Einde van de ....-praat topics

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Einde van de ....-praat topics

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 13:37

Kijk aub even hier:

[RP] De bedoeling van dit forum en de regels (14-06)

Eigenlijk zie ik de ....-praat topics het liefst een zachte dood sterven Haha! Probleem met dit soort enorm lange topics is dat het onmogelijk is een normale discussie te voeren. Er lopen namelijk altijd een aantal discussies helemaal door elkaar heen. Een nieuw topic starten voor een nieuw onderwerp heeft dus absoluut mijn voorkeur!
Laatst bijgewerkt door BartVB op 25-07-03 22:50, in het totaal 1 keer bewerkt

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


Vasthi

Berichten: 4475
Geregistreerd: 06-02-03
Woonplaats: Soest

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:41

Niet mee eens, het is nu toch mooi opgelost????
Er beleven zo veel mensen veel plezier aan de .....praat topics.

mijn topper Cesair van 't Eemland (Vasthi van 't Eemland X Glen King Hill van de Bonte Parels) 26 mei 2005
Cesair X Jack: 12 juni 2018 Cesair's Eloy*
*Fenore van Gipsy Spirit*Fenore's Erynn*
Dag lieve Nicole♥, Dag lieve Vasthi♥

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 13:42

mee-eens
Anders word het zo lang dradig en niet meer te volgen voor mensen die een tijdje niet meer in een ...-praat topic zijn geweest!

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 14-06-03 14:22

Die praat topics hoeven ook niet meteen dicht hoor Haha! 't is alleen zo dat ik het liefst een nieuw topic zie voor een nieuw onderwerp. Het echt serieus over een specifiek onderwerp hebben lukt gewoon niet in zo'n verzameltopic... En idd, voor nieuwe mensen is het ook niet bepaald toegankelijk.

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Mireille

Berichten: 41893
Geregistreerd: 06-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:25

dat bedoel ik dus Knipoog

Mijn naam is haas.

Incognito! 8-)

Kiara

Berichten: 10899
Geregistreerd: 10-01-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 14:28

Mee eens!!!!!
Heb in het begin wel eens wat neergezet bij tinkerpraat, maar volg inmiddels al LANG niet meer waar t over gaat, lijkt soms wel slowchat!


pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 16:02

Mee eens! Bij de arabieren praat heb ik erg t gevoel dat het bestaat uit een ´vast´ groepje en het is naar mijn gevoel niet echt toegankelijk voor nieuwe mensen

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 17:42

Ik vind het goed zo. Voor mij zijn deze topics allang niet meer te volgen.

* To Belg, or not to Belg *

Yentl

Berichten: 12478
Geregistreerd: 14-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 18:42

Linda250 schreef:
Ik vind het goed zo. Voor mij zijn deze topics allang niet meer te volgen.

Precies en dat doe ik ook echt niet.

Quote Apollo: Als ik nooit alcohol had gedronken he, zat ik nu waarschijnlijk op de universiteit *LOL*

I'm not your f*cking barbie bitch

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-03 22:24

pinopaard schreef:
Mee eens! Bij de arabieren praat heb ik erg t gevoel dat het bestaat uit een ´vast´ groepje en het is naar mijn gevoel niet echt toegankelijk voor nieuwe mensen


Heb je het geprobeerd dan???????
dacht het niet.
is gewoon toegankelijk en nieuwe mensen worden altijd hartelijk binnengehaald.
Zelfs mensen zijn er geweest over info van kopen een arabier en krijgen direct antwoord.
dus ben ik het hier niet mee eens

Henla

Berichten: 2099
Geregistreerd: 13-10-02
Woonplaats: Rijssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-03 14:39

Ben het helemaal met riccardo eens. Ben ook pas later het arabierentopic gaan volgen en dat gaat heel makkelijk Lachen

<3 Veerle en Tiemen <3

Zing Vecht Huil Bid Lach Werk en Bewonder, maar niet zonder ons

pinopaard

Berichten: 184
Geregistreerd: 20-04-03
Woonplaats: zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 09:41

Riccardo ik heb het iid nog niet geprobeerd... Ik zei ook ik zo'n gevoel heb dat je er niet makkelijk tussen komt. Maar ik zal het zeker proberen, want verder vind ik het heel leuk dat er een arabieren-praat is!

"Gelukkig heeft het paard ons onze arrogantie vergeven"
(Richard Maxwell)

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 11:45

je bent van harte welkom pinopaard.
die geldt voor iedereen

Les_Fjal

Berichten: 1926
Geregistreerd: 21-10-02
Woonplaats: Hoogvliet

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 20:44

Dan doen jullie toch iets "fout" hoor..Tong uitsteken

Volgens mij loopt "ons" IJslander praat prima..
Misschien omdat wij met een vrij klein groepje zijn..?

