Morgen wordt ze gekeurd....

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Morgen wordt ze gekeurd....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 20:42

Pff, dood zenuwachtig ben ik ervan.
Morgen wordt Netty klinisch gekeurd. Als ze goed gekeurd is, spring ik in het diepe met haar Haha!

Ik ben dan officieel paarden eigenaar......
Ik weet dat het geen makkelijk paard is, maar ik heb zoveel plezier aan haar. We zijn echt maatjes geworden.

Ja, ik zou enorm trots zijn om de eigenaar van dit wezen te mogen zijn, duimen jullie mee?

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:29

Geweldig zeg, ik wist helemaal niet dat ze niet echt van jou was! (of wist ik dat wel?) Iig ga ik voor je duimen! Haha!

KiWiKo

Berichten: 51672
Geregistreerd: 19-10-02
Woonplaats: Killstraight

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:31

*duimend*

Kleintje

Berichten: 5763
Geregistreerd: 08-11-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:03

*duimt ook voor je*
Weet hoe het is, gisteren is Treasure ook eindelijk helemaal goedgekeurd!
Ben helemaal happy!

Laat je het ons morgen weten?

Lianne007

Berichten: 2886
Geregistreerd: 03-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:13

Ik zal heel goed voor je duimen hoor,laat het maar even weten of het ook geholpen heeft Knipoog

Frankinero

Berichten: 2779
Geregistreerd: 17-06-02
Woonplaats: Rozenburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:13

gijsenkim schreef:
*duimend*


Ik ook

Billy

Berichten: 20709
Geregistreerd: 06-07-01
Woonplaats: Gemeente Tholen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:16

Duimt mee

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:17

Ik wist niet dat je van plan was haar te kopen!! Leuk!! Ik duim voor je (en voor Netty)!!
Laat je haar dan gewoon bij rob staan of ga je ook nog naar een andere stal?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 23:21

Thanks allemaal, ik zal het zeker laten weten!!!

Donja, ze gaat daar weg. Irene vind het veel te druk worden en wil dus paarden weg hebben.
Ik had niet gedacht dat ik ooit aan dit paard zou beginnen. Maar het gaat inmiddels zo goed, dat ik het voor de volle 100% aandurf....
Had je dat ooit gedacht, Netty? Clown Het onhandelbare paard? Pff, niets onhandelbaars aan, je moet haar gewoon eerlijk behandelen.... Haha!

Maar ik heb er wel een hard hoofd in hoor. Toch omdat iedereen altijd roept, Netty? Dat paard, zit niet goed in elkaar, enz....
Het kan ook zijn, dat ze door jaren heen zo negatief is neergezet, dat het eigenlijk zo is gebleven, dat mensen het goed praten voor zichzelf, om te accepteren dat het niet klikt. Ik heb het mijn stal genootje ook gevraagt en zij zei idd, dat dat best weleens zou kunnen kloppen....
Terwijl het zo´n leuk paard is.... Alleen 1 met karakter..... Maar daar hou ik juist van..

Jurga

Berichten: 18554
Geregistreerd: 06-05-01
Woonplaats: Ede/Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:12

Als jij er helemaal voor wilt gaan en haar neemt zoals ze is, dan kan het niet misgaan. Het is idd vaak het beeld dat mensen van een paard hebben. Zo zou Jurga ook moeilijk zijn, omdat ze een paar jaar geleden nogal rare fratsen had.... Nou makkelijk onder het zadel is ze niet, maar wel 100% betrouwbaar.

Sjimmy

Berichten: 17797
Geregistreerd: 09-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:13

He wat spannend! Ik duim ook voor je!

Succes!

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:17

ik duim ook mee!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:37

spannend joh! succes en laat je even weten hoe het is gegaan?

Reenarulez

Berichten: 1194
Geregistreerd: 05-04-03
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:51

*duimt voor vandaag* Schijnheilig

xThalyx

Berichten: 4097
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:52

Ik wete hoe zenuwachtig je bent...Haha! keb het net ook gehad ( afgelopen vrijdag) ik duim voor je mee!!!

AnneOmie

Berichten: 6893
Geregistreerd: 15-08-02
Woonplaats: Krommenie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:03

Ik duim ook met je mee *duim duim* Hoe laat is de keuring Verward

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:39

En, en, en????? Weet je al wat?

Tjonge wat spannend zeg, ik duim ook voor je hoor...

En joh, als het tussen jou en Netty goed zit, dan sta je toch boven de opmerkingen van anderen! Zegt vaak meer over die mensen dan over het paard zelf of over jou haha!

