Zadel, wat opbrengen en kosten kunstof zadel?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Zadel, wat opbrengen en kosten kunstof zadel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 21:21

Ik heb een leren veelzijdigheidszadel wat ik wil verkopen. Dit omdat ik meestal met een dressuurzadel rijd, en mijn veelzijdigheids dus weinig gebruikt.
Nu wil ik een kunstof zadel ervoor terugkopen. Ik wil best geld bij leggen, dat maakt niet uit.

Eerst de vraag wat dit zadel nog kan opbrengen.
Het zadel is denk een jaar gebruikt, maar heeft in een kas gelegen, en is dus wel wat bruiner geworden als het van oorsprong was voor ik het opborg.
Er staat Pfiff, Handmade op, en nog het een en ander.
Het zadel is in prima staat, alleen aan 1 kant moeten de singelstoten vervangen worden denk ik, is veiliger.
Noem maar een prijs zonder toebehoren, kan er best beugelriemen bij geven en beugels, maar wil graag weten wat hij waard is, ongeveer.
Even een paar foto's:
Eerst de slechte, dan de goede singelstoten.
Afbeelding
Afbeelding
Het zadel van beide kanten:
Afbeelding
Afbeelding

Dan gelijk nog een vraag. Ik wil dus een kunstof veelzijdigheidszadel. Voor de buitenritten en andere ritten, en voor het springen (1x per maand hoogstens).
Als ik een tweedehands koop dan eentje van maximaal 1-2 jaar oud, en gewoon in nette staat.
Welke merken raden jullie aan en waarom? En welke raden jullie af?
En wat moet ik voor deze zadels nieuw rekenen, en wat tweedehands.

En dan nog een laatste vraag. Zijn er in Zuid-Holland zadelpasservices met meerdere merken kunstof zadels, die geen of niet teveel geld rekenen ervoor?
Heel erg bedankt alvast, het is heel wat, maar vond het nutteloos om overal een nieuw topic voor te openen.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013


xtostarlight

Berichten: 9230
Geregistreerd: 03-02-03
Woonplaats: Best/Boskant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:09

wintec zadels zijn iets van rond de 3 a 400 euro geloof ik (niet zeker)
Andere merken ken ik niet, maar ik weet dat een wintec sneller slijt dan een leren zadel (vriendins zadel)

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:14

Ik heb een veelzijdigheids zadel van wintec 2000 pro met een verwisselbare boom 15,5" Ik heb er iets van 350 euro voor betaald (kaal)
Passervise kan evt. bij Van Rijs ruitersport in Zevenhuizen Hebben wij goede ervaringen mee. Voorrijkosten krijg je terug als je een zadel koopt.

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:14

Passervise?? Weer eeb nieuw woord PASSERVICE

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

ukkiepuk

Berichten: 4217
Geregistreerd: 15-06-03
Woonplaats: rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:15

eeb?? Ik ben wel op dreef sorry is vrijdag hè!

Luna *21/06/2018 zadelmak
Donovan *01/07/2009 - ꝉ 23/06/2021(paarden) M2+10 (pony's) L2+11 kringkampioen 2018 klasse B, kringkampioen 2019 Klasse L1, reserve regiokampioen 2019 Klasse L1
Zorro *26/06/1990 - ꝉ 29-12-2014

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:27

Weet je niet wat zo'n zadel nieuw kost?
Hoe oud is het? Je zegt dat het 1 jaar gebruikt is?
Voor kunststof zadels kun je ook naar een thorowgood kijken, het Maxam zadel is vrij goedkoop in aanschaf en zit ook lekker vind ik.

opala

Berichten: 6374
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:52

}> Ik heb te koop een Wintec 500 vzh zadel 17,5" van 1 jaar oud in uitstekende staat. Boombeugel is verwisselbaar. Compleet met singel, beugels, beugelriemen en 2 nieuwe sjabrakken. Mijn bodemprijs is 275 euro. Alleen verstuur ik het niet en heb ik geen interesse in jouw zadel. Ik wil nl. een Barefoot zadel en probeer Knipoog hiervoor het geld bij elkaar te schrapen.

