vader of moeder als instructeur/instructrice??????

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

vader of moeder als instructeur/instructrice??????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 07:29

Mijn vader is instructeur en en mijn moeder is instructice *LOL* , zelf vind ik het helemaal niet erg om les van ze te krijgen, het zelfs ook wel erg handig; altijd thuis les, of een goed advies... Tong uitsteken Maar op de club heb ik van iemand anders les, dat is ook wel eens fijn!!!
Wie heeft dat ook? Verward Of wat vind je ervan? Verward

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+



Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:29

In een andere situatie: Ik heb op de basisschool les gehad van mijn moeder. Zij werkte als invalkracht en ik zat in groep 7. Ik vond het vreselijk om mijn moeder voor de klas te hebben, ook al was het maar een paar dagen.
Ik denk dat ik van mijn ouders moeilijker zaken zou aannemen, dan van een "buitenstaander".

* To Belg, or not to Belg *

Indie
Berichten: 1675
Geregistreerd: 06-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:47

ik heb op de basisschool ook wel eens les van mijn moeder gekregen vond dit op zich niet zo erg,maar ik mocht geen "mama" meer zeggen maar "juf" dat was wel raar.
Laatst bijgewerkt door Indie op 20-06-03 08:47, in het totaal 1 keer bewerkt

carin
Berichten: 312
Geregistreerd: 08-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:47

Nououou, Ankie heeft toch ook haar partner als coach ? Als je het zelf prettig vindt, whatever?
En af en toe van een ander les is zowiezo weleens goed, ook als je ouders geen les zouden geven !

Revanches

Berichten: 25680
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: *Ergens in de Achterhoek!!!!*

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 09:07

Ik heb ook gezegd dat ik het ook helemaal geen probleem vind om van een ander les te krijgen. Ik denk zelfs dat het nog beter is. Maar toch wanneer ik les heb van mijn ouders beschouw ik mijn ouders even als instructrice/instructeur, en niet even als mijn ouders!!!

Dressuur is een jurysport,als je daar niet tegen kunt,moet je er ook niet aan beginnen!!
+:)+ Wil je mijn fotografiewerk volgen?? Klik HIER voor mijn FB pagina. Een like, zou ik leuk vinden. +:)+

Karinnn

Berichten: 733
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:12

Ik zou het ook niet erg vinden, mijn vader is ook mijn baas op het werk en zie hem hier als baas en thuis als m,n vader!! En het scheelt je waarschijnlijk veel geld!! Tong uitsteken

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:27

Ik moet er niet aandenken
Gelukkig hebben zowel mijn ouders als mijn vriend de balluh verstand van paardrijden Haha! (alhoewel mijn vriend het wel erg graag wil leren en me constant aan de kop zeurt waarom ik dit en dat doe tijdens het rijden)

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:28

Mijn moeder is ook instructrice, dit gaaf soms goed en soms ook helemaal niet!!
Als ik de proef oefen heeft ze nog wel goede tips, zij kan het zien, ik zit er alleen maar op.. Maar als ik gewoon mn paard train wordt het echt oorlog! We weten het allebei beter en moeder en kind durven alles tegen elkaar te zeggen...

She's my lady Lovers

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:21

Mijn zusje is mijn instructrice Haha!
En zij is 5 jaar jonger dan ik, maar werkt in de paarden.

Maar ik wil als ik ooit aan kinderen begin niet mijn eigen kinderen les geven. Ik heb nu wel eens kinderen van collega's in de klas, maar dat is ook niet altijd even leuk hoor.

loulou

Berichten: 14805
Geregistreerd: 12-09-01
Woonplaats: heesch (brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:05

ik moet er zelf ook niet aan denken.
ik heb wel andere mensen gezien die les/aanwijzingen kregen van hun ouders. maar meestal werkte dit niet goed. volgens mij luisteren kinderen ook minder goed naar hun ouders als naar een ander lesgeefmens.
en dit geld niet alleen bij paardrijden maar ook bij andere sporten. bij voetbal zie je soms vaders langs de kant aanwijzingen geven aan hun kind en maar schreeuwen, denken ze nou echt dat hun kind dat leuk vind Frusty
ken kinderen die zijn gestopt met hun sport omdat hun ouders steeds aanwijzingen gaven en stonden te schreeuwen enz.
gelukkig hebben m'n ouders geen verstand van paarden Lachen

wat trouwens ook erg irri is zijn ouders die commentaar gaan geven terwijl hun kind les krijgt van een instructeur!

