Wat een K** proef heb ik gereden

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Wat een K** proef heb ik gereden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 23:37

Oke vandaag weer wedstrijd in Heerhugowaard, toen we daar aan kwamen was het al aan het regenen en ik moest op gras starten.
Als ik ergens wel een hekel aan heb dan is het.........starten op
gras
De inrijbak was ook niet gesproeid en begon met die wind te stuiven
het zand kwam steeds in mijn ogen en ik bleef wrijven Boos!
1e proef ging wel netjes voor mijn gevoel, in het begin vond ze de
hekjes weer eng maar ik kreeg haar er op een gegeven moment door
heen. Daarna zat er 1,5 uur (!!!!!! Boos! ) tussen de 1e en de 2e proef,
dat is dus veeeels te lang vind ik, ik weet niet precies hoeveel combi's
er mee deden maar het waren er heel wat.

Jaike werd op een gegeven moment moe, ze werd zwaar in mijn handen
maar bleef actief (lees: te actief) en daar bedoel ik mee, bokken bij het aanspringen in galop, de bakrand opeens doodeng vinden en wegspringen dus dat beloofde nog wat voor mijn 2e proef.
Toen ik de ring in ging bleek dus dat de witte hekjes nog enger waren geworden dan de 1e proef, ik had nu ook een andere voorlezer die dus
meteen een fout maakte en me uit mijn concentratie haalde
Bij het aanspringen in galop sprong ze ondertussen weg voor een hekje en ik begon tot mijn kookpunt te komen geloof ik Boos!
Resultaat: een hele slechte proef.

Na een hele tijd was de prijsuitreiking, wonder boven wonder was ik met de 1e proef 1e geworden met 163 punten. Er deed een onwijs mooi paardje mee en ik dacht dat die 1e zou worden, maar nee ik had mazzel.
De tweede proef werd ik 6e met 148 punten Bloos Bloos was eigenlijk nog meer dan ik verwachte.
Het bleek wel dat Jaike moe was en weg wilde, ik deed de klep van de trailer naar beneden en My Dominique liep zo met haar er in terwijl ze
anders altijd mutserig staat te doen
Ben over het algemeen best tevreden dus op naar de volgende wedstrijd Haha!

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl


Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:41

super punten toch!
jammer dat je zelf niet zo tevreden bent
en 2,5 uur tussen die 2 proeven is ook wel extreem lang

maar gefeliciteerd!

Jet

Berichten: 11975
Geregistreerd: 31-01-01
Woonplaats: Anna Paulowna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:16

1,5 uur tussen twee proeven is wel lang, maar ik zet mijn paard dan tussendoor even bij de trailer. ( Als je het tenminste van te voren weet) Hoofdstel uit, evt. zweetdekentje eroverheen en wat hooi voor haar neus. Een half uur van te voren stap ik er dan weer op, dan is ze niet zo moe en heeft evengoed al weer wat van de wedstrijd meegepikt.
Jammer van je tweede proef, maar die eerste was dan toch weer toppie, hoor! Fijn dat ze weer goed de trailer in liep, ze begint het nu vast te leren! Als je trouwens met zoveel schrikken voor jouw gevoel, toch nog 163 punten rijdt, wat wordt dat dan wel niet als ze niet meer schrikt? Goed, hoor, op naar de L1.


spokey

Berichten: 1900
Geregistreerd: 21-02-02
Woonplaats: Heerhugowaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:34

Ik had nog een smsje gestuurd maar snap nu wel waarom je niet gereageerd hebt. Haha!

Wie had je dan uiteindelijk als voorlezer?

Heb je weer zo een mooie beker gewonnen Extreme duivel .

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:14

Ja, de prijzen waren weer uit de kunst!! Haha! Daar doen we het voor he!

Ehmja??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:09

Valt toch heel erg mee?
Maar, waarom heb je zo'n hekel aan gras?

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 09:31

Gras vind ik eng omdat dat meestal een beetje glad is, met regen wordt het nog gladder en daar ga ik voorzichtig van rijden Scheve mond

Jet ik was ook enorm aan het twijfelen of ik haar bij de trailer zou zetten,
ik heb er met een ander meisje overlegt want zij wist ook niet wat te doen. Toen was het op een gegeven moment zo dat er werd gezegd dat er nog 4 starts waren en daarna was ik al aan de beurt. Dus ik weer even losrijden en op een gegeven moment ga ik naar de ring, komt mijn voorganger er uit en zegt dat nog niet iedereen zijn 1e proef had gereden.
Dus ik kon de losrijbak weer in en weer rustig gaan stappen, het was even flink balen want toen zaten er weer 4 voor me Scheve mond