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:06

Je hebt/had wel in Z-H firma Poot die met zadels aan huis komt.

En de singelstoten bij de Wintec slijten erg snel, tenminste bij mijn zadel.Voor de rest een goed zadel, ook vindt ik dat je voor een tweedehands Wintec niet te veel moet betalen want deze zadels zijn tegenwoordig helemaal niet zo duur en je hebt veel keuze.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:24

Over je leren zadel weet ik helemaal niets, sorry.

Divoza en Sta-Rho hebben vaak Wintec zadels, ze komen beiden ook passen.
Maxam heeft heel simpele kunststof zadeltjes. Niet heel fijne stof, op hete dagen is het met een syntetische rijbroek een drama, maar voor de prijs zijn het goede zadels (ook voor je paard) 2e hands ca 50E, nieuw ca 250.

Thorowgood is iets beter afgewerkt, maar van dezelfde maker als Maxam. Zitten wat fijner, wat luxer enz. 2e hands va 100-150 en nieuw rond de 350-400

Wintec heeft heel veel modellen, ik heb alleen ervaring met de Pro en Isabell Werth. Zijn van Equisuede, wat echt heel fijn zit en niet heet wordt in de zomer. Verwisselbare boom, wat met een paard in de groei heel fijn is. Anders is het gewoon handig met doorverkopen. Ik heb de Werth met lucht in de kussens. 2e hands was die 400, nieuw ca 900.

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:31

xtostarlight schreef:
wintec zadels zijn iets van rond de 3 a 400 euro geloof ik (niet zeker)
Andere merken ken ik niet, maar ik weet dat een wintec sneller slijt dan een leren zadel (vriendins zadel)

Ik weet wel dat voor de prijs van een goed leren zadel je 2 wintecs kan kopen.
Met een wintec doe je 10 jaar, met een leren zadel ongeveer 20 jaar.
Dus dat blijft bijna gelijk!

basje1, wat jij zegt over niet veel betalen voor een tweedehands wintec... als ie heel oud is zou ik er ook niet veel voor betalen, ligt eraan hoe het zadel eruit ziet.
Maar.. een wintec zadel is erg gewild en ook tweedehands vaak gezocht. Kijk eens op marktplaats, ieder wintec zadeltje is zo weg.

Dus gewoon goed zoeken!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

basje01
Berichten: 323
Geregistreerd: 07-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:43

Dan ga ik hem ook maar verkopen voor een goed prijsje.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 09:34

Ik denk zelf rond de 100,- tot 130 euro voor jou zadel
Het is geen bekend merk.
Het is een simpel zadel maar veders vindt ik hem wel oke.

boemel

Berichten: 8345
Geregistreerd: 13-12-01
Woonplaats: Azewijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 10:00

Die Pfiff zadels verkopen ze nieuw bij een ruitersportzaak bij ons in de buurt. Ik geloof dat de dressuurversie ca. € 700,00 kost. De kwaliteit is best goed. Jammer dat jouw zadel zo verkleurd is. Ik zou er € 175,00 voor vragen.


Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-06-03 10:54

Voor mijn leren zadel vind ik 100 euro ook prima, ik hoef er niet echt heel veel geld voor te vangen. Maar het telt toch mee om een nieuw zadel te kopen.
Wat betreft de leeftijd, ik zal niet weten. Ik heb het zadel gekocht van iemand die het nooit heeft gebruikt. Het zadel ligt denk al 3 jaar bij mij. Maar heb al meer als een jaar een dressuurzadel, en heb daarvoor nog met mijn oude VZ zadel gereden, die reed fijner, maar is nu helemaal op.
Dus de echte nieuwprijs weet ik helaas niet.

