Ervaring Marijke Boïnck?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Ervaring Marijke Boïnck?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 14:53

Heeft er misschien iemand ervaring met werk van Marijke Boïnck van Stal Cherokee? Toevallig kwam ik via via op haar site terecht. Ik heb al via de zoekfunctie geprobeerd iets over haar te vinden op het forum, maar wat ik vind is minimaal en ik ben wel heel benieuwd! Vandaar mijn vraag...


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:12

ik heb niet persoonlijk ervaring met haar werk maar ken wel mensen die dat hebben
en die ervaringen zijn alleen maar positief
1 merrie met kraakbeen verbening die volgens de reguliere DA nooit meer goed zou lopen, loopt nu weer perfect , ze loopt zelf weer wat wedstrijdjes
1 manege pony die tot drie keer toe opgegeven was door drie verschillende DA's , ze is twee weken bij marijke geweest , nu drie jaar later heeft ze nooit meer kreupel gelopen

een vrienin van een vriendin van me is er geweest met haar eigen ijslander en die van een vriendin van haar, beestjes hadden beide wat lichamelijke en vooral geestelijk problemen, alletwee de paarden doen het nu weer super

ook is er nog 1 bokker waarvan ik weet dat die met haar paard bij marijke is geweest(paard heet don geloof ik

zelf heeft marijke ook een hele leuke hengst staan die eingelijk niet meer te redden zou zijn enn nooit gereden zou kunnen worden maar die doet het ook wonderbaarlijk goed

voor meer details pb maar
groetjes sonja

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 18:34

Helemaal niemand verder??

Chantal1973

Berichten: 1737
Geregistreerd: 20-02-03
Woonplaats: Escles Frankijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:04

Hoi,
Ken haar niet, en heb nog nooit iets van haar gehoord.
Maar in de bit heeft ook een stuk gestaan en ik moet zeggen het voelt goed.. en de verhalen op de site zeggen ook genoeg.
Waarom vraag je het eigenlijk?
groetjes

Geniet nu, het is later dan je denkt

Vippie
Berichten: 10408
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Lalaland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:11

Mn vriendin heeft haar paard in behandeling daar. Niks dan lof. Dier was opgegeven zou nooit meer zonder pijn kunnen lopen.
Nu rijdt ze alweer 3 kwartier en zonder problemen, het probleem zat niet waar de vaartsen dachten dat het zat en na 3 behandelingen loopt ze de sterren van de hemel.
Zal dr mailadres ff via PB sturen, moet je dr maar eens mailen.
Viv

De reden dat ik niet meer verander is dat ik mezelf dan niet ben maar een ander!
Bedankt voor alles wat je me hebt gegeven wijffie, dag ezeltje...
Cadiz Ruinenkampioen 2008 en Reserve Ruinenkampioen 2009, 2012, 2014!!!!!
A-zadelproef, STERRUIN!!!!
B+12/ L1+3

Miss_Petit
Berichten: 5447
Geregistreerd: 20-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:13

Ik ben er met school op excursie geweest...

Heel aparte en mooie ervaring...

Ratjetoe
Berichten: 1525
Geregistreerd: 07-03-03
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:53

Hoi,

weet jij zo het adres van haar website uit je hoofd, heb er ook als eens iets over gehoord en zeer geinteresseerd!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:55

www.cherokeepaardentherapie.nl dacht ik!
Miranda: zat jij in Tiel op school???? Je foto's in je profiel werken niet....!
Ik ben er in ieder gaval ook met school geweest.

Don't dream your life, live your dreams!

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:57

link naar site werkt niet. het was wel iets met cherokee!

Don't dream your life, live your dreams!


Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:02


Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

gabyfedde

Berichten: 11895
Geregistreerd: 17-11-02
Woonplaats: Gällivare (Zweeds Lapland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:05

dat was het! er staat een heel don-verhaal op die site!

Don't dream your life, live your dreams!

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 21:22

Myrddin schreef:
Waarom vraag je het eigenlijk?


