Uitrijdekens

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 19:31

Hey allemaal,
TJa het is nog een beetje vroeg, maar aangezien Divoza binnenkort die dekenactie heeft ben ik er tcoh wel mee bezig. De dierenarts adviseerde mij om Rood van de winter met een uitrijdeken in te rijden, omdat hij een beetje stijfjes in de achterhand is. Nu heb je dus 2 verschillende, met zadeluitsparing en zonder, welke is nu het handigste? Ik kom er voor mezelf niet uit. Die met zadeluitsparing sla je die dan om je heen zal ik maar zeggen? Ik ben er echt nog niet uit!
Groetjes Danielle

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 19:43

Die met zadeluitsparing zijn het handigste. Je slaat hem ofwel onder de beugelriem door, of als je dan het zadel te "glibberig" vindt onder het zweetblad. Ik vind het zelf erg fijne dingen. sommige paarden zijn heel "kouwelijk" en vinden het 's winters (geschoren!!) erg lekker. Ik stap hoe dan ook altijd los met een wollen deken over de achterhand, maar ik heb ook wel paarden gehad die ik met zo'n uitrijdekentje nog verder losreed (draf/galopwerk). En dan blijft zo'n uitrijdekentje wel een stuk beter liggen dan zo'n gewone wollen zweetdeken.

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 19:50

ik heb er ook eentje met zadeluitsparing, die is wel heel handig! je hoeft ook niet af te stijgen om hem af te doen als je eenmaal losgereden hebt, gaat gewoon met klitteband..

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 19:57

ik heb ook die met zadeluitsparing. Als het heel koud is rij ik hem er gewoon mee (we hebben alleen een buitenbak) maar als het iets minder koud is kan je hem na het losstappen afdoen en met uitstapen weer op, en dat kan zonder zadeluitsparing niet.

eveline

Berichten: 99
Geregistreerd: 14-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 20:46

he daan, ik heb voor Make ook een uitrijdeken met zadeluitsparing. Het is hardstikke handig, want je kunt hem gewoon af en op doen terwijl je op je paard kunt blijven zitten. En in de winter is het lekker dat je hem ook over je eigen bovenbenen heen kunt slaan!

Groetjes eveline

P.S. ik kan die van mij wel even meenemen dat je hem bij Roodje kunt passen???

Danielle
Berichten: 236
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 20:49

Hey Eveline,
Dat zou wel perfect zijn, dan kan ik meteen even passen! Ik heb wel een gewone zweetdeken, maar das alleen handig om mee te stappen, ik kan daar niet mee draven en zo!
Groetjes Danielle

Manon 2

Berichten: 2783
Geregistreerd: 09-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 20:53

met uitsparing is wel prettig anders is je zadel ook zo glad. Die van mij past trouwens niet over mijn benen hoor, maar dat is een waterdicht bucas ding, misschien daardoor wat stijver. (of ik moet gewoon een grotere kopen)

Manon

Berichten: 5495
Geregistreerd: 25-06-01
Woonplaats: IJsselstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 09:38

Met zadeluitsparing lijkt me het handigst, vooral omdat er van dat klittenband op zit, dus het is snel weer los te maken.