grrr... die EHBO!!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

grrr... die EHBO!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 10:00

ik heb even zitten twijfelen of ik dit hier neer zou zetten, maar ik doe het toch.
zondag was ik met marije bij de pony's aan het kijken. ring zuid klasse D/Z volgens mij.
toen viel een meisje van haar pony af, eerst op het hals en toen behoorlijk hard met haar hoofd tegen een hindernis paal. een aantal mensen eropaf en de EHBO moest erbij komen.
ze hebben 3x (!!) de EHBO met spoed naar het terrein moeten roepen voordat die man er eindelijk aan kwam wandelen. en dan had ie zijn koffer met spullen nog niet eens bij zich, dus toen hij er was moest hij weer terug om die koffer op te halen.
ik vind dit ronuit slecht van de EHBO, het duurde minimaal 5 misschien wel 10 minuten voordat ze eindelijk dat meiske aan het helpen waren.
zo hehe... dat is eruit Frusty

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3


Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:15

Ik weet niet of wij hetzelfde ongeluk bedoelen maar op terrein noord zondag in de DM gebeurde hetzelfde in het progressief parcours op de laatste hindernis (een geel met groene oxer rechts achterin het parcours), ik kwam net aanlopen toen het ongeluk gebeurde en het duurde nog al! Erg hoor, uiteindelijk is het meisje door de ambulance helemaal gestabiliseerd (schrijf je dat zo??) maar ik vond het allemaal wel heel erg lang duren!! Ze zijn er wel een uur mee bezig geweest ofzo!!!

Ik had trouwens ook zoiets.. ik viel eraf, bleef liggen omdat ik ontzettend last van m'n rug had, ik zie mensen aan komen lopen, dus ik denk die komen mij helpen... lopen ze naar de hindernis die ik in elkaar had gereden!!! grrr.... nou ja gelukkig stond ik al gauw weer en is alles goed afgelopen, maar iemand zou toch maar echt iets ernstigs hebben zeg!!!
(Nu is dit misschien wel een beetje erg negatief verhaal van mij.. maar ja zo was het toch echt!)

felicity

Berichten: 11279
Geregistreerd: 13-06-03
Woonplaats: oudenbosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 13:25

Zo dat vind ik echt slecht. De E.H.B.O moet er snel zijn. Er kan in het ergste geval wel iemand overlijden omdat de E.H.B.O te langzaam reageert

[O]

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-06-03 17:27

het was echt terrein zuid. wel een oxer trouwens. meiske had een aantal tanden eruit. moest zelf door haar eigen moeder naar de EHBO post van het ziekenhuis worden gebracht.
vandaag zag ik dat ze een klein ambulace wagentje vooraan het terrein hebben staan (bij inrijring zuid). dat zou wel komen doordat mensen hierover geklaagd hebben

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

LMsWinnetou
Berichten: 1613
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Ouderkerk a/d Amstel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 17:54

Jah ik had het ook gezien! En toen kwam die gast zonder koffer, en toen wilde ie de koffer gaan halen, pakte ie m op, was ie nog open.. dus alles viel eruit! Echt stom was dat.

Bij dat ene meisje in ring Noord was het voglens mij wel ernstig, ze zijn echt wel een uur bezig geweest met dr daar, en daarna werd ze in de ambulance gelegd en reden ze heeel langzaam weg...

*geen onderschrift*

Sjaan

Berichten: 8038
Geregistreerd: 19-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 18:15

Ik bedoel dan een ander ongeluk, maar daar schoot het ook allemaal niet op..... Dat meisje op terrein noord, viel eigenlijk helemaal niet raar, maar ja zo zie je maar weer dat je bij elke val van je paard het toch ernstig kan zijn!

Littleghoul

Berichten: 1823
Geregistreerd: 02-04-03
Woonplaats: Austerlitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 09:39

Jeetje dat zoiets op zo'n groot concours kan gebeuren.. een slechte E.H.B.O... echt erg!
Ik mag hopen dat ze de rest van de week wat beter (of eerder gezegt sneller) handelen!


manzano

Berichten: 23905
Geregistreerd: 22-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:47

Is inderdaad heel slecht!!!!!
Klinkt trouwens wel eng hoor. Ongeluk in ring zuid, ongeluk in ring noord........leuk zo'n concours Knipoog

AlexAuto

Berichten: 365
Geregistreerd: 22-06-03
Woonplaats: Vriezenveen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 20:58

Afbeelding

Hier is ze dus tegenaan geknald...ik zag het ongeluk gebeuren (ze kwam recht op mij af, ik stond naast het jurihokje)

Liselot

Berichten: 32189
Geregistreerd: 18-06-01
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 22:13

ik heb het ook zien gebeuren... zat in de tent Haha!

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: oa Bruiloften, Newborn en workshops!
T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 23:52

Stond ook iets over in de Paardenkrant van vorige week woensdag (18 juni):

De Paardenkrant schreef:
Eerder op de dag waren er echter wel diverse valpartijen, waarbij twee keer een ambulance nodig was voor alle zekerheid.


Ik vind het altijd een vreselijk gezicht als iemand een flinke smak maakt in het parcours. Vorig jaar bij het NRPS-kampioenschap gebeurde er ook zoiets, het betreffende ruitertje heeft bijna een half uur (!) op een ambulance moeten wachten. Maar gelukkig was zijn been niet gebroken maar 'slechts' zwaar gekneusd.

