wintec zadel

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 19:35

Ik wil (binnenkort) misschien een nieuw zadel voor Evita kopen. Het zadel dat ik nu heb is een veelzijdigheidszadel van kunststof (lijkt op wintec, maar is net ietsje anders) maar eigenlijk vind ik dit zadel niet zo heel fijn om mee te rijden, ik leg namelijk m'n been te veel naar achteren soms.. en op andere zadels gebeurt dat niet!

nou wil ik en dressuurzadel kopen (die oude hou ik voor naar buiten en springen). misschien een wintec zadel, maar op de manege hebben 2 paarden waar ik veel op rijd een wintec dressuurzadel. Bij Benjamin zit hij echt heel fijn, maar bij Funnyboy heb ik het gevoel alsof ik met m'n benen geen contact heb met hem maar met het zadel! Het voelt een beetje alsof ik met m'n benen een heel eind onder zijn buik vandaan kom, terwijl dat helemaal niet zo is! Funnyboy is wel een heel smal paardje.. (Funnyboy heeft trouwens de wintec Pro en Benjamin heeft volgensmij een ouder model)
maar wat ik ff wilde vragen, heeft iemand van jullie een dressuurzadel van wintec? en hoe vinden jullie dat zadel dan? (welke hebben jullie)

En zou zo'n zadel op een haflinger kunnen passen? (ze is niet echt breed en heeft ook wel wat schoft voor een haflinger) want iemand van de manege zei dat de winteczadels zich best goed aanpassen aan de rug van je pony en dat ze ook wel op wat bredere pony's passen..

Nathalie

Berichten: 28286
Geregistreerd: 11-01-01
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 20:18

Ik heb ook een wintec dressuur. De 500 geloof ik. (ouder model dus) hij zit echt super fijn!! Je mag hem wel een keer komen uitproberen Knipoog

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 20:26

Jah ik geloof dat Benjamin die ook heeft, die zit heel fijn.. alsof hij om z'n buik "heengevouwen Verward " zit.

MarijeR

Berichten: 24928
Geregistreerd: 20-08-01
Woonplaats: Onstwedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:06

Ik heb ook een wintec zadel (wel een veelzijdigheid), op mijn welsh cob paste mijn vorige zadel (kieffer) niet omdat ze zo breed is. Bij wintec zadel kan je heel eenvoudig een andere kunststof boom laten plaatsen waardoor hij breder of smaller wordt.
Ik heb mijn zadel bij Stal Vlietstede gekocht en hij is helemaal op maat gemaakt voor mijn merrie.

Cowgirl

Berichten: 23740
Geregistreerd: 04-03-01
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:26

Iedereen meld natuurlijk dat het rot zit of juist fijn zit. De beste manier om hier achter te komen is gewoon de ruiterzaak opbellen en vragen of ze langs komen met zadels.

Riƫtte

Berichten: 5201
Geregistreerd: 26-02-01
Woonplaats: Bovensmilde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:34

Mij bevalt ie ook hartstikke goed! Ik heb een wintec pro, dressuurzadel met equesuede. behalve dat ie erg goed op het paard ligt, plak ik zelf ook in het zadel vast! Dat equisude is echt heel fijn spul!

Gerrie

Berichten: 4385
Geregistreerd: 18-04-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:56

Het fijne van Wintec is dat de prijs/kwaliteit gunstig is ,daarbij kun je ook nog heel gemakkelijk de breedte van de boom veranderen,wereld idee!

Barb

Berichten: 12082
Geregistreerd: 24-07-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:59

hoi, ik heb ook een wintec pro dressuurzadel en hij rijd super!! Ik gebruik hem op mijn Fries, zij is dus ook breed en heeft weinig schoft. Het zit als een huis!!

Ireen_
Berichten: 8251
Geregistreerd: 13-08-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-01 22:31

hebben jullie bij de wintec pro dan niet het gevoel dat je benen het paard niet raken? Het zal bij Funny dan wel komen doordat hij zo smal is en een heel slank buikje heeft..

hamvh
Berichten: 17
Geregistreerd: 11-05-01
Woonplaats: Rosmalen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:37

Helaas Ben ik niet zo positief over wintec. Het is wel handig met schoonmaken maar ik vind de zadels (ongeacht het model) niet echt lekker zitten. ik heb zelf enkele jaren op een Leida Strijk zadel gereden. Dit zat als een koning! helaas werd deze enige tijd gelden uit de zadel kamer gestolen! Toen wij weer een nieuw zadel gingen kopen bleek dat ze niet meer werden gemaakt! ik heb nu een BR vivaldi Dressuur en ook deze zit goed. het enigste wat ik bij de strijk fijner vond waren de suede zweet bladen. Zorgde voor een goede beenligging en je had weinig moeite ze in die houding te houden door het syede. maar natuurlijk heeft iedereen zijn eigen mening.

Desiree

Berichten: 28760
Geregistreerd: 23-01-01
Woonplaats: Twente

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 22:45

heb effe een wintec op proef gehad maar het was 3x niets. De boom is heel goed en het is lekker licht. MAar er zit helemaal geen zit in, ik vond het echt heel onaangenaam. Maar....... ik heb wel een verwende kont want ik heb heel lang in een county gereden.