Anouk op bezoek in Bunnik

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Anouk op bezoek in Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 13:01

Ben ik weer!
Gisteren is Anouk (@noukie) bij Evert en mij op bezoek geweest in Bunnik. We hadden eerst afgesproken in een eettentje in Driebergen om even lekker te lunchen.
Daarna zijn we naar Bunnik gereden en hebben Evert en Anouk kennis gemaakt in de wei...
Even lekker gepoetst en opgezadeld.. (Anouk had haar dressuurzadel meegenomen in verband met mijn Quest for the Perfect Saddle)
Toen zijn we erop gegaan en zijn we aan de gang gegaan met het netjes voorwaarts neerwaarts rijden. Ik heb zelf de neiging om links veel meer kracht in mijn handen en te nemen waardoor Evert op die kant ook veel meer vasthoud..
Anouk heeft toen eerst even voorgedaan hoe het moest Haha! en toen ben ik er weer opgekropen, met de nodige aanwijzing lukt het op een gegeven moment best aardig....
Al met al een supergezellig middag met lekker weer waar ik ook nog veel van heb opgestoken. Thanx Anouk! en ik kom zeker een keer kijken bij saartje!!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Joyceee86

Berichten: 5703
Geregistreerd: 25-11-02
Woonplaats: vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:32

oww ik zie alleen maar de 1e 4 Boos! mare je houd je handen wel erg laag, maar het ziet er wel netjes uit

SaisjeKiekie
Berichten: 841
Geregistreerd: 07-06-03
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:00

Ik zie ze allemaal, mooie foto's!

Haha!

Rinske

Berichten: 25110
Geregistreerd: 16-04-02
Woonplaats: Loon op Zand

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 14:19

Je kunt inderdaad goed zien dat je met je linkerhand heel veel kracht zet en je handen wat vast zet, maar super dat er aan gewerkt wordt natuurlijk! Lachen

bren

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-02-02
Woonplaats: noord holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:20

ik zie alleen de laatste 5 fotos Lips are sealed ,ziet er netjes uit hoor kan nog aan gewrkt worden maar bij wie niet.gr

21-10 indoor mm Barsingerhorn

_Tanja_

Berichten: 5860
Geregistreerd: 21-12-02
Woonplaats: tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:21

k zie helemaal GEEN foto's

Time flies when you're having fun!
Hij is eindelijk van mij :D
[RT-HAW] Brendon (fries) voor het eerst op HAW

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:26

ik zie alleen de laatste

Like a shooting star

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:30

zie nu wel alles... het spijt me dat ik het zeg..maar het ziet er niet egt naar uit dat het paard het ontspannen en vrijwillig doet!

Like a shooting star

Loeser

Berichten: 2578
Geregistreerd: 09-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:31

dat bedoel ik alleen met die man hor!

Like a shooting star

Anneke
Berichten: 6668
Geregistreerd: 13-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:35

Mooi paard. Lachen
Je ziet idd dat je veel kracht zet met links, en daarmee het paard wat 'dwarszit'. Je zou je handen een stuk naar voren moeten doen, ik denk dat dat al scheelt, en je er veel meer mee bereikt. Lachen

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 17:48

Loeser schreef:
dat bedoel ik alleen met die man hor!


That's me! Die man Haha! Evert wordt idd een beetje narrig als er wat meer van hem gevraagd wordt... en ik moet zelf ook nog een hele hoop leren (rijd pas vanaf september vorig jaar ) Voorheen liet ik em eigenlijk maar gewoon een beetje lopen, maar nu die echt aan de slag moet.... zal ie toch aan moeten wennen...

Krieltje

Berichten: 2992
Geregistreerd: 26-01-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:52

Zier er goed uit Mark, probeer alleen nog ff je hakken naar beneden te houden Knipoog

Gezocht, verzorgpaardje omg. Eindhoven

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:58

ziet er leuk uit, idd, hakken naar beneden, handen iets hoger en minder trekken aan de mond, ietsjes meer ontspannen! dan ziet het er super uit!
verder hele gave foto's!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Sting

Berichten: 12857
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:03

handen iets hoger, maar verder leuk!
Mooi hoofdstel Haha!

Anoukie

Berichten: 12609
Geregistreerd: 01-08-02
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:11

Auw, ik wist niet dat je deze foto's ook op Bokt zou zetten,... Bloos Ik had je nog zo gevraagd om die niet charmante foto's van mij eraf te halen,...

Ik heb Mark ook geprobeerd te helpen met Evert, Mark is links nog sterker dan rechts en daar loopt het paard dan ook helemaal naar. Zodra hij links losliet (en Evert dus ook), ging het al beter. Hij trapt zijn hakken al beter uit, maar het is ook moeilijk om met een lang been te rijden als je paard niet op je been is (en als je zo lang bent als Mark op een eigenlijk te klein paard). Ik zit nu zelf op deze foto's ook niet echt met de meest keurig uitgetrapte hakken ,...

Evert is ook zeeeeeeer flegmatiek, houdt er niet echt van om te werken Haha!. Zodra ik erop ging, was het ook meteen met die staart zwiepen en oortjes zo van: He wat doe JIJ er nou op??? Maar na een tijdje leek hij zich er wel bij neer te leggen.

Die 4e foto vind ik wel erg mooi, daar loopt Evert wel mooi rond en nageeflijk. In de stap ging dat met sommige stukken al redelijk, in draf was het allemaal wat moeilijker he Mark?

