Bossen rond Breda

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Bossen rond Breda

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 20:45

Hallo allemaal, ik heb weer een woonadvies nodig! Dit keer niet over de Veluwe maar bij Breda. We hebben een mooi huis gezien bij het dorpje Molenschot en dat ligt ong. 800 meter bij het Ulvenhoutsebos vandaan. Nou ligt daar ook een asielzoekerscentrum (Prinsenbos). Ik heb niet veel ervaring met azc's en ik vraag me af of het veilig is om daar in de buurt alleen als meisje kan gaan rijden? Of moet ik bepaalde gereedschappen meenemen als ik een bosrit ga maken? Ik heb wel gezien dat er erg veel paardenvolk in de buurt rondhuist. Dat lijkt me toch wel erg gezellig. Kent iemand van jullie die buurt of woont iemand daar? Graag hoor ik jullie ervaringen!
Nou, ik hoor het nog wel.
Groetjes

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 20:51

Ik woonde tot een jaar geleden in Breda. Te paard ben ik in die omgeving nog niet geweest, maar ik heb van die mensen nooit last gehad (kwam daar weleens op de fiets).
Trouwens, hoezo vooroordeel?

Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 20:53

nah, dat valt best mee hoor. Ik vroeg me dat gewoon af. Het zou natuurlijk banketstaaf zijn als je zo'n duur huis koopt en je kunt niet in het bos gaan rijden. Ik heb ook gelezen in de krant dat daar nog een steekpartij is geweest. Als het daarbij dan blijft, vind ik het prima hoor. Ik moet me toch wel een beetje veilig voelen, toch?

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:41

Mijn zus woont sinds een paar jaar in Molenschot, en met veel plezier. Heb haar nooit iets horen vertellen over een azc. In Molenschot zijn geen winkels behalve een ruitersportzaak Lachen. Sinds korte tijd is er wel een mini marktje. Ik denk dat Molenschot geen slechte keuze is om te wonen!

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:13

nee hoor, je hebt geen Uzi's ed nodig. Ik woon in oosterhout en m'n paard staat in Breda/Teteringen (precies op de grens Haha! ). Ik rijd vaak in Dorst/Oosterhout/Molenschot/Bavel en noem maar op maar ben nog nooit engerds tegengekomen. De asielzoekers en andere mensen waarvan je vaak denkt Lips are sealed zijn vaak heel aardig als je ze te paard tegenkomt en zeggen je dan gedag in het engels of beginnen een praatje "beautifull horse" haha. Ik zou zelf best in Molenscot willen wonen maar heb helaas geen molenschot centen. Hou het maar fijn bij ohout en ga lekker in Molenschot en omgeving rijden. Misschien kom ik je nog wel eens tegen daar.

StalDoorstap

Berichten: 6691
Geregistreerd: 19-04-02
Woonplaats: Zundert

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:39

Het Ulvenhoutse/Chaamse bos is GEWELDIG om in te rijden!
Mijn huisgenoot heeft in Ulvenhout nog een hobbymanege (zat ik eerst ook in), pal aan dat bos, en misschien kun je bij hen aansluiting zoeken.........
Hij organiseert ook regelmatig wat.

Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-03 23:56

Wat een leuke reacties! Nou, dat stelt me wel een beetje gerust. Zelf heb ik mijn paard nu ook vlakbij een azc staan en daar heb ik inderdaad nooit last van maar die is ook niet zo groot als Prinsenbos. Ze zeggen je altijd leuk gedag enzo. We hebben van't weekend een stuk gewandeld in het bos daar en het is daar echt heel gaaf. Tegen de tijd dat het echt doorgaat zal ik jullie wel inlichten. Ik zou het erg leuk vinden om eens het bos te verkennen met iemand. Zelf ken ik daar verder nog niemand in de buurt ofzo maar genoeg paardenvolk in Molenschot volgens mij.
Groetjes

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:33

Hey ik woon niet in Breda,(wel in roosendaal Tong uitsteken ) maar ben wel enkele keren (tijdje geleden) in dat bos geweest.. Was wel een vent of ie vroeg of ie mijn paard om mocht eten Maarja, verder zijn ze daar heel vriendelijk en heb er een keer een wedstrijdje gehouden met een wielrenner..(ik te paard hij op de fiets) .. Lekker offtopic maarja..
Maar leuk,toch nog bokkers hier in de buurt haha,voelde me al zo alleen..

Groetjes!