Uhhhhhh, omdat ik mijn paard anders misschien bij haar wil laten behandelen?? Ik heb Anton Korf ook gebeld, maar aangezien hij nogal ver weg woont (160 km enkele reis) was ik op zoek naar iemand met dezelfde werkwijze die dichter bij woont (Anton wil wel komen, daar niet van, alleen gaat dat effe duren). Alleen zou ik eerst graag horen wat ervaringen van andere mensen zijn. Van Anton heb ik nu genoeg gehoord en ik geef liever iets meer geld bij hem uit dan bij iemand die misschien niet zo goed is (althans minder goede ervaringen). Vandaar mijn vraag!!

kojack

Berichten: 6396
Geregistreerd: 12-10-01
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 21:59

Ik heb ervaring met Marijke !
Ze is een keer bij mijn paard geweest dit is wel jaren geleden gewwest.
Ze heeft toen met mijn paard 'gepraat' ze kwam met dingen aanzetten die ze never nooit had kunnen weten en die na speurwerk van ons ook echt waar bleken te zijn.
Ze heeft ook een paard van een kenis gekocht, die moest afgemaakt worden. Marijke heeft hem opgeknapt en alles ging goed met het paard.
Ik ken dus alleen maar positieve verhalen !
Succes

Wonende aan het eind van de wereld in een hutje midden in het veld...

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 10:11

gabyfedde schreef:
dat was het! er staat een heel don-verhaal op die site!


Yes, yes! Dat verhaal is van mij! Haha!
Marijke is inmiddels een goede vriendin van me geworden en we hebben regelmatig contact.
Ik ken haar al 5 jaar.
Ik heb ook stage bij haar gelopen en zoveel fantastische dingen meegemaakt!!! Echt, paarden vertellen haar van alles. Van heel grappige en (voor ons) onbelangrijke dingen, tot de meest verschrikkelijke en zielige voorvallen.
Het succes van de behandeling hangt wel grotendeels van de welwillendheid van het paard zelf af. Als het dier niet geholpen WIL worden, kan ook Marijke maar weinig beginnen. Dat geld voor zowel de lichamelijke als de mentale problemen.

Wel nog even iets.
Marijke is soms heel moeilijk te bereiken. Ook ikzelf vind dat een nadeel, maar ze is dan ook zo giga druk, dat ze er af en toe een beetje onbereikbaar door wordt. De e-mails worden hoofdzakelijk door haar man Ruud beantwoord en hij kan soms een beetje stug overkomen. Maar hij is wel aardig hoor! Haha!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 11:50

Djilan schreef:
Het succes van de behandeling hangt wel grotendeels van de welwillendheid van het paard zelf af. Als het dier niet geholpen WIL worden, kan ook Marijke maar weinig beginnen. Dat geld voor zowel de lichamelijke als de mentale problemen.


Mijn paard is niet echt welwillend... Hij is een echte binnenvetter en ondanks dat hij een allemansvriendje is laat hij niemand echt helemaal toe. Ik heb ooit het gevoel tegen een muur op te lopen bij hem al is dat de laatste tijd een heel stuk minder. We hebben hem ook al 7,5 jaar, dus dat zou inmiddels wel een beetje mogen.... Met behulp van iemand als Marijke wil ik proberen meer contact met mijn paard te krijgen en hem beter leren begrijpen, omdat zijn gezondheidsproblemen voort komen uit het feit dat hij een binnenvetter is weet ik inmiddels. Hij krijgt ook al homeopathische druppels en het gaat een stuk beter, maar toch... Wat denk jij?? Ik wil het toch gaan proberen daar niet van, maar jij hebt duidelijk meer ervaring hiermee.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 00:25

ik zou het gewoon proberen

Ik ben niet pc en heb ook niet de ambitie dat te worden :evaw:

