Hond met antiblafband is zielig!!!!!!!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Hond met antiblafband is zielig!!!!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 08:37

Ik ken een hond die heeft altijd een antiblafband om, dat is een band die de hond om zijn hals heeft , en als de hond dan blaft,geeft die electrische schokjes. Dat is toch vreselijk zielig !!!!!!!!! Frusty

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+


thegirl
Berichten: 52
Geregistreerd: 19-07-02
Woonplaats: aalten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:53

Dat vind ik ook. Ik bedoel, neem dan geen hond. Dat is dan een risico dat het gaat blaffen. Of doe dan iets anders. Neem een andere hond ofzo en doe de bewuste hond naar een boerderij die een waakhond nodig heeft.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:58

De hond bij mijn pony op stal heeft er ook een. Waarom, omdat dat beest zich helemaal kapot blaft en de hele dag rondjes aan het rennen is en aan het blaffen, dit is voor de hond ook een stuk rustiger, en voor ons ook, want je wordt erg echt stapelidioot van..
Ja deze hond zit op een boerderij en loopt gewoon los..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:04

Erg fijn dat je je er niet dieper in verdiept.
Onze hond heeft ook een blafband om.
Niet altijd maar soms.
Dit komt omdat zij een blaftik heeft.Dat wil zeggen ineens spontaan een paar harde blaffen geven.Of de kuren hebben om tegen alles wat beweegt te gaan blaffen.Dit is niet onze eigen keuze geweest maar dankzij de ontzettend lastige zeikburen die wij hebben.
Maar goed even over wat de blafband inhoud.
Je hebt verschillende soorten.Met citronella.Blaft de hond dan komt er een geur vrij waardoor hij moet niezen(werkt niet altijd)Daardoor heeft hij geen tijd om te blaffen.
Dan heb je nog een blafband met lichte schokjes.Die hebben wij.
Die heb je ook weer per maat hond verschillend en in sterkte van schokjes verschillend.Zo is er een band die je zelf af kan stellen.Die wij hebben heeft maar een level.Het is niet zielig.Hij komt niet onder stroom te staan.Als de hond blaft krijgt hij een trilling te voelen om zijn hals waar het geluid vandan komt.Dit is een soort kietelend,trillend gevoel en daar kijkt de hond van op.De blaf zal even stoppen.Op den duur geeft de hond er nog weinig om en zal het ook niet meer goed zijn werk doen.Hij legt heel makkelijk de link tussen de blaf en dat gevoel als hij blaft.Zo leert een hond dat blaffen niet altijd nodig is en er niks aan de hand is.Daarom zou deze blafband niet altijd om hoeven,maar alleen op de momenten dat hij zoals mijn hond een blaf geeft die niet nodig is.Tuurlijk blaft onze hond ook nog steeds hoor.Als de bel gaat of als hij in de tuin achter de vogels aan rent.Dat is ook wat honden doen,maar niet zomaar spontaan om niks.
Maar als jij dit zo vreselijk vind dan zal bij jou een paard ook niet rond kunnen lopen in de wei als er stroom op de draden staat?Die stroom krijgt het paard ook alleen als het nodig is op dat moment.
Of als een paard luchtzuigd.Die band om zijn nek geeft je ook het idee dat je zijn strot afbind.Dit alles is niet zielig.

binky

Berichten: 2057
Geregistreerd: 26-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:09

holly schreef:
Dit komt omdat zij een blaftik heeft.Dat wil zeggen ineens spontaan een paar harde blaffen geven.Of de kuren hebben om tegen alles wat beweegt te gaan blaffen.Dit is niet onze eigen keuze geweest maar dankzij de ontzettend lastige zeikburen die wij hebben.
.


Zeikburen........ Verward
Ook ik zou gek worden van een hond die blaft om het minste of gerinste geluid of beweging.
En dan ben ik nog wel een grote honden liefhebster[heb er zelf ook een]

https://www.facebook.com/FotoBiancaS

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:13

Ben het met holly eens....!

MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:20

holly schreef:
Erg fijn dat je je er niet dieper in verdiept.
Onze hond heeft ook een blafband om.
Niet altijd maar soms.
Dit komt omdat zij een blaftik heeft.Dat wil zeggen ineens spontaan een paar harde blaffen geven.Of de kuren hebben om tegen alles wat beweegt te gaan blaffen.Dit is niet onze eigen keuze geweest maar dankzij de ontzettend lastige zeikburen die wij hebben.
Maar goed even over wat de blafband inhoud.
Je hebt verschillende soorten.Met citronella.Blaft de hond dan komt er een geur vrij waardoor hij moet niezen(werkt niet altijd)Daardoor heeft hij geen tijd om te blaffen.
Dan heb je nog een blafband met lichte schokjes.Die hebben wij.
Die heb je ook weer per maat hond verschillend en in sterkte van schokjes verschillend.Zo is er een band die je zelf af kan stellen.Die wij hebben heeft maar een level.Het is niet zielig.Hij komt niet onder stroom te staan.Als de hond blaft krijgt hij een trilling te voelen om zijn hals waar het geluid vandan komt.Dit is een soort kietelend,trillend gevoel en daar kijkt de hond van op.De blaf zal even stoppen.Op den duur geeft de hond er nog weinig om en zal het ook niet meer goed zijn werk doen.Hij legt heel makkelijk de link tussen de blaf en dat gevoel als hij blaft.Zo leert een hond dat blaffen niet altijd nodig is en er niks aan de hand is.Daarom zou deze blafband niet altijd om hoeven,maar alleen op de momenten dat hij zoals mijn hond een blaf geeft die niet nodig is.Tuurlijk blaft onze hond ook nog steeds hoor.Als de bel gaat of als hij in de tuin achter de vogels aan rent.Dat is ook wat honden doen,maar niet zomaar spontaan om niks.
Maar als jij dit zo vreselijk vind dan zal bij jou een paard ook niet rond kunnen lopen in de wei als er stroom op de draden staat?Die stroom krijgt het paard ook alleen als het nodig is op dat moment.
Of als een paard luchtzuigd.Die band om zijn nek geeft je ook het idee dat je zijn strot afbind.Dit alles is niet zielig.




Ook mijn honden hebben er 1..
Ik heb 3 verschillende.. 1 citronella, 2 op stroom.
Mijn honden weten heel goed het onderscheidt waneer ze hem om hebben en wanneer niet.
Als ik thuis kom en ze hebben hem om is het stil. Hebben ze hem niet om dan word ik heel hartelijk onthaald met veel geblaf van 4 honden (eigenlijk 3 want 1 blaft niet).. Ik laad hem ook vaak niet op. Maar het omhebben is dan voldoende.....
Het blijft moeilijk om deze discussie aan te gaan, je hebt altijd voor en tegenstanders van hulpmiddelen.
En inderdaad kunnen we dan ook de discussie van sporen, scherpe bitten, zwepen etc bij paarden ook nog wel aangaan. Ik zit met mijn honden in de sport en ik ben niet tegen bepaalde hulpmiddelen mits goed gebruikt !!!

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:22

Binky:
Lieve schat onze buren zeiken niet alleen over de hond.Alles wat wij doen houden ze bij en hebben op ALLES commentaar.We wonen absoluut niet leuk en dat komt niet door de hond.Je zou eens bij mij moeten komen kijken,alle ramen zijn voorzien van gordijnen en lamellen die altijd dicht zijn.Buiten zitten kan niet zonder een buurtje die je bespioneerd enz enz.
De hond geeft geen enkele last aan andere buren,we hebben meer honden als een.Maar leven met zulke buren kan haast niet en zal je zoveel mogelijk moeten laten om niet elke dag in de vuurlinie te leggen.Scheldpartijen ineens op je nek hebben komt niet door een hond.Het zijn vreselijker kakkers,die de hele buurt naar hun hand willen zetten,en wij wonen ernaast en is totaal geen pretje.Wij houden ook abcoluut er niet van om de hond zoveel te moeten vertellen.Over het algemeen hebben we ook zoiets van,als jij naar buiten wil dan mag en kan dat.Toch hebben we uit voorzorg om niet in de problemen te komen een blafband moeten gaan gebruiken(die niet eens meer werkt omdat hij er niks om geeft)Dat is niet uit eigen wil gegaan.Maar ik ken de buren en wil mijn honden graag houden.Je zal iets moeten.Mocht ik ooit verhuizen(god mag het hopen) dan zal ik veel meer keus hebben.Ik zou het zelf ook niet leuk vinden als een hond iritant blaft maar dat doet onze schat niet.