Mickey

Berichten: 34755
Geregistreerd: 25-02-01
Woonplaats: Daar waar mijn huis woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 12:39

Als jij in Molenschot gaat wonen, kun je volgens mij ook heel goed bij Surea gaat rijden. (Stikt het 's zomers geloof ik wel van de dazen hoor Knipoog ) Verder zijn al die bossen die Natascha opnoemt ook goed te doen. Verder kun je je paard altijd even opladen en naar de Drunense Duinen rijden, daar ben je dan ook wel in een half uurtje volgens mij Knipoog

Natascha

Berichten: 6847
Geregistreerd: 07-02-01
Woonplaats: Ankh Morpork

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:24

en als je hem niet oplaadt in 3,5 uur rustig stap en draf Haha!

ghisje
Berichten: 538
Geregistreerd: 05-06-03
Woonplaats: op de grens van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:52

Ik rijd zelf altijd in de teteringse bossen omdat cindy in den hout staat. Maar heb nooit problemen gehoord over mensen die daar in het bos rijden. Als je paard tegen een zweep kan je die meenemen tijdens het rijden. Bij mijn vorige verzorgpaardje deed ik dat ook altijd, maar dat was vooral omdat ik honden tegen kwam bij erven die beten. Mocht je een keertje richting de teteringse bossen komen dan rijd ik graag met je mee. Veel plezier in je nieuwe huisje

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 18:22

ik heb daar jarenlang paard gereden, zowel in Ulvenhoutse bossen, Chaam en het Mastbos, het enige dat ik daar wel eens gezien heb, zijn blote homo''s, maar dan zit je al bij Galder. Minder plezierig zijn de dazen en de eikenprocessierupsen die je daar hebt, maar paardrij mogelijkheden zijn er overvloedig!

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:25

Bij Galder is er inderdaad een stuk waar je naakte mensen tegen komt Voor de rest kun je oberal heel fijn rijden!! Maar dat stuk bij Galder kun je ook ontwijken Knipoog En via het Mastbos kun je idd naar het Ulvenhoutse bos en Chammse bos en zelfs nog verder!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:55

Wij hebben vrienden in Ulvenhout wonen, mooie omgeving! In augustus gaan we naar de tinkerkeuring in Houten en nemen Gammon daarna mee naar het Bosje bij U'hout voor een BBQ. De dag erna gaan we in het bos rijden. Lachen

Moritz

Berichten: 284
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Huizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:57

je neemt je paard mee voor een BBQ???? Zielig voor je paard hoor *grijns*

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:35

Mijn eerste vriendje kwam uit Ulvenhout, in een ver verleden, ik kom oorspronkelijk uit Breda. Teteringen ken ik ook vrij goed omdat dat aan Breda ligt en ik vanaf een jaar of 10 daar lessen kreeg in de manege. Vanuit die manege reed je zó de Teteringse bossen in. Gammon zal wel uitkijken naar die BBQ! Lachen

liberty

Berichten: 17286
Geregistreerd: 21-09-01
Woonplaats: Breda

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:16

Ben er vandaag weer geweest, en was vergeten te vertellen dat er soms wel eens oefeningen van het leger gehouden worden op de Galderse Hei, wat dus vandaag was Haha!

Pellie

Berichten: 16935
Geregistreerd: 19-08-02
Woonplaats: Ouwsterhaule (frl)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 00:03

Moritz schreef:
je neemt je paard mee voor een BBQ???? Zielig voor je paard hoor *grijns*


hihihi ja grappig hè? hij weet het nog niet hoor... Haha!

Huisvrouw

Berichten: 1201
Geregistreerd: 21-05-03
Woonplaats: Doorn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-06-03 17:37

We hebben van de week het huis van binnen bekeken, echt geweldig maar ja, er zit een olietank zonder schone grondverklaring dus dat moeten we nog effe regelen. Best handig al die tips. Dan weet ik ook dat ik in die streken nog wat verder kan zoeken voor als dit huis niks wordt.
Zelf neem ik altijd een zweep mee als ik in het bos ga rijden om vieze mannen een tik te verkopen (als ze daar tenminste dan niet van houden)
Groetjes

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:07

Huisvrouw schreef:
Zelf neem ik altijd een zweep mee als ik in het bos ga rijden om vieze mannen een tik te verkopen (als ze daar tenminste dan niet van houden)
Groetjes


ahhahahaha!

Enne nog iets, als jullie toch geen interesse meer hebben in dat huis,wil je mij dan even pb'en..Wij zoeken ook nog iets namelijk..

groetjes!