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 18:27

Helaas, afgekeurd... Links achter.
Ik kreeg er wel zo'n gevoel bij, dat hij het niet zag zitten. Ze is alleen klinisch gekeurd, dus nu wordt de vraag, ga ik aan de foto of niet...

Het is gewoon een lastig verhaal, ik laat me erg leiden door meningen van anderen.

Ik wil erg graag dit paard, ik weet hoe ze is, kan er bijna mee lezen en schrijven. Ze is in de anderhalf jaar dat ik er nu mee bezig ben, nog nooit kreupel geweest of iets dergelijks. (behalve als onze geweldige hoefsmid was geweest, en haar vlak neer zette, straal) De hoefsmid die we in in Raalte hebben gehad was trouwens perfect, dus het ligt zeker te weten aan de manier van bekappen. Ze heeft nergens last van gehad.
Ze was in het begin onregelmatig, teugelkreupelde, maar dat was rijtechnisch, is ook verholpen.

Maar verder.... niets.
Ze is nu 8, ik hoop dus ook, mocht er wat zijn dat het nu op deze leeftijd al te zien is op de foto.... al is het maar een beetje. Dan weet ik iig wat het is en idd hoe ernstig.... en wat de risico's zijn....

Pff, ik vind het zo moeilijk. Wat dat aan gaat is het een nadeel dat je het paard zo goed kent en alles weet. Beter dat je een vreemd paard laat keuren en afgekeurd is gewoon niet kopen... Nu weet je dat ze altijd goed loopt, nooit problemen met haar mechanisme (zoals ze dat noemen) heeft... en dat maakt het eigenlijk heel moeilijk.....

Ik denk ook weleens, tja, ze kan volgende week ook tussen het hek komen en haar been breken.....
Zekerheid heb je nooit....
Netty zit overigens verder helemaal goed inelkaar... nergens iets op aan te merken....Dat zei hij 'gelukkig' nog wel.... maar ik had het gevoel dat hij een idee had, maar het niet zei.....en dat maakt me onzeker.....

Ik heb dus ook gevraagt wat hij ervan dacht, maar hij zei dat hij niet aan de binnenkant kon kijken... tja, logisch...
maar wel een beetje een dooddoener

Nog even een aanvulling, de veearts vroeg wel of ze meer aan het werk gezet was de laatste tijd. Wat wil het toeval, ze heeft 4 weken lopen kwikballen, vanwege Peter zijn verlof (afgahnistan)en daarna het wachten op de hoefsmid. Afgelopen zaterdag is ze dus pas weer aan de bak gegaan, en best wel fanatiek....

Ik kon dan wel twee weken min of meer op rust zetten, of wel rustig aan het werk houden.... en het dan weer proberen.....

Ik krijg dus ook totaal geen idee ervan wat hij nou denkt: Of dat het iets in haar benen is of gewoon idd overbelasting op dit moment. Maar is een veearts er niet voor om je daar juist wat in te leiden?
Echt een overtuigt idee heb ik dus niet. Als hij nou gewoon duidelijk zegt: over twee weken opnieuw, of je moet foto's laten maken... dan heb ik een idee. Nu moet ik als leek zelf maar uitvogelen wat verstandig en wijsheid is..... zucht, hele diepe zucht!!!!!!!

Op het onverharde had hij ook niets aan te merken, liep ze zuiver en goed....

axeltje

Berichten: 2755
Geregistreerd: 16-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:38

Tja dat wordt lastig. Jammer dat ze is afgekeurd!!
Ik ben benieuwd wat je verder gaat doen. Ik zou er eerst rustig over nadenken!!

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 18:56

maar wat was er mis dan met het achterbeen?

Tigger
Berichten: 3903
Geregistreerd: 27-06-02
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 18:57

Buig proef, onregelmatig....En volte op het verharde was niet zuiver.

sHaKiEjLaVeR
Berichten: 1432
Geregistreerd: 20-06-03
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:25

ah dat is ook wel eri.....
ik heb medelijden met je Vingers aflikken Frusty

Nimber

Berichten: 26552
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:36

en nog een 2de keuring door een andere veearts?
Kan natuurlijk ook overbelasting zijn geweest.
echt heel erg balen voor je sterkte...

Leonie_M

Berichten: 4488
Geregistreerd: 08-11-01
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 21:37

O wat jammer. succes met je beslissing

Ing__

Berichten: 11173
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:25

balen zeg! veel succes met je beslissing, misschien is het hardf, maar er zijn meer paarden waar het ook goed mee kan klikken!
wat ga je nu doen?