat ze dat gezegd heeft, maar waarschijnlijk zei ze: Als alles goed gaat dan mag ik misschien wel...etc.
En dan word het al snel verteld als dat ze zei dat ze dat allemaal ging doen enzo. Ze was gewoon enthousiast!

Vraag gewoon even aan haar hoe het nou precies zit.

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 06:45

Summertje schreef:
Ja ik denk dat ik geen verzorgster meer neem. Ik deed het ook eigenlijk meer om iemand anders een plezier te kunnen doen en dan had ik wat gezelligheid. Maar ik heb gemerkt dat al die kinders hier in de buurt veels te verwend zijn.


Als ik jou was zou ik deze (met uitleg) lekker laten lopen en een betere toch de kans geven.
Ik had er eentje vanaf haar 12e tot haar 18e (toen ging ze ver verhuizen om te studeren). Kanjer, super betrouwbaar. Heb daar ook wel veel tijd/energie in gestoken, hoor. Idem een andere van 14 tot 18.

Het ene paard overleed en voor de andere had ik niet echt iemand nodig.
Komt er zo'n meisje (ca. 16) dat vraagt of ze heel alsjeblieft mag verzorgen; rijden hoeft niet.
Okee, zeg ik, hoeven krabben en oppervlakkig poetsen (24/7 buitenpaard).
Als je het leuk vindt mag je vijf minuutjes met hem aan de hand in de bak, maar beslist niet het erf af (het is zo'n 'gevaarlijke' IJs waar ik geen risico's mee neem).
Ben ik er de volgende zondag zelf, komt ze met ogenschijnlijk keurige pa en ma in de auto, in rijtenue. Vond ik al vreemd.
Hoor ik in de loop van die week dat ze erop aan het rijden is in de bak en er ook een vriendin op laat.
Ik zeggen dat dit beslist niet de bedoeling is en niet volgens afspraak. Zal niet meer gebeuren, belooft ze.
Enkele dagen later word ik aangesproken door de pensionhoudster die vraagt of ik wel weet dat meisje + vriendin hem mee naar buiten genomen hebben om te wandelen en dat hij zich losgerukt heeft en vervolgens in de spits over de weg naar huis gesjeesd is.
Toen heb ik ouders een brief geschreven. Niks op gehoord (vind je het gek dat kinderen van zulke ouders niks (fatsoenlijks) geleerd wordt) en van meisje ook niets meer vernomen.
Maar een serieuze meid krijgt van mij altijd nog een kans. Alleen blijf ik er dan de eerste tijd wèl weer bij.

Met het andere paard ook zo'n verhaal. Dat had ik min of meer met pensioen bij een boer, een eind uit de buurt.
Gezegd dat iemand voor de gezelligheid met het andere paard mee best een STAPritje met hem mocht maken.
Word ik een week later gebeld door een meisje of ze de vierdaagse met hem mee mag doen, want hij rijdt zo lekker.
NEE dus, en ik met bange vermoedens ri. pensionboer.
Zie ik het paard met vier zere benen stram en ongelukkig in het land staan.
Blijkt dat ze ook de hele week al met hem in de bak aan het springen zijn geweest. Een paard van 28 dat dit vanaf z'n 12e al niet meer mocht...
Einde stapritjes-aanbod, voor wie dan ook.

Maar ik heb zo veel goede ervaringen met verzorgsters dat ik hoogsten 'nee, NU even NIET punt nl.' denk na een nare ervaring en dan een leukerd zonder eigen beest best een kans wil geven.

Van ouders moet je het ook niet altijd hebben, hoor.
Bij die 12-jarige had ik de eis gesteld dat ze haar manegelessen zou blijven volgen. Maar natuurlijk, sprak vanzelf, beloofde ma.
Nou, dat werden nog hooguit 3 lessen en toen was het afgelopen. Heeft ma toch maar mooi een dochter 6 jaar gratis kunnen laten rijden en een eigen beest uitgespaard.
Zukke ouders kunnen van mij dus ook op de mesthoop!

-:) Je kunt niet alles hebben. Trouwens, waar zou je het moeten laten. NN -:)

Rocamor

Berichten: 10815
Geregistreerd: 21-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:51

Hoe oud is het meisje in kwestie? Als ze nog jong is, kan ik me voorstellen dat ze zo reageert. Dat deden wij vroeger toch ook? Had je eindelijk een verzorgpaard waar je in de toekomst misschien iets verder kan komen. Joepie! Dan moet je voorkomen dat er iemand komt om je paardje in te pikken (mijn verzorgpaarden noemde ik destijds ook altijd "mijn paard, euh verzorgpaard dan he!")

Bij ons op de vereniging hadden mensen ook een meisje wat wel eens meeging. Had de eigenaresse een prijsje gewonnen met dressuur, het rozetje had ze aan dat meisje gegeven. Kind was dolgelukkig. Heeft op school rondverteld dat ze die gewonnen had met springen met dat paard. Ze had er nog nooit op gereden. Kijk het klopt niet, maar ze was wel heel lief tegen het betreffende paard. De eigenaresse had dan ook zoiets van: "laat maar, zolang ze maar goed bij het paard is!"

Als het nog een jong meisje is, dan zou ik haar het voordeel van de twijfel gunnen. Kijk even aan hoe ze met jouw paard is! Misschien gaat het wel zo goed, dat ze helemaal naar jouw paard trekt.

Succes

Rockes <3

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:55

Bij het lezen komt nog 1 vraag in me op: Heb je dat meisje ook gevraagd of ze nog ergens anders paarden verzorgt/rijdt? Of heeft ze erover gelogen tegen jou?
Als dat zo is zou ik haar idd maar laten lopen. Zo niet, dan is het misschien een misverstand en zou ik nog eens goed met haar bespreken wat je van haar verwacht.

* To Belg, or not to Belg *

bobby

Berichten: 934
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 13:38

de meeseten zeggen altijd zoek een ouder iemand maar dan krijgen de anedre niet te kans (de jongere kinderen) je hebt het geprobeerd en misschien zat er wel een leuk meisje tussen maar je hebt er nou al ene paar geprobeerd dus zou ik nu wel zeggen zoek ene ouder iemand maar sommige mensen oordelen te snel vindt ik

ik hou van prince Lovers

sorry foto's in profiel wordt aan gewerkt


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Dark7, lazy, Macs, Piekosjj, Pose1 en 87 bezoekers