Eentje is niet genoeg...Meer...Meer...Meer !!

~`Life's there for the ones who love to live and take it all, for it is free...~` -*Sonata Arctica*-

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-03 21:39

Bij de arabieren kom je er heel makkelijk tussen...
En het voordeel van deze topics is, dat je automatisch terugkomt om het gesprek verder te volgen.

Een nieuwe discussie in een bestaande topic geeft dan ook meerdere mensen de kans er iets over te zeggen, want weinig mensen die als eerste iets in een nieuwe topic willen zeggen.

En op deze manier leer je de mensen ook beter kennen.

Om ff kort te gaan..... Laat de topics maar lekker zo, is veel gezelliger...

Guinni

Berichten: 2714
Geregistreerd: 17-01-03
Woonplaats: In een hutje op een berg!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 05:56

Ik ben het met Bart eens. Je kan toch beter gewoon een vraag stellen op VMR dan in zo'n enorm topic over een ras het te vragen?

En de arabierenpraat (als je van arabieren houdt), het kan beter showarabieren praat heten... Niet dat het erg is hoor! Knipoog

Trots op mijn held Voltrack, 125 km!!
Wie ben ik
Keep up to date!

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 21:50

Guinni schreef:
Ik ben het met Bart eens. Je kan toch beter gewoon een vraag stellen op VMR dan in zo'n enorm topic over een ras het te vragen?

En de arabierenpraat (als je van arabieren houdt), het kan beter showarabieren praat heten... Niet dat het erg is hoor! Knipoog


Zijn niet alleen voor de show hoor!!!!!!
Dat zou niet best zijn en ook niemand willen.
Dat er toevallig een aantal bokkers naar de shows gaan betekent niet dat dat alleen showpaarden zijn!!!!!!!!!!!!!

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-03 22:52

Klopt helemaal Riccardo!!

Er zijn hier maar weinig mensen die hun arabier alleen showen en niet rijden of op een andere manier mee sporten.

Er zijn zat paarden die zowel in de show als de sport lopen, dus hoezo "showarabierenpraat"??????

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 20:14

Nou, nou, een beteje minder leestekens mag wel hoor Haha!

Maar het is niet de bedoeling dat vragen maar op VMR gesteld worden, dat is het doel niet van Rassenpraat. Bedoeling is dat hier ras-specifieke topics komen te staan en geen enorme slowchats over een bepaald ras. Als die praat topics te lang door gaan worden ze alsnog naar SC verplaatst. De praat topics waren op PP een tussenoplossing om het toch over je eigen ras te kunnen hebben. Nu er een speciaal forum is voor dat soort topics zijn de praat topics overbodig geworden...

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

riccardo

Berichten: 899
Geregistreerd: 06-03-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 20:39

BartVB schreef:
Nou, nou, een beteje minder leestekens mag wel hoor Haha!

Maar het is niet de bedoeling dat vragen maar op VMR gesteld worden, dat is het doel niet van Rassenpraat. Bedoeling is dat hier ras-specifieke topics komen te staan en geen enorme slowchats over een bepaald ras. Als die praat topics te lang door gaan worden ze alsnog naar SC verplaatst. De praat topics waren op PP een tussenoplossing om het toch over je eigen ras te kunnen hebben. Nu er een speciaal forum is voor dat soort topics zijn de praat topics overbodig geworden...


als ik het zo hoor mag de algemene voorwaarden ook worden gewijzig.tjonge tjonge.
1 niet teveel leestekens.
2 niet te lange praattopics op VMR of RSP

Weet niet wat er allemaal aan de hand is hoor,maar lees maar eens die arabierenpraat dan zal je zien dat het niet elke keer over hetzelfde gaat maar div dingen.
Tuurlijk als er een wedstrijd a.s is zal het gesprek die wending nemen voor een tijd maar andere dingen komen ook aan bod.

Maar leg nou eens een keer goed uitwaar het in een topic van rassenpraat over moet gaan dan.
wees duidelijk.

Valeska

Berichten: 799
Geregistreerd: 06-12-02
Woonplaats: Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 21:52

Ja, het is mij ook niet helemaal duidelijk.

Gangenpaarden is toch rasspecifiek. Aangezien er van deze paarden er heel weinig van in Nederland rondlopen en toch allen overeenkomsten hebben nl de gangen, waarom dan geen Gangenpaarden praat?

Maar goed, ik ga wel bij de Ijslanders.........