Ik ga zelf wel even witte hekjes fabriceren want Jaike went er maar, kleine keutel Lips are sealed

sorry Sonja dat ik niet terug heb gesmst, maar toen je smste zat ik zelfs nog op die knol en wist ik de uitslagen nog niet. Om een uur of tien werden die pas bekend gemaakt. Toen ik thuis kwam was ik doodmoe en heb het verslag hierboven getypt met mijn ogen half open Dromen

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 10:11

Vaak oefenen op gras? en je stiften goed indraaien, dan kan er niet zo heel veel mis gaan toch? En ik vind nogmaals; die punten uit de ene proef vallen toch nog alles mee? Dat heb je met de andere proef ook weer ruimschoots goed gemaakt? Ik denk dat je best tevreden kan zijn; tenzij je net zo'n perfectionist bent als ik Haha! Ben nl zelf zelden tevreden Bloos Haha!

AMSAMSAMS
Berichten: 400
Geregistreerd: 15-04-02
Woonplaats: NH

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:08

Gefeli! Ik vind het ook helemaal niet verkeerd klinken Knipoog ! Dat met die hekjes went vanzelf Haha! ! Haha, ik zie Idie ook wel zoiets doen.

Kreeg haar trouwens in mijn proefje afgelopen zondag ook niet normaal door de hoek bij A en K Verward ! Was ook wel een heel erg enge hoek *LOL* ! Whahaha!

Wel ellendig dat je zolang tussen je 2 proeven had, vind je het gek dat je moe bent... hihi! Gaaaap

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 11:22

Picasso schreef:
Vaak oefenen op gras? en je stiften goed indraaien, dan kan er niet zo heel veel mis gaan toch? En ik vind nogmaals; die punten uit de ene proef vallen toch nog alles mee? Dat heb je met de andere proef ook weer ruimschoots goed gemaakt? Ik denk dat je best tevreden kan zijn; tenzij je net zo'n perfectionist bent als ik Haha! Ben nl zelf zelden tevreden Bloos Haha!


stiften goed indraaien als je geen ijzers hebt? Haha! al moet ik er wel bijzeggen dat de afgelopen 3x dat ik op gras gestart ben toch wel aardig ging en dat ik minder bangs was.
En ik ben helemaal niet perfectionistisch aangelegd hoor Schijnheilig Schijnheilig

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:31

Tja Barb, ik geef toe; het is wat lastig stiften draaien zonder ijzers *LOL* Misschien toch ijzers nemen een optie?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 11:39

ach het hoort er allemaal bij barb!en je moet niet opkijken als het vaker gebeurd!
hoevaak ik wel niet slecht heb gereden haha
maarja jew doet het voor de lol!
ik reed zondag een lekkere proef, werd niet gewaardeerd, ook al werd ik 2e.........ahum met maar liefst 147 haha(1e was 149)
maar ach.....volgende x beter

maar je 1e proef was wel super! toch weer een +punt!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 15:31

ach ja, ik weet ook wel dat het niet altijd goed kan gaan.......maar
ik vind het toch niet leuk Huilen Haha!

hier kunnen jullie trouwens ook wat foto's zien van mij en van Nuv

[ITP] wedstrijd foto's

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Piaffe
Berichten: 4442
Geregistreerd: 06-12-01
Woonplaats: fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:27

Wij starten hier juist in het buitenseizoen altijd op gras, niets mis mee vind ik. Misschien een idee om haar te laten beslaan dan in de zomer. Want op gras rijden zonder ijzers met kalkoenen vind ik idd ook eng

Dromen, denken, durven, doen, doorgaan

Sylhouet

Berichten: 4532
Geregistreerd: 17-06-03
Woonplaats: Vierhouten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 16:42

Inderdaad hier in het noorden des lands wordt van mei t/m september alleen maar op gras gestart dus ik ben niet anders gewend. De meesten hebben dan ook wel ijzers onder zodat je er kalkoenen in kunt draaien voor de grip.
Bij buitenwedstrijden heb ik in al die jaren nog nooit langer dan een kwartiertje moeten wachten om de 2e proef te rijden, want het is op gras dus er zijn een heleboel ringen en de 1e en 2e proef worden in 2 verschillende ringen gereden dus je kunt in één keer door. Lachen
Grappig dat het per regio kennelijk toch verschilt. Hier in de regio is er nooit een buitenwedstrijd op zand en je rijdt ook gewoon los op gras.

Check http://www.vivalaveluwe.nl : onze Bed & Breakfast en Vakantiewoning op unieke locatie midden in het bos op de Veluwe! Veel wild rondom ons terrein, en volop wandel- en fietsmogelijkheden. Ook ideaal voor natuurfotografen! Open vanaf maart 2015 :).

Evy

Berichten: 7652
Geregistreerd: 04-11-01
Woonplaats: Warmenhuizen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:58

Goed dat je eerste was joh! Nu mag je toch naar de L1? Tong uitsteken Wel doen hè? Knipoog

Annelien (Moneymaker x Renovo) ZZ-Zwaar startgerechtigd *\o/*

_Charlotte

Berichten: 8708
Geregistreerd: 13-03-02
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:02

Ik vind het nog best goed hoor!

Ging je nou in de L1?

Biertabje
Berichten: 9637
Geregistreerd: 26-01-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 18:11

grandeur schreef:
Inderdaad hier in het noorden des lands wordt van mei t/m september alleen maar op gras gestart dus ik ben niet anders gewend. De meesten hebben dan ook wel ijzers onder zodat je er kalkoenen in kunt draaien voor de grip.
Bij buitenwedstrijden heb ik in al die jaren nog nooit langer dan een kwartiertje moeten wachten om de 2e proef te rijden, want het is op gras dus er zijn een heleboel ringen en de 1e en 2e proef worden in 2 verschillende ringen gereden dus je kunt in één keer door. Lachen
Grappig dat het per regio kennelijk toch verschilt. Hier in de regio is er nooit een buitenwedstrijd op zand en je rijdt ook gewoon los op gras.


ja hier in NH wordt ook veel op gras gestart! maar dit is ook een avondwedstrijd(zou er eigenlijk ook aan meedoen)
sommige verenigingen hebben gewoon een zandbak erbij! bij ons hadden we ook 2 zandbakken en 2 op het gras!
ik rijd al dik 8 jaar wedstrijd, altijd zonder ijzers...ik heb er gelukkig nog nooit problemen mee gehad!
meer de grotere buitenwedstrijden zijn voornamelijk op gras!!! en ik vind het ook raar dat je zolang moet wachten! idd meestal zit er bij ons 10 tot 40 min tussen!

"There is something about jumping a horse over a fence, something that makes you feel good. Perhaps it's the risk, the gamble. In any event it's a thing I need."

Barb

Berichten: 12080
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-06-03 19:25

In NH worden inderdaad de meeste wedstrijden outdoor op gras gereden. Vorig jaar ben ik in HHWaard op zand gestart (die bak is verre van geweldig maar beter dan gras) dus ik had niet anders verwacht dat ik deze 3 weken op zand zou starten. Helaas dacht de rijvereniging daar anders over Scheve mond

Jouke 't Hoff / Yedinja Beninja fan B.B. / Jieldou L1+4

Kijk eens op http://www.equinelymfedrainage.nl

Nuv

Berichten: 1127
Geregistreerd: 04-01-02
Woonplaats: hh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 19:32

Hihi, moet je maar M starten! Haha! Haha!

Ehmja??

cloris

Berichten: 4695
Geregistreerd: 23-11-01
Woonplaats: Den Helder

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 22:42

Rot of niet je hebt er wel weer een puntje bij
Ik zelf vind met Pony gras juist heel fijn rijden, maar hij loopt ook lekker op gras dus das een voordeel.

Interesse in Doma Vaquera en/of het rijden met een Garrocha, of dressuurmatige begeleiding? stuur even een pbtje of een mailtje

gomir

Berichten: 25533
Geregistreerd: 13-09-01
Woonplaats: Omgeving Drachten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 23:22

Ik heb geen hekel aan het gras, maar gisteren twijfelde ik even of ik wel of niet zou starten...Het regende en mijn ijzers rammelen echt aan alle kanten(krijg de stiften er bijna niet meer in Bloos )...
Ben toch maar gestart en heb zeker het tweede parcours heerlijk gereden Hij gaat iedere week beter lopen nu hij gewoon een aantal weken achter elkaar start Haha! (en ik kan nu natuurlijk super trainen Knipoog )

Tussen mijn parcoursen zat ook wel ongeveer 1 uur, maar ik heb mijn moeder mijn paard gegeven en ben mijn instructrice gaan helpen. tijd was zo voorbij en tien minuten voor het parcours ben ik weer gaan losrijden *LOL* Hij was al los en de bak was net de sahara...


163 is helemaal niet slecht trouwens

*Niet elke verandering is een verslechtering!*
*Ze is niet bang voor de dood, maar als de dood om bang te zijn...(Guido Weijers-Oxymoron)*
*Als je bent waar je heen ging, waar moet je dan naar toe? (veldhuis & Kemper-tijd heelt alle zonden)*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 30 bezoekers