Wie heeft ervaring met Quicksetting (kalkoenen)?

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Wie heeft ervaring met Quicksetting (kalkoenen)?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-06-03 22:00

Aangezien ik a.s. zondag voor het eerst een wedstrijd heb en ik gelijk op gras moet starten zat ik met te bedenken dat ik geen kakloengaten heb in mijn ijzers Frusty

Nu zag ik in de Divozagids quicksetting, een andere oplossing voor kalkoenen...... heeft iemand ervaring met deze dingen? Ik zou ze graag van jullie horen aangezien Prima ze morgen eventueel voor me kan halen bij Divoza in Zoetermeer

Jasmijn

Berichten: 3758
Geregistreerd: 24-02-01
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:04

Niet zelf ervaring, maar wat ik ervan gehoord heb zijn ze waardeloos.
Je schijnt ze heel snel te veliezen en ze zijn heel duur.
Maar ja, als je op gras moet en je hebt geen gaten lijkt het me toch een beter alternatief dan zonder stiften rijden.
Laat je nog even horen hoe ze jou bevallen zijn, als je ze inderdaad gaat gebruiken?

itty
Berichten: 83
Geregistreerd: 15-04-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 22:35

Ik heb er wel ervaring mee. begin er niet aan! warrdeloze dingen! Misselijk

vlieg

Berichten: 2908
Geregistreerd: 25-11-01
Woonplaats: leiden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:23

ik ga mee met de rest, nog voordat je je proef hebt gereden ben je ze kwijt

ikke

Berichten: 37541
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:40

Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar mijn technisch inzicht veretelt me dat dit nooit kan werken. Ik schaar me dus bij de anderen, niet aan beginnen.
trouwens, waarom zou je gelijk stiften gebruiken? Is dat de mode bij jullie of zo. Op de manege waar ik stond werden regelmatig wedstrijden gehouden, ook op gras en met de manegepaarden, nou die hebben echt geen stiften, d'r is echter nooit iets mis gegaan.

Mursey

Berichten: 605
Geregistreerd: 14-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-03 23:51

ikke schreef:
Op de manege waar ik stond werden regelmatig wedstrijden gehouden, ook op gras en met de manegepaarden, nou die hebben echt geen stiften, d'r is echter nooit iets mis gegaan.


Heb tot en met het L2 met ijzers ZONDER stiften gereden en nooit geen problemen ghad.... en vooral in een B-proef heb je ze echt nog niet perse nodig hoor!

En wat ik over die quicksettings heb gehoord is ook niet zoveel goeds... dus wacht mooi totdat je je paard weer moet beslaan en laat dan schroefgaten zetten. Net zo makkelijk!

napoleon

Berichten: 4078
Geregistreerd: 11-08-01
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-06-03 07:46

ikke schreef:
Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, maar mijn technisch inzicht veretelt me dat dit nooit kan werken. Ik schaar me dus bij de anderen, niet aan beginnen.
trouwens, waarom zou je gelijk stiften gebruiken? Is dat de mode bij jullie of zo.


Nappie staat op ijzers met silliconen en zolen, dat betekend dat hij op gladde ondergrond, lees: gras en modder weinig of geen grip heeft...... Als het een beetje heeft geregend kan ik al niet met hem het bos in omdat hij wegglibberd Frusty Vandaar dat ik me dus genoodzaakt voel om stiften te gebruiken omdat ik anders het idee heb dat hij zijn benen gaat breken (hij glijd als een idioot!)

Begrijp me goed, ik hou liever ook mijn geld in mijn zak en als ik vantevoren had geweten dat ik mijn eerste 2 wedstrijden op gras moest rijden had ik echt wel andere voorzorgsmaatregelen genomen. Helaas heb ik al mijn wedstrijdgelden betaald en kan mijn hoefsmid niet langskomen. Ennehh, Ikke, ik ben niet zo mode bewust Knipoog

Fitzroy

Berichten: 25104
Geregistreerd: 11-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:06

Ik weet niet hoe dat bij jullie paarden zit, maar mijn paard loopt zonder meer waardeloos zonder stiften op gras. Hij heeft dan geen grip en voelt zich zeer onzeker wat zich uit in korte miniatuurpasjes.
Dat vind ik zonde van de beweging van mijn paard.
Manegepaarden vind ik wel een ander verhaal dan wanneer je een officiele wedstrijd rijdt.

Ik zou als ik jou was toch maar die Quick Settings gaan halen. Zometeen gaat Nappie onderuit en dan sla je je zelf toch ook voor je kop als hij er wat aan overhoudt.

Bodien

Berichten: 2023
Geregistreerd: 17-07-02
Woonplaats: friesland, dokkum

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 08:29

als die Quick stetters echt zo slecht zijn als iedereen beweert, en er zomaar onder weg vliegen...
je zegt zelf dat jou paardje absoluut niet met ijzers op gras lopen kan
ik zou die 2 wedstrijden mooi laten zitten
er komen wel meer wedstrijden, en niet als je paardje haar benen breekt

orri

Berichten: 20941
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: "the world is my playground"

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-03 09:08

Ik heb zelf ook niet al te geweldige berichten gehoord over die quicksettings