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 13:12

Wat kost een eerste behandeling bij haar? Ik heb haar site bekeken en ben wel benieuwd. Ik heb een pony die om onverklaarbare reden licht kreuepel is. Ik heb haar gemailt maar ja als ik dat zo hoor is de kans op een snel antwoord niet aanwezig. Mijn vader zal dit zeer sceptisch bekijken en zal dit niet willen finacieren. Dus ben ik op mezelf aangewezen. Ik heb best veel geld voor mijn pony over maar ik wil niet voor de gek gehouden worden en steeds kosten maken als het niet zou helpen. Dus is zij eerlijk in haar behandelmethode to de eigenaar? Dus als ze denkt dat ze er niks meer kan dat ze dat ook zegt of niet weet wat het is.
Hoe moet ik dat zien wat ze dan zo'n eerste keer doet en wat kost dat dus. Bij de reguliere medische zorg kunnen zij mij niet vertellen wat mijn pony mankeert, wel dat hij dus niet goed is maar ja dat wist ik zelf ook wel....

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:14

manon_lin schreef:
Mijn paard is niet echt welwillend... Hij is een echte binnenvetter en ondanks dat hij een allemansvriendje is laat hij niemand echt helemaal toe. Ik heb ooit het gevoel tegen een muur op te lopen bij hem al is dat de laatste tijd een heel stuk minder. We hebben hem ook al 7,5 jaar, dus dat zou inmiddels wel een beetje mogen.... Met behulp van iemand als Marijke wil ik proberen meer contact met mijn paard te krijgen en hem beter leren begrijpen, omdat zijn gezondheidsproblemen voort komen uit het feit dat hij een binnenvetter is weet ik inmiddels. Hij krijgt ook al homeopathische druppels en het gaat een stuk beter, maar toch... Wat denk jij?? Ik wil het toch gaan proberen daar niet van, maar jij hebt duidelijk meer ervaring hiermee.


Dat je paard een binnenvetter is wil niet direct betekenen dat hij niet geholpen wil worden. Sommige paarden hebben (te)veel trots of schamen zich en durven zich daarom niet open te stellen. Marijke prikt daar snel genoeg door heen hoor Haha! .
Soms komt er in het begin niet zoveel uit en dan van het ene op het andere moment vliegen de verhalen Marijke om de oren. Is meestal erg grappig om te zien, want je ziet het paard op dat moment ook gewoon een knop omdraaien.
Ik zeg dus: gewoon proberen. Kans dat het bij Marijke niet wil lukken is ERRUG klein!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:18

Hoi Orionneke,

Een behandeling van een uur (die meestel nogal uitloopt, aangezien ze er geen klok bij houdt Knipoog ) kost 70 euro. Dat is als je met je paard naar haar toe gaat. Aangezien je in Brabant woont is dat denk ik wel te doen.
Als ze naar jou toe moeten komen komt er 50 eurocent per kilometer bij.

Als je meer info wilt kun je denk ik het beste gewoon even bellen. Als je zegt dat je evt. een afspraak wilt maken omdat je paard een probleem heeft is hij zeker behulpzaam.
Je kunt ook nog zeggen dat je via mij bij hun terecht bent gekomen, dat werkt ook nog wel eens Haha! .

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-03 18:22

orionneke schreef:
Dus is zij eerlijk in haar behandelmethode to de eigenaar? Dus als ze denkt dat ze er niks meer kan dat ze dat ook zegt of niet weet wat het is.
Hoe moet ik dat zien wat ze dan zo'n eerste keer doet en wat kost dat dus. Bij de reguliere medische zorg kunnen zij mij niet vertellen wat mijn pony mankeert, wel dat hij dus niet goed is maar ja dat wist ik zelf ook wel....


Nog even ter aansluiting.
marijke is echt heel eerlijk ten opzichte van zowel het paard als de eigenaar! Als ze het niet weet zegt ze dat en ook als ze het paard niet kan helpen.
Ik ken maar heel weinig gevallen waarbij zij denkt dat het geen zin heeft, maar soms laat ze het aan het paard zelf over. Bijvoorbeeld bij een ernstig ziek/verwaarloosd paard weet ik dat ze eens heeft gevraagd aan het paard zelf of hij dacht dat zij hem nog kon helpen. Omdat het paard ja zei (niet letterlijk natuurlijk Knipoog )heeft ze het gedaan en het paard is inmiddels hard op weg om een super gezond en happy paardje te worden!