Idd MirandaB:
Ze hoeven op den duur niet eens meer te werken,om doen is al genoeg om de link te leggen.Ik heb een husky die soms vreselijk kan janken als hij iets vanje wil(koekje ofzo)Ik doe de band aan,maar zonder dat deze werkt en mevrouw is stil.Zij heeft een keer dat ding werkend om haar nek gehad en snapte het meteen.Ze draagt verder nooit een riem of iets dergelijks.
Laatst bijgewerkt door holly op 20-06-03 09:25, in het totaal 1 keer bewerkt

Letizia

Berichten: 12147
Geregistreerd: 24-04-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:24

binky"]
[quote="holly schreef:
Dit komt omdat zij een blaftik heeft.Dat wil zeggen ineens spontaan een paar harde blaffen geven.Of de kuren hebben om tegen alles wat beweegt te gaan blaffen.Dit is niet onze eigen keuze geweest maar dankzij de ontzettend lastige zeikburen die wij hebben.
.


Zeikburen........ Verward
Ook ik zou gek worden van een hond die blaft om het minste of gerinste geluid of beweging.
En dan ben ik nog wel een grote honden liefhebster[heb er zelf ook een]
[/quote]

Wij hebben dus ook zo'n buurblafhond, nu moet ik er wel bij zeggen dat hij dit jaar vrij rustig is, maar de voorgaande jaren kon je dus niet eens een gesprek voeren in je eigen achtertuin omdat die irritante hond steeds aan het blaffen was, en ja ik ben ook een honden liefhebster en tuurlijk mag een hond van mij blaffen als de post naar binnen valt of als er aangebeld word, maar deze hond blafte dus al als er een blaadje door de tuin dwarrelde, ik wensde dat beest ook een blafband toe, maar helaas gaven de eigenaren er niks om en waren ze nog beledigd ook als wij er eens 'n keer wat van zeiden.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:31

Zoals ik al zei is onze hond niet zo'n alle minuten blafferd.Ik heb er totaal geen last van,en ik ben toch echt iemand die om elk geluid tegen het plafond kan schieten.Als je geluid zou kunnen ontvangen nu,dan zou je ook niks horen,gewoon omdat hij zelfde blaft.Geloof mij maar dat hij niet de hele dag met dat ding om zijn nek rondloopt hoor.Puur en alleen als ik wegga en hij alleen is(soms dan) of als hij weer even een tik heeft dat hij vind dat alles is om naar te blaffen.Nou dat komt tegenwoordig nog maar zelde voor.Toen hij hem voor het eerst om had had hij nog een keer of 3 per week die blaftik,maar nu misschien 1 keer in de maand.

leentje
Berichten: 3822
Geregistreerd: 02-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:56

[AM] de honden van de buren.... :s

in dit verhaal waren wij, samen met nog andere gezinnen, de mensen met klachten

na een aantal maanden werden steeds meer gezinnen het echt zat
Ontelbare keren de politie gebeld (steeds pas na 22u-->nachtlawaai en als ze al minstens een uur aan een stuk door aan het blaffen waren, we zijn geen zeikerds, we willen gewoon nachtrust). Politie deed eerst niets, maar na een aantal keren zijn ze dan toch met die mensen gaan praten. Ze zijn toen door de politie vriendelijk verzocht geweest de Labrador zo'n antiblafband te geven. Ik zou niet weten of het eentje met geur of met elektroshocks is, maar ik vermoed met elektroshocks omdat ik hier in Belgiƫ nog nooit van zo eentje met geur gehoord heb. Maar ik weet wel dat hij redelijk goed werkt.

En als je het hele verhaal goed gelezen hebt, dan besef je hopelijk wel dat die mensen door wat opvoeding en aandacht de hele situatie inclusief antiblafband hadden kunnen voorkomen. Die honden zijn zielig ja, door de schuld van hun baasjes...