Wat betreft het sneller slijten, dat is misschien zo. Maar ik wil kunstof, want anders dan moet ik telkens vetten, terwijl ik het bijna nooit gebruik. Dus daarom kunstof. Mijn pony groeit niet echt meer, dus dat is makkelijk. En ook nog kunstof omdat ik ook weleens op het strand rijd, en dat nu met mijn goede dressuurzadel doe, maar die moet je dan gelijk vetten etc. En kunstof is dan wat makkelijker schoon te krijgen.

Tweedehands een zadel kopen vind ik prima, maar het moet er dan nog goed uitzien. Ik weet nog niet wat ik ongeveer wil uitgeven, maar ik moet alles zelf betalen, dus het moet ook niet te duur worden.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

karuna
Drukke kabouter

Berichten: 37223
Geregistreerd: 14-05-03
Woonplaats: Ergens waar het rustig is FrNl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 11:42

Thorowgood is de naam van de andere fabrikant die kunststofzadels maakt naast Wintec.

Ik heb zelf al jaren een Thorowgood zadel eerst een Maxam trecc die helaas niet meer gemaakt wordt in deze versie die ik mee verkocht heb met mijn paardje.

Bij mijn tinker nu heb ik de Griffin uitvoering van Thorowgood dit is de duurste versie van Thorowgood en is wat zachter van zit dan Maxam.

Ik heb bij warm weer nog nooit problemen gehad met zweten of brandgevoel of wat dan ook en zeker op mijn maxam zadel heb ik heel wat uren gereden.

De thorowgood zadels varieren in prijs van 200 euro naar 450 a 500 euro. Afhankelijk van het type. En de boombreedte varieert van small naar extra wide (past op hele brede tinker of merens). Ook zijn ze met en zonder uitgesneden schoft te krijgen.

Succes

Geen auto, 100000 euro of een mooie reis maar wél dit prachtige onderschrift
Karuna is een sociaal wat onthande computergebruiker met myopie
En dan ben je opeens weg. Mutsje het is goed zo Dag oude man

Tessebes

Berichten: 18524
Geregistreerd: 09-09-02
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 23:58

batje schreef:
.
Maxam heeft heel simpele kunststof zadeltjes. Niet heel fijne stof, op hete dagen is het met een syntetische rijbroek een drama, maar voor de prijs zijn het goede zadels (ook voor je paard) 2e hands ca 50E, nieuw ca 250.

Thorowgood is iets beter afgewerkt, maar van dezelfde maker als Maxam. Zitten wat fijner, wat luxer enz. 2e hands va 100-150 en nieuw rond de 350-400


Je zit wel erg laag met je tweedehands prijzen. Moet je me toch eens vertellen waar die te koop zijn voor die prijs. Of dat moeten erg afgeragte dingen zijn.

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 03:09

Tessebes schreef:
Je zit wel erg laag met je tweedehands prijzen. Moet je me toch eens vertellen waar die te koop zijn voor die prijs. Of dat moeten erg afgeragte dingen zijn.


De Maxam heb ik zelf voor 50E verkocht, vond ik ook een normale prijs voor wat het was. Zadel was in goede staat (vraag maar aan Emy_Dreiklange Knipoog )
De Thorowgood heb ik voor 110 gekocht, zag er ook netjes uit.

Helaas verliezen kunststof zadels snel waarde. Mijn 2e hands Wintec heb ik bij Divoza vandaan, en voor leren zadels in nieuwstaat vragen ze meestal echt wel meer dan de helft van de nieuwprijs, en ik heb minder dan de helft betaald. Denk niet dat Divoza zichzelf tekort zou doen Lachen

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

batje

Berichten: 10560
Geregistreerd: 18-10-01
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 03:11

Dyonne schreef:
Wat betreft het sneller slijten, dat is misschien zo. Maar ik wil kunstof, want anders dan moet ik telkens vetten, terwijl ik het bijna nooit gebruik. Dus daarom kunstof. Mijn pony groeit niet echt meer, dus dat is makkelijk. En ook nog kunstof omdat ik ook weleens op het strand rijd, en dat nu met mijn goede dressuurzadel doe, maar die moet je dan gelijk vetten etc. En kunstof is dan wat makkelijker schoon te krijgen.



