Hoe gaat zo'n buitenwedstrijd nou precies?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Hoe gaat zo'n buitenwedstrijd nou precies?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 10:38

Ik heb 26 juni met Hof mn eerste wedstrijd in de B.. Maar hoe gaat zo'n buitenwedstrijd nou precies?

Je moet inrijden op een gewoon stuk land?? En hoe staan die bordjes nou, hebben ze gewoon bordjes en daartussen open? En de jury zit in een busje of auto.....??????? Verward
En dan hoor ik ook nog wel eens iets over die ringen ofzo! Heb je dan ook een prijsuitreiking per ring?

Jah ik weet t ! Ik ben goed op de hoogte!! Haha!



New-Forest

Berichten: 5463
Geregistreerd: 27-07-01
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:50

Ik vind ten eerste buiten wedstrijden veel fijner als binnen wedstrijden.
Inrijden is inderdaad meestal op een veld. Soms kan het ook een bak zijn maar dat is verschillend.
Je rijdt tussen de bordjes en meestal is het inderdaad daar tussen open. Soms kunnen er ook hekjes tussen staan zeg maar zoals een Z ring maar meestal is het gewoon open. Lachen
Meestal is er wel een prijsuitreiking per ring. Ligt er ook wel aan hoeveel deelnemers er zijn enzo maar dat merk je dan wel van zelf op de wedstrijd want dat maakt verder ook niet zoveel uit..

Als je nog vragen hebt hoor ik het wel Party!!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:49

Ik vond de parade altijd het leukste van het hele concours bij de ponys maar volgens mij wordt ie nooit meer gereden helaas.....

She's my lady Lovers

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 20:15

Tnx voor de reacties!! Lachen

Hebben jullie dan wel eens gehad dat je pony de bak uit wou vliegen ofzo? Ehm... kan zo snel niet een vraag bedenken nog... maar dan komt ie er wel te staan! Knipoog

jaggie

Berichten: 4274
Geregistreerd: 15-01-03
Woonplaats: omg Venlo/Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 21:19

dat had ik de allereerste wedstrijd met m'n eerste pony, ik kwam 2 ringen verder uit......haha best lache eigenlijk.
en m'n jonge pony vorige week, die kon ik gelukkig in de ring houden, okeej we reden 1 x over een bordje heen, maar verder....
achja buitenconcoursen zijn altijd heeeel gezellig, vind ik dan, vind alleen het wachten op de prijsuitreiking altijd lang duren, maarja niks aan te doen

www.stephaniekox.nl africhting, instructie en verkoop
www.kox-concepts.nl (vastgoed) adviesbureau

Nique

Berichten: 601
Geregistreerd: 17-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 22:11

Hee Hoffieeeh! Wat spannend joh..je eerste (buiten) wedstrijd! De jury zit (meestal) in zijn of haar eigen auto. Dit kan dus een auto of bus zijn. Tot de M mag je nog een rondje inrijden in de ring zelf zodat je pony of paard even kan wennen aan deze. Vergeet niet stiften in te draaien want gras kan erg glad zijn! op een buitenwedstrijd moet je zelf, of je groom, zich persoonlijk melden bij de jury tesamen met het paspoort. Vergeet dit niet hoor! Vervolgens krijgt je voorlezer een seintje van de jury als je mag beginnen. Wat ik persoonlijk als de meest geziene fout zie in de B is dat mensen al groeten voordat hun paard stil staat. Neem hier echt de tijd voor en zorg dus dat deze niet nog staat te trappelen of beweegt. Ik ben benieuwd hoe het gegaan is!

Stinkmodder

Berichten: 7973
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 11:07

Tnx voor de reacties!!

Maar je moet je dan dus bij de jury melden en niet bij een secretariaat?!

Ben benieuwd of ik Hof in de ring kan houden!! In een binnenbak bij de bixie's vorig jaar is hij al eens wegegevlogen!! Haha!
En als je pony wel de ring uitvliegt.. moet je dan terug rijden naar de ring en dan weer verder gaan met de proef ofzo?!?! Verward

Er komt wel een verslagje van hoor! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 11:31

Succes!!
Ik vindhet allemaal niet meevallen op de butenwedstrijden tussen die prikbordjes. De eerste keren was ik echt de weg een beetje kwijt Lachen. Ik heb ook al meegemaakt dat een buurvrouw ineens in mijn ring op mijn hoefslag reed. En dat allemaal in de M2 Haha! Ik rij liever tussen de hekjes, dat is ook makkelijker met je aanleuning.
De buitenconcoursen zijn echter wel supergezellig! Ik zoek speciaal de grote concoursen uit voor de gezelligheid. Hoe drukker hoe beter, daar leert mijn paard een hoop van.
Veel plezier!!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vagabondo en 3 bezoekers