Overigens heb ik op mijn eerste avond Almelo (woensdag) binnen een uur twee bijna-ongelukken met paarden en vrachtwagens zien gebeuren. Eerst knalde er een paard van bovenaan de klep aan de zijkant langs die klep naar beneden. Een soort vrije val dus. Kwam op zijn kont terecht, bleef even zitten en liep na opstaan achter niet helemaal zuiver. Jessica en Peggy hebben het ook gezien, ik stond echt mijn adem in te houden, schrok me rot. En later nog een paard vlak bij de trailer van Ironique, beestje stond al te klooien en ineens een hoop lawaai, zie ik vier hoeven boven het schot uit komen. Lag-ie op z'n rug. Veel mensen erbij, maar niemand durfde die wagen in. Gelukkig was één jongen zo helder om het wel te wagen. Paard stond vrij vlot weer overeind, leek er ook niets ernstigs aan overgehouden te hebben maar je schrikt je toch wel aardig lam. Scheve mond

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mvfm
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 05:26

Normaal gesproken dient de EHBO per portofoon te worden opgeroepen.
De speaker heeft dat echter verzuimt waardoor de oproep niet werd gehoord door de EHBO, die koffie zat te drinken in het strodorp.
Er zijn tijdens de ruiterdagen een drietal mensen gewond geraakt, twee door een val en een door een trap van een paard. Op een totaal van zo'n 9000 starts zijn er dat toch nog teveel, want wij streven naar nul!!!
Het ging hierbij om letsel zoals tanden, gebroken arm en vleeswond aan het been. Bij het meisje met de gebroken arm werd door de aanwezige arts ook nierletsel gevreesd, waardoor de patient eerst gestabiliseerd diende te worden voordat men mag vervoeren. Dat heeft ook met de aansprakelijkheid van de GG&GD te maken en dan lijkt het voor omstanders allemaal veel te lang te duren. Al met al is het redelijk goed afgelopen voor betrokkenen. Maar ja, nul ongelukken met 700 pony's en 1400 paarden aan de start zal ook voor de organisatie wel een illusie blijven.
LiSSy schreef:
ik heb even zitten twijfelen of ik dit hier neer zou zetten, maar ik doe het toch.
zondag was ik met marije bij de pony's aan het kijken. ring zuid klasse D/Z volgens mij.
toen viel een meisje van haar pony af, eerst op het hals en toen behoorlijk hard met haar hoofd tegen een hindernis paal. een aantal mensen eropaf en de EHBO moest erbij komen.
ze hebben 3x (!!) de EHBO met spoed naar het terrein moeten roepen voordat die man er eindelijk aan kwam wandelen. en dan had ie zijn koffer met spullen nog niet eens bij zich, dus toen hij er was moest hij weer terug om die koffer op te halen.
ik vind dit ronuit slecht van de EHBO, het duurde minimaal 5 misschien wel 10 minuten voordat ze eindelijk dat meiske aan het helpen waren.
zo hehe... dat is eruit Frusty
Citaat:

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 12:38

Heel erg netjes dat het hier even uitgelegd werd!
Voor zoveel paarden en ruiters zijn het inderdaad weinig ongelukken. Gelukkig niks ernstigs, maar het risico is er natuurlijk altijd...
Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat meisje met die tanden?

Karin

Berichten: 65336
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 13:05

Nee idd, een ongeluk zit in een klein hoekje. En op zo'n grote wedstrijd met zo veel starts is de kans dat er iets mis gaat natuurlijk vele malen groter dan op een kleinere wedstrijd. Maar als er iemand gewond is, lijkt het altijd eeuwen te duren voordat er hulp is, iedere seconde lijkt dan wel een minuut. In ieder geval fijn dat je het hier even hebt toegelicht! Lachen

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

mvfm
Berichten: 4
Geregistreerd: 24-06-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 14:33

Haha! Twee tanden zijn teruggezet, wat tegenwoordig kan, en een melktand is verloren gegaan maar daar komt een gewone grote mensentand voor terug. Wel zijn de zenuwbanen natuurlijk stuk.
Maandag erna was ik bij haar thuis in Raalte met een presentje, maar ze was de stad in en inmiddels is ze in de dagen erna ook gesignaleerd op onze paardendagen.
Marije schreef:
Heel erg netjes dat het hier even uitgelegd werd!
Voor zoveel paarden en ruiters zijn het inderdaad weinig ongelukken. Gelukkig niks ernstigs, maar het risico is er natuurlijk altijd...
Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat meisje met die tanden?

Marije
Berichten: 3087
Geregistreerd: 16-08-01
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 21:07

mvfm"]
:D Twee tanden zijn teruggezet, wat tegenwoordig kan, en een melktand is verloren gegaan maar daar komt een gewone grote mensentand voor terug. Wel zijn de zenuwbanen natuurlijk stuk.
Maandag erna was ik bij haar thuis in Raalte met een presentje, maar ze was de stad in en inmiddels is ze in de dagen erna ook gesignaleerd op onze paardendagen. [quote="Marije schreef:
Heel erg netjes dat het hier even uitgelegd werd!
Voor zoveel paarden en ruiters zijn het inderdaad weinig ongelukken. Gelukkig niks ernstigs, maar het risico is er natuurlijk altijd...
Hoe is het eigenlijk afgelopen met dat meisje met die tanden?
[/quote]

Ooooh, gelukkig! Natuurlijk is het nog flink pijnlijk, maar het is minder erg dan ik had verwacht. Lachen


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 bezoekers