probleempje met rijden(bokken, steigeren enz...)

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Finduilas
Berichten: 3116
Geregistreerd: 25-01-03

probleempje met rijden(bokken, steigeren enz...)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 21:31

heej bokkers

Ik heb een beetje een probleempje met mijn pony!

als ik wil gaan rijden in de bak dan gaat in de stap alles goed.....
totdat we gaan draven...
dan begint ze te bokken en te stijgeren en vind ze opeens alles eng Verward
terwijl we in de stap er ook langs zijn gegaan...
en dat heeft ze dus ook in de galop Lips are sealed

weten jullie wat ik daar aan kan doen
ik zei vanmiddag al dat ik wou stoppen met rijden maar eigelijk vind ik het ook wel weer jammer want ik wil best doorgaan met rijden....

maar misschien kan iemand mijn wel helpen met rijden want ik durf nu niet echt meer te draven enzo galloperen al helemaal niet meer....
als iemand dicht bij mij in de buurt woont zou je me dan willen helpen(ouder dan 16) en ik wil er best wel voor betalen...

groetjes isabelle

[EA-TK-PP] Gelderse merrie.
Evt inruil haf mogelijk!


Destinietje

Berichten: 4197
Geregistreerd: 14-02-02
Woonplaats: Bij Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:53

Dat is inderdaad heel vervelend! Zo heb je er ook geen lol in... Ik begrijp dat je geen les hebt? Er is vast wel iemand in bokt die je aan een instructeur kan helpen! Daar heb je vast het meeste aan, en ik begrijp dat je ook al zo slim bent dat je die 1 zoekt, dat is al goed! Ik kan je verder zo niet helpen, maar iig heel veel succes met je pony en het zoeken naar een goede instructeur!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:24

Ta, zoals altijd... weet je zeker dat het niet aan het zadel ligt of iets dergelijks? Nadat dat en medische redenen is uitgesloten, kun je eigenlijk rijtechnisch pas verder gaan......

twinkle1986
Berichten: 229
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:57

ik heb gehoord dat het helpt als je een ei op zijn/haar kont gooit zodat ze denkt dat ze bloed en dan stopt ze met bokken. Heb het namelijk ook een keer gezien en het hielp.. al klinkt het heel maf Haha!


iwayalover

Berichten: 7755
Geregistreerd: 02-02-03
Woonplaats: Boxmeer(Noord-Brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:39

twinkle1986 schreef:
ik heb gehoord dat het helpt als je een ei op zijn/haar kont gooit zodat ze denkt dat ze bloed en dan stopt ze met bokken. Heb het namelijk ook een keer gezien en het hielp.. al klinkt het heel maf Haha!


klinkt idd heel raar! maar eerst kijken of er niks met het zadel oid is ja.
ik hoop voor je dat je snel de oorzaak vind en daarna er aan kan werken dat je je weer veilig voelt met rijden want ik kan me voorstellen dat het zo voor jou niet leuk is!

.

Pauline
Berichten: 12186
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Zuid Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:01

Of de mond, mijn pony ging opeens steigeren en bokken toen hij ging wisselen. Laat er even een DA of tandarts naar kijken (of zelf eerst).
Anders denk ikm dat les een goed idee is.

Kan het zijn dat je haar of hem heel kort pakt als je aandraaft? Dat wordt versterkt natuurlijk omdat je onzeker wordt (als je het doet dan he) en dan zit je in een vicieuze cirkel Boos! I dat geval kun je haar evt. aan de longe nemen jij erop en en ander de longe, zodat je altijd een rem hebt, en dan alleen op zit en benen rijden en een beetje teugeldruk.
Succes

__rosalie__
Berichten: 674
Geregistreerd: 04-07-02
Woonplaats: Weesp

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 12:41

naast mijn verzorgpaard is een meisje van 18 en die traint paarden mischien is het een tip.

denhaag203
Berichten: 3039
Geregistreerd: 21-03-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:42

longeren?

MarjoEisla

Berichten: 1699
Geregistreerd: 12-04-03
Woonplaats: Driebergen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 18:23

heb je hem nog niet zo lang? doe van mij doet t af en toe ook als ze zich verveeld, gewoon uitproberen denk ik.
kont naar binnen en weigeren om door te lopen.
nu wissel ik alles meer af (in het weiland rijden, naar t bos) en gaat t goed

Groetjes, Marjolein

Anne

Berichten: 1367
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 17:19

zoals al gezegt, eerst alle medische redenen uitsluiten, dan pas rijtechnisch verder gaan kijken.

rijtechnisch: weet ook niet echt wat ik er mee aan moet, als het uit proberen is. gewoon consuquent afstraffen. een paard mag niet bokken, en dat moet hij weten.
Als een paard ergens van schrikt, niet de teugels kort pakken, eerder lang laten.
Veel mensen vinden dit heel onlogisch klinken, terwijl het verschrikkelijk logisch is! ( lijkt wel een reclameslogan Clown )
Een paard is een vluchtduur, jij sluit hem op en hij word bang, wil vluchten voor de druk in z'n mond en gaat alleen maar harder rennen. Laat je die druk los, is 'het gevaar' weg, en zal hij nergens meer voor hoeven vluchten en dus stoppen met rennen!
iig succes ermee!

Ik weet niet of je les hebt, maar een goede instructeur kan ook wonderen verrichten!

(L)

co2

Berichten: 4856
Geregistreerd: 09-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:12

Als ik jou was zou ik gewoon les nemen, dan leert niet alleen je pony zicht te gedragen maar dan weet jij hoe je dit moet oplossen.
je kan wel iemand anders het laten doen door ervoor te betalen, maar dat schiet niks op. Dan weet je nog steeds niet hoe je het moet aanpakken als ze het weer een keertje flikt.
Ik raad je dus aan gewoon les te nemen, daar leer je zelf oolk wat van.

roylinde
Berichten: 3144
Geregistreerd: 06-06-03
Woonplaats: Haulerwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-03 20:33

Is er in de buurt geen pony klub of manege? daar kan je ook les nemen, en laat ook eens een dierenarts kijken, en het zadel conteroleren. veel sterkte dagdag

royena mijn supper knollie Haha!
sjoerd bedankt voor de fijne tijd,.... marlot veel plezier van hem Lachen
"geen beter hulpmiddel als een beloning"


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 bezoekers