Dressuur zadel voor €224,61 geheel compleet?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Dressuur zadel voor €224,61 geheel compleet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 10:49

Bij divoza.

Afbeelding

Baseline Start Dressuur (bst.nr.: 00098)
Een populair geprijsd dressuurzadel van leder. Stevige zit, opvulbare kussens. Geheel compleet met Engelse beugels, koordsingel en Pagony beugelriemen.
€ 224.61

Iemand bekend met dit zadel?

Ook zit ik te twijfelen tussen wintec 500 dressuur en wintec pro. Maar beide ga ik gewoon proberen denk ik. Iemand daar nog iets over?

Nathalietjuh
Berichten: 1316
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: Hardinxveld, Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:51

Ik rijd op een wintec pro en ik vind het een heel fijn zadel. voorsl als het slecht weer is dan hoef je niet meteen te gaan vetten enzo (we hebben een buitenbak). met dat dressur start zadel heb ik geen ervaring en met de wintec 500 ook niet.

Cowgirl

Berichten: 23743
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:54

Ik ben wel bekend met de start VZH zadels.
Ze zitten voor geen meter en het is behoorlijk stug.
Als ik jou was zou ik voor de wintec gaan, betere prijs/kwaliteits verhouding. En wintec heeft nog een paar modellen om uit te kiezen ook.

Margreet

Berichten: 18325
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:58

Kan nooit veel zijn.
Wintec vind ik ook niet bepaald om over naar huis te schrijven, maar is wel beter.
Kun je niet nog even doorsparen en een 2dehands zadel van een echt merk kopen? Daar heb je meer aan, ook bij eventueel door verkopen.

Ik ben op dit moment bezig met het kopen van een zadel en voor rond de 600 euro zijn er een hoop fatsoenlijke zadels te koop. (Nou alleen nog een passende vinden... Boos! )

Pugi

Berichten: 1205
Geregistreerd: 10-06-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:59

Ik zou dit zadel niet aanraden.
9 van de 10 keer ligt dit zadel achterover omdat het te weinig achterkussen heeft.
De zit is trouwens ook erg beroerd.
De keuze voor een Wintec lijkt me beter.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 11:01

Ja oke, ik kan ook wel doorsparen, maar ik rij altijd op mijn springzadel, maar ik wil voor de dressuur wedstrijden een dressuur zadel hebben om mee in de ring te verschijnen.
Trainen/rijden doe ik in principe op mijn springzadel. Dus zoveel eisen heb ik niet aan het dressuur zadel, als het maar niet zit als een blok betton. En doorverkopen hoef ik het in principe ook niet.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:02

ik heb de 500 leather look
super zadel en ook nog ens vertelbare boom.
en het verschil is nog geen 200 euro compleet

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:05

oh en heel belangijk om te weten(zoals jij aangaf het zelden nodig te hebben)je kan het zo in de kast laten hangen en daarna weer eens pakken zonder schimmel.poetsen is ook niet moeilijk en hoeft ook maar zelden te gebeuren.

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 11:06

Ik ben nu de topics over de wintecs aan het lezen en zie iets over scheurende singelstoten. Is het duur om de singelstoten te laten vervangen voor leren?

loekje

Berichten: 1031
Geregistreerd: 24-05-02
Woonplaats: Sun Dirt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:15

Ik heb mijn wintec al 10 jaar, en idd. het skai wat om de stoten zit is aan het scheuren, maar daar zit nog stevig stoffen band onder, en die is nog helemaal goed. Dus als je een wintec koopt hoef je je daar de eerste jaren geen zorgen over te maken. De beugelriemen zijn bij mij van hetzelfde spul gemaakt, en die beginnen ook een beetje te scheuren, nu.

Ik zou in ieder geval ook voor de wintec gaan, zit echt super!!!
Ik heb zelf een suede-look, vind ik persoonlijk fijner dan de leather-look. Maar dat moet je natuurlijk zelf uitproberen.
Mijn zadel ziet er (op die stoten en beugelriemen na dan) nog perfekt uit!!

The_Lady_Of_Rage

Berichten: 182
Geregistreerd: 10-06-02
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:27

Een vriendin van mij heeft zo'n zadel bij haar bijrijdpaard. Haar zit is absoluut niet goed in dat zadel. Hij ligt idd achterover, daardoor liggen haar benen ook niet goed. Ik vind het een slecht zadel. Heb zelf een Pagony dressage, ligt en zit vele malen beter!!!
(is nu 538 euro bij divoza)

Abercrombie

Berichten: 8388
Geregistreerd: 01-05-03
Woonplaats: *******

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-03 11:33

Ik ga dan liever voor de wintec 500. Prijs is wel ff wat voordeliger.
En aangezien het in principe alleen maar voor dressuur wedstrijden is. (En als ik ga crossen dan moet ik toch ook best vaan dressuren) Lijkt me dat wel een geschikt zadel. Nu nog afwachten hoe die zit.

Sily

Berichten: 11491
Geregistreerd: 08-12-02
Woonplaats: Delft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:50

Ik heb een wintec 500, maar heb er pas 1 keer meegereden.
Hij zit wel lekker en ik zit er zelf ook lekker rechtop in.
Maar lang heb ik hem dus nog niet dus kan je er verder weinig over vertellen, behalve dan dat ik hem lekker stevig vindt zitten.
Idd niet invetten enzo, als we echt verder gaan met dressuur wil ik een "echt dressuurzadel, maar om zo mee te beginnen vindt ik het een prettig zadel.