Nieuw beslag, een soort kit

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 19:21

Hallo!

Een paard bij ons op stal heeft gisteren nieuw beslag gekregen. Hij is het eerste paard in Nederland die dit nieuwe beslag heeft. Hij werd gebruikt als proefkonijnenpaard.

Hij heeft namelijk een hoefzweer gehad en daardoor waren zijn hoeven helemaal lelijk geworden. Nu heeft die hoefsmid er een soort kit op gespoten dat heel snel hard wordt. Toen heeft ie dat gevijld zodat het een mooie hoef vorm was en toen had het paard nieuwe voetjes.

Het was echt grappig spul! Heeft iemand hier ook over gehoord? Volgende week worden er foto's van zijn hoeven genomen en in de hoefslag gezet zodat de mensen kunnen zien wat het voor spul is.


Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 19:50

Ik ken het wel als opvulmiddel bij paarden die bijvoorbeeld doordat ze een ijzer eraf getrapt hebben hun halve hoefwand eraf hebben. Dan wordt het gat opgevuld met epoxy.

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 20:57

het eerste paard? een paard bij ons op stal heeft het al ong 1/2 weken. Haha! maar hij loopt er niet echt goed op! Boos!

R_MW
Berichten: 1821
Geregistreerd: 12-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-08-01 21:40

oh vaag!!!

de hoefsmid (komt ook bij de Uithof) zei dat er nog geen enkel paard mee was behandeld. Verward

wel klote dat dat paard bij jullie er niet goed op loopt Boos!

ikke

Berichten: 37519
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-01 21:48

Er is het nodige van dat spul in de handel en er zal af en toe best wel eens iets nieuws uitkomen. En zoals altijd zijn er dan weer voor en tegenstanders. Proefondervindelijk vaststellen is meestal toch het beste.

Lot

Berichten: 1410
Geregistreerd: 09-07-01
Woonplaats: MesthoopCity

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 14:08

Toen mijn paard op de faculteit apart beslag kreeg (siliconenvulling om verder scheuren van scheurtje te voorkomen door verdeling druk) waren ze een proefpaard van de Uithof zo aan het beslaan. Was goed voor paarden met hoefzwaar of hoefbevangenheid zeiden ze toen. En een beeeeetje off topic: in de tijd dat mijn paard beslagen werd (drie uur!) waren bij de twee proefpaarden nog maar 2 ijzers eronder geknald....

Pino

Berichten: 905
Geregistreerd: 16-05-01
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-01 15:24

Hoe loopt het paard bij jullie er op?!

Metellica

Berichten: 2610
Geregistreerd: 14-06-01
Woonplaats: Montfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-01 12:25

Die van mij heeft het ook sinds vorige week!
Aangezien dat ie te korte hoeven heeft en er dus geen ijzertje onder kan Boos!
Die van mij loopt zonder ijzers kreupel en met ijzers gewoon goed!
Dit spul werkt fantastisch en die van mij loopt er ook goed op en is dus niet meer kreupel.
Greetz Tamaar *LOL*


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Clmr, Ineke2, nadcha, Ptl4ever, R0SE, XXleonieXX en 83 bezoekers