Katten vraagje, hij drinkt niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Katten vraagje, hij drinkt niet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 20:12

Ik heb sinds een maand een kitten van nu 13 weken.
Superleuk ding,ziet er goed uit,speelt,eet goed,doet alles wat een jong katje hoort te doen.
Alleen drinkt hij niet!! Verward
Ik heb al van alles voorgeschoteld: water,melk,kattenmelk,vanillevla met veel water gemengd,maar wat je ook voor z'n neus zet,hij moet het niet!
Wat nu?
Dit is toch niet normaal of maak ik me weer zorgen om niks?


corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:56

Wat voor voer geef je hem?

Dniesy

Berichten: 2140
Geregistreerd: 02-12-01
Woonplaats: Hoorn (NH)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:59

Hoe lang drinkt hij al niet?
Heb je ook al natvoer(blikvoer) geprobeert en eet hij dat wel, daarmee krijgt hij ook vocht binnen...
Ik zou voor de zekerheid maar even de dierenarts bellen en vragen wat je het best kan doen.


Cathelijne

Berichten: 2411
Geregistreerd: 30-11-01
Woonplaats: Vieux Village sur Mer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:20

Komt hij ook buiten? Vel katten drinken dan uit de plassen op straat en de vijvers in de omgeving.

Bojangles

Berichten: 13704
Geregistreerd: 23-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:39

Heb je niet toevallig een vissenkom waar hij uit likt? Onze katten willen alleen maar water van de vis namelijk, van die gevallen apart Haha!

Joyce de Vos - Horse Charms Webshop - Horse Agility NL - Painting Pony
Let op wegens tijdgebrek en andere bezigheden, ben ik nauwelijks meer actief op Bokt. Graag niet PB-en, maar mailen voor snel bereik :) Bedankt!

Oscar
Forumcoordinator

Berichten: 131994
Geregistreerd: 23-09-01
Woonplaats: Braboland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:27

Ik heb zo'n vermoeden dat je je voor niks zorgen maakt Knipoog
Krijgt je superkater toevallig blikvoer ? Vork
Daar zit zoveel water in dat ze over het algemeen nauwelijks meer extra drinken.
Of komt ie toevallig buiten ?
Onze katten hebben ook zo'n tic, drinken enkel en alleen uit de (vieze) vijver of uit overstroomde bloempotten Verward
Als ie verder gezond is en hij ziet er goed uit en hij plast wel, dan zou ik me geen zorgen maken.

angelfire

Berichten: 4715
Geregistreerd: 26-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:58

Is vanillevla niet erg slecht voor een kitten? Maar als hij echt dorst heeft, drinkt ie echt wel hoor! Onze katten dronken ook altijd veel uit de tuin (spullen waar regenwater in zat) Of hij drinkt als jij het net niet ziet. En als ie natvoer krijgt hoef je je al helemaal geen zorgen te maken. Knipoog Komt goed! Lachen

Jet

Berichten: 11977
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:58

Eentje van ons dronk vaak uit een bloemenvaas, als je pech had, dan lag er 's ochtends zomaar weer een vaas om, kon je weer aan het dweilen... Dus misschien doet die kleine van jou dat ook, of buiten inderdaad, een week zonder water ( vocht) overleeft een kat volgens mij niet, dus hij zal vast wel ergens vocht vandaan halen...
Je kan het eventueel testen door een neepje vel te nemen, als het terugveert, is hij vast niet uitgedroogd, als het zo blijft staan, als je het gepakt hebt, dan zou ik metteen de dierenarts bellen! Succes met je kleine poezebeest!

Miep

Berichten: 1707
Geregistreerd: 13-03-03
Woonplaats: Enschede

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:37

Jet schreef:
Eentje van ons dronk vaak uit een bloemenvaas, als je pech had, dan lag er 's ochtends zomaar weer een vaas om, kon je weer aan het dweilen... Dus misschien doet die kleine van jou dat ook, of buiten inderdaad, een week zonder water ( vocht) overleeft een kat volgens mij niet, dus hij zal vast wel ergens vocht vandaan halen...
Je kan het eventueel testen door een neepje vel te nemen, als het terugveert, is hij vast niet uitgedroogd, als het zo blijft staan, als je het gepakt hebt, dan zou ik metteen de dierenarts bellen! Succes met je kleine poezebeest!


Een week zonder vocht zal hij idd niet overleven, maar hij krijgt ook vocht door middel van het voer.

Groetjes Miep Knipoog

* Profiel aangepast, nu met foto's *

youngster

Berichten: 26261
Geregistreerd: 21-03-02
Woonplaats: Utrechtse Heuvelrug!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 11:06

Onze katten drinken alleen uit een kom op de verwarming, zo hebben ze in de winter warm water..
Boven hebben we nog wat water staan in een klein kopje.. als het maar goed onhandig is dan drinken ze er wel uit..

Wise Guy 2003-2006

Schoonheidssalon, permanente make-up, wimperextensions en Shellac studio
http://www.mooibijmarielle.nl

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 13:03

blikvoer voorziet idd 80% van de waterbehoefte. Toen mijn kat dat nog kreeg was ik ook bang dat hij niet dronk. Nu krijgt hij Royal Canin droogvoer waar alles inzit en drinkt hij veel meer. Lijkt meer oomdat hij nu droogvoer krijgt. Pak ter controle eens een stukje vacht beet en til het op. Blijft het in een bobbel staan dan heeft hij last van uitdroging en zou ik rap naar de dierenarts gaan.

Niets zo charmant als een paard in her land.

Pipi

Berichten: 4077
Geregistreerd: 25-04-02
Woonplaats: Poeldijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 14:21

Waarschijnlijk maak ik me toch druk om niks.
Hij krijgt Whiskas voor jonge katjes en droogvoer eet hij niet of nauwelijks,ja ik weet het,hij is nu al verwend Haha!
Hij ziet er supergezond en glanzend uit en plast en poept goed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Apacheshadow, DaphneR93, GrapeshotBot en 126 bezoekers