Best friends are the ones that can see the hurt in your eyes, when everyone else is fooled by your smile.

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:14

Ik word er een beetje gek van dat mensen dan meteen roepen dat de hond zielig is.Dit is niet zo.Wel vind ik een hond zielig als hij de blafband dag en nacht aan heeft en niemand daar bij stil staat.
Ik houd geen buren wakker met mijn honden,ik val geen mensen lastig met hun geblaf.Het zijn enorme lieve en gezellige honden.Doen geen vlieg kwaad en er is er maar eentje die heel af en toe eens blaft.Ze rennen en stoeien net als iedere andere hond en nee niet voor elk blaafje gaat die blafband aan.Hij word zo weinig gebruikt.Onze honden hebben daarnaast een superluxe leventje.Ze mogen naar buiten waneer ze willen,ze hebben hun eigen bankstel!,worden altijd super verwend met snoepjes,worden super geknuffeld,krijgen luxe eten als wij dat ook hebben enz enz.
Dat is een heel verschil met een hond die 24 uur per dag in een klein hokje zit,niks mag doen zonder dat er commando's geroepen zijn,schop en slaag krijgt,en af en toe gewoon word vergeten te voeren.Is dat niet zielig wil je zeggen.
Dit is de hond waarvoor wij de blafband hebben,een mechels x hollandse herder vrouwtje,super speels en actief,maar zoals je ziet,erg mooi,schattig en zonder blafband.
Afbeelding

DendroFleur

Berichten: 5362
Geregistreerd: 26-06-02
Woonplaats: Lutjewinkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:24

Een hond in het asiel...dat is pas zielig.

Maar inderdaad als ze hem de hele dag om hebben vindt ik dat je de hond belemmerd in zijn normale gedrag. Maar als je problemen met de buren hebt zou je kunnen proberen om op deze manier de hond het blaffen af te leren. Net als met teletak (van afstand een stroompje toedienen), op club werd dit een keer gebruikt bij een hond die als hij los was andere honden aanviel. Ik vind dan dat je een goede reden hebt om zo'n apparaat te gebruiken.

Fewspot hengst Kaleido's Don Pedro ter dekking http://stalkaleido.nl
Kaleido's Don Pedro in the picture [ITP] Appaloosa sprookjes hengst

Sypheron

Berichten: 15209
Geregistreerd: 06-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:25

Het is toch geen probleem? Ik bedoel zodra die hond doorkrijgt wat het idee achter die band is, zal hij niet meer gestraft worden omdat hij niet meer blaft.... toch?

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:33

holly schreef:
Ik word er een beetje gek van dat mensen dan meteen roepen dat de hond zielig is.Dit is niet zo.Wel vind ik een hond zielig als hij de blafband dag en nacht aan heeft en niemand daar bij stil staat.
Ik houd geen buren wakker met mijn honden,ik val geen mensen lastig met hun geblaf.Het zijn enorme lieve en gezellige honden.Doen geen vlieg kwaad en er is er maar eentje die heel af en toe eens blaft.Ze rennen en stoeien net als iedere andere hond en nee niet voor elk blaafje gaat die blafband aan.Hij word zo weinig gebruikt.Onze honden hebben daarnaast een superluxe leventje.Ze mogen naar buiten waneer ze willen,ze hebben hun eigen bankstel!,worden altijd super verwend met snoepjes,worden super geknuffeld,krijgen luxe eten als wij dat ook hebben enz enz.
Dat is een heel verschil met een hond die 24 uur per dag in een klein hokje zit,niks mag doen zonder dat er commando's geroepen zijn,schop en slaag krijgt,en af en toe gewoon word vergeten te voeren.Is dat niet zielig wil je zeggen.
Dit is de hond waarvoor wij de blafband hebben,een mechels x hollandse herder vrouwtje,super speels en actief,maar zoals je ziet,erg mooi,schattig en zonder blafband.
Afbeelding