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 08:53

In iedergeval bedankt voor je informatie! Als ik zelf beter ben zal ik haar eens bellen. Ik neem aan dat zij ook wel aan kan geven hoelang de behandeling duurt.

Nog iets wat ik niet begrijp. Zoals ik van jullie hoor kun je met enkele behandelingen volstaan die niet voor altijd zijn. Ik weet eigenlijk niet wat ze precies doet. Als het paard iets lichamelijks mankeert.........ze is geen medicus of hoe moet ik dat allemaal zien?

manon_lin
Berichten: 382
Geregistreerd: 17-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-03 11:55

Djilan"]
[quote="manon_lin schreef:
Mijn paard is niet echt welwillend... Hij is een echte binnenvetter en ondanks dat hij een allemansvriendje is laat hij niemand echt helemaal toe. Ik heb ooit het gevoel tegen een muur op te lopen bij hem al is dat de laatste tijd een heel stuk minder. We hebben hem ook al 7,5 jaar, dus dat zou inmiddels wel een beetje mogen.... Met behulp van iemand als Marijke wil ik proberen meer contact met mijn paard te krijgen en hem beter leren begrijpen, omdat zijn gezondheidsproblemen voort komen uit het feit dat hij een binnenvetter is weet ik inmiddels. Hij krijgt ook al homeopathische druppels en het gaat een stuk beter, maar toch... Wat denk jij?? Ik wil het toch gaan proberen daar niet van, maar jij hebt duidelijk meer ervaring hiermee.


Dat je paard een binnenvetter is wil niet direct betekenen dat hij niet geholpen wil worden. Sommige paarden hebben (te)veel trots of schamen zich en durven zich daarom niet open te stellen. Marijke prikt daar snel genoeg door heen hoor Haha! .
Soms komt er in het begin niet zoveel uit en dan van het ene op het andere moment vliegen de verhalen Marijke om de oren. Is meestal erg grappig om te zien, want je ziet het paard op dat moment ook gewoon een knop omdraaien.
Ik zeg dus: gewoon proberen. Kans dat het bij Marijke niet wil lukken is ERRUG klein!
[/quote]

Bedankt voor je reactie!! Gewoon ervoor gaan dus. Ik heb mijn keuze denk ik wel gemaakt. Goeie ervaringen, dicht bij huis en goedkoper. Thanks!!

Djilna

Berichten: 31009
Geregistreerd: 20-09-02
Woonplaats: On the trails

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-03 22:23

orionneke schreef:
In iedergeval bedankt voor je informatie!
Graag gedaan hoor!

Citaat:
Nog iets wat ik niet begrijp. Zoals ik van jullie hoor kun je met enkele behandelingen volstaan die niet voor altijd zijn. Ik weet eigenlijk niet wat ze precies doet. Als het paard iets lichamelijks mankeert.........ze is geen medicus of hoe moet ik dat allemaal zien?


Een behandeling is voor de klachten die er op dat moment zijn. Dat geldt net zo goed als voor de behandeling van je dierenarts. Als daarna een nieuwe klacht optreedt kun je voor een nieuwe behandeling kiezen.
De lichamelijke klachten die een paard heeft kan zij in haar eigen lichaam voelen en zo lokaliseren. Ze behandeld die plekken met accupressuur, magnetiseren en kruiden of homeopathie.

Lightning Rose QA (alias Bliksem) en ik zijn Klasse IV/CEI 3* (160km)
Meer dan 2500 wedstrijdkm samen :D
https://poweredbylightning.net/ Over endurancerijden en trailrunnen :)

Zonnetje81
Berichten: 18588
Geregistreerd: 15-08-01
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-03 09:33

Oke nu is het helemaal duidelijk!!! Haha!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bytespider, hagelslag en 42 bezoekers