mijn kat blast nog steeds tegen kitten

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

mijn kat blast nog steeds tegen kitten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 13:40

Kitten nu 1 week en 5 dagen in huis en de oudste poes blaast ,en negeerd haar nog steeds.
Ze komt wel thuis om wat te eten maar ziet ze hem dan smeert ze hem.Heb haar vorige week 2 dagen binnen gehouden en toen weer los gelaten.Ze bleef toen de eerste dag constant thuiskomen en brullen van kom met me mee ergens anders heen denk ik.

Ik heb haar nu maar weer opgesloten in huis om wat meer te wennen maar ze blaast verschrikkelijk en wil graag naar buiten.
Het kitten is niet bang want hij heeft al verscheidene tikken gehad.

Hoe lang moet ik haar nu nog binnen houden voordat ze zich wat op haar gemak gaat voelen.Gewoon laten doormiauen houd vanzelf op.
Het is trouwens een buitenkat die vroeger alleen thuis kwam om te slapen en te eten.
De vreemde kittenlucht is er nu wel af toch?
Wat is jullie advies.

Baytje
Berichten: 405
Geregistreerd: 07-08-02
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:44

hmm, je beschrijft een situatie die mij erg bekend voorkomt...ik dacht "leuk, een vriendje voor mn kat erbij, alleen is maar alleen", maar Jojo dacht er duidelijk anders over, en gebruikte de kleine als squashbal. na een week of 2 heeft Jojo zn biezen gepakt en is een maand van huis geweest. toen ie terug kwam heb ik toch maar besloten t kitten aan kennissen te schenken, en toen kwam Jojo weer een beetje bij...duidelijk geen kat die gezelschap wenste...

Dribbelkont

Berichten: 7350
Geregistreerd: 24-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 14:02

Baytje schreef:
hmm, je beschrijft een situatie die mij erg bekend voorkomt...ik dacht "leuk, een vriendje voor mn kat erbij, alleen is maar alleen", maar Jojo dacht er duidelijk anders over, en gebruikte de kleine als squashbal. na een week of 2 heeft Jojo zn biezen gepakt en is een maand van huis geweest. toen ie terug kwam heb ik toch maar besloten t kitten aan kennissen te schenken, en toen kwam Jojo weer een beetje bij...duidelijk geen kat die gezelschap wenste...

Deze poes woont al samen met haar dochter.Maar 2 weken geleden is onze oude ex kater overleden en daar was ze mee opgeroeid.
Ze heeft zelf 2 jaar geleden een nestje gehad en ging er toen goed mee om.
Haar dochter blaast ze nu ook tegen want die schiet wel goed op met het kitten.
Haar dochter was voor het kitten haar alles spelen met haar dochter en nu blaast ze tegen haar.
Ze is dus wel katten gewend.

corinec
Berichten: 1098
Geregistreerd: 15-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 20:57

Geef je je oude kat nog wel net zoveel aandacht als daarvoor? Hij kan zich ook buitengesloten voelen.

griebels

Berichten: 15354
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Regio Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:40

Katten houden niet van veranderingen. Het heeft bij mij zowat 1 jaar geduurd voor de een de ander kon luchten. Mijn katten komen niet buiten, dus ze kon ook niet vluchten...
Mensen denken er vaak goed aan te doen om een "maatje" te nemen voor die poes die zo alleen is. Maar meestal bevalt dat alleen zijn ze wel. Wat je verder moet doen, kijk het ff aan, en bedenk dan wat het beste is.

Sassje
Berichten: 717
Geregistreerd: 27-06-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:47

katten houden er niet van om iets te 'delen' ze hebben graag het rijkdom voor zichzelf en willen geen andere katten of kleine kinderen die 'meer' aandacht krijgen.

je kan het beste gewoon laten wennen meestal is het na een paar weken! wel in orde.

XJuul

Berichten: 9577
Geregistreerd: 07-03-01
Woonplaats: Den-Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-03 08:36

Wij hadden ook zoiets, we hadden een oud vrouwtje en een volwassen kater. Het vrouwtje ging dood, en toen kwam er een kitten van 4 weken, veel te vroeg bij de moeder weggehaald dus je was de hele dag bezig om dat beestje in leven te houden. De kater bleef wel thuiskomen, maar was echt duidelijk beledigt. Kater kreeg nog net zoveel aandacht, en na een paar weken was hij er wel aan gewend.

"kitten" is nu 3 jaar en de kater vind haar nog steeds niet leuk. Hij is oud en wil rust en de "kleine" is heel druk en speels. Zij wordt nog regelmatig gegrepen door de kater. Meer als waarschuwing van: ,, ik wil niet spelen, ga weg jij!"

Ik zou het gewoon nog eens een paar weken aankijken...