Vergis je niet met dat schoonmaken.. ik vind het elke keer een drama mijn wintec schoon te maken.. Water, zeep, spray, borsteltje, laten drogen, haren eruit halen Scheve mond In dat opzicht verlang ik terug naar de Kieffer die gelukkig was met een likje vet..

Belle comme une Fleur! En dan komt er een tijd van afscheid nemen..

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30608
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-03 07:46

Bij de Thorowgood zadels stond dat het heel makkelijk was, kan gewoon met water. Maar ze hebben er ook special spul voor.

Overigens kan ik nu een Wintec 2000 kopen zonder verstelbare boom. Het zadel is 3 jaar oud, maar alleen gebruikt als extra zadel. Ze heeft alleen geen foto. Dus vnd ik het moeilijk om te bieden.

Cob = top! Eens een Welsh Cob, altijd een Cob!
[IM] De strijd is gestreden, rust zacht Maybel |( 10-06-2003 - 10-10-2013

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 08:36

Zonder verstelbare boom is wel moeilijker. Het moet goed zitten of niet!

Wij mutsen zijn vaak heel erg gesloten....
Het is maar hoe je het opvat...

Ik wil graag even de groeten doen aan iedereen die dit leest!

ilsejee
Berichten: 937
Geregistreerd: 28-11-02
Woonplaats: Hierden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 10:58

mijn wintec 250 vzh:
- nieuw,
- incl. beugels
- incl. beugelriemen
- incl. katoenen singel
- incl. wintec zadelhoes
was ik om precies te zijn € 258,60 voor kwijt, en voor die prijs heb je nog garantie en de mogelijkheid tot 1x gratis opvullen van de kamers..

Het is een prima zadel, zit lekker, makkelijk in onderhoud.. ik heb er nog geen minuut spijt van gehad!

Natuurlijke Pensionstalling:

http://www.rumelshof.nl

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:24

Zoals bij bv Divoza ruilen ze ook zadels in. Ik heb destijds voor mijn onbekende engelse dressuurzadel iets van 200 euro teruggekregen (had hem daar voor zo'n 700 gulden gekocht, 2e hands). heb een Wintec pro (met equiseude) dressuurzadel weergekocht. Kreeg daar leren beugelriemen bij (heb pas webbers gekocht, bevallen beter), nieuwe beugels, een eenvoudige singel en een zadelhoes.

Al met al een goede deal vond ik...

pmarena

Berichten: 48047
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 18:04

Al genoeg info over kunststof zie ik Lachen

Als ik zo op de foto's , op hete erste gezicht het zadel zie , denk ik eerlijk gezegd meteen : 50 euro is zat...het zadel ziet er niet aanlokkelijk uit...
goedkoop model , verkleurd , bobbelig..oogt verouderd.

Ik zou er zelf niet meer dan 50 euro voor vragen , maar wellicht dat er nog genoeg mensen ook voor 100 euro blij mee zijn hoor , dat weet je toch nooit Lachen

Maar voor mij persoonlijk is het niet meer waard dan 50 euro.

Dennis

Berichten: 31462
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-03 20:03

Ik heb een Wintec 500 15". Een jaar geleden heb ik er nieuw 300 euro voor betaalt. Ik ben er heel erg blij mee. Ik merk wel dat als ze 2e hands te koop komen die kunstof zadels dat ze ook zo weer weg zijn. Mijn gevoel gaat uit naar een Wintec, daar heb ik een beter idee bij dan een Thorowood.

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: noviceh en 132 bezoekers