Pinnacle Studio 8

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Pinnacle Studio 8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 21:51

Wie kent dit progje van binnen en buiten? En heeft die gene een keertje zin om langs te komen en mij het een en ander te leren? Ik heb het nu omdat wij een digifilmcam hebben maar ik snap er nog niet veel van Haha! en ben te lui om het hele boekje door te spitten. Ben meer een praktijkmens.

Ik hoop op jullie Haha!

Groetjes FAsel

'Paint' it 'Black'


Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 09:10

Niemand???

'Paint' it 'Black'

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:55

een oud collega van mij werk bij pinacle en zal het wel van binnen en buiten kennen.. Ik werk bij de concurentie van pinnacle dus weet er niks van.. Haha!
Hebben ze geen helpdesk bij pinnacle??

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:58

Fasel schreef:
Wie kent dit progje van binnen en buiten? En heeft die gene een keertje zin om langs te komen en mij het een en ander te leren? Ik heb het nu omdat wij een digifilmcam hebben maar ik snap er nog niet veel van Haha! en ben te lui om het hele boekje door te spitten. Ben meer een praktijkmens.

Ik hoop op jullie Haha!

Groetjes FAsel


RTFM (read the f***** manual) *LOL*.
Geintje Knipoog.
Met wat proberen en klooien wijst het zich al een heel eind vanzelf denk ik? Meestal doe ik gewoon van alles en dan merk je vanzelf hoe of wat. Voor meer specifieke functies heb je wel wat hulp van iemand of het boekje nodig, er zijn vaak nog veel mogelijkheden die wat "verborgen" liggen.

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:01

Ja idd, ik vrees dat ze dat ook zullen vragen, mevrouw heeft u de handleiding gelezen Haha!..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:11

Ik heb het programma ook maar ben net als jij zelf wat aan het uitvogelen (ik haat handleidingen). En net als met andere dingen op de pc, hoe meer uurtjes je investeert hoe makkelijker het wordt Knipoog
Vraag me alleen af hoe ik stills van het filmpje af kan halen die groter zijn dan het postzegelformaat op het beeldscherm...


Romkabouter

Berichten: 21721
Geregistreerd: 25-06-02
Woonplaats: Donkerbroek

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:26

Ik ken het, maar doe er niet zo heel veel mee Lachen

Maar ik zal er ff naar kjken Haha!

Mijn woorden zijn mijn woorden en mijn mening. Deze graag alleen mij aanrekenen en niet mijn geliefden/vrienden/kennissen of een combi daarvan!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 15:21

Ja zeg, iemand van jullie heeft toch zeker wel zin in een bakkie leut met wat lekkers om ondertussen mij effe wat te laten zien???? Boos! Clown Tuurlijk is die handleiding handig maar ik ben daar TE ONGEDULDIG VOOR!!! Boos! Clown Schijnheilig

Nou iemand? Schijnheilig

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 15:22

Oh ja en ik had gister al een uurtje geprobeerd maa rheb zoveel vragen. Dan heb ik een filmpje en wil er muziek achter. Lukt wel maar wel lastig. En dan wil ik met afbeeldingen een titel maken en dan laat ik hem afspelen met de film erachter dan speelt ie de film niet af :S

'Paint' it 'Black'

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:08

Yep ik heb 'm ook en vind het geweldig om filmpjes samen te stellen.
Heb ook geen handleiding gebruikt omdat ik toch wel vind dat hier alles voor zich spreekt. Ben op dit moment een beetje druk, maar als je vragen hebt, pb me gerust.

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:12

Hey wat gek van dat laatste, dat lukt mij wel.
Heb je dan toevallig een niet doorzichtige achtergrond gekozen ofzo, dat het lijkt alsof je film niet meer afspeelt?

Ik zit te prutsen met het opslaan van mijn creaties, heb geprobeerd op cd te branden, om het op de pc te zetten maar ik geloof dat alle mogelijke manieren mislukt zijn.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:34

Als die filmpjes die ik van Maaike, Geeske, Friso, Propala etc. heb gemaakt, heb ik allen met pinnacle 8 in elkaar gezet.

ff offtopic: Zie nu het filmpje van de keuring.. en damn.. ben écht wel afgevallen Haha!

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:39

Dat dacht ik al, want alle effecten enzo kwamen me al zo bekend voor Haha!
Blijkt nu dat ik het toch goed opgeslagen heb, met Mediaplayer kan ik het wel afspelen, met Real Player niet.
Nu nog uitzoeken hoe ik grotere stills krijg.
Ik doe nu printscreen maar is toch niet zo scherp en zijn maar hele kleine beeldjes.

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:41

Je hoeft géén printscreen te doen. Die bokbeelden die ik je gaf van Friso zijn ook uit dit programma. Ik zal ff voor je kijken en je hoort het van mij. Knipoog

Honeybee

Berichten: 8912
Geregistreerd: 10-04-01
Woonplaats: Harlingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:51

Ok.. je hebt de film bovenin staan. Je klikt rechts op: verdelen in scene's en dan het aantal seconden per stukje. Makkelijkste is zo weinig mogelijk secondes, waardoor het filmpje zeer makkelijk bewerkbaar is. (of je nou wél of geen stills wilt maken, het blijft makkelijker om een leuke film samen te stellen)

Je neemt één fragment en sleept die naar onderen naar al die vakjes.
Je dubbelklikt dan het betreffende vakje en je krijgt een nieuw venster.
Je klikt dan op: neem een beeld op van de videoingang.
Je ziet dan een videorecorder met rechts het beeld. Dat beeld verschuif je naar het moment waar je een still van wilt maken. Eenmaal daar... klik je op 'neem op' en kiest dan: 'bewaar op schijf'. Je kunt dan zelf kiezen in welk formaat je deze wilt opslaan en welke grootte.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Hier een beeldje uit een filmpje wat ik al eens bewerkt had, dus is de kwaliteit wat minder.

Afbeelding

Afbeelding

Voor nu... moet ik eerst even onder het zonnekanon maar ben straks wel weer thuis. Knipoog

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:59

He tegelijk.
Ik heb het net op een andere manier gedaan.
Gereedschapskist aanklikken en dan 'beeld opnemen', dan draai je het filmpje en dan druk je op het goede moment op 'neem op', maar ik ga ook jouw manier even proberen. Thanks!

Prima

Berichten: 6024
Geregistreerd: 12-08-01
Woonplaats: Bussum & Harskamp :D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 17:09

Je hebt er zo een leer progamma bij toch?

~het komt uit de lengte of uit de breedte~

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 17:22

Prima schreef:
Je hebt er zo een leer progamma bij toch?


'Jawel maar da's nie zo makkelijk als dat iemand het je even verteld Haha!

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 17:26

Hoe kan je bijvoorbeeld dan slowmotion erin krijgen?

'Paint' it 'Black'

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 17:37

Ow slowmotion heb ik al gevonden Haha!

'Paint' it 'Black'


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: chinnie, ComscoreBot, Firegirl, Fly_high, GoogleAdsense, GrapeshotBot, Gwenvd, Jessica_1998, jildou1979, kimberly1995, LouLi, lovelady1, Room_Soesje, Saintelette, SemrushBot, spiritfleur, StalNollie, x_spekkie_x, XxMariellexX en 208 bezoekers