Maar je blijft onduidelijk en ik ben niet eens blond!

Valeska

Once a Paso, always a Paso!
www.gangenpaarden.nl

Voor de ultime waak en gezinshond,
Kijk op:www.dogocanario.nl

BartVB
Eigenaar

Berichten: 41634
Geregistreerd: 08-01-01
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-03 21:56

Ok, ik waag nog een poging Haha!

Het is de bedoeling dat alle losse ...praat topics stoppen. Die waren leuk toen er nog geen apart forum was voor ras specifieke zaken maar nu zijn ze vooral slowchats. Ze blijven nog even staan om alles niet te bot af te kappen maar er komt een punt dat ze wel op slot gaan of naar SC verplaatst worden. Alle ...praat topics die na het ontstaan van dit forum zijn gestart heb ik net op slot gedaan. ....praat topics van 30 pagina's zijn namelijk zeker niet het doel van dit forum.


Wat is wel de bedoeling? Het bespreken van ras specifieke onderwerpen, net zoals je dat op andere fora doet. Heb je dus een vraag over arabieren dan start je daar een topic over. Heb je een verhaal over arabieren dan start je daar een topic over. Heb je een vraag over gangenpaarden dan start je daar een nieuw topic over. 1 topic per onderwerp/vraag/verhaal dus en niet 1 topic per ras.

Een voorbeeldje:
[RP] evenementen voor Andalusiërs "clinic Garocha"

Als er nog onduidelijkheden zijn: kom maar op Haha!

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje


peeky

Berichten: 3752
Geregistreerd: 29-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:38

riccardo schreef:
is gewoon toegankelijk en nieuwe mensen worden altijd hartelijk binnengehaald.




Ik kan het punt van de slowchat wel begrijpen Bart, dus misschien is het wel beter om de topics daarheen te verhuizen. Maar verwijderen gaat het verschijnsel niet tegen, want mensen die paarden van hetzelfde ras hebben zoeken elkaar nou eenmaal op.

Net als met andere dingen trouwens: als iemand bijvoorbeeld gek is van motorrijden leuk en jij bent dat ook, dan vind je elkaar ook op zo'n punt. Dat kan een reden zijn om meer van iemand te weten te komen en ervaringen uit te wisselen. Omdat je raakvlakken hebt. Zo ook met rassenpraat: Het is leuk om te zien wie er ook allemaal gek zijn van het ras dat jij ook leuk vindt en om met elkaar wat anekdotes en ervaringen uit te wisselen.

Maar goed, het is niet mijn forum dus als besloten wordt dat er een eind komt aan rassenpraat dan heb ik daar vrede mee. Ik zou het alleen erg jammer vinden. Verdrietig

Cody

Berichten: 20725
Geregistreerd: 20-04-01
Woonplaats: Grolloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:45

Maar rastypische topics zijn juist toegestaan op dit forum, dan kom je elkaar toch automatisch in die topics wel weer tegen?

Ik denk dat je het zo moet zien dat als jij een "bepaald ras-praat" topic hebt, dat er in zo'n topic van 30 pagina's verschillende onderwerpen aan de orde komen die besproken worden door de verschillende liefhebbers.

Maar voor een buitenstaander die nog nooit aan het topic heeft deelgenomen is het zoeken naar een speld in een hooiberg. Het is nu de bedoeling om aparte topics van de verschillende specifieke kenmerken van dat ras te maken, als je begrijpt wat ik bedoel. Dat is overzichtelijker voor de lezers want je kunt veel gerichter gaan lezen en weet ook meteen waar een topic over gaat.

Dus bijvoorbeeld als je een vraag hebt hoe je de manen van een Fjord netjes in een boog kunt knippen, dan kan je in dit forum een nieuw topic starten. Als het op pagina 14 van het Fjorden-Praat topic eens genoemd wordt, dan zul je dat niet gauw vinden. Dat is het nadeel van die lange slowchat-topics over de verschillende rassen.

Hazzebaz

Berichten: 827
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Schipluiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 00:02

Sorry Bart, maar ik vind het ronduit belachelijk zoals jij het stelt!

Als jij op een feestje zit te praten met iemand, moet die dan ook na 1 onderwerp zijn mond maar dichthouden, omdat het niet samen mag vloeien?????

Dat vraag je nu dus ook van deze topics. Op deze manier leer je niemand kennen, en dus ook diens paard niet. Wat het weer moeilijker maakt om mensen te helpen. Wat is er nou mis met meer contact met de mederasmensen dan 1 enkele vraag of onderwerp.

Alles isvoor iedereen goed toegankelijk, dus waar maak je je druk om???


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 bezoekers