aspartaam

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

aspartaam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 14:13

voor de voedingsmiddelen fanaten onder ons: www.aspartaam.nl
Hier hadden we het gisteren over op school en ik vond hem wel informatief. Gaat over de gevaren van de suikervervanger aspartaam die in lightproducten zit en nogal schadelijk schijnt te zijn. Een gewone serieuze ietwat saaie site die wel erg informatief is Knipoog

Paardenman
Berichten: 80
Geregistreerd: 26-04-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:24

He bedankt. Net wat ik dus zocht. Heb idd vernomen dat kunstmatige zoetstoffen kankerverwekkend kunnen zijn.


Mfg Jan (www.leyehoeve.tk)

Pino24
Berichten: 1778
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 14:31

Kankerverwekkend is aspartaam zeker. Het is ook alzheimer veroorzaker nummer 1! In Amerika zijn er al allerlei rechtzaken tegen producenten van Aspartaam, maar dat wordt heel erg stil gehouden omdat het suikervervanger nummer 1 is. Het is super slecht voor je en toch gebruikt iedereen vrolijk cola light e.d. Waar bijna altijd aspartaam de suikervervanger is.....

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-06-03 13:33

En het smaakt nog vies ook. Ik vroeg me altijd al af waarom ik zo'n bittere smaak en droge mond had als ik een keertje iets van light op had of kauwgum. Nu weet ik het. Blij dat ik geen light drinker ben. Ze stoppen tegenwoordig maar allerlei rotzooi in het eten ook en niemand die het weet. En de mensen maar naar de dokter lopen met vage klachten. Zouden ze elkaar sponseren ofzo? Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-03 14:57

ik wist het al ik heb al jaren zoetjes, maar niet op basis van apsartaam ik met die troep niet!

wynoah

Berichten: 1650
Geregistreerd: 23-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-03 19:51

Ik kijk ook al heel lang naar etiketten. Aspartaam en sacharose gebruik ik zo min mogelijk. Dan maar wat extra suiker