Lieve Holly, waarom verdedig jij je zo?
De mensen die ECHT tegen een anti blaf band zijn kun je toch niet overtuigen.
Deze mensen hebben zich vaak absoluut niet in die dingen verdiept maar horen 'oeh een electro schok' en dan staan ze meteen op de achterste pootjes.
Ondertussen denken deze mensen er niet bij na dat ze waarschijnlijk wel eens schrikdraad kunnen hebben rondom de wei waar de paardjes in staan.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *


MirandaB

Berichten: 3344
Geregistreerd: 01-09-02
Woonplaats: Schellinkhout

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:33

Sypheron schreef:
Het is toch geen probleem? Ik bedoel zodra die hond doorkrijgt wat het idee achter die band is, zal hij niet meer gestraft worden omdat hij niet meer blaft.... toch?


Inderdaad

Waar een wil is, is een weg.. Als de wil weg is houdt het op...

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:43

MirandaB"]
[quote="Sypheron schreef:
Het is toch geen probleem? Ik bedoel zodra die hond doorkrijgt wat het idee achter die band is, zal hij niet meer gestraft worden omdat hij niet meer blaft.... toch?


Inderdaad
[/quote]

Juist, en dan is het een gewone halsband die de gemiddelde hond ook de hele dag aanheeft, als ik het verhaal goed begrijp?

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:44

Waarom i dat doe?Geen idee,haha.
Ik weet dat mijn honden alles krijgen wat ze willen en de liefste op aarde zijn.Idd hoef ik me ook geen druk te maken maar ik vind wel dat mensen goed het verschil moeten zien tussen mensen die het beste met hun hond voorhebben en met het wel een hond willen maar er geen aandacht voor hebben.
Als je nog nooit hebt geinformeerd hoe zo'n blafband nu precies te werk gaat en de regeltjes van het gebruik hebt geleerd dan vind ik dat je niet moeten zeuren dat het zielig is enzo.
Als laatste wil ik toevoegen dat er een batterij in de blafband zit zie tot een bepaald niveau mag zijn.Je kan altijd zelf beslissen om een lagere niveau batterij te nemen.
En voor degene die toch willen blijven zeuren,ga dan eens een bezoekje brengen aan iemand die af en toe een blafband gebruikt en kijk eens naar de hond.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:48

Wat mij dus een beetje opvalt, is dat Meisje16 topics plaatst, maar zelf niet meer reageert........

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:59

kort van geheugen misschien Tong uitsteken

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:02

Ja zou kunnen, ze plaatst ook zoveel topic op verschillende forums..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:22

Bloos Zielig zo'n band.. Als je hem nou goed opvoed kan je dat ook verkomen.. Scheve mond

Hermelijn

Berichten: 6664
Geregistreerd: 05-05-02
Woonplaats: Maastricht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:24

angelfire schreef:
:o Zielig zo'n band.. Als je hem nou goed opvoed kan je dat ook verkomen.. Scheve mond

Als je nou even de uitleg leest en je er in verdiept....Sommige honden blaffen tegen alles, ondanks de goede opvoeding (blaftik), en dan is dit het enige wat helpt. Ze leggen al snel de link tussen een kort elektrisch schokje en het blaffen, waardoor het al snel een normale halsband wordt.
Tenminste, dat heb ik uit de ervaringsverhalen hiervoor gehaald.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:27

Precies, eerst lezen voordat je wat neerzet.. Het is niet zielig hoor, het is meestal beter ook voor de hond zelf.. De hele dag blaffen (blaftik) is niet erg prettig (de hond bij ons werd schor)

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

holly
Berichten: 8840
Geregistreerd: 26-09-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:27

Idd,met goed opvoeden heeft het niks te maken nee.
Ons hundje is goed opgevoed.Ze doet alles voor je,zit is zit,volg is volg enz.Ze loopt zelde tot nooit aan een riem en luisterd uitstekend.
Maar blaffen is het zelfde als praten.Dus als jij beter opgevoed was,had je nou ook je klep gehouden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: _San87_, Amazonbot, Asvinia, Bontfire, ComscoreBot, Fly_high, Googlebot, Marcato, Marloes_92, Marocje, Nymphe, Rosalie_91, waikiki_6, xSCWx, Zebrastreep, zonnebloem18 en 98 bezoekers

cron