een paard waarmee gement wordt en gereden.

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

een paard waarmee gement wordt en gereden.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 19:28

.
Mijn paard wordt echt een teddybeer maar wil hem niet meer scheren i.v.m. zij komt voor de kar te lopen en moet ze veel naar buiten.
Van het winter is het koud buiten en gaan we gewoon mennen buiten en ze wordt ook nog gereden binnen en buiten Moet ze een dek op van het winter of niet?
Ze staat wel bij de deur maar een vrij warme stal.
Ik dacht zelf aan een 250 grams dek dan houd ze in ieder geval nog wat vacht en droogt ze ook nog goed.
Wat adviseren jullie mij?
Hoe moet ik het doen van het winter?

796285
Berichten: 6664
Geregistreerd: 04-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:40

Wat voor paardje is het? Als hij echt een zware vacht groeit zou ik er wel een deken op leggen met dat zware werk. Wij rijden 'swinters door, maar ik doe wel minder (je gaat toch geen lange rit maken als het heel koud is) en ik neem altijd de tijd om uit te stappen. Je kan 'm ook gewoon z'n haar laten groeien en een goede afzweet-deken aanschaffen om te gebruiken na het rijden....

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 19:43

ArwenLune schreef:
Wat voor paardje is het? Als hij echt een zware vacht groeit zou ik er wel een deken op leggen met dat zware werk. Wij rijden 'swinters door, maar ik doe wel minder (je gaat toch geen lange rit maken als het heel koud is) en ik neem altijd de tijd om uit te stappen. Je kan 'm ook gewoon z'n haar laten groeien en een goede afzweet-deken aanschaffen om te gebruiken na het rijden....

Het is een bonte fries met friesenvacht.
Ik ga gewoon recreatief mennen.
Heb ook een goede wollen zweetdeken maar die kan niet altijd opblijven.
Kan ze die dan op en later weer af doen krijgt ze het dan niet koud lijkt mij ondanks die dikke vacht dan.

iloveperry

Berichten: 1604
Geregistreerd: 16-06-03
Woonplaats: Ommen!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:25

ik rij en men mijn paard ook en ik heb em ook gewoon geschoren!!!
Hij rent zich vanzelf wel warm en als je gaat stappen enzo doe je gewoon de deken er op!!!
Als je maar goed uitstapt en als ie nat is deken er op!!!
Dan gaat alles goed!!

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 20:27

Mijn verzorgpony wordt ook gereden en gemend. En misschien volgend jaar geschoren. Mijn eigen pony wordt niet echt mee gemend, maar weleens. Ik heb hem laten scheren, en zou niet anders meer willen. Ik rijd altijd buiten.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 20:41

Dyonne schreef:
Mijn verzorgpony wordt ook gereden en gemend. En misschien volgend jaar geschoren. Mijn eigen pony wordt niet echt mee gemend, maar weleens. Ik heb hem laten scheren, en zou niet anders meer willen. Ik rijd altijd buiten.

In weer en windt ook als je een regenbuitje krijgt?
Scheren doe ik zeker niet .Maar een 180 grams dek lijkt me een oplossing denk ik.die op stal op en na het rijden eerst een zweetdeken en daarna de 180 grams.

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:13

hoi heb zelf een fries die aangespannen en onder het zedal gereden wordt maar ik laat hem niet in zijn dikke vacht komen ze blijven gewoon te lang nat dan!!!!!
Ik zelf heb er straks weer een winterdeken op liggen die voor alle weertypen geschikt is dus waterdicht bedoel ik enn een zweetdeken ligt er bij mij hooguit een uurtje op is ie te nat dan wissel ik um voor een ander en dan zijn dek weer op en die is vrij zwaar.
hoop dat je er wat mee geholpen bent.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 21:16

Danie schreef:
hoi heb zelf een fries die aangespannen en onder het zedal gereden wordt maar ik laat hem niet in zijn dikke vacht komen ze blijven gewoon te lang nat dan!!!!!
Ik zelf heb er straks weer een winterdeken op liggen die voor alle weertypen geschikt is dus waterdicht bedoel ik enn een zweetdeken ligt er bij mij hooguit een uurtje op is ie te nat dan wissel ik um voor een ander en dan zijn dek weer op en die is vrij zwaar.
hoop dat je er wat mee geholpen bent.

Ja helemaal in de dikke vacht laten komen is niet goed want zij wodt net een teddybeer.
Ik dacht aan een dek van 180 gram voor dag en nacht straks.
Na het rijden eerst een wollenzweetdeken 1 uurtje op en daarna de 180 grams weer op.
Ze staat wel bij de deur maar wel een vrij warme stal.
Hoe lijkt je dit?

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:30

Ik denk zelf dat ik een dikkere deken erbij zou nemen zo kan je zelf even zien hoe ze het onder 180 gr doet denk toch dat het missschien wat te dun is.
en weet je het blijft toch wel wat moeilijk want je weet nooit wat voorn winter je krijgt.
Heb er zelf dus 2 en tot nu toe heb ik het er prima mee gered nooit ziek geweest.
Gr.Danie

Dyonne
Moderator Informatief en Markt
May the horse be with you!

Berichten: 30628
Geregistreerd: 10-03-02
Woonplaats: Nijkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:33

Ik rijd idd altijd buiten. Heb geen andere mogelijkheid. Wel zet ik hem dan niet stil, en op stal gelijk onder een zweetdeken. Dan kan het. Als het echt stortregent zul je voor je plezier toch geen uren gaan rijden neem ik aan. Dus dan rijd ik een half uurtje tot een uurtje. Gaat altijd prima.
Ik dacht wat haar tegen te houden met een deken, maar dit lukte niet. Met een 150-grams en nog een fleecedeken eronder hield ik de haren niet tegen, helaas. Dit in een binnenbox, waar het wel koud kan worden.

Edit: Toevoeging:

Overigens eerst op stal een zweetdeken en daarna de dikkere deken was voor mij onmogelijk geworden. Mijn pony bleef door zijn wintervacht te lang nat (meer als 6 uur), en moest dus nat de nacht in, daarom heb ik hem geschoren.

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 21:49

Danie schreef:
Ik denk zelf dat ik een dikkere deken erbij zou nemen zo kan je zelf even zien hoe ze het onder 180 gr doet denk toch dat het missschien wat te dun is.
en weet je het blijft toch wel wat moeilijk want je weet nooit wat voorn winter je krijgt.
Heb er zelf dus 2 en tot nu toe heb ik het er prima mee gered nooit ziek geweest.
Gr.Danie
Ja moet ik dan een 180 grams en een 250 kopen?
Of een 150 en een 250?
Wat is het beste?
Hoeft niet persee waterdicht te zijn want we ebben een binnenbak om los te laten.
Weet je misschien een goed merk die goed sluit bij de borst.Graag met loopsplit en staartflap.

Danie
Berichten: 1114
Geregistreerd: 03-06-03
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:58

ik heb een 180 en een 250 gram en ik heb ze van Happy horse en ben er super tevreden over met loop split staartflap en een borstsluiting met gespen en kliiteband.
heb ze toen gekocht op paard 1999 ofzo in Utrecht waar het niet meer gehouden wordt volgens mij maar goed toen was het een aanbieding afgeprijsd van 300 gulden naar 150 gulden per stuk.wat ze nu kosten weet ik niet?