Margreet

Berichten: 18322
Geregistreerd: 24-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:12

Het is denk ik zo gek nog niet...

Je ziet het regelmatig dat de "kinderen van..." het goed doen in de sport.
Denk aan bijvoorbeeld Marlies van Baalen of Imke Bartels en van de springruiters rijdt er ook wel het een en ander aan kinderen niet onverdienstelijk rond.
Je kansen om iets te bereiken zijn een stuk groter denk ik als paps of mams in de paarden zit en/of een zak geld heeft/geeft.

Nulla tenaci invia est via

flettie

Berichten: 8652
Geregistreerd: 19-09-02
Woonplaats: Osterwald (Dld)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 19:00

Margreet schreef:
Je kansen om iets te bereiken zijn een stuk groter denk ik als paps of mams in de paarden zit en/of een zak geld heeft/geeft.

Met name het laatste is volgens mij erg belangrijk Knipoog Al kun je nog zo goed les krijgen van (een van) je ouders als ze geen zak met geld hebben om een pony/paard voor je te kopen, stalling te betalen, alle kosten die een clublidmaatschap+wedstrijden met zich meebrengen dan kom je alsnog niet zo ver.

Dunla B+12 L1+18, L2+11, M1+19, M2+6

Carolinef

Berichten: 4939
Geregistreerd: 30-03-03
Woonplaats: Sleeuwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 22:19

Lijkt mij ideaal maarja die van mij hadden altijd een 9 tot 5 baan en nee helaas niet in de paardenwereld

Ubie (Brusvein) Haakon (Hisco) en Indigo (Ismo) onze 3 Fjorden musketiers!!!
http://www.bokt.nl/markt/ad/17225/rober ... o-boek-pre

CM_

Berichten: 26904
Geregistreerd: 19-04-03
Woonplaats: Stal Niveau Herpen !!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 20:01

ik heb veel mensen gezien waarbij de ouders lesgaven
idd luisteren kinderen zelden naar hun ouders, ik ben blij dat mijn ouders er ook de ballen verstand van hebben jeetje dan zeggenz e elke keer oook dat je moet gaan mesten of dat ie vies is, weet ik veel.wel jamnmer dat ze geen stal hebben Boos! maar ik zou geen les van ouders willen hebben
(ik heb btw wel superfooks hoor Haha!:D)

JollyJumper

Berichten: 1325
Geregistreerd: 17-12-02
Woonplaats: Vortum Mullem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:32

Ik help mijn zoon Rick (van bijna 10) wel altijd met opzadelen enzo maar les geven doe ik na de eerste week niet meer. We hebben echt binnen 2 minuten oorlog omdat hij mij niet als instructrice wil zien maar als moeder waar hij alles tegen mag zeggen. Dus heeft hij nu les van de moeder van een vriendje (die ook instructrice is van onze ponyclub) en dat gaat perfect.

Jumper 15-05-1991 - 15-07-2007 in mijn hart voor altijd
Maar Sanchez en ik maken een nieuw begin, al M1 + 0 Haha!

Nistria
Berichten: 3239
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Beneden Leeuwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:10

carin schreef:
Nououou, Ankie heeft toch ook haar partner als coach ? Als je het zelf prettig vindt, whatever?


Poeh heb je wel eens zo'n training meegemaakt???

Ik snap niet dat zij werk en prive gescheiden kunnen houden...

She's my lady Lovers

Nimmy

Berichten: 3922
Geregistreerd: 01-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 09:29

mijn vader denkt nu hij me wekelijks naar les brengt met de trailer en staat te kijken dat hij wel weet hoe het moet, en de hele terugreis krijg ik t horen wat de instructrice tegen anderen in de les heeft gezegt, wat de helft van de tijd niet eens iets met mijn pony en mij te maken heeft. zwaar irritant, zou er niet aan moeten denken les van hem of mn moeder te krijgen, dat wordt knallende ruzie.

Riëtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 21:10

Bij mij is het juist andersom. Ik geef mijn vader min of meer les op Des. Tenminste ik doe een poging, als hij erop zit, heeft ie z'n gehoorapparaatjes niet in, en verstaat ie bijna niets. Dus probeer ik het vooraf uit te leggen of achteraf.

Om mijn kind later echt les te geven, nee, dat doet ie maar op de manege, kan ie ook op verschillende pony's leren rijden. Als ie een keer wat advies wil hebben zal ik dat natuurlijk wel geven....


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers