Welke hengst voor jullie...

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

 
 
Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Welke hengst voor jullie...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 12:46

... in 2004?

Jaa, ik weet het, het is nog wat vroeg, maar naar aanleiding van een ander topic hier begon ik te denken.

Het dekseizoen loopt zo toch stilletjes aan naar het einde toe, ik bedoel maar, waarschijnlijk zijn de meeste merrie's reeds gedekt! Hopelijk zijn ook de meeste merrie's drachtig, en kunnen we met zijn allen gaan wachten op het veulen van volgend jaar!

Maar ergens zullen jullie, nu de keuze van dit jaar reeds gemaakt is, toch al stilletjes aan het denken zijn aan een hengst voor volgend jaar!

Welke hengst zouden jullie eventueel kiezen om op jullie merrie (en welke bloedlijn voert de merrie) te zetten volgend jaar, en waarom (waar denk je dat de hengst je merrie kan verbeteren? waar zou je eventueel twijfelen over die hengst, en dan doel ik op eventuele minpunten van de hengst)?



paulanda
Berichten: 2180
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: heerhugowaard(n-H)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:24

nou nou jan je bent er zeker vroeg bij,kreeg net te horen dat bij atos insemineren goed is gegaan. Haha!

Poeh nou we hopen uiteraard weer dat dit een merrietje word en als dat zo is zou ik het wel eens met krack c willen proberen omdat het flemmingh bloed het toch wel goed met haar lijkt te doen.

Als het een hengstje word en we zijn er van gecharmeerd(maar word echt geen hengst hoor dit keer,heb ik heel nadrukkelijk aan atos gevraagd!! Haha! ),dan nog keer obelisk ,asl die combi toch niet zo lijkt dan misschien wel gelijk krack maar goed merrie moet er dan nog wel goed uit zien he,ze is dan al 22 *LOL*

En aan wat voor hengst dacht je dan zelf voor je merrie? Knipoog

Z1+4

MissHIS

Berichten: 4220
Geregistreerd: 21-04-02
Woonplaats: Weert

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 13:45

Mijn stermerrie Rilexta (Burggraaf x Gilexta ster dubbel pref v. Sovereign Bill xx x Alexta keur pref v. Tangelo xx x Silexta keur sport spr v. Duc de Normandie x Kitty ster pref prest v. Graveur (v. Cobbler's Thread xx)) wordt volgend jaar gedekt. Zoals het nu lijkt, maar ik ben me nog steeds aan het orienteren, gaat ze bij Karandasj. Karandasj is naar mijn mening een heel complete hengst, fokt goede bewegingen en goed springen. Een man die ik ken heeft met hem gedekt voordat hij was goedgekeurd, en het lelijke veulentje dat daar van is gekomen is nu Karandasj best presterende (internationale) springpaard! Karandasj staat ook hoog genoteerd op de springindex (2002: 158, dressuur zelfde jaar: 115). Karandasj is een hengst met een mooi model, goede bewegingen, een heel goed karakter en goed springen. Dit fokt hij ook door. Jaja....een ALLROUNDER! Pling Wel heeft hij duidelijk bloed nodig, wat bij mij merrie volop aanwezig is (ruim 67 Ziek. Mijn merrie heeft een ietswat teer fundament, ik verwacht dat Karandasj dit prima kan compenseren. Daarnaast heeft mijn merrie lengte, en dit hoop ik door Karandasj te gebruiken te bevestigen. Exterieurmatig valt er verder (naar mijn mening) niet zoveel meer te verbeteren aan mijn merrie, alleen haar hals komt wat diep uit de borst. Hier wordt zowel bij Burggraaf als bij Sovereign Bill xx melding van gemaakt tijdens hun veulenrapportages, dus het is goed verklaarbaar. Ik ken geen Karandasj nakomelingen met een hals die diep uit de borst komt. Qua beweging mag ze nog wat meer kracht hebben, ook op dit punt hoop ik dat Karandasj hier wat verbeterend werkt. Een minpunt van de keuze voor Karandasj, is dat de combinatie Karandasj x Burggraaf x bloed al redelijk vaak voorkomt, maar dat is verder niet zo'n ramp. Ergens zelfs wel een voordeel, want ik heb nu alvast wat aansprekende producten uit zo'n combinatie gezien. Voorlopig is de bedoeling dat Rilexta 1 veulen brengt, en dan weer een tijdje de sport in gaat. Het is dus ook vooral om te kijken hoe ze vererft. Vandaar dat het ook handig is om een wat meer bewezen hengst te nemen. En het dekgeld van maar 900 Euro is ook heel interessant, maar absoluut niet doorslaggevend. En er komt ook bij dat ik Karandasj in "levende lijve" heb mogen meemaken tijdens mijn werk bij De Radstake. Het is echt een hengst met een heel fijn, eerlijk en betrouwbaar karakter. Dat zie je ook als Willem heb rijdt, ik vind het echt een prachtige combinatie en de rijstijl van Willem past naar mijn mening ook een stuk beter bij hem dan die van Roelof.
Een andere optie is Orame, qua bloedcombinatie ook heel interessant, maar deze hengst is nog jong en zijn nafok dus ook. Een volle zus van mijn merrie heeft wel een heel apart Orame veulen gebracht, maar ook hier blijft het allemaal nog maar afwachten hoe het zich verder ontwikkeld.
Zoals het nu lijkt dus Karandasj, maar ik heb gelukkig nog een aantal maanden om er over na te denken! Ik wil haar begin april '04 laten insemineren.

Donja

Berichten: 5595
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Garijp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:12

Het hangt er bij mij een beetje vanaf hoe mijn eigen hengst fokt bij mijn kwpn merries. Hij is een goedgekeurde appaloosa grote maat, erg luxe met 25% anglo-arabisch bloed en erg goed beengebruik.
Hij moet volgend jaar veulens laten zien en het jaar erop veulens en jaarlingen. Dus als hij goed bij mijn merries past gaat hij daar volgend jaar weer op (scheelt mij ook dekgeld! Haha! )
Voor mijn appaloosa stermerrie weet ik het voor volgend jaar nog niet, ze is nu drachtig van Equador (mijn appaloosa hengst is haar zoon) en ik zit zelf te denken aan: dressuur > Prestige (maar die schijnt niet zo'n lieverdje te zijn op stal en dat vind ik erg belangrijk!!)
of springen> Ohorn, die is erg talentvol en heeft een heel zacht en meewerkzaam karakter!

Donja, mijn maatje, 23 mei 1983 - 7 november 2008
Ons dierenpension http://www.dierenpensionloge.nl

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 14:25

paulanda schreef:
nou nou jan je bent er zeker vroeg bij,kreeg net te horen dat bij atos insemineren goed is gegaan. Haha!

Poeh nou we hopen uiteraard weer dat dit een merrietje word en als dat zo is zou ik het wel eens met krack c willen proberen omdat het flemmingh bloed het toch wel goed met haar lijkt te doen.

Als het een hengstje word en we zijn er van gecharmeerd(maar word echt geen hengst hoor dit keer,heb ik heel nadrukkelijk aan atos gevraagd!! Haha! ),dan nog keer obelisk ,asl die combi toch niet zo lijkt dan misschien wel gelijk krack maar goed merrie moet er dan nog wel goed uit zien he,ze is dan al 22 *LOL*

En aan wat voor hengst dacht je dan zelf voor je merrie? Knipoog


Ja, ik weet het, het is nog vroeg, maar er zullen toch al veel mensen zijn die stiekem aan het nadenken zijn!

Goh, welke hengst ik zou nemen op mijn merrie? Ben enkel nog maar los aan het rondkijken, maar heb er natuurlijk al enkele in mijn achterhoofd zitten!

Eerst (als de merrie tenminste drachtig is, weet ik eind volgende week, maar daar ga ik nu even vanuit) ga ik toch ook even kijken hoe de match Special D op mijn merrie gaat! Moest dit een goed veulen leveren, zou ik terug naar de hengst gaan! Of eventueel een andere Ferro-nakomeling, dan denk ik op dit moment vooral aan Rhodium, toen ik deze hengst dit jaar zag kon die me ook echt imponeren, hij heeft een supergalop, is hoogbening, plus en dat vind ik steeds belangrijk, hengsten uit de Ferro-lijn geven toch steeds een sterk achterbeen!

Bloed dat mij ook altijd geïnteresseerd heeft is het Rubinstein-bloed, en ik denk dat dat bloed op mijn merrie wel zou passen! Ik kom dan bij OO Seven, vind ik ook een zeer knappe hengst! Ik denk dat de hengst wel langgelijnde paarden kan geven, en hij heeft in mijn ogen zeer goede basisgangen, met daarbij een zeer lichtvoetige draf! Nu is het wel zo dat ik al wel eens Rubinsteins zag die te weinig maat hebben, maar er zijn er net evenveel die het wel voldoende hebben, dat is toch iets wat ik dit jaar is verder ga uitdiepen! Verder vind ik dat OO Seven ook een zeer mooei moederlijn heeft!

Verder is het zo, dat ik ook nog wel het najaarsonderzoek ga afwachten, daar zitten naar mijn mening nog enkele interessante hengsten bij, ook de reeds goedgekeurde hengsten van deze jaargang, daar zijn er enkele bij die me wel aanspreken, hoewel ik die hengsten toch eerst nog eens beter moet zien!

tije

Berichten: 1546
Geregistreerd: 21-08-02
Woonplaats: randje utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:34

bij ons gaat overal tije in behalve ze moeder (duh) Lachen

The day that we first met , the angels whispered: Perfect
-http://www.stalvandekooidijk.nl

Ziolette

Berichten: 17741
Geregistreerd: 06-03-02
Woonplaats: Onder de zon!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:53

Tja, we zijn nog aan het duimen dat onze merrie de afgelopen inseminatie gepakt heeft en dat ze het zal houden , maar ik heb ook al aan volgend jaar gedacht Knipoog .

We hebben onze merrie nu geïnsemineerd met Orion Fortuna en als er uit deze combinatie een aansprekend veulen komt, dan mag ie van mij op herhaling volgend jaar. Een andere hengst die me aanspreekt is in de dressuurgefokte richting te zoeken en dat is Turbo Magic Kwijl , daar ben ik erg van gecharmeerd en hij zou ook best op de merrie passen. Ik hoop wel eerst een paar nakomelingen van hem te kunnen zien volgend jaar.

We zijn er nog niet uit, maar we hebben nog even de tijd Haha! . Een bewezen hengst zoals o.a. hier geadviseerd staat ook op het lijstje, Indoctro voor springbloed en Cabochon voor dressuurbloed.


Save the Earth, it's the only planet with chocolate!
"Very funny, Scotty! Now beam down my clothes!!!"

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 14:54

Jee, je overvalt me!! Haha!
Zotje zit er net in!! Das een Ferro. Misschien als de combi goed uitpakt dat ik verder ga kijken met het Ferro bloed zoals bijv. Special D of Kennedy of Osmium ofzo.

Heb ook lang zitten denken aan Rubiquil of Contango. Maar Contango strooit nogal en Rubiquil heb ik wat minder mooie veulens van gezien, daar moet ik eerst meer van gezien hebben.

Eerst maar kijken hoe de (financiele) situatie volgend jaar is en dan zie ik wel of ik Lotje weer laat dekken of een jaartje oversla.

MarijeR

Berichten: 24924
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 15:49

Het ligt eraan wat er volgend jaar uit komt rollen.
De merries zijn nu drachtig van mijn eigen hengst en dat worden zijn eerste veulens. Lijken die goed, dan is de kans groot dat hij er nog een keer op gaat.
Tenzij er nog een andere interessante hengst uit Engeland wordt gehaald door een andere hengstenhouder. En volgend jaar zijn er ook de eerste veulens van Trefaes Exterminator en die stond dit jaar ook op het lijstje voor de vosmerrie. Als dat wat lijkt, is dat ook nog een optie.
De zwarte merrie kan ook nog naar Duitsland bij een Menai hengst.

Jessica24

Berichten: 1303
Geregistreerd: 20-08-02
Woonplaats: Culemborg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:48

Ik ben wel degelijk aan het rond kijken voor volgend jaar.
Mijn paard word dan voor het eerst gedekt en dan is het gewoon leuk om daar nu al een beetje mee bezig te zijn.
Mijn merrie is een Mytens xx X Monsanto xx X Breton xx.
Voor haar ben ik op zoek naar een hengst die langelijnd is, een sterk achterbeen heeft, front en goede basisgangen.
In eerste instantie heb ik gedacht aan Polansky of Obelisk.
Maar ik ben nu meer aan het rondsnuffelen bij de Ferro nakomelingen.
Vooral Special D spreekt me erg aan ook al is er nog geen nafok van.
Hij heeft eigenlijk alles wat ik in een hengst zoek en het is een plaatje om te zien.
OO seven zou eventueel ook nog een optie zijn.
Tsja ik ben er nog lang niet uit,maar ik heb gelukkig nog een jaar.

Een goed paard en een goede berijder zijn dat alleen als er wederzijds vertrouwen is.

Soms moet je minder leuke keuzes maken om verder te kunnen, dag fjerie het gaat je goed....

PieterBel

Berichten: 3304
Geregistreerd: 18-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:36

Jessica24 schreef:
Ik ben wel degelijk aan het rond kijken voor volgend jaar.
Mijn paard word dan voor het eerst gedekt en dan is het gewoon leuk om daar nu al een beetje mee bezig te zijn.
Mijn merrie is een [***] xx X Monsanto xx X Breton xx.
Voor haar ben ik op zoek naar een hengst die langelijnd is, een sterk achterbeen heeft, front en goede basisgangen.
In eerste instantie heb ik gedacht aan Polansky of Obelisk.
Maar ik ben nu meer aan het rondsnuffelen bij de Ferro nakomelingen.
Vooral Special D spreekt me erg aan ook al is er nog geen nafok van.
Hij heeft eigenlijk alles wat ik in een hengst zoek en het is een plaatje om te zien.
OO seven zou eventueel ook nog een optie zijn.
Tsja ik ben er nog lang niet uit,maar ik heb gelukkig nog een jaar.


is PADDOX niks voor je merrie? Is Ferro x Darwin


Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:40

Nou 1 hengst is al bijna zeker en dat is Sandro Hit, dat is dit jaar mislukt en dat willen we volgend jaar goed doen.

Het is voor deze merrie Flemmingh elite sport spr x nimmerdor elite sport spr x Joost Ster Pref Prest.

Waarom; de merrie is op zich al wel modern, maar het veulen zou nog wel iets luxer mogen zijn.
Ik vind de vaderlijn en de moederlijn van Sandro Hit goed.
Op de video band van Schockemohle heb ik verschillende nakomelingen van Sandro Hit gezien die het ook goed deden.

Waar ik alleen nog wel heel nieuwsgierig naar ben is hoe de 2 sandro hit's het doen die nu nog in het najaars onderzoek komen.
De eerste is er al niet door heen gekomen helaas.

Verder is alles nog heel onzeker.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

ibikus
Berichten: 20688
Geregistreerd: 15-05-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:53

Ik hoop ontzettend dat Sandreo goedgekeurd gaat worden,
dat is echt een klasse apart!

Adriana

Berichten: 11102
Geregistreerd: 26-10-01
Woonplaats: Haselau

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:57

Ja en het bloed is voor ons ook wel interessant, want sandreo is een Sandro hit x Flemmingh x Ahorn.
En Kimberly een Flemmingh x Nimmerdor.
Maar elk paard is weer anders natuurlijk, maar dat zou wel hartstikke tof zijn als Sandreo ggk word.

Holsteiner: Charakter. Charisma. Klasse!!!

Youko

Berichten: 3021
Geregistreerd: 29-01-01
Woonplaats: Hong Kong

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:00

Geen KWPN, maar een Arabische Volbloed. Ik ga kijken naar Premier ( Monogramm x Premiera) en ik ben hardstikke aan het twijfelen over El Thay Mameluk. Spannend hoor!

Galactica Wadim X Gemini

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 23:21

Jessica24 schreef:
Ik ben wel degelijk aan het rond kijken voor volgend jaar.
Mijn paard word dan voor het eerst gedekt en dan is het gewoon leuk om daar nu al een beetje mee bezig te zijn.
Mijn merrie is een Mytens xx X Monsanto xx X Breton xx.
Voor haar ben ik op zoek naar een hengst die langelijnd is, een sterk achterbeen heeft, front en goede basisgangen.
In eerste instantie heb ik gedacht aan Polansky of Obelisk.
Maar ik ben nu meer aan het rondsnuffelen bij de Ferro nakomelingen.
Vooral Special D spreekt me erg aan ook al is er nog geen nafok van.
Hij heeft eigenlijk alles wat ik in een hengst zoek en het is een plaatje om te zien.
OO seven zou eventueel ook nog een optie zijn.
Tsja ik ben er nog lang niet uit,maar ik heb gelukkig nog een jaar.


Polansky, heb ik zelf ook in gedachte gehad, dit jaar dan, maar na hem meer te bekijken vond ik hem iets te vlak in het voorbeen! Voor op mijn merrie dan.

Maar ik blijf het een mooie hengst vinden, alleen denk ik dat de amazone die er nu opzit er niet zou op mogen zitten. De hengst vond ik, werd dit jaar niet goed gereden! Ook bij Lancet, en dat was dezelfde amazone zag ik dit. Later zag ik hem bij Imke, en jaaa het was stukken beter. Ik denk dat het bij Polansky ook zo zal gaan. Je zou het gewoon niet mogen denken, maar volgens mij is het zo!

De hengst is trouwens ook zeer interessant gefokt vind ik!

Special D daar heb ik dit jaar ook van laten dekken, voor maat, kracht in de achterhand, en ja een mooi voorbeen vind ik echt dat je bij hem moet zijn! Ik denk dat hij nog veel van zich gaat laten horen!

Veel succes!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 23:23

Suzanne F. schreef:
Jee, je overvalt me!! Haha!
Zotje zit er net in!! Das een Ferro. Misschien als de combi goed uitpakt dat ik verder ga kijken met het Ferro bloed zoals bijv. Special D of Kennedy of Osmium ofzo.

Heb ook lang zitten denken aan Rubiquil of Contango. Maar Contango strooit nogal en Rubiquil heb ik wat minder mooie veulens van gezien, daar moet ik eerst meer van gezien hebben.

Eerst maar kijken hoe de (financiele) situatie volgend jaar is en dan zie ik wel of ik Lotje weer laat dekken of een jaartje oversla.


ik zou voor Special D gaan, de redenen waaron, die weet je misschien al... ! Vind het een super hengst!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 23:25

Sjuimpje schreef:
Ik hoop ontzettend dat Sandreo goedgekeurd gaat worden,
dat is echt een klasse apart!


Daar hoop ik ook op Sjuimpje, dat hij wordt goedgekeurd! Deze hengst zou ik ook overwegen! Haha!

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 23:27

zoekie"]
[quote="Jessica24 schreef:
Ik ben wel degelijk aan het rond kijken voor volgend jaar.
Mijn paard word dan voor het eerst gedekt en dan is het gewoon leuk om daar nu al een beetje mee bezig te zijn.
Mijn merrie is een Mytens xx X Monsanto xx X Breton xx.
Voor haar ben ik op zoek naar een hengst die langelijnd is, een sterk achterbeen heeft, front en goede basisgangen.
In eerste instantie heb ik gedacht aan Polansky of Obelisk.
Maar ik ben nu meer aan het rondsnuffelen bij de Ferro nakomelingen.
Vooral Special D spreekt me erg aan ook al is er nog geen nafok van.
Hij heeft eigenlijk alles wat ik in een hengst zoek en het is een plaatje om te zien.
OO seven zou eventueel ook nog een optie zijn.
Tsja ik ben er nog lang niet uit,maar ik heb gelukkig nog een jaar.


is PADDOX niks voor je merrie? Is Ferro x Darwin
[/quote]

Paddox vind ik super, maar als ik naar het karakter kijk, zou ik voor Special D gaan!

Cassidy

Berichten: 75551
Geregistreerd: 08-08-01
Woonplaats: Purmerend

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:50

I.v.m de economische situatie, en het feit dat ik geen drie paarden kan houden, blijft mijn merrie het aankomend jaar ook weer leeg. Ik heb al een nakomling van haar (merrie, nu 1 jaar) en ik wil die niet kwijt en moeder ook niet...

Een eventueel veulen zal erg moeilijk te verkopen zijn....omdat de markt niet wil, en voor mijn eigen gevoel.

Je suis Charlie.

Zwelgje

Berichten: 3207
Geregistreerd: 01-10-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 07:59

Ik ben nu nog aan het proberen om mijn merrie (Belisar X Marinier) drachtig te krijgen van Jet Set (Zirkoon X Le Mexico). Hopelijk gaat dat dit jaar lukken en hebben we volgend jaar een veulen van deze hengst.
Als dat goed uitpakt wil ik het nog wel eens met deze hengst proberen. Als ik ze uiteindelijk niet drachtig krijg zou het kunnen dat ik volgend jaar weer met Jet Set probeer en anders kijk ik eens rustig rond voor een andere hengst. Het is nog even afwachten en het liefste zou ik me willen orienteren n.a.v. het veulen van volgend jaar dan heb ik meer een idee wat de hengst op mijn merrie doet en of het verstandig is deze hengst nomaals te gebruiken.

Kytha

Berichten: 14944
Geregistreerd: 23-12-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 13:49

mmhh.. ik hoop dat het ook toegestaan is over niet-KWPNhengsten?
Maar zeer waarschijnlijk laten wij mijn Tinkermerrie dekken door John-Boy, maar dat staat allemaal nog niet vast.. en eiglijk hoop ik dat er tegen die tijd wat meer via KI gaat bij de Tinkers..

Wie steeds achter de kudde aanloopt, sjouwt altijd door de stront

amen

Berichten: 5039
Geregistreerd: 19-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 17:42

Als er een apart veulen van VDL Prestige bij mijn merrie komt, dan fok ik messchien wel terug, anders ga ik denk ik voor Farrington of Flemmingh.....OOk vind ik Sir Sinclair wel apart, maar kan mooi de nakomleingen volgend jaar afwachten..


Sigrid

Oja donja.. hebben wij het over dezelfde hengst???? Knipoog


Ik heb hem een paar keer gezien bij VDL en 1 van de bijzonderheden, vodn ik dat de hengst zo lief en rustig in de box was, ook toen hij vast stond om geborsteld en gezadeld te worden. was hij erg rustig en lief. Stond lekker op z'n gemakje te wachten tot ie aan de beurt was... Gaaaap Heb je hem zelf al eens gezein, of heb je dit van horen zeggen????/

Jan_VT

Berichten: 3487
Geregistreerd: 27-03-03
Woonplaats: in een gezellig plattelandsdorpje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-06-03 22:38

Wat denken jullie van Montecristo?

Suzanne F.

Berichten: 48954
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-03 08:47

Polansky op die van Jessica24 wordt niks denk ik. De merrie heeft meer lengte nodig en de nakomelingen die ik gezien heb, zijn nogal propperig. Daarbij is hij erg vlak in het voorbeen. Ik denk dat hij onder een betere amazone beter loopt maar ja...om nu ook een tweede hengst uit handen te geven...zij is mede eigenaar dus...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ubermetrics en 78 bezoekers