Yes, weer twee!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 14:34

Gisteren in de bloedhitte mijn derde dressuurwedstrijd gereden. Door een pauzerend koffiedrinkend jurylid, maar liefst drie kwartier later gereden dan gepland (dus veel te lang op Lamanda gezeten) Boos!

Maar wel weer twee winstpunten en twee lintjes! En weer envelopjes met geld. Ik heb met Lamanda afgesproken dat we van de geldprijzen een nieuwe winterdeken gaan kopen, sindsdien doet ze extra haar best *LOL*

Ik kan nu naar de L1, maar sta voor de twee komende wedstrijden nog aangemeld voor de B. En ik wil in het binnenseizoen niet starten. Ik twijfel nog wat, want volgens mij ben ik ook nog niet helemaal klaar voor de L. Wat denken jullie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:38

goed zeg. proficiat!

Als je er niet helemaal klaar voor bent zou ik het niet doen. En zeker als wat wilt winnen word het toch moeilijker in een klasse die je met oefenen nog niet helemaal voor elkaar hebt.
Neem de tijd zodat alles bevestigd is dan dat je doorde week gaat stresen om toch die ene oefenig er in te krijgen.

succes

ikke

Berichten: 37543
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 14:43

Als je eraan twijfelt dan zou ik nog even niet overstappen. Beter nog even doorwerken en netjes in de ring verschijnen, dan met duvel en geweld naar de L en dan op je platte snuit gaan. Heb van diverse kanten gehoord dat de overstap redelijk groot is, of dat waar is weet ik niet, maar ben zeker van jezelf op het moment dat je in de ring verschijnt. Scheelt al snel een paar punten. Als je in het binnenseizoen niet wilt starten dan zou ik nu niet overgaan maar in het nieuwe seizoen, dan heb je de hele winter om te zorgen dat je goed voor de dag kunt komen.

Mieke
Berichten: 6925
Geregistreerd: 09-02-01
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 09:08

Gefeliciteerd met je punten Mirjam! Die pakken ze je niet meer af! *LOL*

Ik zou ook pas volgend seizoen in de L beginnen als ik jou was. Maakt toch niet uit?

Groetjes Mieke

Lielle

Berichten: 66255
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 09:49

Gefeliciteerd. Wat de overgang naar het L betreft, ik zou eerst thuis eens weat proefjes rijden, eventueel ook een oefenwedstrijdje starten. Dan kun je beter inschatten of je al over wil. Belangrijkste verschil is het wijken, preciezere overgangen, middenstap en middengalop. Persoonlijk vond ik het verschilk niet zo groot, maar het hangt er ook van af of je zelf al meer wedstrijdervaring hebt. En als je twijfelt, ook na overleg met je instructeur, niet doen.

Mirjam

Berichten: 739
Geregistreerd: 03-02-01
Woonplaats: Norg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-08-01 23:45

Thanx voor jullie reacties.
Aan de ene kant vind ik het wel te gek dat we na drie wedstrijden al in de L mogen starten. En aan de andere kant heb ik met Lamanda nog steeds het gevoel dat het weer eens mis kan gaan en alles wat ik dan nu al heb gedaan is mooi meegenomen.

Maar jullie hebben gelijk, bij twijfel moet ik het niet doen. Het wijken voor het been en de middengalop gaan steeds beter, maar de overgangen terug zijn nog niet goed genoeg. En de middenstap heb ik nog nooit gedaan, alhoewel Lamanda een fijne ruime stap heeft.

Dus, jullie hebben me overtuigd: ik doe het niet. Volgend jaar met het buitenseizoen ga ik starten in de L. Hopelijk gaat het dan net zo goed als nu in de B! En ik moet maar eens stoppen me zorgen te maken over mijn knollie.