[VD] Hoe lang aan het oefenen? Hoeveel kunstjes?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Marieke_456
Berichten: 4608
Geregistreerd: 14-06-02

[VD] Hoe lang aan het oefenen? Hoeveel kunstjes?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-06-03 09:58

Hey,
Hoe lang zijn jullie al bezig met VD? En hoe veel hebben jullie al berijkt?
Ik ben nu met Timon (nog maar) een jaar bezig en hij kan eigenlijk alles al, buigen, compliment, knielen, liggen, steigeren, pas en op het blok.
En jullie? Haha!


dagami

Berichten: 2323
Geregistreerd: 10-09-02
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 13:46

Vorig jaar zomer ben ik denk ik ongeveer begonnen met Mirei. Ik had haar toen alleen spaanse pas stilstaand en een beetje buigen geleerd (kon ze toen nog helemaal niet zo goed trouwens Haha!)
Toen ben ik een hele tijd helemaal niet meer met VD bezig geweest, begon er pas weer mee in januari dit jaar. Vanaf toen ben ik Mirei allemaal verschillende kunstjes gaan leren en vandaag de dag kan ze de buiging, spaanse pas stilstaand (lopend lijkt nog nergens op Haha!), flemen op commando, rondje draaien op commando, op het blok, spaanse pas stilstaand op t blok, steigeren, voetballen en zwaaien met een doek Lachen

Ohja en met Lent ben ik ook "echt" begonnen in januari en die begint nu pas t hele idee van "voet" te begrijpen Haha!

Neem ook eens een kijkje op het Vrijheidsdressuurforum!!

smiley

Berichten: 2795
Geregistreerd: 12-05-02
Woonplaats: Biezenmortel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 16:58

Ik ben nu 2/3 maanden bezig mer vrijheidsdressuur. Hij kan nu ondertussen:
- Spaanse Pas/polka onder het zadel en 'los'
- Buigen
- Compliment
- De zweep op commando los en vasthouden.

Hij heeft nog de meeste moeite met de spaanse pas.

Bob Marshall boomloos westernzadel te koop. PB voor meer info.

pacster

Berichten: 709
Geregistreerd: 24-04-03
Woonplaats: ruurlo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 19:08

ik ben met impact net begonnen.. hij kan nu de basis heel goed.. *LOL* en voet.. ik ben nu bezig met buigen.. hij weet al dat wanneer ik buig zeg en onder zijn buik tik, hij tussen zijn benen moet zoeken naar een koekje.. Haha!

euhm.. Scheve mond

luna_cockie

Berichten: 2167
Geregistreerd: 18-06-02
Woonplaats: Djalamabad

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:58

Ik ben nu ongeveer een half jaartje bezig met luna.
Ze kan nu de spaanse pas,knie,buigen,compliment,steigeren,bokken,capriool-achtig-iets,op het blok en der achterbeentjes optillen.

HARDCORE
DE HARDE KERN
DE ONDERGROND


Elke

Berichten: 5885
Geregistreerd: 15-10-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:35

ik ben al ruim een half jaar bezig en Cor kan, spaanse pas, polka, buigen, compliment als hij zin heeft, steigeren, op het blok, spaanse pas op het blok.

Ik ben nou vooral bezig met de lange lijnen en we zijn nou met het wijken en de spaanse pas bezig aan de lange lijnen.

    Lovers ... marko ...
Marko is verkocht...

Pjelk

Berichten: 1957
Geregistreerd: 06-06-02
Woonplaats: Warffum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:29

Ik ben met Pjelk een week bezig met Vd en hij kan al heel goed voetjes geven en het compliment kan hij bijna. Hij komtwel heel dichtbij de grond maar het laatste stukje vind hij eng dus dan hupt hij meteen weer omhoog.
Beau heb ik het compliment al eerder geleerd en dat kan hij nu al zonder snoepje en als ik alleen op de grond tik met mijn hand. Hij blijft dan even zo liggen en krijgt zijn snoepje pas na een paar seconden. Voetjesoptillen kan hij ook.

karleylover

Berichten: 484
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: Leidschenveen (Den Haag)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 14:47

ik denk dat ik met mijn fjord karley ongeveer een half jaar bezig ben en ze kan nu stijgeren buigen spaanse pas op het blok (daar ook de spaanse pas op) uhm...een ssoort van de capriole...en tjah compliment mee bezig verder nog wat kleine dingetjes! ze kan van deze dingen bijna alles ook onder het zadel!!

Tjelle mijn allerliefste fjordje!!

Karley ik zal je nooit vergeten!!

Joyce

Berichten: 6371
Geregistreerd: 02-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 16:14

Met dribbel heb ik ongeveer een jaartje vrijheidsdressuur gedaan. Hij kon liggen, zitten, compliment en voetjes.
Met Veerle ben ik sinds een weekje af en toe de buiging aan het oefenen en eigelijk gaat het al de goede kant op


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 5 bezoekers