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 21:52

Tja, ik durf het bijna niet te zeggen.... ik heb op een manege gewoond en gewerkt, waarbij een AZC naast was (650 mensen) en ik heb daar dus wel last van gehad. Omdat ik samen met een collega, de enige was die daar s'n achts waren heb ik regelmatig mensen aan de deur gehad die me behoorlijk bang hebben gemaakt. Bovendien heb ik een overval meegemaakt (met mes) van 2 bewoners, en dat zal ik nooit meer vergeten.

flicka

Berichten: 5575
Geregistreerd: 17-08-02
Woonplaats: Brabantse land

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-03 22:12

Jammer Mist dat je zoiets moest meemaken. Er zijn natuurlijk meer verhalen met slechte ervaringen met asielzoekers. Het is nu eenmaal een feit dat sommigen mensen een criminele inslag hebben en nu heb ik het niet alleen over asielzoekers hoor. Maar in bepaalde landen heersen andere normen en waarden en vermoorden ze elkaar voor peanuts. Gelukkig heb je de aanval overleefd en ik kan me voorstellen dat je het niet kunt vergeten. Maar hoop toch dat je het over het algemeen van je af kunt zetten en je niet laat beheersen door angst.

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-03 21:08

Jee zeg, dat is andere koek mist..Vreselijk als je zoiets moet meemaken he..Ik heb hier ook al enkele steekpartijen meegemaakt..Mijn vader heeft enkele weken geleden zelfs iemand gereanimeerd na zo een partij..Even een pilsje drinken noemen ze dat...
Wel erg offtopic natuurlijk...
Kan er goed inkomen dat je er nog regelmatig aan denkt..

Groetjes!

Mist

Berichten: 9485
Geregistreerd: 17-02-03
Woonplaats: noord brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-03 16:52

Ik ben niet zo bang uitgevallen, in principe vond ik de overval, die in de bar plaatsvond, minder eng dan een aantal mannen die snachts op de deur staan te bonken ( je begint dan toch te twijfelen aan de stevigheid van de deur- zeker als je alleen bent- die vriend van mij had namelijk zijn eigen kamer) Als ik s'avonds in m'n eentje alle paarden met een zaklantaarn ging controleren nam ik wel altijd een spuitbusje Knock-out gas mee (hartstikke verboden in Nederland maar daar heb ik nou even schijt aan) Meestal kon ik met "verbaal geweld" wel ongenode gasten verdrijven! (of het nou dronken vakantiegangers waren of bewoners van het AZC) Het probleem met (dit) AZC was dat er heel veel illegalen ook zaten (die 2 van de overval waren illegaal-ze zijn later wel gepakt) Ik denk dat heel veel ligt aan de leiding van zo'n AZC. Ik had het ongeluk dat de leiding banger was voor hun eigen veiligheid, dan de omwonenden (ze hebben namelijk een avondklok). Dit concludeer ik uit het feit dat overvallen bij middenstanders in de buurt schering en inslag waren (er waren echt bendes actief) Na de overval, waarbij mijn vriend gewond werd- ben ik, na de politie te hebben gebeld, naar het AZC gerent om de bewaking te halen, die weigerde mee te komen! veel te gevaarlijk zeiden ze! Toen ben ik dus helemaal uit mijn dak gegaan! gelukkig kwam de politie wel snel.

Ik wil alleen maar eventjes zeggen dat als het huis werkelijk heel dicht bij het AZC is, ga er dan een keer langs, en vraag hoe ze de zaken aanpakken! Misschien is er wel niets aan de hand! maar hou mijn verhaal toch in je achterhoofd

KellyenXena

Berichten: 3615
Geregistreerd: 08-04-03
Woonplaats: Roosendaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-03 20:09

PFOE.. zo;n flessie leuke oog spray heb ik nu ook in mijn bezit. Na een zeer groot incident van afgelopen zaterdag..Om een lang verhaal kort te maken..We waren stappen er gingen een paar kerels moeilijk doen tegen mijn vriend,een meid sloeg hem zonder reden vol in zijn gezicht,ik spring er boven op,zei haalt een stuk of 10 vriendinnetjes die met zijn alle gezellig in mijn haren hingen...Gelukkig ben ik wat gewend en zien zei er nu stuk voor stuk zeer ernstig uit .. haha..Ikke niet..Maar voor de zekerheid toch maar een spraytje gehaald..En nog een keer uitgaan in dat gat...Neuhh.