Al met al een leuke en erg warme en zonnige dag. Ik was op de Tyrza clinic al verbrand in mijn gezicht, nu waren mijn armen 2 rode worstjes aan het einde van de dag Haha! !

sharir

Berichten: 2576
Geregistreerd: 15-02-03
Woonplaats: ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:31

wat een leuk paard..
ziet er ook netjes uit hoor... *LOL*

Vasco nog altijd mis ik je
Peline mijn nieuwe topper

Paulien

Berichten: 2885
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 06:16

als je kijkt hoe je knieƫn zitten op de foto zie je ook dat je naar mijn idee wat te kort zit, probeer ook eens wat langer te gaan zitten, beugels 1 of 2 gaatjes langer?

trotse moeder van 2 prinsesjes


rhijnauwen

Berichten: 5044
Geregistreerd: 31-05-01
Woonplaats: Bunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 09:02

ik denk dat het voor het inwerken toch beter is als de beugels een gat of 3 langer gedaan worden, dat zal wel wennen zijn, maar op die manier kun je beter inwerken met houding/zit/benen. de benen van de ruiter horen los langs/aan het paard te hangen. Je handen moeten rechtop en een stukje hoger, zodat je minder teurgwerkt, een paard zal pas eerlijk nageven als hij van achteren naar voren wordt gereden, van het been naar de hand toe, dus vasthouden, trekken heeft niets met nageven te maken! maar met goede instructie zal dat allemaal best goed gaan komen! leuk trouwens dat jullie elkaar zo 'gevonden' hebben (paard gered van de slacht, jij rijd nog zo kort, leuk!)

facebook: https://www.facebook.com/StalRhijnauwen
pensionstal sinds 1981 met veel buiten (hele jaar-hele dag)voor de paarden en overdekte bak nabij de Uithof/Science Park

Diana_Mabel

Berichten: 7044
Geregistreerd: 04-02-02
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 12:34

Zo te zien heb je al veel geleerd met Evert en als ik je profiel lees ben je er serieus met paardijden bezig.
Ik geloof dat je nooit uitgeleerd bent met paarden maar je zit op de goede weg en Evert ziet er erg goed uit!

Hippisch ondernemer op het gebied van paardenwelzijn

"The best way we can show respect for our equine friends is to honor how they're made."
~ Dr. Juliet M. Getty

Loolapelooza

Berichten: 5911
Geregistreerd: 31-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 15:06

Ziet er al goed uit, nog een paar lesjes van Jan Hansen en dan komt alles goed Knipoog

Ik zal je een kleine tip geven (hoef je niet op te volgen maar ik geef hem gewoon even). Ik heb namelijk ook de moeite met het op de plaats houden der handen Schijnheilig Tong uitsteken
Mijn linkerhand blijft vrij goed waar hij zijn moet , maar mijn rechter gaat altijd een eigen leven leiden
Mijn instructrice kwam toen met deze ingenieuze tip Haha!

Hij bestaat er uit dat je handen minder speling krijgen om elks een eigen richting uit te gaan. Ik wou het proberen uit te leggen maar een foto-reportage leek me handiger (had enkel geen heuse teugels beschikbaar achter de computer dus heb het met de telefoondraad gedaan Tong uitsteken )

Stel je voor dat dit je teugels zijn Schijnheilig
Afbeelding

Dan neem je ze vast zoals het hoort ...
(heb ik geen foto van omdat het lastig was foto's maken zo met je digi tussen knie en kin, afdrukken met je kin en er dan nog tegelijkertijd voor zorgen dat je handen en "teugels" in beeld waren Tong uitsteken )
Maar je weet wel hoe je de teugels moet vast houden Schijnheilig

De overschot draai je in een lus
Afbeelding

Die lus neem je bij in je handen tussen pink en ringvinger.
Afbeelding

Zo dus
Afbeelding

En dan -> rijden maar *LOL*
Afbeelding

Het zit dus zo dat je handen nu veel minder de kans hebben om een halve meter te verschuiven van waar ze horen. Tong uitsteken En als je 1 "goede" hand hebt helpt hij de ander door deze manier ook beter in de juiste houding te houden.
Mij zie je dus vaak zo rijden Schijnheilig Tong uitsteken
Dat helpt je wat extra om net door een "moeilijk" punt door te breken. Als je handen immers alle kanten op gaan en een hele tijd terug werken ofzo werkt het paard ook niet super mee Schijnheilig
Maar let op, het is geen wondermiddel , slecht een hulp Haha!
Maar eens je paard weer mee is dan kun je weer verder oefenen zonder die lus en neem je je teugels terug normaal.
Het werkt Lachen (bij mij toch Tong uitsteken )

Succes! Haha!

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 16:39

Hee, thanx voor uitvoerige uitleg Laura! Die tip ga ik zeker uitproberen! Ben de laatste tijd ook veel meer bezig met mijn handhouding.... tis nog niet lang geleden (en zelf nu ook nog) dat ik vaak met pianohandjes reed....

MarkKH
Berichten: 551
Geregistreerd: 18-11-02
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 16:41

Anoukie schreef:
Auw, ik wist niet dat je deze foto's ook op Bokt zou zetten,... Bloos Ik had je nog zo gevraagd om die niet charmante foto's van mij eraf te halen,...


Ach kom op noukie! Ze zijn allemaal erg charmant hoor Vingers aflikken

Haagsemeid

Berichten: 6536
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: leidschendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:49

Leuk paard,

Alleen teugels hoger, iets dichterbij elkaar.
Opzich kunnen de teugels korter en de beugels langer.

Hakken naar beneden en tenen naar binnen.

Het is alleen maar om te verbeteren niet om te zeuren

22 Januari verwachten we ons kleintje


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 68 bezoekers