vrijwilligers werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 

doe je vrijwilligerswerk?

ja, al heel lang
5 (15%)
ja, maar nog niet zolang
4 (12%)
nee, maar wel van plan
5 (15%)
nee, ook niet van plan
10 (31%)
nee, maar heb het wel gedaan
8 (25%)

Totaal aantal stemmen: 32


haike
Berichten: 13519
Geregistreerd: 06-10-01
Woonplaats: Brabant

vrijwilligers werk?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 11:07

Heyzz

wie doet hier eigenlijk aan vrijwilligers werk? Ik ben gisteren na anderhalf jaar gestopt bij het bezoekerscentrum.

Cowgirl

Berichten: 23741
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:12

Aan een kant zou ik wel bij de dierenambulance o.i.d willen werken.
Maar ik heb 2 paarden te onderhouden , wil opmezelf gaan wonen en ga graag op reis dus ik moet gewoon een betaalde baan hebben.
En om nou weer vrije tijd in te gaan leveren zie ik niet zo zitten want dan red ik het weer niet met de paarden.

Als ik BV een dag minder zou gaan werken zou ik het wel graag willen doen.

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:27

Ik ben 1x in de week begeleider bij de manege in Blokker, ik begeleid daar gehandicapten in de paardrijles. Het is ontzettend leuk om te doen

Wmijn

Berichten: 3654
Geregistreerd: 11-08-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:35

Ik ben al jaren leiding bij scouting. Dat is vrijwilligerswerk, maar zo zou ik het zelf niet zo snel noemen. Voor mij is het iets wat ik enorm leuk vind om te doen, meer hobby.

Sietez

Berichten: 8795
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:50

ik deed vrijwillegers werk op een kinderboerderij, was onwijs leuk met al die pony's en andere dieren, maar helaas klikte het niet goed tussen ik(en me vriendin) met de eigenaaresse tjaa en dan kom je niet ver

hobbelheks

Berichten: 8844
Geregistreerd: 11-09-01
Woonplaats: donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:53

niet meer.
Heb wel jarenlang geholpen op de manege tijdens de beginners lessen (zien jullie me al rennen naast die kleine ponietjes *LOL* )en daar naast bij het sporten voor mensen met een verstandelijke beperking en een keer in de twee weken bardienst in binnen een jongerenvereniging. maar door werk en andere intresses doe ik nu dus helemaal niets meer aan vrijwilligerswerk (behalve dan het begeleiden van vrijwilligers binnen mijn werk)

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:27

Ik was 1x in de week vrijwilliger bij paardrijden voor gehandicapten. Nu ga ik nog 1 keer per jaar mee op kamp. Altijd heel gezellig Haha!

Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:37

Ik heb een zomer gewerkt bij een manege voor gehandicapten in Vlissingen. Was erg leuk!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:44

Nee, ik doe geen vrijwilligers werk.
Ik zou het best wel willen doen als ik geen geld nodig had.
Het klinkt heel egoistisch, maar onze rekeningen moeten ook betaald worden.

Marianne_v

Berichten: 45
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:04

ja, maar nog niet zolang,
Ik werk sinds kort op de manege, bijbaantje.
Maar ik mag daar inruil wel op de paarden rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:07

Marianne_v schreef:
ja, maar nog niet zolang,
Ik werk sinds kort op de manege, bijbaantje.
Maar ik mag daar inruil wel op de paarden rijden.

ow, geld dat ook?
dan heb ik het jaren wel gedaan Lachen
Maar ik noem dat gewoon wat hobbieen

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:52

runningkawa schreef:
Nee, ik doe geen vrijwilligers werk.
Ik zou het best wel willen doen als ik geen geld nodig had.
Het klinkt heel egoistisch, maar onze rekeningen moeten ook betaald worden.


ik doe dit werk dus 1 avond in de week Haha!

Marianne_v

Berichten: 45
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:55

Geen geld, ik mag ervoor op de paarden rijden.
Iedereen zegt dat ik er geld voor moet vragen, maar ik vind het zo goed Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:14

Dat heb ik voorheen ook altijd gedaan Marianne
ik hielp met de verzorging en mocht ervoor rijden.
Voor mij perfect, want zelf paarden plus lessen betalen kon ik niet.
En ik deed dan ook al aan kinderarbeid *LOL*

Maar zoiets valt bij mij toch niet onder vrijwilligers werk Lachen
Bij vrijwilligers werk denk ik aan dingen die je doet voor iemand anders te helpen, niet op je eigen hobbie uit te kunnen voeren.

Jet

Berichten: 11992
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 23:38

Ik heb 28 jaar vrijwilligerswerk gedaan voor gehandicapten die paardrijden. De laatste 7 jaar was het twee keer in de week, 1 keer vrijwilligerswerk en 1 keer "betaald". Het vrijwilligerswerk heb ik vanaf mei laten vallen, het werd me, gezien de thuissituatie, onmogelijk. Ik heb het al die tijd met heel veel plezier gedaan en als het thuis nog eens zo mocht veranderen dat het weer zou kunnen en ik niet te oud ben om het te doen, zou ik er zo weer in stappen. Het "betaalde" valt op mijn vrije dag en is veel eerder klaar, zodat ik op tijd thuis ben, het is op een door de weekse avond, is ook al weer anders dan op vrijdag, dan was ik meestal pas om half 1 thuis, terwijl ik daar ook pas om half negen kon zijn, zonder dan mijn eigen paard gezien te hebben en ook dat werd dus een probleem. Maar vooral mijn echtgenoot met MS heeft me 's avonds hard nodig om naar bed te kunnen en half 1 is dan echt veel te laat.
Maar, nogmaals, stel dat mijn huiselijke omstandigheden zouden veranderen, dan zet ik me direct weer voor mijn oude club in!

Ziggy

Berichten: 279
Geregistreerd: 14-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:20

ik doe vrijwilligerswerk bij de dierenambulance, ik vind het heel "dankbaar" werk, je bent voor een goed doel bezig. Het neemt 1 dag per week, soms per 2 weken in beslag en ik geef mijn vrije tijd er graag voor op

Botervlieg

Berichten: 9130
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: adoptie-Ian woont bij www.aap.nl !

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:45

Ik zou als vrijwilliger kindertjes gaan rijden van school naar naschoolse opvang.
Ze hadden me al een paar keer gezien en ook 'dat ik even duur' met trappenlopen.
Twee middagen proefrijden,
daarna hoefden ze me niet om dat ze dachten dat ik kinderen niet snel genoeg in de gordels zou kunnen krijgen (heeft niemand me laten proberen) en dat ik kinderen niet gemakkelijk/snel genoeg uit 1 klas op de eerste verdieping van 1 school zou kunnen halen.
Gaf wel even een deukje,
maar nu ben ik weer overal voor in.

Flootje

Berichten: 570
Geregistreerd: 17-01-02
Woonplaats: Hoogvliet (rt)

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:47

Ik doe al jaaaren vrijwillergswerk!
Elk jaar ga ik twee weken op zomerkamp met kinderen uit arme gezinnen. Daarnaast ben ik ook nog actief op de speeltuinvereniging waarvan dit initiatief uit gaat.
Toen ik bij de ANWB ging werken kreeg ik te horen dat ik geen vakantie op mocht nemen tijdens het hoogseizoen. (juni-augustus)
Ik heb met mijn manager overeen kunnen komen dat er voor het kamp een uitzondering gemaakt wordt.

De voldoening die het je geeft om twee weken lang met die kids op te mogen trekken zou iedereen over de streep kunnen trekken om vrijwilligerswerk te gaan doen!